[Benzyna] Olej w kopułce rozdzielacza 1.6i |
Autor |
Wiadomość |
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 00:48 [Benzyna] Olej w kopułce rozdzielacza 1.6i
|
|
|
Witam ! Jestem Tu nowy !
Sprowdziłem Fiata Tempre S.W Kombi z silnikiem 1.6i z roku 93 i mam problem nieraz z odpaleniem silnika . Swiece wymienione i kable ale zauwazyłem w kopułce olej . Czy to ma na wpływ pracy silnika ? Jak usunac przycznyne pzrecieku oleju ?
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 14:18
|
|
|
Witaj.
Nie ma to wpływu na prace silnika ale sugeruje wymiane uszczelniacza, koszt uszczelniacza około 10 PLN. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 16:23
|
|
|
W kopułce powinno być sucho, dwa oringi do wymiany, 5 min roboty i 10 zł a potem jeżeli nie pomoże trzeba szukać dalej. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 09:28
|
|
|
Jak postoi dzień to nie moge odrazu odpalic , kreci rozusznik i silnik nie moze zaskoczyc ale jak zaskoczy chodzi nie rowno , tak jakby nie paliły swiece . Moze swiece sa nie odpowiednie ? Mam załozne nowe jeszcze przez niemca NGK ale nie wiem jaki symbol ma być do tego silnika ? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 09:54
|
|
|
Co do świec to powinny siedziec z tych tańszych NGK BPR7E lub ES [tak naprawde niczym oprocz inaczej ustawionej przerwy miedzu elektrodami sie nie róznia], moze tez byc BPR7EIX ale watpie zeby ktos je załozyl bo sa sporo drozsze ;]
Zbierający sie olej w kopólce moze sprawiac ze moze nie palic na wszytkie gary rano, u mnie tez tak bylo, po wytarciu kopolki byl spokoj az znowu sie oleju nazbieralo, jesli masz tak jak u mnie w dwulitrowce aparat zaplonowy mocowany do walka w glowicy to do wymiany jeden oring uszczelniajacy osadzenie aparatu zaplonowego w gniezdzie w glowicy i maly simering w aparacie uszczelniajacy wałek aparatu, rozbierz i podejdz do jakiegos sklepu z czesciami samochodowymi a dobiora ci bez problemu, do siebie zaplacilem za te uszczelnienia w sumie 4,5zl ;] wymiana to jakies 15minut lacznie z rozberaniem na czynniki piersze aparatu zaplonowego. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 17:26
|
|
|
Simering juz wymienony i olej nie leci , świece mam takie jak powinny być NGK BPR7E ale jest czarny nalot i silnik nie pracuje równomiernie . Gdy przycisne gaz i sie troszke dusi nie wiem co to może być ? Po zgaszeniu czuć paliwem , moze jakis wycieki powoduja złą prace silnika ? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 17:40
|
|
|
Joy_Pawel napisał/a: | Simering juz wymienony i olej nie leci , świece mam takie jak powinny być NGK BPR7E ale jest czarny nalot i silnik nie pracuje równomiernie . Gdy przycisne gaz i sie troszke dusi nie wiem co to może być ? Po zgaszeniu czuć paliwem , moze jakis wycieki powoduja złą prace silnika ? |
Czarne swiece i smród Pb to ewidentne zalewa, za bogata mieszanka, przy silnikach na wtrysku na pierwszy ogien do sprawdzenia sonda lambda, jesli dobra to potem regulator cisnienia wtrysku, zarowno za male jak i za duze cisnienie paliwa w szynie wtryskiwaczy bedzie powodowalo takie objawy |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-02-2007, 02:27
|
|
|
Wyminieniałem ostatnio akumulator , może to ma wpływ na prace silnika bo ponoć jakiś reset był ? Odpalam i chodzi nie rownomiwrnie raz wysokie obroty raz niskie aż kołysze nim i zgśnie , załamka co tu robić . Niedawno przyejechałem nim z niemiec okolo 500 km i nic takiego nie było tylko troszke za dużo spalił benzyny ? |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2007, 08:42
|
|
|
wg mnie to już będzie koniec sondy lambda . nierówne obrotki + wyższe spalanie to typowe objawy |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2007, 10:35
|
|
|
Joy_Pawel zagrzej silnik i zgaś.Odepnij aku na pół godziny i zapal go nie ruszając pedału gazu i niech sobie tak pochodzi aż się włączy wentylator na chłodnicy.
A jeszcze zanim zrobisz reset to dla pewności jak go zagrzejesz to odepnij czujnik temperatury silnika w kolektorze ssącym (z niebieską wtyczką od strony prawego koła) i zobacz czy jest jakaś różnica.Ale odepnij go jak go trochę rozgrzejesz.
A z sondą jedź do gazowników to Ci ją sprawdzą za parę zeta,lub sam sprawdź jeżeli masz miernik.Na przewodzie sygnałowym (Są trzy kable od sondy-dwa razem a trzeci osobno.Ten osobno to właśnie sygnał)napięcie powinno oscylować w okolicach 0.2V do 0.8V. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:31
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Zbierający sie olej w kopólce moze sprawiac ze moze nie palic na wszytkie gary rano, u mnie tez tak bylo, po wytarciu kopolki byl spokoj az znowu sie oleju nazbieralo, jesli masz tak jak u mnie w dwulitrowce aparat zaplonowy mocowany do walka w glowicy to do wymiany jeden oring uszczelniajacy osadzenie aparatu zaplonowego w gniezdzie w glowicy i maly simering w aparacie uszczelniajacy wałek aparatu, rozbierz i podejdz do jakiegos sklepu z czesciami samochodowymi a dobiora ci bez problemu, do siebie zaplacilem za te uszczelnienia w sumie 4,5zl ;] wymiana to jakies 15minut lacznie z rozberaniem na czynniki piersze aparatu zaplonowego. |
Ja mam silnik 1,4 ie....tez trochę mi cieknie z kopółki....ale mam pytanie czy po wymianie tej uszczelki nie trzeba na nowo ustawiać zapłonu....?? ( tzn. czy moze sie przestawić przypadkiem) ...? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2007, 20:24
|
|
|
Tomx jeśli tak jak piszesz masz 1,4 i.e to nie ustawiasz w tym silniku zapłonu,o ile się dobrze orientuje to wszystkie dane co do kąta wyprzedzenia zapłonu są zapisane w digiplexie i to on tym steruje.Raczej nic nie poprzestawiasz,trzeba tylko złożyć tak jak było i bedzie ok |
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-02-2007, 21:08
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Joy_Pawel zagrzej silnik i zgaś.Odepnij aku na pół godziny i zapal go nie ruszając pedału gazu i niech sobie tak pochodzi aż się włączy wentylator na chłodnicy.
A jeszcze zanim zrobisz reset to dla pewności jak go zagrzejesz to odepnij czujnik temperatury silnika w kolektorze ssącym (z niebieską wtyczką od strony prawego koła) i zobacz czy jest jakaś różnica.Ale odepnij go jak go trochę rozgrzejesz.
A z sondą jedź do gazowników to Ci ją sprawdzą za parę zeta,lub sam sprawdź jeżeli masz miernik.Na przewodzie sygnałowym (Są trzy kable od sondy-dwa razem a trzeci osobno.Ten osobno to właśnie sygnał)napięcie powinno oscylować w okolicach 0.2V do 0.8V. |
Co do resetu to pomogło ! Troszke jeszcze minimalne silnik kuleje nie równo chodzi , ale jak był silnik zagrzany to odpiąłem czujnik temperatury ale nie było zadnej różnicy , może to on ma wpływ na prace silnika ?
A co do wycieku oleju z pod kopułki to okazało sie ze mam stary olej tzn bardzo rzadki . |
|
|
|
|
seba0921
Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 21 Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 22:09
|
|
|
Żadki nie żadki uszczelniacze do wymiany .U mnie oleju juz nie ma wymieniłem radze i tobie. |
_________________ TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 23:59
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Joy_Pawel
zagrzej silnik i zgaś.Odepnij aku na pół godziny i zapal go nie ruszając pedału gazu i niech sobie tak pochodzi aż się włączy wentylator na chłodnicy. |
hmmm z tego co mi wiadomo wlaczajacy sie wentylator na chlodnicy jesli auto stoi w miejscu to nie jest zbyt zdrowy objaw ( chyba ze lato i upaly ) jest to wrecz bardzo zly objaw ktory moze oznaczac ze silnik nie jest w "perfekcyjnym" stanie
prawidlowym zabiegiem jesli wlaczy sie wentylator jest odczekanie az sie wylaczy i dopiero potem zgaszenie silnika ....
tak wogole sadzac po opisie kolegi to ma on raczej gruby problem w sercem swojej maszyny .
nie jestem fachowcem w tych sprawach ... ale smialo moge powiedziec ze na dzien dobry wypada wymienic olej , filtr oraz wszystkie plyny i ewentualnie wyregulowac silnik u mechanika ( nie u pana stefana , zdzislawa w garazu ) ale w serwisie ( czasami lepiej zaplaic 100zl niz postawic flaszke i zajeba... silnik po 1000km ) |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2007, 11:04
|
|
|
Avanger ale się czepiasz słówek *] *]
Chodziło mi o to że po załączeniu wiatraka,reset został zakończony.
A co do oleju to rzeczywiście pasiło by wymienić,ale wyciek w kopułce i tak trzeba zrobić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 14:43
|
|
|
avenger85, co ty piszesz, każdy znany mi samochód załączy wiatrak na luzie kwestia czasu i jest to normalne, co wszystkie zajechane, łacznie z moim? To jak Ty odpowietrzasz układ chłodzenia- jeździsz po mieście i dolewki robisz?? |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
|