Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dlaczego nie odpalil?
Autor Wiadomość
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-05-2007, 22:24   dlaczego nie odpalil?

Ostatnio mialem bardzo zastanawiajace zdarzenie. Pojechalem ok 2 km cos zalatwic, sprawe zalatwilem w 5 minut. Odpalilem autko i przejechalem doslownie 50 metrow do marketu. Zrobilem zakupy, wsiadam, odpalam , a tu zonk. Rozrusznik kreci, a silnik sie zbuntowal. Zadzwonilem po kumpla zeby mnie zaholowal do domu, przyjechal, podczepilem sie pod niego, jedziemy, wrzucilem trzeci bieg i probuje odpalic . Po kilkunastu metrach silnik zaskoczyl i teraz odpala bez zarzutu. Na drugi dzien pojechalem zdiagnozowac silnik, komputer nie wykazal zadnych bledow i co o tym myslec? Czy to poczatek jakichs klopotow, poradzcie co jeszcze sprawdzic, bo jestem przewrazliwiony i nie bardzo wiem co robic. :|
_________________
tp
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2007, 23:13   

czujnik położenia wału zazwyczaj w takich nagłych paranormalnych przypadkach zaczyna szwankować, poszukaj, poczytaj na forum o CPW...

ew coś innego z zapłonem, świece może czy kable, przebicia, lub prędzej rozdzielacz
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2007, 10:40   

Bralem pod uwage CPW, dlatego tez pojechalem na komputer. Elektryk powiedzial, ze jakby byl zepsuty CPW to nie byloby iskry, a sprawdzalem i byla. Stawiam na zapchany filterek paliwa, ktory w piatek wymienie, albo na zacinajaca sie pompe paliwa. Jak cos bede wiedzial, to odpisze, bo narazie pali bez zarzutu. Dzieki za podpowiedz...
_________________
tp
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2007, 13:41   

to faktycznie (doczytałem o zapalniu na biegu i reszcie) możesz mieć filterek paliwa przytkany/jakiś syf, skoro jak porządnie silnik na siłę zassał to przeciągnął... jeśli iskra jest to musi zapalić, jedynie jak nie dostanie pailwka, a więc najprawdopodobniej filterek... chyba, że masz pompę (nie wiem jakie auto) nie mechaniczną na bloku (gaźnikowce) a elektryczną (wtryski), to może się przycięła lub prędzej masz od niej przetarty gdzieś kabelek i akurat 'pospawał' poprzerywał bądź przekaźnik pompy, jakoś jej zasilanie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2007, 14:30   

To jest tipo 1.4i jednopunktowy. Piszesz o przekaźniku pompy. Czy mógłbyś mi przybliżyć gdzie szukać tego przekaźnika?
_________________
tp
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2007, 15:34   

pewno w okolicy skrzynki ;D ale sorry, nie wiem; wiem, że pompka się załącza ale sam mam gaźnikową wersję a pompkę mechaniczną; bezpiecznik od pompy na schematach elektr. jest (właśnie, bezpiecznik dobrze Ci siedzi?) ale samej pompy i jej przekaźn. na tych schematach co mam (mam do wersji gaźnikowej...) nie ma...ktoś Ci pewno pomoże co ew z pompką/jej zasilaniem może być, ja nie mam tego zmartwienia (mechaniczna)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2007, 09:46   

Przekaźnik i bezpiecznik jest pod czarna pokrywką z plastiku zaraz pod uszczelką maski, nad filtrem powietrza.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
1dawidb 



Wiek: 44
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2007, 19:11   

Miałem podobny problem i okazało się że jest zabrudzony filtr paliwa oraz pompka. Po przeczyszczeniu brak jakichkolwiek podobnych objawów
_________________
http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce :)
     assistance
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-05-2007, 20:46   

sory,ze tak dlugo nie odpisywalem, w poniedzialek wymienilem filtr paliwa (byl metalowy, zalozylem plastikowy-Bosh, to chyba zadna roznica) filtr nie byl zabrudzony, bo wylatywala z niego czysta benzynka. Narazie jest OK, odpala za kazdym razem. Mechanik poradzil zeby przed pierwszym odpaleniem przekrecic kluczyk, potem wylaczyc zaplon i wlaczyc ponownie, to pompka poda dodatkowa porcje paliwa, chyba cos w tym jest. Odpala narazie bez zarzutu, zobaczymy co bedzie dalej, jesli sie sprawa powtorzy to obejrze pompke paliwa.
_________________
tp
  
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2007, 14:37   

No myślałem, że u mnie podobnie (a może i tak, bo się za bardzo nie znam) - zimny zapala bez problemu, natomiast ciepły kręci bardzo wolno i nic z tego. Samochód stoi obecnie w warsztacie, z czego ostatnie 3 dni (robocze) kombinują czemu tak się dzieje...więc czekam
     Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-05-2007, 17:45   

Jezeli mowisz,ze kreci bardzo wolno po nagrzaniu , to stawialbym na akumulator , a bardziej na rozrusznik, moze jak nagrzany to puszcza jakis lut, albo siada w rozruszniku jakis element, ktory po nagrzaniu daje taki, a nie inny objaw.
_________________
tp
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-05-2007, 18:26   

Czasami jak nie odpala po nagrzaniu sie silnika to winny jest zawór EGR, tylko jeżeli miałbyś ten zawór uszkodzony to da się odpalić z wciśniętym pedałem gazu.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2007, 19:13   

Co do akumulatora, to jest nowy, z wciśniętym gazem nie próbowałem. Poprzedni własciciel podejrzewał regler...no nie wiem, mam nadzieję, że coś wykombinują
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load