Traci moc, jakby nie dostawał paliwa... |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 15:32 Traci moc, jakby nie dostawał paliwa...
|
|
|
Nie znalazłem podobnych objawów w starych postach, więc smaruję nowy.
Zdarzyło mi się to już kilka razy w różnych odstępach czasu, czasem po tygodniu, czasem po miesiącu. Ale nie trwało to nigdy dłużej niż 5 minut, lub do wyłączenia silnika. Otóż podczas przyśpieszania na każdym biegu i praktycznie w każdym zakresie obrotów silnik ma tendencje do zamulania. Tzn, auto zachowuje się tak, jakbym po prostu zdjął nogę z gazu. Czyli hamowane silnikiem. Nie pomaga głębsze wciskanie pedału gazu. Ustępuje gdy całkiem puszczę nogę z gazu i wcisnę ponownie, ale po kilku sekundach jest to samo. tak w kółko. Żeby przyspieszyć do 70km/h muszę puścić gaz w trakcie chyba z 10 razy, albo i więcej. Próbowałem dojść na postoju co może być przyczyną. Więc otwieram przepustnicę tak do 1500-2000 rpm i po chwili silnik się dusi. Sprawdzałem krokowy (bo to akurat wiem, jak powinien się zachowywać) i jest ok. Restart kompa nie pomógł, a nawet miałem po restarcie problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego. Zgasł kilka razy. Teraz już trzyma obroty, ale mulenie jest nadal. Problem dotyczy zarówno Pb jak i LPG.
Silnik 1.6i.e. - 835C1.000 |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2010, 15:36
|
|
|
nie wiem czy to coś pomoże ale może nakieruje na właściwy trop
Ja tak miałem na gazie i przyczyną była zła mieszanka ... tzn regulacja pomogła |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 15:43
|
|
|
Może pompka paliwa? |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2010, 15:54
|
|
|
maidun napisał/a: | Może pompka paliwa? |
ciechu napisał/a: | Problem dotyczy zarówno Pb jak i LPG.
|
To wyklucza pompę |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 16:17
|
|
|
ciechu, stawiam na walnięty CPW,albo CPP to tylko potencjometr,może się skończył |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:19
|
|
|
dziura, też podejrzewam jakiś czujnik, tylko pomysłów nie mam, bo z wtryskiem dopiero od pół roku obcuję. Problem jak pisałem pojawił się już kilka razy w ciągu ostatnich miesięcy, ale tylko na kilka minut. Dziś męczę się z tym od rana i nie ustępuje. Aha, na benzynie pomaga dodać więcej gazu i jakoś wtedy szarpnie na moment, ale na gazie im bardziej depczę tym bardziej hamuje.
Sprawdzę jutro CPP, bo mam na podmianę. Gorzej będzie z CPW.
Gdzieś wyczytałem o podobnych objawach i padł trop czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Co o tym sądzicie?
** Dodano: 29-01-2010, 17:20 **
Luczu napisał/a: | Ja tak miałem na gazie i przyczyną była zła mieszanka ... tzn regulacja pomogła | tak, ale mieszanka gazu jest na pewno dobra, bo był na regulacji niedawno. Poza tym problem dotyczy też benzyny. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Piotrek_144
Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:27
|
|
|
Sprawdz polączenie centralki gazu do akumulatora, szczególnie masę. Pzdr |
_________________ Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:29
|
|
|
Piotrek_144, może to mieć jakieś znaczenie, jeśli problem dotyczy też benzyny? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Piotrek_144
Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:31
|
|
|
Podczas jazdy na gazie w takich warunkach, może "rozjezdzac" mape wtrysku dla komputera benzynowego - przerabialem podobny problem w moim tipku z centralką Bingo S4. Pzdr |
_________________ Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi |
|
|
|
|
sochun
Wiek: 41 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:44
|
|
|
ciechu napisał/a: | Żeby przyspieszyć do 70km/h muszę puścić gaz w trakcie chyba z 10 razy, albo i więcej. |
Miałem podobnie i pomogła wymiana przepustnicy, bo chyba mi wtedy całą ze szrotu. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:58
|
|
|
CPP i inne? Co to znaczy? Mam mały problem na Pb z moją 2.0. Za bogato, bo czarny z rury dym. Poczyścić muszę wszystko, ale nie wiem co. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
sochun
Wiek: 41 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:10
|
|
|
Może Lambda - co prawda też miałem wymienianą, ale trochę inne objawy. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:12
|
|
|
problem podobny więc sie dopiszę. Jadę równo na Pb np 2-3tys obrotów i raz na jakiś czas samochód szarpnie jakby nie dostał paliwa i po chwili jedzie dalej. Ciągnie do końca na Pb, podczas przyspieszania się tak nie dzieje, tylko podczas równej jazdy. Na LPG nie ma problemu. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:33
|
|
|
Guzik, może na LPG tego nie odczuwasz tak ale wygląda jakby raz na czas zapłon się gubił co któryś...
chyba, że na pewno na LPG jest całkowicie ok no to paliwka nie dostaje i tu szukać...
co do tego co ciechu pisał na początku - a może coś sondą ciechu ma lub z wydechem samym w okolicach sondy?
można spróbować odpiąć sondę czy to coś zmieni |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:42
|
|
|
unknown napisał/a: | chyba, że na pewno na LPG jest całkowicie ok no to paliwka nie dostaje i tu szukać... |
na 10000% na LPg jest git, bo przejechałem na gazie ponad 400km i ani razu nie szarpnęło. Na Pb za to dość często się tak dzieje, a dodam też, że nie chce odpalać na benzynie jak jest ciepły. Jak sie przełączy z gazu na benzyne na ciepłym to pali, ale żeby odpalił na Pb to nie ma opcji. Dorzucę do wora brak ssania na zimnym na benzynie, bo obroty są niskie (800). I ten czarny dym-benzyna na 100% za bogata mieszanka. Słyszałem o czyszczeniu przepustnicy i całej reszty. Ktoś mi może zaznaczyć na fotce co czyścić i sprawdzać? Podpięcie pod kompa coś pokaże? Gdzie jest wtyczka?
Z góry dzięki.
Pozwolę sobie pożyczyć fotkę z innego tematu, bo swojej nie mam, a auto u mechanika na wymianie rozrządu.
** Dodano: 29-01-2010, 18:43 **
CPW/CPP? Co to takiego?
** Dodano: 29-01-2010, 18:44 **
Czujnik położenia wałka/czujnik położenia przepustnicy?? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 19:23
|
|
|
ciechu napisał/a: | Sprawdzę jutro CPP, bo mam na podmianę |
To o tyle dobrze
ciechu napisał/a: | Gdzieś wyczytałem o podobnych objawach i padł trop czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Co o tym sądzicie? |
Raczej nie w tym problem,nawet jak jest do bani to kłopot będzie przy zapłonie zimnego silnika i utrzymaniu wolnych obrotów a nie takim świrowaniu o jakim piszesz. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 19:39
|
|
|
Guzik napisał/a: |
** Dodano: 29-01-2010, 18:43 **
CPW/CPP? Co to takiego?
** Dodano: 29-01-2010, 18:44 **
Czujnik położenia wałka/czujnik położenia przepustnicy?? | dokładnie
Wracając do mojego problemu! Jest pewien przełom i zaczynam się zastanawiać nad teorią Piotrka_144. Wyjechałem jeszcze przed godziną na miasto i po około 3-4 km przejechanych podczas hamowania silnikiem (tym razem świadomego ) usłyszałem jakby coś uderzyło w szybę czołową. Po chwili zdałem sobie sprawę, że był to raczej odgłos zwieranych przewodów pod napięciem. Czyli czysta zwara. No i myśląc o tej nieszczęsnej centralce ruszyłem spokojnie spod świateł i ... autko jedzie normalnie!!! Nic nie szarpie, nic nie dławi przyspiesza równo po jednym naciśnięciu gazu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 19:59
|
|
|
Tzw. "cufal" do następnych świateł eeehhhhh ta pieprzona zima..... |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 19:18
|
|
|
dziura, heheh, niech się wreszcie kończy
I jeszcze jeden trop Teraz przypomniałem sobie, że przez cały ten wczorajszy dzień problemów za każdym razem przy wysiadaniu auto mnie "kopało" prądem, kiedy dotykałem zewnętrznej strony drzwi. Po ustaniu problemu już nie kopie. A więc co? Jakieś przebicie było? Brak masy? Bo mi się teraz trochę w głowie namieszało... I nie bardzo wiem czego w końcu szukać...
Jako że nie miałem możliwości (pogoda) zacząć szukać przyczyny, jeżdżę z tą przypadłością nadal. Samochód jak się nagrzeje do 90'c to jakby się wszystko stabilizowało. Teraz, kiedy na dworze +2'c. Jak były mrozy to problem praktycznie wcale nie ustawał. Znów do głowy przychodzi mi czujnik temperatury w kolektorze... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|