wymiana ukladu roznicowego |
Autor |
Wiadomość |
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 14:41 wymiana ukladu roznicowego
|
|
|
Witam. Wie moze ktos (albo sam to robil) jak wymienic uklad roznicowy?? Od czego zaczac rozkrecanie?? Bo niemam pojecia a musze uklad wymienic bo mi sie rozsypal :/ |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2007, 17:00
|
|
|
uuuuuuuuuuu kolego to masz problem
po pierwsze musisz wyciągnąć skrzynie bo nie ma szans że wyciągniesz mechanizm np. na kanale
spuszczasz olej
po wyciągnięciu skrzyni odkręcasz obudowę skrzyni od strony V biegu pod tą pokrywą są dwie zębatki przymocowane śrubą na klucz nr 36 oraz "wodzidełko" w kształcie litery Y
przy zdejmowaniu tych zębatek musisz być bardzo ostrożny żeby nie wyleciały ci takie rolki najlepiej połóż je w takim miejscu żebyś ich nie puknął
potem masz pierścienie zabezpieczające są one wciskane w łożyska wyjmujesz te pierścienie powinny być pod tymi pierścieniami takie rowki na śrubokręt a jeszcze powiem że te pierścienie się zazębiają
jak już to zrobisz to na przegrodzie (mocowanie poduszki) będziesz miał chyba dwie śruby na klucz 13
zdejmujesz przegrodę i masz pod nią z pięć śrub też na klucz 13 (ale tego nie pamiętam)
potem odkręcasz wszystkie śruby łączące dwie obudowy (mocowaną do silnika i środkowa część skrzyni) jak już to zrobisz to na przodzie skrzyni są trzy śruby na klucz chyba 15 je też wykręcasz pod nimi będą takie żółte sprężyny i kulki musisz je wyjąć
a i jeszcze jedna śruba na klucz 13 która znajduje się na przodzie skrzyni
jak już to wszystko zrobisz to stawiasz skrzynie na obudowie od silnika i pociągasz obudowę skrzyni do góry
może być tak że ci nie pójdzie to wtedy młotek w dłoń i lekko pukasz ze wszystkich stron na łączeniu
jak już ci troszkę pójdzie to wkładasz śrubokręt w szparę między obudowami i pukasz od góry w wałki na zmianę raz w jeden raz w drugi możesz jeszcze popukać w wodzik V biegu
a i jeszcze musisz odkręcić główny wodzik biegów
jak ci zejdzie obudowa to masz już na widoku mechanizm różnicowy
wymieniasz i skręcasz musisz jednak przy skręcaniu uważać bo musisz trafić głównym wodzikiem w wodziki biegów wygląda to tak
|
|_____[] główny wodzik
)--[ wodziki biegów
jak nie trafisz to biegów nie będzie
a jak trafisz to sprawdzasz ruszając głównym wodzikiem w góre i w dół w prawo i w lewo jak słychać taki metaliczny stuk to wszystko gra
skręcasz w odwrotnej kolejności i wkładasz
ale przed tym sprawdź sobie stan rolek na półośkach
jak są dobre i chodzą lekko to montujesz dokręcasz półośki wlewasz olej i śmigasz
a przed całą tą operacją zakup uszczelki po skrzyni i uszczelniasz ca wał który idzie do silnika a jak nie będziesz miał uszczelek to silikon wysoko temp.
najlepiej robić to w dwie osoby bo samemu ciężko się rozbiera skrzynie składać już będzie łatwiej
to wszystko co pamiętam mogłem coś pomylić lub ominąć w razie czego inni pomogą
(robiłem sam i już pół roku lata jak nowa)
powodzenia
PS. jak by było bliżej to bym podjechał pomóc |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
estepe
Wiek: 37 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 101 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 18:38
|
|
|
wydaje mi sie ze lepiej kupic inna skrzynie bo u mnie to samo sie rozlecialo.. |
_________________ Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92
"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.." |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2007, 19:14
|
|
|
zapomniałem dodać ze jeszcze trzeba czujnik wykręcić
estepe,
mi się bardziej opłacało rozebrać bo mi poszły rolki na półośkach i igiełki się do oleju dostały a przy okazji wymieniłem łożyska i uszczelniacz
ale kupi drugą i nie wie co ma a jak zrobi to będzie latało |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 19:26
|
|
|
estepe,
tak wiem ze latwiej kupic nowa ale w ciagu roku rozwalily mi sie juz 3 skrzynie a ta jest 4 tylko ze w tej obudowy mi nie rozwalilo i mam jeszcze szanse jej zrobienia (mam drugi caly uklad roznicowy) tak ze wyrzucac znow 300-400zl to bez sensu, lepiej zrobic jeden raz ale porzadnie.
luki21,
mam nadzieje ze mi sie uda to zrobic bo ja juz naprawde mam dosc kupowania tych skrzyn. W kazdej dzieje sie to samo... Czyli wylatuje z zabezpieczenia ten walek co trzyma satelitki najpierw rozwala naped licznika a pozniej obudowe... i tak mialem juz z 3 skrzyniami... kazda rozpadala sie co 6tys km...
No szkoda ze daleko mieszkasz bo by mi sie przydal ktos taki co juz to naprawial... ale mysle ze uda mi sie to samemu zrobic. Jak cos to pomoc na forum zawsze sie znajdzie |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 20:41
|
|
|
Witam
Cytat: |
W kazdej dzieje sie to samo... Czyli wylatuje z zabezpieczenia ten walek co trzyma satelitki najpierw rozwala naped licznika a pozniej obudowe... i tak mialem juz z 3 skrzyniami... kazda rozpadala sie co 6tys km...
|
Hmmm... Nie żebym się mądrzył, lepiej znajdź przyczynę czemu wciąż się rozsypuje, bo to chyba nie jest normalne, żeby wciąz się to samo rozwalało.., spróbuj może w jakimś sklepie z częściami do Fiata, mają katalogi podzespołów częśc po częsci, jak są montowane, może brakuje jakiegoś pierścienia, podkładki?. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 21:06
|
|
|
sheriffnt,
moze brakuje ale w kazdej skrzyni?? Pierwsza jak mi rozwalilo to myslalem ze przez zawieszenie (bo mi wszystko walilo, stukalo) ale wymienilem wszystkie gumy amortyzatory wogole wszystko co mozliwe... zrobilem 6tys km i poszla druga skrzynia... kupilem nastepna i znow 6tys km i poszla i nastepna... i teraz znowu... niewiem co jest... ale za kazdym razem rozwala sie najpierw to zabezpieczenie... normalnie brak mi juz sil |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 22:23
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | W kazdej dzieje sie to samo... Czyli wylatuje z zabezpieczenia ten walek co trzyma satelitki najpierw rozwala naped licznika a pozniej obudowe... |
to widze nie tylko w mojej w ten oto cudowny sposob poszla skrzynia
tyle, ze druga inna juz jest i jezdzi narazie bez problemow wlasnie cos kolo 6tys. km Najpierw rozwalilo naped licznika(mala dziura)pozniej w trakcie jazdy(i tak bylo wiadomo, ze skrzynia do wymiany wiec pojechalismy na szrot rozeznac sie w cenie i ogolnie obejrzec.W trakcie powrotu wywalilo dziure pod skrzynia taka ze reka wchodzila cala
Jesli ktos wie czemu tak sie stalo to prosze o odpowiedzi.Chetnie dowiem sie jaki byl powod tej smierci "nienaturalnej" skrzyni w mojej "temprzanie" |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 22:36
|
|
|
u mnie to samo zerwalo zabezpieczenie wysunela sie os satelitow zachaczylo o naped licznika a pozniej smielilo jedna satelitke. czemu ? ostra jazda )) ....
** Dodano: 13-12-2007, 22:37 **
jak caly czas wysuwa sie os satelitow to zaspawaj ) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 22:43
|
|
|
No to odpukąć moja skrzynia ma już prawie 350tys. km przejechanych i chodzi... od nowości. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2007, 00:09
|
|
|
Witam
Faktycznie tajemnicza sprawa, dyfer to można zmielić, startując ostro na mocno skręconych kołach, ale w przypadku przedniego napędu to raczej przeguby półosi by diabli wczęsniej wzięli. Inna przyczyna szybszego padu dyfra to zła regulacja momentów ciernych w dyfrze, ale wtedy długo przed padem można wyczuć że auto przy przyspieszaniu na wprost wyraźnie ciągnie w jedną stronę (przy przednim napędzie, przy tylnim natomiast jest takie wyraźne kiwnięcie auta na bok przy mocnym dodaniu lub ujęciu gazu). Jesli masz jeszcze te stare dyfry, to warto przed montażem dobrze im się przyjrzeć.., bo jak rozumiem masz zamiar złożyć z dwu skrzyń jedną?..
Temat skrzyń i dyfrów swego czasu ćwiczyłem w Ładzie (tylni napęd) i Ritmo (przedni napęd), trochę się z tym nawalczyłem, mam nadzieję że w Temperce nie bedzie z tym problemu ale i styl jazdy sporo zmieniełem |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2007, 16:07
|
|
|
miszko,
bo masz szczescie a ja mam jakis talent do tych skrzyn...
adrusek,
wlasnie jeden z kas dorwalem zaspawalem i chce go teraz wlozyc
sheriffnt,
tylko ze ja powoli jezdze i nie katuje samochodu |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-12-2007, 10:04
|
|
|
Jak będziesz rozbierał to uważaj żebyś synchronizatora od 5 biegu nie rozwalił bo będziesz później szukał sprężynek i rolek po okolicy. Generalnie to kolega luki21 troche chaotycznie opisał procedurę. Pozwolę sobie wypunktować co i jak bo sam skrzynię robierałem kilka razy zanim doszedłem czego się zakleszcza.
- spuszczasz olej jeszcze na samochodzie, po co się ochlastać olejem przy wyjmowaniu skrzyni
- wyjmujesz skrzynię
- rozkręcasz sobie śruby od przodu skrzyni (w obudowie sprzegła)
- stawiasz skrzynie w pion
- odkręcasz dekielek na końcu
- wbijasz jedynkę i wciskasz wałek z zębatką od 5 w dół skrzyni blokując ją tym samym
- odbezpieczasz duże nakrętki od 5 i R, nastepnie je odkręcasz
- zdejmujesz kółko od 5 z synchronicatorem ( uważaj żeby Ci się nie rozleciał bo później trudno złożyć a jeszcze trudniej znaleźć części )
- odkręcasz czujnik od wstecznego
- odkręcasz 3 korki od blokad wodzików, pod nimi masz sprężynki i śruty, nie zawsze chcą one wyleciec wiec trzeba uważac przy zdejmowaniu obudowy żeby nie wypadly gdzieś w plener
- odkręcasz srubę trzymajacą wodzik od wstecznego
- odbezpieczasz pierścienie na łożyskach wałków
- odkręcasz ta płytkę pod 5 i R
- odkręcasz obudowe do okoła i zdejmujesz
I generalnie nic na siłe, tylko młotkiem ... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-12-2007, 10:14
|
|
|
Hipo, dzieki bardzo za instrukcje Mysle ze z dwoch opisow cos sam zrobie P A ile mniej wiecej czasu zajmuje rozkrecenie jej?? (jak juz ja wyciagne). A skladac tez mlotkiem?? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-12-2007, 11:37
|
|
|
Samo rozkręcenie to kwestia 15-20min, warto tylko sobie oczyścić najpierw obudowe żeby syfu do środka nie nawalić no i jak będziesz miał rozebraną to umyć całą dokładnie z osadów. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-12-2007, 11:39
|
|
|
Czyli dwa dni mi starcza raczej napewno mysle ze wiekszych problemow z nia nie bedzie |
|
|
|
|
|