|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Corolla-zalewa swiece |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2012, 23:12 Corolla-zalewa swiece
|
|
|
Witajcie.Mam corolle z silnikiem benzynowym na wtrysku.Problem jest taki ze zalewa swiece szczegolnie jak zimna do tego stopnia ze gasnie.Pozniej ciezko ma zlapac ale jak postoi,paliwo ze swiec odparuje to odpali normalnie.W sumie wszystko przejrzalem.Co jej moze byc?Wtryski dziurawe i az tak leja?Swiece wykrecalem-byly czarne jak z komina.Dalem nowe i na zajutrz znowu tak samo czarne.Ewidentnie to jest zalewanie swiec.Spalanie ma b.wysokie a i spaliny widac i czuc ze bardzo bagate.Macie jakies pomysly? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 23:31
|
|
|
swiece czarne za bogata mieszanka, szukaj w tym kierunku, urządzenie rozruchowe (ssanie) czujniki temperatury , sonda tez warta obejrzenia, przepływomierz jezeli jest, podepnij pod kompa czy nie ma blędów jakis, wtryski chyba nie dawały by takiego efektu, a jak sie zagrzeje jest w porządku??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-12-2012, 08:18
|
|
|
palidzojnt221, silnik jest bardzo prostej konstrukcji(4E-FE).Przeplywomierza tam nie ma.Najgorzej jest na zimnym bo jak sie juz rozgrzeje trzyma obroty i nie zalewa swiec.Ale na zimnym masakra-musi zgasnac kilkanascie razy poki nie zlapie temp.
Czujniki temp wody i powietrza dzialaja.CPP tez,VAE wyczyszczone tez dziala.Sonda pewnie i tak nie bierze udzialu na zimnym silniku wiec poki co ja pomijam.Zaplonu sie tam nie reguluje-nie ma aparatu.Pozostaje jeszcze MAP sensor-niby reaguje na odpiecie powietrza czy zdjecie wtyczki ale dokladniej nie mam jak sprawdzic.Jest jeszcze na listwie podcisnieniowy regulator paliwa.Moze on szwankuje?Jak go sprawdzic? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-12-2012, 11:32
|
|
|
Odepnij czujnik temperatury i spróbuj odpalić, u mnie w golfie teraz podobna sprawa, daje tyle paliwa że nawet nie tyle co go zalewa, ale przez pierścienie leci wszystko do oleju... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-12-2012, 13:09
|
|
|
wygląda to tak jakby na ssaniu dawał za duzo paliwa, czujiki najlepiej wymienic lub pomierzyc rezystancje |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2012, 19:49
|
|
|
Ciagle nie znalazlem usterki.Zauwazylem tylko ze po zalaniu swiec silnik kreci zdecydowanie szybciej(ma nizsze sprezanie prawdopodobnie dlatego ze nadmiar benzyny wymywa olej na pierscieniach ktory jak wiadomo uszczelnia)Pokusilem sie o kolejne pomiary czujnikow-oprocz sondy lambda jakby wszystkie sprawne.Zmierzylem cisnienie na cylindrach-rewelacji nie ma na 1-2-3 ok.12-14 bar ale na trzecim zaledwie 8,ale to raczej nie bedzie przyczyna. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:39
|
|
|
jak na benzyniaka to cisnienie jest ok,ten 3 gar słaby ale ma hulać.Najważniejsza jest lambda(i warto pozaglądac na czujnik cisnienia bezwglednego>map sensor>) |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2012, 23:01
|
|
|
kamilsitek1983, zalewa na zimnym w ciagu kilkunastu sekund od uruchomienia wiec sonda w tym czasie i tak nie ma wplywu bo przy niskiej temp.i tak nie daje zadnego sygnalu.Jawiec poki co pomijam.
Jutro jade nia na komputer bo znalazlem kogos kto podlaczy.Mierzac miernikiem czujniki niby wszyystkie dzialaja ale nie wiem czy ktorysprzypadkiem nie falszuje wynikow bo nie mam do czegoporownac.Miejmy nadzieje ze na komputerze cos wyjdzie bo poki co samochod jest bezuzyteczny.
** Dodano: 18-12-2012, 19:48 **
pod kompem wyszlo ze CPW ma niewlasciwa szczeline od kola pasowego.Zdjalem wiec oslony rozrzadu,kolo pasowe by dostac sie do czujnika.Czujnik wyglada ok.zeby na kole mijaja sie z przerwa ok 2mm.Odleglosci czujnika sie nie reguluje w zaden sposob.Kupie wiec nowy czujnik by to sprawdzic choc czuje ze beda to pieniadze wyrzucone w bloto ale na starym nie bardzo oplaca mi sie skladac rorrzadu by go potem nie rozbierac ponownie do wymiany czujnika. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2012, 10:02
|
|
|
lambda na zimnym nie pracuje, ale pod warunkiem, ze jest sprawna, zwalona lambda moze jakis zafalszowany sygnal wysylac do cpu zaraz po odpaleniu ? np gdyby miala jakies zwarcie,nie wiem,elektryke slabo ogarniam , ale warto sprawdzic:)
cpw raczej za dawke nie odpowiada, 2mm szczelina we "wlochach" to jest o ponad 1mm za duzo, nie wiem jak w "japoncach", moze byc prawidlowa |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-12-2012, 14:03
|
|
|
Zaden spec nie ustalil co jest zepsute.Dwoch powiedzialo ze to wina kompresji.Czuje ze pierscienie sa zjedzone bo jak wyjmowalem kolektor ssacy bylo tam sporo oleju.
Zabralem sie za zdjecie glowicy tak by ocenic czy naprawiac ten silnik czy wkladac drugi.Jesli zawory slabe to sie naprawi.Jak tuleje,pierscienie to wywalam ten silnik bo swoja droga 8 bar na jednym cilindrze to tak czy siak silnik jest kulawy |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-12-2012, 15:21
|
|
|
a przez padniete uszczelniacze zaworów moze sie olej przedostawac do kolektora??? opłaca sie to wogóle robic czy jak juz to kapitalny remont głowicy z planowaniem i wymianą zaworów??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-12-2012, 17:19
|
|
|
Glowica zdjeta i okazuje sie ze silnik kaplica.Tloki cale zaolejone,progi na tulejach dosc spore a szczegolnie na 3 cylindrze tlok tak luzny ze przez szczeline widac pierscienie.Miedzy tlok a cylinder spokojnie wchodzi szczelinomierz 1mm.Wiem ze japonce maja dosc male luzy montazowe tak wiec to co tam zastalem to juz nie ma prawa pracowac.Trzeba wymienic motor bo tego nie oplaca sie remontowac.Na liczniku ok.300kkm.Glowica okazuje sie szczelna.
Cisnienie na cyl.mierzone bylo na zimnym silniku a tam jak pisalem pelno oleju wiec cisnienie w granicach 14 wyszlo zawyzione,zreszta te 8 bar.na 3cyl.takze.
Mysle ze po nocy jak olej obciekal na pierscienie to auto palilo od strzala mimo -15 st.C bo mialo dobra kompreche ale po minucie chodzenia benzyna wyplukiwala olej i pierscienie juz nie trzymaly dlatego go zalewalo.Zreszta po zalanu swiec rozrusznik krecil tak lekko jakby prawie swiec nie bylo wiec cisnienie spadalo wtedy do takiego poziomu ze silnik przygasal i zalewaalo swiece.Co dziwne-z wydachu az tak bardzo nie kopcil by podejrzewac ze pierscienie az tak kiepskie.Czy palil olej to nie wiem bo auto swiezo kupione.Poprzedni wlasciciel twierdzil ze problemem z zalewaniem swiec jest elektronika czy jakis tam czujnik. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|