|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
fiat lancia silniki 2.0 dohc z i bez walkow balansowych |
Autor |
Wiadomość |
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 10:14 fiat lancia silniki 2.0 dohc z i bez walkow balansowych
|
|
|
witam
zastanawiam sie nad modyfikacja silnika 2.0 16vT polegajaca na " wymianie" bloku silnika na wersje bez walkow wyrownowazajacych prace silnika, poprostu pozbywajac sie tego mam wiekszy wybor skrzyn biegow z rozrusznikiem montowanym "przed" i "za " silnikiem a nie tylko "za" czyli pod kolektorem ssacym jak w wersji z walkami balansowymi, co niezmiernie moze ulatwic swap takiego silnika.
szukam porady z jakiego typu fiata lub lancii szukac bloku? thema i croma z tego co wiem posiada walki balansowe we wszystkich wersjach silnikow benzynowych r4 dohc , delta i dedra podobnie, pytanie czy tipo tempra tez? czy silniki 2.0 8v i 2.0 16v posiadaja takie walki? ostatnie lata produkcji ritmo i regaty {glownie ritmo 90s.ie} w przeciwienstwie do wczesniejszych wersji "pionowego" dohc posiadaly juz silniki dohc pochylone 20 stopni tak jak tipo tempra{ z reszta byly to poprostu silniki z tipo tempry} dodam jeszcze ze chodzi o "nowsza" rodzine silnika dohc czyli z "odwroconymi kolektorami, pompa oleju w przednim "deklu" silnika itp zmianami w porownaniu do silnikow "starego" typu montowanych najczesciej wzdluznie a nie w poprzek.
czy ktos przerabial ten temat?
kolejna sprawa , czy wal korbowy z wersji z i bez walkow wyrownowazajacych bedzie taki sam w sensie wywazenia ? tzn czy te walki stanowia poprostu dodatkowa mase, przeciwwage zewnetrzna ktora "wygladza" drgana zespolu napedowego , czy tez wal z wersji z walkami jest inaczej wywazony niz "zwykly" i bez walkow nie bedzie prawidlowo wywazony itp co moze spowodowac np: totalna destrukcje silnika na wyzszych obrotach
sporo pytan, no ale moze ktos mi pomoze, zapraszam do dyskusji. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 15:31
|
|
|
Raku dzieki za podpowiedz, czyli jednak croma mk1, trzeba sie zaczac rozgladac za czyms takim |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 08:24 Re: fiat lancia silniki 2.0 dohc z i bez walkow balansowych
|
|
|
bart128 napisał/a: | szukam porady z jakiego typu fiata lub lancii szukac bloku? thema i croma z tego co wiem posiada walki balansowe we wszystkich wersjach silnikow benzynowych r4 dohc , delta i dedra podobnie, pytanie czy tipo tempra tez? czy silniki 2.0 8v i 2.0 16v posiadaja takie walki? ostatnie lata produkcji ritmo i regaty {glownie ritmo 90s.ie} w przeciwienstwie do wczesniejszych wersji "pionowego" dohc posiadaly juz silniki dohc pochylone 20 stopni tak jak tipo tempra{ z reszta byly to poprostu silniki z tipo tempry} dodam jeszcze ze chodzi o "nowsza" rodzine silnika dohc czyli z "odwroconymi kolektorami, pompa oleju w przednim "deklu" silnika itp zmianami w porownaniu do silnikow "starego" typu montowanych najczesciej wzdluznie a nie w poprzek.
czy ktos przerabial ten temat?
kolejna sprawa , czy wal korbowy z wersji z i bez walkow wyrownowazajacych bedzie taki sam w sensie wywazenia ? tzn czy te walki stanowia poprostu dodatkowa mase, przeciwwage zewnetrzna ktora "wygladza" drgana zespolu napedowego , czy tez wal z wersji z walkami jest inaczej wywazony niz "zwykly" i bez walkow nie bedzie prawidlowo wywazony itp co moze spowodowac np: totalna destrukcje silnika na wyzszych obrotach . |
1. Ten "nowszy" silnik o którym piszesz ( pochylony , odwrócona głowica ) pojawił się faktycznie w Ritmo i Regacie 90s.i.e. , w Lancii Delcie mark I - GT , GT ie i GT Turbo , a poźniej w Tipo ( w Temprze już nie ) , natomiast był to silnik 1,6 DOHC 8V i nie miał on swojego odpowiednika 1,8 ani 2,0 !
2. Głowica 16V do bloku silnika DOHC 8V ( bez względu na to czy 1,6 , 1,8 czy 2,0 ) nie podejdzie . Różnią się rozmieszczeniem kanałów olejowych i wodnych .
3. Sam sobie odpowiedziałeś - po co są stosowane wałki wyrównoważające . Jest jeszcze jedno ich działanie : równoważą one przechyły silnka tył - przód przy dodawaniu / ujmowaniu gazu . Natomiast jazda bez nich jest jak najbardziej możliwa . Znam przypadek zdjęcia paska od ich napędu - różnice w wibracjach silnika były niewielkie , a różnice w zużyciu paliwa ( bo taki był cel eksperymantu ) - żadne ! |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 19:21
|
|
|
1. masz racje schab , zapomnialem ze ritmo 90 s.ie to 1600:)
2.nie masz racji schab:), tzn w prostym rozumowaniu typu plug and play rzeczywiscie sa drobne roznice w wygladzie i ilosci kanalow w glowicy 8v i 16v i tak "bez rzezby" jest to niewykonalne, trzeba takze zmienic dolne kolko zebate na wale na to z wersji 16v bo pasek ma inny modul zeba itp,ale przerobek jest niewiele i sa na tyle proste i skuteczne ze wiele takich "8v na 16v" jezdzi i wzdluznie i poprzecznie montowanych, za granica i w kraju, chociazby Tomek Cecot swoim rajdowym 131:)
3. wiem po co sa walki balansowe:) pytalem o ich usuniecie i tego skutki, juz doczytalem ,ze nie ma z tym problemu. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 20:25
|
|
|
bart128 napisał/a: | wiem po co sa walki balansowe:) pytalem o ich usuniecie i tego skutki |
gdzieś mi sie obiło o uszy,powtarzam obiło,że przez te wałki idzie jakiś kanalik olejowy i jak sie nie beda kręciły to gdzieś tam bedzie szło słabe cisnienie oleju,ale tak jak mówie,nie znam szczegółów co i jak dokładnie,ile w tym prawdy też nie wiem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 21:11
|
|
|
nawet gdyby taka sytuacja ktora opisal ego wystepowala nie dotyczy mojego planu co do silnika 16vT,niezbyt precyzyjnie sie wyrazilem, sorry:) chodzi mi nie tyle o usuniecie z bloku walkow co o calkowite zastapienie bloku silnika takim bez tego "dobrodziejstwa" i wsadzenie do takiego bloku wszystkich elementow ruchomych z wersji turbo i glowicy 16v. taka operacje jaka wykonal kolega merror w linku podanym przez Raku, plus dostosowanie smarowania silnika do zamontowania zespolu napedowego poprzecznie pionowo bez przechylu 20 stopni, bez tego nie "pusci" mnie skrzynia biegow ZF z ritmo,jedyna ktora moge zamontowac do auta, bo z tego co narazie metoda "pi razy drzwi" wymierzylem to wodziki skrzyni biegow z themy turbo wychodza mi dokladnie w przekladnie kierownicza... :\ |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 21:20
|
|
|
bart128, ja Cie rozumiem,napisałem to bo ktoś pisał,żeby ściągnąć pasek tylko a wałki zostawić...,nie wiem czy przypadkiem po 93 roku te silniki nie były juz bez wałków... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|