Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Corolla-zalewa swiece
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-12-2012, 23:12   Corolla-zalewa swiece

Witajcie.Mam corolle z silnikiem benzynowym na wtrysku.Problem jest taki ze zalewa swiece szczegolnie jak zimna do tego stopnia ze gasnie.Pozniej ciezko ma zlapac ale jak postoi,paliwo ze swiec odparuje to odpali normalnie.W sumie wszystko przejrzalem.Co jej moze byc?Wtryski dziurawe i az tak leja?Swiece wykrecalem-byly czarne jak z komina.Dalem nowe i na zajutrz znowu tak samo czarne.Ewidentnie to jest zalewanie swiec.Spalanie ma b.wysokie a i spaliny widac i czuc ze bardzo bagate.Macie jakies pomysly?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-12-2012, 23:31   

swiece czarne za bogata mieszanka, szukaj w tym kierunku, urządzenie rozruchowe (ssanie) czujniki temperatury , sonda tez warta obejrzenia, przepływomierz jezeli jest, podepnij pod kompa czy nie ma blędów jakis, wtryski chyba nie dawały by takiego efektu, a jak sie zagrzeje jest w porządku???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2012, 08:18   

palidzojnt221, silnik jest bardzo prostej konstrukcji(4E-FE).Przeplywomierza tam nie ma.Najgorzej jest na zimnym bo jak sie juz rozgrzeje trzyma obroty i nie zalewa swiec.Ale na zimnym masakra-musi zgasnac kilkanascie razy poki nie zlapie temp.
Czujniki temp wody i powietrza dzialaja.CPP tez,VAE wyczyszczone tez dziala.Sonda pewnie i tak nie bierze udzialu na zimnym silniku wiec poki co ja pomijam.Zaplonu sie tam nie reguluje-nie ma aparatu.Pozostaje jeszcze MAP sensor-niby reaguje na odpiecie powietrza czy zdjecie wtyczki ale dokladniej nie mam jak sprawdzic.Jest jeszcze na listwie podcisnieniowy regulator paliwa.Moze on szwankuje?Jak go sprawdzic?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2012, 11:32   

Odepnij czujnik temperatury i spróbuj odpalić, u mnie w golfie teraz podobna sprawa, daje tyle paliwa że nawet nie tyle co go zalewa, ale przez pierścienie leci wszystko do oleju...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-12-2012, 13:09   

wygląda to tak jakby na ssaniu dawał za duzo paliwa, czujiki najlepiej wymienic lub pomierzyc rezystancje
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2012, 19:49   

Ciagle nie znalazlem usterki.Zauwazylem tylko ze po zalaniu swiec silnik kreci zdecydowanie szybciej(ma nizsze sprezanie prawdopodobnie dlatego ze nadmiar benzyny wymywa olej na pierscieniach ktory jak wiadomo uszczelnia)Pokusilem sie o kolejne pomiary czujnikow-oprocz sondy lambda jakby wszystkie sprawne.Zmierzylem cisnienie na cylindrach-rewelacji nie ma na 1-2-3 ok.12-14 bar ale na trzecim zaledwie 8,ale to raczej nie bedzie przyczyna.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-12-2012, 20:39   

jak na benzyniaka to cisnienie jest ok,ten 3 gar słaby ale ma hulać.Najważniejsza jest lambda(i warto pozaglądac na czujnik cisnienia bezwglednego>map sensor>)
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2012, 23:01   

kamilsitek1983, zalewa na zimnym w ciagu kilkunastu sekund od uruchomienia wiec sonda w tym czasie i tak nie ma wplywu bo przy niskiej temp.i tak nie daje zadnego sygnalu.Jawiec poki co pomijam.
Jutro jade nia na komputer bo znalazlem kogos kto podlaczy.Mierzac miernikiem czujniki niby wszyystkie dzialaja ale nie wiem czy ktorysprzypadkiem nie falszuje wynikow bo nie mam do czegoporownac.Miejmy nadzieje ze na komputerze cos wyjdzie bo poki co samochod jest bezuzyteczny.

** Dodano: 18-12-2012, 19:48 **
pod kompem wyszlo ze CPW ma niewlasciwa szczeline od kola pasowego.Zdjalem wiec oslony rozrzadu,kolo pasowe by dostac sie do czujnika.Czujnik wyglada ok.zeby na kole mijaja sie z przerwa ok 2mm.Odleglosci czujnika sie nie reguluje w zaden sposob.Kupie wiec nowy czujnik by to sprawdzic choc czuje ze beda to pieniadze wyrzucone w bloto ale na starym nie bardzo oplaca mi sie skladac rorrzadu by go potem nie rozbierac ponownie do wymiany czujnika.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2012, 10:02   

lambda na zimnym nie pracuje, ale pod warunkiem, ze jest sprawna, zwalona lambda moze jakis zafalszowany sygnal wysylac do cpu zaraz po odpaleniu ? np gdyby miala jakies zwarcie,nie wiem,elektryke slabo ogarniam , ale warto sprawdzic:)

cpw raczej za dawke nie odpowiada, 2mm szczelina we "wlochach" to jest o ponad 1mm za duzo, nie wiem jak w "japoncach", moze byc prawidlowa
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-12-2012, 14:03   

Zaden spec nie ustalil co jest zepsute.Dwoch powiedzialo ze to wina kompresji.Czuje ze pierscienie sa zjedzone bo jak wyjmowalem kolektor ssacy bylo tam sporo oleju.
Zabralem sie za zdjecie glowicy tak by ocenic czy naprawiac ten silnik czy wkladac drugi.Jesli zawory slabe to sie naprawi.Jak tuleje,pierscienie to wywalam ten silnik bo swoja droga 8 bar na jednym cilindrze to tak czy siak silnik jest kulawy :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-12-2012, 15:21   

a przez padniete uszczelniacze zaworów moze sie olej przedostawac do kolektora??? opłaca sie to wogóle robic czy jak juz to kapitalny remont głowicy z planowaniem i wymianą zaworów???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-12-2012, 17:19   

Glowica zdjeta i okazuje sie ze silnik kaplica.Tloki cale zaolejone,progi na tulejach dosc spore a szczegolnie na 3 cylindrze tlok tak luzny ze przez szczeline widac pierscienie.Miedzy tlok a cylinder spokojnie wchodzi szczelinomierz 1mm.Wiem ze japonce maja dosc male luzy montazowe tak wiec to co tam zastalem to juz nie ma prawa pracowac.Trzeba wymienic motor bo tego nie oplaca sie remontowac.Na liczniku ok.300kkm.Glowica okazuje sie szczelna.

Cisnienie na cyl.mierzone bylo na zimnym silniku a tam jak pisalem pelno oleju wiec cisnienie w granicach 14 wyszlo zawyzione,zreszta te 8 bar.na 3cyl.takze.
Mysle ze po nocy jak olej obciekal na pierscienie to auto palilo od strzala mimo -15 st.C bo mialo dobra kompreche ale po minucie chodzenia benzyna wyplukiwala olej i pierscienie juz nie trzymaly dlatego go zalewalo.Zreszta po zalanu swiec rozrusznik krecil tak lekko jakby prawie swiec nie bylo wiec cisnienie spadalo wtedy do takiego poziomu ze silnik przygasal i zalewaalo swiece.Co dziwne-z wydachu az tak bardzo nie kopcil by podejrzewac ze pierscienie az tak kiepskie.Czy palil olej to nie wiem bo auto swiezo kupione.Poprzedni wlasciciel twierdzil ze problemem z zalewaniem swiec jest elektronika czy jakis tam czujnik.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load