|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dlaczego nie odpalil? |
Autor |
Wiadomość |
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 22:24 dlaczego nie odpalil?
|
|
|
Ostatnio mialem bardzo zastanawiajace zdarzenie. Pojechalem ok 2 km cos zalatwic, sprawe zalatwilem w 5 minut. Odpalilem autko i przejechalem doslownie 50 metrow do marketu. Zrobilem zakupy, wsiadam, odpalam , a tu zonk. Rozrusznik kreci, a silnik sie zbuntowal. Zadzwonilem po kumpla zeby mnie zaholowal do domu, przyjechal, podczepilem sie pod niego, jedziemy, wrzucilem trzeci bieg i probuje odpalic . Po kilkunastu metrach silnik zaskoczyl i teraz odpala bez zarzutu. Na drugi dzien pojechalem zdiagnozowac silnik, komputer nie wykazal zadnych bledow i co o tym myslec? Czy to poczatek jakichs klopotow, poradzcie co jeszcze sprawdzic, bo jestem przewrazliwiony i nie bardzo wiem co robic. |
_________________ tp |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 23:13
|
|
|
czujnik położenia wału zazwyczaj w takich nagłych paranormalnych przypadkach zaczyna szwankować, poszukaj, poczytaj na forum o CPW...
ew coś innego z zapłonem, świece może czy kable, przebicia, lub prędzej rozdzielacz |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 10:40
|
|
|
Bralem pod uwage CPW, dlatego tez pojechalem na komputer. Elektryk powiedzial, ze jakby byl zepsuty CPW to nie byloby iskry, a sprawdzalem i byla. Stawiam na zapchany filterek paliwa, ktory w piatek wymienie, albo na zacinajaca sie pompe paliwa. Jak cos bede wiedzial, to odpisze, bo narazie pali bez zarzutu. Dzieki za podpowiedz... |
_________________ tp |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 13:41
|
|
|
to faktycznie (doczytałem o zapalniu na biegu i reszcie) możesz mieć filterek paliwa przytkany/jakiś syf, skoro jak porządnie silnik na siłę zassał to przeciągnął... jeśli iskra jest to musi zapalić, jedynie jak nie dostanie pailwka, a więc najprawdopodobniej filterek... chyba, że masz pompę (nie wiem jakie auto) nie mechaniczną na bloku (gaźnikowce) a elektryczną (wtryski), to może się przycięła lub prędzej masz od niej przetarty gdzieś kabelek i akurat 'pospawał' poprzerywał bądź przekaźnik pompy, jakoś jej zasilanie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 14:30
|
|
|
To jest tipo 1.4i jednopunktowy. Piszesz o przekaźniku pompy. Czy mógłbyś mi przybliżyć gdzie szukać tego przekaźnika? |
_________________ tp |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 15:34
|
|
|
pewno w okolicy skrzynki ale sorry, nie wiem; wiem, że pompka się załącza ale sam mam gaźnikową wersję a pompkę mechaniczną; bezpiecznik od pompy na schematach elektr. jest (właśnie, bezpiecznik dobrze Ci siedzi?) ale samej pompy i jej przekaźn. na tych schematach co mam (mam do wersji gaźnikowej...) nie ma...ktoś Ci pewno pomoże co ew z pompką/jej zasilaniem może być, ja nie mam tego zmartwienia (mechaniczna) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2007, 09:46
|
|
|
Przekaźnik i bezpiecznik jest pod czarna pokrywką z plastiku zaraz pod uszczelką maski, nad filtrem powietrza. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
1dawidb
Wiek: 44 Dołączył: 28 Kwi 2007 Posty: 35 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 19:11
|
|
|
Miałem podobny problem i okazało się że jest zabrudzony filtr paliwa oraz pompka. Po przeczyszczeniu brak jakichkolwiek podobnych objawów |
_________________ http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 20:46
|
|
|
sory,ze tak dlugo nie odpisywalem, w poniedzialek wymienilem filtr paliwa (byl metalowy, zalozylem plastikowy-Bosh, to chyba zadna roznica) filtr nie byl zabrudzony, bo wylatywala z niego czysta benzynka. Narazie jest OK, odpala za kazdym razem. Mechanik poradzil zeby przed pierwszym odpaleniem przekrecic kluczyk, potem wylaczyc zaplon i wlaczyc ponownie, to pompka poda dodatkowa porcje paliwa, chyba cos w tym jest. Odpala narazie bez zarzutu, zobaczymy co bedzie dalej, jesli sie sprawa powtorzy to obejrze pompke paliwa. |
_________________ tp |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 14:37
|
|
|
No myślałem, że u mnie podobnie (a może i tak, bo się za bardzo nie znam) - zimny zapala bez problemu, natomiast ciepły kręci bardzo wolno i nic z tego. Samochód stoi obecnie w warsztacie, z czego ostatnie 3 dni (robocze) kombinują czemu tak się dzieje...więc czekam |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 17:45
|
|
|
Jezeli mowisz,ze kreci bardzo wolno po nagrzaniu , to stawialbym na akumulator , a bardziej na rozrusznik, moze jak nagrzany to puszcza jakis lut, albo siada w rozruszniku jakis element, ktory po nagrzaniu daje taki, a nie inny objaw. |
_________________ tp |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 18:26
|
|
|
Czasami jak nie odpala po nagrzaniu sie silnika to winny jest zawór EGR, tylko jeżeli miałbyś ten zawór uszkodzony to da się odpalić z wciśniętym pedałem gazu. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 19:13
|
|
|
Co do akumulatora, to jest nowy, z wciśniętym gazem nie próbowałem. Poprzedni własciciel podejrzewał regler...no nie wiem, mam nadzieję, że coś wykombinują |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|