Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana linki prędkościomierza
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 04-12-2011, 17:50   Zmiana linki prędkościomierza

Mam pytanie czy dużą filozofią jest wymiana linki prędkościomierza. Zmieniałem zegary na te z obrotkiem i linka była trochę za krótka, przełożyłem ją i naciągnąłem, a po paru dniach się ukręciła. Mam w aucie ABS i tamto miejsce jest bardzo zasłonięte. Ciężko przeciągnąc jest linke przez tą "ściankę" i jak ona wogóle jest mocowana do skrzyni. Może dziwne pytanie, ale nie mam kiedy tego zrobic(za dnia) i się obawiam że bedzie to długo trwało, a przez ten ABS wręcz nie możliwe. Ps. Czy wskaźnik od temperatury powinien zostawac w tym położeniu co przed wyłączeniem silnika. W drugim tipku tego nie ma?!
  
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2011, 21:28   

Też to przerabiałem, ale w wersji bez ABS, wię było zdecydowanie łatwiej, ale nie bez przygód :?

Linka przez ścianę grodziową przechodzi przez dość spory otwór więc z tym nie powinno być większych problemów pod warunkiem,że odkręcisz tą osłonę pod kierownicą. Sporym utrudnieniem może być natomiast wspomniany przez Ciebie ABS :doubt:
Co do mocowania przy skrzyni to linka jest zwyczajnie wkręcona w obudowę skrzyni.

A propo temperatury to z pewnością nie powinno być tak jak jest u Ciebie. Wszystkie wskazówki powinny opadać po wyłączeniu zapłonu. Zegary masz z pewnego źródła (od jakiegoś znajomego?) Ja kupiłem ze złomu i tez miałem problemy z temperaturą. Okazało się, że ktoś je kiedyś rozbierał i na robił tam "burdelu".
Znalazlem na forum zdięcie komory silnika z ABS. Linkę prędkościomierza zaznaczyłem ŻÓŁTYMI strzałkami. Widać nawet mocowanie przy skrzyni.
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Gość

Wysłany: 04-12-2011, 21:53   

super dzięki, wezmę wiertarkę i w razie czego będę poszerzał otwór. Kiepsko z tymi zegarami, jeszcze obrotomierz mi wariuje. Do 2000 idzie jako tako, a potem zaczyna skakać co 500 do 3000 i potem się zaczyna wahadło :sciana: Podłączyłem pod drugi przewód od aku na cewce(brązowy), spróbuję podłączyć jeszcze do pierwszego przewodu, ale wątpię czy to coś zmieni.
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-12-2011, 22:35   

jakis czas temu terz to przerabialem w 1,6 z abs-em musisz odkrecic plastikowa oslone ta duza co z niej wychodza raczki od otwierania maski i regulacji kierownicy odkrecasz licznik odczepiasz linke predkosciomierza nastepnie od skrzyni tam jest mocowana aluminiowa nakretka i po odkreceniu od skrzyni ciagniesz linke z pancerzem wlasnie przez grodz silnika najpierw bedzie wychodzic sama linka z pancerzem pozniej jak dojdzie do plastikowego zaczepu licznika stawi opor i wyjdzie razem z uszczelka zapobiegajaca lanie sie wody do srodka auta ,to byla latwiejsza czesc pracy teraz czas na denerwowanie sie i frustracje ale spoko da sie bez powiekszania otworu i tu najlepiej w 2 osoby to robic wsadzasz w odwrotnej kolejnosci tj . jak robisz juz przy zmierzchu to nawet lepiej wkomorze silnika wlaczasz lampke a aucie widzisz podswietlony otwor ,wkladasz w niego nowa linke odpowiednia strona czyli metalowa nakretka i tu zaczyna sie zabawa jedna osoba od komory silnika ciagnie za pancerz z linka az nie zacznie stawiac oporu a ty od srodka swiecac sobie wciskasz uszczelke w otwor tak zeby wskoczyla w swoje miejsce uszczelniajac otwor i tu jest zabawa bo cieszko jest ja zalozyc czesto przelatuje na zewnatrz z zatrzaskiem na licznik ale trzeba walczyc az sie uda milej zabawy
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-12-2011, 11:28   

Ja nie widze sensu wymiany całej linki skoro pancerz masz ok. Kup na szrocie sam środek wyciągnij kawałek starej od strony zegarów, reszte od strony skrzyni i potem po prostu wsuń dobrą w stary pancerz od strony licznika. Mi też z tego samego powodu linka strzeliła i tak właśnie zrobiłem jak wyżej powiedziałem.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2011, 10:56   

Pablo84K,
Powiem Ci,że ja też miałem identyczny problem z obrotomierzem i nie udało mi się go do końca rozwiązać....
Nie pamiętam już pod który przewód przy cewce trzeba podłączyć, ale ja jak zamieniłem podłączenie to było trochę lepiej (powyżej 3tys obr.) dopiero zaczynał skakać. nie wiem czy to jednak jakiś błąd w połączeniu, czy jakaś wada tych zegarów :/


W każdym razie życzę powodzenia ze zlokalizowaniem usterki. ;)
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-01-2012, 14:33   

a ja mam pytanie czy linka od poloneza tez podejdzie do tipolota bo mi wczoraj trzasła i wymienię całość na nową :lol: a pytam czy z poldka bo gdzieś się obiło o uszy
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load