Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Olej w kopułce rozdzielacza 1.6i
Autor Wiadomość
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-02-2007, 00:48   [Benzyna] Olej w kopułce rozdzielacza 1.6i

Witam ! Jestem Tu nowy !
Sprowdziłem Fiata Tempre S.W Kombi z silnikiem 1.6i z roku 93 i mam problem nieraz z odpaleniem silnika . Swiece wymienione i kable ale zauwazyłem w kopułce olej . Czy to ma na wpływ pracy silnika ? Jak usunac przycznyne pzrecieku oleju ?

Pozdrawiam !
  
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2007, 14:18   

Witaj.
Nie ma to wpływu na prace silnika ale sugeruje wymiane uszczelniacza, koszt uszczelniacza około 10 PLN.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2007, 16:23   

W kopułce powinno być sucho, dwa oringi do wymiany, 5 min roboty i 10 zł a potem jeżeli nie pomoże trzeba szukać dalej.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-02-2007, 09:28   

Jak postoi dzień to nie moge odrazu odpalic , kreci rozusznik i silnik nie moze zaskoczyc ale jak zaskoczy chodzi nie rowno , tak jakby nie paliły swiece . Moze swiece sa nie odpowiednie ? Mam załozne nowe jeszcze przez niemca NGK ale nie wiem jaki symbol ma być do tego silnika ?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2007, 09:54   

Co do świec to powinny siedziec z tych tańszych NGK BPR7E lub ES [tak naprawde niczym oprocz inaczej ustawionej przerwy miedzu elektrodami sie nie róznia], moze tez byc BPR7EIX ale watpie zeby ktos je załozyl bo sa sporo drozsze ;]

Zbierający sie olej w kopólce moze sprawiac ze moze nie palic na wszytkie gary rano, u mnie tez tak bylo, po wytarciu kopolki byl spokoj az znowu sie oleju nazbieralo, jesli masz tak jak u mnie w dwulitrowce aparat zaplonowy mocowany do walka w glowicy to do wymiany jeden oring uszczelniajacy osadzenie aparatu zaplonowego w gniezdzie w glowicy i maly simering w aparacie uszczelniajacy wałek aparatu, rozbierz i podejdz do jakiegos sklepu z czesciami samochodowymi a dobiora ci bez problemu, do siebie zaplacilem za te uszczelnienia w sumie 4,5zl ;] wymiana to jakies 15minut lacznie z rozberaniem na czynniki piersze aparatu zaplonowego.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-02-2007, 17:26   

Simering juz wymienony i olej nie leci , świece mam takie jak powinny być NGK BPR7E ale jest czarny nalot i silnik nie pracuje równomiernie . Gdy przycisne gaz i sie troszke dusi nie wiem co to może być ? Po zgaszeniu czuć paliwem , moze jakis wycieki powoduja złą prace silnika ?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2007, 17:40   

Joy_Pawel napisał/a:
Simering juz wymienony i olej nie leci , świece mam takie jak powinny być NGK BPR7E ale jest czarny nalot i silnik nie pracuje równomiernie . Gdy przycisne gaz i sie troszke dusi nie wiem co to może być ? Po zgaszeniu czuć paliwem , moze jakis wycieki powoduja złą prace silnika ?


Czarne swiece i smród Pb to ewidentne zalewa, za bogata mieszanka, przy silnikach na wtrysku na pierwszy ogien do sprawdzenia sonda lambda, jesli dobra to potem regulator cisnienia wtrysku, zarowno za male jak i za duze cisnienie paliwa w szynie wtryskiwaczy bedzie powodowalo takie objawy
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-02-2007, 02:27   

Wyminieniałem ostatnio akumulator , może to ma wpływ na prace silnika bo ponoć jakiś reset był ? Odpalam i chodzi nie rownomiwrnie raz wysokie obroty raz niskie aż kołysze nim i zgśnie , załamka co tu robić . Niedawno przyejechałem nim z niemiec okolo 500 km i nic takiego nie było tylko troszke za dużo spalił benzyny ?
  
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-02-2007, 08:42   

wg mnie to już będzie koniec sondy lambda . nierówne obrotki + wyższe spalanie to typowe objawy
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-02-2007, 10:35   

Joy_Pawel zagrzej silnik i zgaś.Odepnij aku na pół godziny i zapal go nie ruszając pedału gazu i niech sobie tak pochodzi aż się włączy wentylator na chłodnicy.
A jeszcze zanim zrobisz reset to dla pewności jak go zagrzejesz to odepnij czujnik temperatury silnika w kolektorze ssącym (z niebieską wtyczką od strony prawego koła) i zobacz czy jest jakaś różnica.Ale odepnij go jak go trochę rozgrzejesz.
A z sondą jedź do gazowników to Ci ją sprawdzą za parę zeta,lub sam sprawdź jeżeli masz miernik.Na przewodzie sygnałowym (Są trzy kable od sondy-dwa razem a trzeci osobno.Ten osobno to właśnie sygnał)napięcie powinno oscylować w okolicach 0.2V do 0.8V.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-02-2007, 17:31   

GrzesiekK. napisał/a:
Zbierający sie olej w kopólce moze sprawiac ze moze nie palic na wszytkie gary rano, u mnie tez tak bylo, po wytarciu kopolki byl spokoj az znowu sie oleju nazbieralo, jesli masz tak jak u mnie w dwulitrowce aparat zaplonowy mocowany do walka w glowicy to do wymiany jeden oring uszczelniajacy osadzenie aparatu zaplonowego w gniezdzie w glowicy i maly simering w aparacie uszczelniajacy wałek aparatu, rozbierz i podejdz do jakiegos sklepu z czesciami samochodowymi a dobiora ci bez problemu, do siebie zaplacilem za te uszczelnienia w sumie 4,5zl ;] wymiana to jakies 15minut lacznie z rozberaniem na czynniki piersze aparatu zaplonowego.


Ja mam silnik 1,4 ie....tez trochę mi cieknie z kopółki....ale mam pytanie czy po wymianie tej uszczelki nie trzeba na nowo ustawiać zapłonu....?? ( tzn. czy moze sie przestawić przypadkiem) ...? :?:
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2007, 20:24   

Tomx jeśli tak jak piszesz masz 1,4 i.e to nie ustawiasz w tym silniku zapłonu,o ile się dobrze orientuje to wszystkie dane co do kąta wyprzedzenia zapłonu są zapisane w digiplexie i to on tym steruje.Raczej nic nie poprzestawiasz,trzeba tylko złożyć tak jak było i bedzie ok
  
 
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-02-2007, 21:08   

ZielonyTBG napisał/a:
Joy_Pawel zagrzej silnik i zgaś.Odepnij aku na pół godziny i zapal go nie ruszając pedału gazu i niech sobie tak pochodzi aż się włączy wentylator na chłodnicy.
A jeszcze zanim zrobisz reset to dla pewności jak go zagrzejesz to odepnij czujnik temperatury silnika w kolektorze ssącym (z niebieską wtyczką od strony prawego koła) i zobacz czy jest jakaś różnica.Ale odepnij go jak go trochę rozgrzejesz.
A z sondą jedź do gazowników to Ci ją sprawdzą za parę zeta,lub sam sprawdź jeżeli masz miernik.Na przewodzie sygnałowym (Są trzy kable od sondy-dwa razem a trzeci osobno.Ten osobno to właśnie sygnał)napięcie powinno oscylować w okolicach 0.2V do 0.8V.


Co do resetu to pomogło ! Troszke jeszcze minimalne silnik kuleje nie równo chodzi , ale jak był silnik zagrzany to odpiąłem czujnik temperatury ale nie było zadnej różnicy , może to on ma wpływ na prace silnika ?
A co do wycieku oleju z pod kopułki to okazało sie ze mam stary olej tzn bardzo rzadki .
  
 
seba0921 


Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 21
Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2007, 22:09   

Żadki nie żadki uszczelniacze do wymiany .U mnie oleju juz nie ma wymieniłem radze i tobie.
_________________
TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC
  
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 03-03-2007, 23:59   

ZielonyTBG napisał/a:
Joy_Pawel
zagrzej silnik i zgaś.Odepnij aku na pół godziny i zapal go nie ruszając pedału gazu i niech sobie tak pochodzi aż się włączy wentylator na chłodnicy.



hmmm z tego co mi wiadomo wlaczajacy sie wentylator na chlodnicy jesli auto stoi w miejscu to nie jest zbyt zdrowy objaw ( chyba ze lato i upaly ) jest to wrecz bardzo zly objaw ktory moze oznaczac ze silnik nie jest w "perfekcyjnym" stanie

prawidlowym zabiegiem jesli wlaczy sie wentylator jest odczekanie az sie wylaczy i dopiero potem zgaszenie silnika ....

tak wogole sadzac po opisie kolegi to ma on raczej gruby problem w sercem swojej maszyny .
nie jestem fachowcem w tych sprawach ... ale smialo moge powiedziec ze na dzien dobry wypada wymienic olej , filtr oraz wszystkie plyny i ewentualnie wyregulowac silnik u mechanika ( nie u pana stefana , zdzislawa w garazu ) ale w serwisie ( czasami lepiej zaplaic 100zl niz postawic flaszke i zajeba... silnik po 1000km )
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-03-2007, 11:04   

Avanger ale się czepiasz słówek *] *] ;D
Chodziło mi o to że po załączeniu wiatraka,reset został zakończony. 8)

A co do oleju to rzeczywiście pasiło by wymienić,ale wyciek w kopułce i tak trzeba zrobić.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-03-2007, 14:43   

avenger85, co ty piszesz, każdy znany mi samochód załączy wiatrak na luzie kwestia czasu i jest to normalne, co wszystkie zajechane, łacznie z moim? To jak Ty odpowietrzasz układ chłodzenia- jeździsz po mieście i dolewki robisz??
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load