Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprzEgło
Autor Wiadomość
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 10-04-2005, 15:54   sprzEgło

Witam wszystkich miłośników Fiata Tempa/Tipo!
Ja jeżdze Tempra 1.4 benzyna/LPG.
Mam pytanko? czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w Temprze? i czy np. można zastosować zamiennik takiej tarczy z autka Fiat 125/125p.
Musze koniecznie wymienic sprzegło bo strasznie sie slizga i autko nie ma tzw. buta. ja mu gaz a on tylko wyje i nie ciagnie budy.

Mam tez problem tego typu ze dostaje mi sie lewe powietrze i samochód gasnie mi na wolnych obrotach, co jakis czas stosuje pokxipol i uszczelniam dojscie tego powietrza ale juz mnie to nerwi. moze ktos miał taki przypadek i cos poradzi?

pozdrawiam serdecznie!!
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 17:53   

Tarcza nie pasuje bo frez wałku napędowym jest ciut inny.
     assistance   Moneta
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 10-04-2005, 20:26   

Czyli pozostaje mi kupic nową tarcze? czy można to w jakis sposób obejść tak aby jak nakmniej zminimalizować koszty wymiany?
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 22:08   

Miras napisał/a:
Czyli pozostaje mi kupic nową tarcze? czy można to w jakis sposób obejść tak aby jak nakmniej zminimalizować koszty wymiany?


mozesz nabic nowa okladzine na stara tarcze
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-04-2005, 10:24   

ego ma rację!!! siadają prawie zawsze okładziny!!! nabicie nowych to ok. 50 pln (ja robiłem regenerację całego sprzęgła, bo miałem to samo: nabili mi okładziny, zmienili łożysko i zregenerowali docis, całośc to 150pln).

co do powietrza, to już pisaliśmy kiedyś o tym... ale zależy kiedy zmieniałeś filtr LPG...
jeśli niedawno to spróbuj przewód powietrza skrócić znacznie i ustawić nie na wlot obok grila, ale w bok i zminimalizuj jego przekrój... takiej rady udzielił nam kiedyś Tomek z olsztyna i wielu z nas to pomogło i nawet zmniejszyło zużycie gazu o jakieś 20-30% - chodzi o to, że przy instalacji LPG powietrze musi być zasysane przez silni a nie wtłaczane pędem jazdy!!!
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 11-04-2005, 15:17   

każdy mechanik mi nabije nowe okładziny czy trzeba jakiegoś fachowca szukac???


a z tym lewym powietrzem to już tak miałem jeszcze przed założeniem instalacji gazowej, filtra jeszcze nie wymieniałem, na gazie mam przejechane dopiero ok. 13 tyś.
  
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-04-2005, 19:08   

nie wiem czy każdy, bo trzeba mieć dostęp do okładzin!!! poszukaj punktu regeneracji sprzęgieł... ja zmieniam filterek gazu jak czuję, że zaczyna przygasać na wolnych obrotach - czyli ok. 15-20 tys.km
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 11-04-2005, 20:56   

doszły mnie też słuch że to wcale nie musi być tarcza tylko docisk nie spełnia swej funkcji - nie dociska. zastanawiam sie czy jest sens nabijać nowe okładziny bo pojeżdze pare tysiecy i znów bede musiał rozbierać skrzynie?? chyba wymienie całe sprzęgło i tarcze i docisk tyle że to pociągnie kasiory!!
  
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-04-2005, 05:32   

zdemontuj sprzęgło i będziesz wiedział czy siadły okładziny, docisk czy łożysko oporowe...
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 06:54   

Rhoody, opowiedz więcej o tej rurze powietrza, bo taka oszczędność gazu jest pociągajaca.
Ja mam nad chłodnica rurę plastikowa, ustwioną poprzecznie do kierunku jazdy, która jest ścięta. Tak jakby rurę przeciąć wzdłóż na pół i odciąć jeden kawałek. Ten który pozostał jest ustawiony w kierunku jazdy więc osłania wlot. Czy Wy też tak macie i trzeba to modyfikować? U mnie nie gasnie jak zjeżdzam z górki.
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:28   

no to jak nie gaśnie to po co to ruszać?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:32   Re: sprzEgło

Miras napisał/a:
Witam wszystkich miłośników Fiata Tempa/Tipo!
Ja jeżdze Tempra 1.4 benzyna/LPG.
Mam pytanko? czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w Temprze? i czy np. można zastosować zamiennik takiej tarczy z autka Fiat 125/125p.


Zamiennik - niekoniecznie. Komplet sprzegla do T/T 1.4 kosztuje juz ok 250 PLN i moim zdaniem lepiej zrobic calosc od razu, niz potem wymieniac po kawalku. Najdrozsza jest robocizna!
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 08:20   

EGO, czytaj dokładnie - aby zminimalizować spalanie!
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2005, 09:09   

mkaminski100 napisał/a:
Ja mam nad chłodnica rurę plastikowa, ustwioną poprzecznie do kierunku jazdy, która jest ścięta. Tak jakby rurę przeciąć wzdłóż na pół i odciąć jeden kawałek. Ten który pozostał jest ustawiony w kierunku jazdy więc osłania wlot. Czy Wy też tak macie i trzeba to modyfikować? U mnie nie gasnie jak zjeżdzam z górki.

Ja na początku roku zmieniałem cały dolot, miałem obudowę filtra na gaźniku, tak jak jest w modelach z wtryskiem i z niej poprzecznie do kierunku jazdy wychodziła rura, która kończyła się przy gnieździe amortyzatora, zakończona była, tak jak Marcin napisał.
Teraz mam pokrywę gaźnika i z niej idzie rura ze zwężka 34mm do obudowy filtra powietrza przy prawym nadkolu. Obudowa ta pochodzi z 1,9 TD i nie ma termostatu, który przełącza na ciepłe powietrze z nad kolektora. Z obudowy wychodzi rura i zakręca w stronę błotnika nad plastykowym nadkolem, ale bez żadnych wycięć.
Co to dało, przed zmianą palił mi w mieście 14 litrów i w trasie 10 i to w okresie letnim.
Teraz w zimie w mieście na krótkich dystansach zamykał się w 12 litrach a na trasie w 9.
Po założeniu nowego dolotu, bardzo poprawił się dół charakterystyki, a góra się niewiele zmieniła. Po usunięciu zwężki niestety nie dało się wyregulować instalacji, nie wyrabiał się reduktor i zostawiłem zwężke na swoim miejscu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 12-04-2005, 14:21   

zdecydowałem sie wymienić całe sprzęgło i nawet znalazłem komplet za 270pln, tylko jest kwestia tego typu ze sklepy nie bardzo wiedzą jeka ma być średnica tarczy, jedni podają 190 mm a inni 180mm jeszcze inni wymagają ode mnie abym znał średnice tyle że ja musze kupić sprzęgło jeszcze przed demontarzem starego bo jade z tym spory kawałek do mechaniora który mi to zrobi za "friko". napewno byłoby łatwiej zdjąc tarcze zmierzyć i iść do sklepu no ale cóż....(ni dam rady tak)
może Wiecie jaka ma być ta średnica może ktoś ma katalog z parametrami konkretnymi, to zapodajcie??

swoją drogą to mnie dziwi taśrednica czy to aż takie ważne ten centymetr w tą czy w tą, czy to taka wielka różnica, może i tak za duża nie wleżie w docisk??
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2005, 15:23   

W Temprze 1,4 są stosowane dwa rodzaje sprzęgła:
- sedan ma średnicę 180mm
- kombi ma śrędnicę 190mm tak, jak przy siniku 1,6.
Z tego wynikałoby, że możesz stosować oba rodzaje sprzęgła.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 12-04-2005, 23:06   

ja mam Tempre w sedanie. dzis w sklepie dowiadywałem sie to mi podali z katalogu ze musi byc 190 mm. Czy na stówe twierdzisz Romano że nie sprawia to różnicy, moge obie tarcze zastosować???
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2005, 07:12   

Cytat:
ja mam Tempre w sedanie. dzis w sklepie dowiadywałem sie to mi podali z katalogu ze musi byc 190 mm. Czy na stówe twierdzisz Romano że nie sprawia to różnicy, moge obie tarcze zastosować???

NA 99% możesz zastosować oba kompletne sprzęgła, ale dla pewności daj mi numer nadwozia i silnika, może być na PW albo mailem, to wieczorem sprawdzę w eper(katalog fiata).
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-04-2005, 05:38   

Nie przejmuj się tak bardzo średnicą sprzęgła. Jak ja wymieniałem swoje w 1,6 i.e to sie okazało że poprzedni właściciel w celu zminimalizowania kosztów założył tarczę o średnicy do 1,4 !!

Jednak nigdy mi sie nie ślizgało ani nie czułem że nie może przenieść mocy. A wymieniałem dlatego że słoneczko siewytarło już i łożysko padło.

Generalnie czy 190 czy 180 to różnica 5 mm na stronę.

jabko
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-04-2005, 07:16   

jabko napisał/a:
Nie przejmuj się tak bardzo średnicą sprzęgła. Jak ja wymieniałem swoje w 1,6 i.e to sie okazało że poprzedni właściciel w celu zminimalizowania kosztów założył tarczę o średnicy do 1,4 !!


Zdaje sie, ze do 1.4/1.6 zaklada sie tarcze o srednicy 180 mm, natomiast do 1.4 159A2 tarcza powinna miec teoretycznie 181,5 mm o ile dobrze pamietam. #-o
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 15-04-2005, 13:07   

sprzęgło całe już mam kupione, tarcza ma średnice 180 mm, orginalne z Valeo kosztowało mnie 280 PLN.

w róznych sklepach różnie było z tą srednicą ale większość także i Wy podajecie 180-tke,
rozbierzemy założymy i zobaczymy, mam nadzieje ze bedzie ok i bede wkońcu normalnie śmigał autkiem
dzieki za pomoc, pozdrawiam
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-04-2005, 09:50   

Marcin nie wiem o co chodziło ale gość w sklepie powiedział widząc starą tarczę że miałem założone od 1,4 a orginalnie powinna być większa ale oczywiscie Fiat ma najwiekszy burdel itp
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-04-2005, 15:37   

Sorki, sorki - faktycznie do 1.6 tarcza powinna miec 190 mm, do 1.1/1.4 180 mm
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 27-04-2005, 21:55   

tarcze kupiłem odpowiednią (180 mm) i teraz autko śmiga jak szalone.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load