Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co mi uszkadza alternator ?
Autor Wiadomość
plocweb 


Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 33
Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2011, 12:26   co mi uszkadza alternator ?

Witam.

(Fiat Tempra 1.6 benzyna -jednopunktowy wtrysk + LPG, 1992r.)

Oto, jak było:

Podczas jazdy z Warszawy, zablokowało mi się koło alternatora, pasek pękł - poszło łożysko. Przy okazji naprawy był wymieniony mostek z diodami (220 zł)

Jakiś tydzień po tym fakcie, znowu zaświeciła mi się kontrolka ładowania. Wymieniony został ponownie mostek (podobno poprzedni mechanik składając alternator, przytrzasnął przewód, który naderwany robił zwarcie) (120 zł)

Równiutko dwa tygodnie po pierwszej naprawie wracałem znowu wieczorem z Warszawy i nagle wszystko zaczęło gasnąć .... kontrolka ładowania się nie zaświeciła - po prostu wszystko siadło - zero świateł, kierunków ...... Samochód stał tydzień czasu pod Zakroczymiem.

Wtedy powiedziałem sobie - dość! czas się pozbyć Tempry :sciana:

Jednak szkoda mi się było pozbywać autka, więc naładowałem akumulator i bez świateł dojechałem na nim do Płocka (80 km) do elektryka. Powiedział, że to regulator napięcia.
Po wymianie regulatora, było ok..... (20 zł)

Przed dwa dni :red_kartka:

Znowu awaria, nie ładuje - podobno znowu to regulator.

Co jest nie tak? czy to wina alternatora, czy po prostu coś powoduje jego uszkodzenie ?

Pozdrawiam.
  
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 18:54   

Masz poprostu pecha :lalala: . Za tą kasę którą wydałeś już na ten alternator, kupiłbyś 2 regenerowane :D i miałbyś spokój na dłużej. Ten regulator napięcia powinni Ci wymienić bez gadania w ramach reklamacji.
     Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-04-2011, 21:11   

plocweb, po prostu nie możesz jeździć Temprą do Warszawy :D

Ale swoją drogą to drogo Cię to wyszło, bo swojego czasu w Sedici miałem przezwajany od nowa alternator (też nagle przestało ładować), przy okazji były wymienione też diody prostownicze, a zapłaciłem za to 160 zł i miałem już potem spokój.

A z tą usterką to faktycznie powinieneś jechać od razu spowrotem do tego elektryka, żeby zrobił to w ramach gwarancji.
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-04-2011, 08:43   

Trudno powiedzieć, ale tyle razy regulator padł więc:
- lipne regulatory zakładali, bo z montażem raczej ok - jakiejś tam super filozofii nie ma,
- coś nie tak z uzwojeniem i wykańcza regulator

Najlepiej wymień na inny alternator, a ten zagrzeb w ziemi :badgrin:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-04-2011, 09:50   

przy wymianie akumulatora nalezało by tez oglądnąć reszte instalacji głównej.. masy pod akumulatorem itp.
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-04-2011, 10:37   

plocweb, uszkodzony akumulator może doprowadzać do uszkodzeń systemu ładowania .... lub bardziej prawdopodobne coś nie tak z samym alternatorem , nadpalona izolacja w uzwojeniu powoduje zwarcie i uszkadza kolejne komponenty. tak jak pisał kolega miszko, wymień alternator
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2011, 09:05   

u siebie w temprze (jak miałem) przerabiałem kilkukrotnie temat alternatora, podobnie u znajomych w T/T.

Generalnie Magneti Marelli są... niezbyt trwałe; niektóre T/T miały pakowane Bosch'e, podobno dłużej to żyło; bardziej pomysłowi wciskali alternatory np z poloneza :) /nie widziałem na żywo/

Regulator napięcia, mostek - to często leci z powodu zwarć, przeciążeń, albo po prostu po paru latach 'bo tak';
Alternatory nie lubią wilgoci, wody, syfu; jak nie masz osłon to warto jakieś porobić, by nie chlapało itp na alternator;
z wilgoci i wody pęcznieje w środku, jak się syf stopniowo gromadzi; to mu pomaga by np pękała stopniowo obudowa, robiło się ciasno w środku no i masz zwarcia; choć tego często nie widać na oko; tu więc profilaktycznie;
druga sprawa - stan akumulatora, nawet w miarę nowy ale leżak sklepowy mioże już mieć pewne zwarcia między celami; a widać to zwłaszcza jak jest obsługowy, odkręcisz i czarne drobinki widzisz w elektrolicie; taki akumulator dość szybko pomoże Ci uwalić regulator w altku;
trzecia sprawa - mocne obciążenia alternatora, nie tylko uszkodzonym akumulatorem, ale instalacją (jakieś zwarcia, przesadzony wzmacniacz audio ;) etc).

Generalni by się nie lało, nie brudziło, nie przeciążać go, to zdechnie później niż wcześniej ;)

używane mostki diodowe i regulatory - zwykle padną dość szybko; czasem lepiej poszukać na allegro czy gdzieś taniej 'nówki';
jeśli zaś cały alternator stary jest, nie opłaca się naprawiać tylko regenerowany brać;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2011, 09:32   

a po co regenerować jak mozna nowy kupić ?

np. http://allegro.pl/alterna...1568693439.html

Tyle to juz wydałeś na naprawy.

http://allegro.pl/regulat...1564767560.html

http://allegro.pl/nowy-mo...1533635871.html

:D taniej by Ci wyszło wszystko samemu kupić nowe i wymienić u jednego ;P

Na dobrą sprawe możesz nigdy się nie dowiedzieć co jest przyczyną... Bo w takich wiekowych autach wszystko może być. Np. jakieś małe przebicie na jakiejś zarówce, może nie jest na tyle żeby wybiło bezpiecznik, ale alternator i akuś się męczą. itd...
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 13:34   

VEndriuV napisał/a:
a po co regenerować jak mozna nowy kupić ?

np. http://allegro.pl/alterna...1568693439.html
to nie jest nowy altek tylko regenerowany :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2011, 15:15   

nie popatrzałem, ale np.

http://allegro.pl/alterna...1569103290.html
;]
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 15:31   

VEndriuV, to wolałbym już ten regenerowany magnetti niż droższego chińskiego noname. Zresztą sam kupowałem ten regenerowany u tego właśnie użytkownika i byłem z niego bardzo zadowolony przez kolejne 2 lata użytkowania. Auto sprzedawałem z wciąż sprawnym ładowaniem ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-04-2011, 21:18   

Ja jakies 3 lata temu kupowalem nowy chinski czy inny wynalazek i jedyne co robilem to od razu musialem zmienic to blaszane smigielko bo od obrotow poprostu sie rozrywaly lopatki przecinajac pasek a tak to smiga wiec polecam kupic nawet chinszczyzne nowa niz regenerowany gdzies w stodole na chinskich czesciach ale obodowa markowa ...,bo albo sie chinczyk przylozyl i calosc zlozyl dobrze albo nie jesli ma pasc to padnie a do kazdego elementu niby filozofii nie ma ale tez mogl cos zle zlozyc na zlosc za to ze dostal za malo ryzu w dzisiejszych czasach nieststy nie ma znaczenia marka wszytsko jest tloczone w tej samej fabryce przez tego samego chinczyka tylko znaczek inny wszystko zalezy od szczescia na co sie trafi
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load