Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-10-2012, 07:06   Wymiana akumulatora

Witam ,wiem ze pewnie na ten temat było już dużo pisane na forum ,ale licze na Waszą pomoc, otóż przymierzam sie do wymiany akumulatora w swojej temprze silnik 1,6 stary aku to centra standart 55ah 460A i mam pytanie czy moge zamiast niego wstawic większy ? np 60ah 540A ?oraz jakiej firmy lepiej wybrac bossa czy centra futura?
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-10-2012, 07:10   

brodwey napisał/a:
czy moge zamiast niego wstawic większy ? np 60ah 540A

Ja miałem nawet 62Ah, brak problemów.
brodwey napisał/a:
bossa czy centra futura?
Jak pisząc o bossie miałeś na myśli BOSCHA to tu nie ma znaczenia, oba warte polecenia. Zostaje kwestia cenowa i estetyczna.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-10-2012, 07:12   

tak miałem na myśli BOSCHA błąd w pisowni :?
     Moneta
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 09-10-2012, 08:05   

Ja mam Varta Black Power 62Ah i spokojnie wyrabia z ładowaniem i aku moge polecic bo dobrze się spisuje
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-10-2012, 12:17   

brodwey, uzywalem Boscha Silver i Centry Futura.Powiem szczerze ze po dwoch latach Bosch nieco przyslabl i zdarzaly mu sie chwile slabosci a z futura po 3 latach nie bylo ani jednego problemu-ciagle krecil jak nowy:)Gdybym teraz mial wybierac to future zdecydowanie.Na future mialem dodatkowo 5 lat gwaranci i przez rok czy dwa gwarancje ze jak nie odpali z powodu akumulatora to przyjezdza pomoc drogowa i pomagaja za free-co oczywiscie futurze sie ani razu nie zdarzylo.

Nie przesadzaj z pojemnoscia tez.Najlepiej standardowa pojemnosc jak fabryka przewidziala.60Ah spokojnie wystarczy.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-10-2012, 12:53   

shagger78 napisał/a:
brodwey, uzywalem Boscha Silver i Centry Futura.Powiem szczerze ze po dwoch latach Bosch nieco przyslabl i zdarzaly mu sie chwile slabosci a z futura po 3 latach nie bylo ani jednego problemu-ciagle krecil jak nowy:)Gdybym teraz mial wybierac to future zdecydowanie.Na future mialem dodatkowo 5 lat gwaranci i przez rok czy dwa gwarancje ze jak nie odpali z powodu akumulatora to przyjezdza pomoc drogowa i pomagaja za free-co oczywiscie futurze sie ani razu nie zdarzylo.

Nie przesadzaj z pojemnoscia tez.Najlepiej standardowa pojemnosc jak fabryka przewidziala.60Ah spokojnie wystarczy.

No właśnie postawie na FUTURE o pojemności 60Ah chyba najlepszy wybór
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-10-2012, 16:21   

dla jednostek 1.6 to fabryka przewidziała akumulator 45 Ah .... jednak wszyscy się uparli, żeby wsadzać akumulatory na styk z możliwościami alternatora albo od diesla bo przecież zasada czym większy tym lepszy zawsze się sprawdza .... a tak na poważnie

w twoim aucie znajduję się alternator obsługujący pojemność 65 lub 55Ah. mimo wszystko producent przewiduje akumulatory o mniejszej pojemności gdyż po latach układ ładownia się zużywa i jego "obsługa pojemności" spada ... ponadto jazda na światłach, z nawiewem , radiem itp również powoduje, że alternator będzie miał ciężej z doładowaniem akumulatora do pełna.

z kolei jeśli wsadzisz sobie takie 60Ah i alternator nie będzie go "dobijał do końca" tylko w 90% czyli do 54Ah to twój nowy akumulator za 2-3 lata powie "nara"
oczywiście jesli jesteś absolutnie pewien, że masz alternator 65Ah i jest tak samo sprawny jak w momencie wyjazdu z fabryki to śmiało zakładaj 60Ah, a nawet 62Ah ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-10-2012, 06:36   

Leśniczy napisał/a:
dla jednostek 1.6 to fabryka przewidziała akumulator 45 Ah .... jednak wszyscy się uparli, żeby wsadzać akumulatory na styk z możliwościami alternatora albo od diesla bo przecież zasada czym większy tym lepszy zawsze się sprawdza .... a tak na poważnie

w twoim aucie znajduję się alternator obsługujący pojemność 65 lub 55Ah. mimo wszystko producent przewiduje akumulatory o mniejszej pojemności gdyż po latach układ ładownia się zużywa i jego "obsługa pojemności" spada ... ponadto jazda na światłach, z nawiewem , radiem itp również powoduje, że alternator będzie miał ciężej z doładowaniem akumulatora do pełna.

z kolei jeśli wsadzisz sobie takie 60Ah i alternator nie będzie go "dobijał do końca" tylko w 90% czyli do 54Ah to twój nowy akumulator za 2-3 lata powie "nara"
oczywiście jesli jesteś absolutnie pewien, że masz alternator 65Ah i jest tak samo sprawny jak w momencie wyjazdu z fabryki to śmiało zakładaj 60Ah, a nawet 62Ah ....
lesniczy ale jak załoze centre future 55Ah to nie bedzie za mało prądu chcę jeszcze pare neonów do podświetlania założyc w samochodzie podświetlany termometr itp da rade? artetnator mam magnetti 3 dni temu wymieniłem w nim nowy orginalny regulator
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-10-2012, 06:47   

brodwey, pamiętaj, że prąd w samochodzie nie pochodzi z akumulatora tylko z alternatora. Akumulator działa jak swego rodzaju bufor. Magazynuje chwilowe nadwyżki i oddaje w chwili większego zapotrzebowania. Np podczas uruchamiania silnika.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-10-2012, 06:53   

Jelcyn napisał/a:
brodwey, pamiętaj, że prąd w samochodzie nie pochodzi z akumulatora tylko z alternatora. Akumulator działa jak swego rodzaju bufor. Magazynuje chwilowe nadwyżki i oddaje w chwili większego zapotrzebowania. Np podczas uruchamiania silnika.
acha czyli wszystko zalezy od altka
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-10-2012, 06:54   

brodwey napisał/a:
acha czyli wszystko zalezy od altka

Oczywiście.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-10-2012, 07:01   

Jelcyn napisał/a:
brodwey napisał/a:
acha czyli wszystko zalezy od altka

Oczywiście.
ok w takim razie dzieki wszystkim za pomoc temat do zamknięcia nie chce byc posądzany o nabijanie postów :D
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-10-2012, 23:58   

Ja mam od dwóch tygodni Varte 53Ah. Dlaczego akurat ta firma? Rozmawiałem ze sprzedawcą. Mówił że w zeszłym roku sprzedał około 20 aku centra i centra future i jak się potem okazłało 5 wróciło do sklepu na gwarancje z których i tak tylko jednemu gościowi uznali. Nie mówił tego zeby mnie naciągnąc, bo centre miał o 30zł droższą, po drugie go znam. Tak więc wszedłem z zamiarem zakupu centry a wyszedłem z Vartą. Czy będe zadowolony powiem przy -20 ;)
Osobiście również nie widzę potrzeby zakładania takiego wielkiego aku rzędu 60 pare Ah. To się mija z celem bo altek i tak go nie naładuje do końca, po 2 zawsze bedzie pracował na 100% co również doprowadzi do jego szybszego zużycia. Aku do diesla to do diesla a nie pakować do benzyny byle większy. Gdyby tak było to wziął bym sobie ze stara 150Ah i jakoś go upchnął pod maską ciesząc sie że posłucham sobie dwa dni radia na postoju :) Niestety to tak nie działa :) Masz altek 55 to aku max 53 (z resztą ciężko już spotkać 55, bo sam chciałem ale nawet centra przerzuciła się na 53) a jak masz 65 to max 62. Wszystko ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-10-2012, 08:48   

D@wIdS, mylisz pojecia kolego.Wydajnosc pradowa alternatora (np 55A)nie sluzy do tego dobierac wg tego akumulator o pojemnosci nieco mniejszen niz 55Ah.Akumulator w samochodzie i tak ladowany jest natezeniem kilku A a nie wiekszym.Zasada jest taka.Jak sie ma malo wyposazenia dodatkowego i jezdzi na krotkich odcinkach lepiej wybrac akumulator o mniejszej pojemnosci ale z duzym pradem rozruchu.
Jak sie jezdzi na dluzszych odcinkach mozna zalozyc wiecej Ah.

Osobiscie mialem w tipo 2.0 centre future wlasnie 53Ah(dlatego ze wiekszy sie nie miescil)i dobrze sobie radzil.Nigdy mocy nie brakowalo a jezdzilem z nim 3 lata i sprzedalem nadal ze sprawnym.

Nie porownujcie tez centry standard z centra futura bo to zupelnie inny produkt i jakosc.Centra standard to produkt budzetowy.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-10-2012, 21:43   

shagger78, no też jesteś w lekkim błędzie ... co ma ilość wyposażenia do pojemności akumulatora ??? kiedy to wyposażenie obsługuje alternator, a nie akumulator ... akumulator ma służyć tylko i wyłącznie w jednym celu, rozruch silnika !
po odpaleniu silnika całą robotę przejmuje alternator...
np. w mojej hondzie ( która ma dużo więcej wyposażenia niz jakiekolwiek T/T ) mam akumulator 45 Ah i nie mam absolutnie żadnych problemów z rozruchem nawet przy -25 ( zapewne w pełni syntetyczny olej też tu pomaga )
z kolei alternator żeby te wszystkie graty "napędzić" ( w tym ciągle nabijać aku w 100% ) ma 90A ...
niby mógłbym sobie wsadzić akumulator z diesla 70-80Ah tylko po co ??? żeby alternator zamiast "obsługiwać" wyposażenie był "zajęty" akumulatorem ?

jeśli ktoś jeździ na krótkie odcinki to większa pojemność aku tym bardziej nie pomoże bo tym bardziej ten akumulator będzie nie doładowany i szybciej umrze. jeśli ktoś śmiga do pracy 3-4km i wraca po 8 godzinach to raz w tygodniu należy zrobić trasę powiedzmy 100km lub doładować akumulator prostownikiem ... i to jedyny sposób, żadne inne kombinacje tu nie pomogą, a wręcz zaszkodzą

akumulator jest dobierany do alternatora i wyposażenia w taki sposób, że kiedy uruchomisz całe wyposażenie to nadal ma zostać energii na ładowanie akumulatora. mając alternator nawet 65A to wkładanie mu aku 60A jest samobójstwem i proszeniem się o problemy
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2012, 22:23   

Leśniczy, nie tylko rozruch silnika, pamietaj o urzadzeniach dzialajacych kiedy silnik jest wylaczony. Pamiec radia, sterowniki silnika, alarm etc etc
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-10-2012, 23:39   

ten post jest uzupełnieniem powyższej wypowiedzi....

Jelcyn, fabryczny alarm, komputer, zegarek oraz pamięć radia ( jeśli wszytko jest sprawne ) oznacza pobór energii rzędu ( 30mA na godzinę, to oznacza 300mA na 10 godzin czyli ok 0,7Ah na dzien ) przy sprawnym i w pełni naładowanym aku 55Ah po 10 dniach zejdzie z niego 7Ah czyli wciąż bez problemu można uruchomić silnik. oczywiście podczas zimy należy wziąć pod uwagę pewną korektę ... ( przy -20C akumulator posiada ok 60% swojej pojemności ) to oznacza że aku 55Ah zimą ma pojemność 40Ah więc nawet jeśli ktoś zimą nie używa auta powinien przynajmniej raz w tygodniu je odpalić i pozwolić mu "chodzić" na wolnych obrotach przez co najmniej 30 minut.

proponuję zamieścić ten w pełni wyczerpujący temat w głównych wątkach działu "elektronika i elektryka" bo w sezonie zimowym może się wielu osobom przydać i pozwoli zaoszczędzić czas na czytaniu zbędnych tematów typu " jaki aku na zime" " czemu nie mogę odpalić po tygodniu" "itp"
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-10-2012, 02:36   

Wiadomo że altek nie daje na akumulator 55Ah bo by go ugotował. W zasadzie nie zagłębiałem się nigdy w tajniki obwodu ładowania, ale niejednokrotnie czytałem na tym forum o zasadach podczas doboru akumulatora. Zawsze ogólna zasada brzmiała, żeby kupić akumulator trochę słabszy niż wydajność alternatora.
Druga sprawa to po przeczytaniu powyższych postów moja dotychczasowa wiedza legła w gruzach, bo zawsze mówiło się, że jak akumulator ma większą pojemność niż wydajność altka to ten w 100% go nie naładuje. Z tego co czytam wynika, że zakładając, iż wszystkie urządzenia pobierające prąd (te które się da) wyłączymy to alternator naładuje każdy akumulator do pełna tylko w dłuższym czasie zależnym od pojemności aku. Czyż nie tak to można zrozumieć?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-10-2012, 04:32   

Leśniczy, nie wazne ile prądu bierze na postoju, aku nie jest tylko od uruchamiania.
A w dzialeelektryka i elektronika juz jest, tak jak pizdyliard podobnych tematow (chyba, ze nie byl i inny mod przeniósł).
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-10-2012, 09:13   

D@wIdS, jezeli wlaczysz wszystkie odbiorniki i powiedzmy biora one 50A a alternator masz np.55A to naladuje on kazdy akumulator niezaleznie od pojemnosci ale czym wiekszy akumulator tym wiecej czasu bedzie na to potrzeba.Poza tym alternator pracujacy na prawie 100% swoich mozliwosci dlugo nie pozyje.Zwykle na alternatorze podawane sa dwie moce-chwilowa i ciagla np.60A/90A

Leśniczy, wieksza pojemnosc jest potrzebna gdy zakladasz np.porzadne audio z tego powodu ze masz nie tylko wieksza pojemnosc a i wiekszy prad rozruchowy ktory zdecydowanie zmniejsza skoki napiecia spowodowane poborem pradu przez subwoofery.Gdy zaklada sie wzmacniacze duzej mocy i jest ich kilka trzeba czasem wstawic dwa akumulatory do auta i zamontowac wydajniejszy alternator.Nie pisz wiec ze jak juz silnik pracuje i jest ladowanie pojemnosc akumulatora nie ma tu nic do rzeczy do ilosci odbiornikow.Przekonalem sie niejednokrotnie w praktyce ze ma.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-10-2012, 10:28   

shagger78,bożę widzisz i nie grzmisz ....
mając nawet 1000W RMS nie słuchasz tego rozkręconego na maxa z WYŁĄCZONYM silnikiem ! ( no chyba, że ktoś ma papkę zamiast mózgu i szpanuje graniem na parkingu pod tesco ) rozkręcasz granie pod odpaleniu silnika ( alternatora ) i to alternator ma to granie ciągnąć, a nie akumulator. do rekompensacji spadków napięcia podczas "łupania" naszego super sprzęciku ma służyć kondensator CA specjalnie w tym celu stworzony, a nie akumulator od diesla ....

owszem są auta z CA gdzie trzeba wrzucić nawet 2 akumulatory jednak przeważnie są to auta gdzie "granie" przewyższa ich wartość kilkukrotnie i sa przeznaczone na zloty czy wygrywanie konkursów.

granie, kupa wyposażenia, alternator 90A akumulator 45Ah. w największe mrozy nie wożę nawet kabli rozruchowych bo nigdy ich nie potrzebuję.akumulator zawsze jest "nabity" do końca i to 45Ah pozwoli mi na rozruch benzynowego 1.8 w każdych warunkach.oczywiście przy -20C przed odpaleniem silnika nie słucham grania przez 3 godziny ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-10-2012, 10:50   

Leśniczy, kondesatorek wystarczy do takiego audio jak na zdjeciu pokazales.Dla przykladu:znajomy zakladal audio do landcruisera i nie byl to samochod do konkursow a jednak byla potrzeba zalozenia drugiego akumulatora i alternatora powyzej 100A.Uwierz ze nawet jak silnik chodzil i bylo ladowanie ciagle brakowalo pradu.Sa dwa subwoofery i kilka wzmacniczy i dalej jest taki efekt ze jak bas rozkrecisz to co buczenie to i silnik spada z obrotow bo altek daje taki obciazenie grzejac sie przy tym dosc mocno.Zmiany robila firma zajmujaca sie CA i ponoc byly niezbedne.Zauwaz tez ze wiekszy akumulator lepiej stabilizuje napiecie niz maly a to w CA wazne.

Do tego co na zdjeciu przedstawiles wystarczy fabryczny akumulator jak i alternator.Kondesator zapewne stabilizuje troche napiecie poprawiajac w ten sposob jakosc odsluchu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-10-2012, 12:16   

Panowie odbiegają od tematu...
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-10-2012, 14:15   

D@wIdS napisał/a:
ogólna zasada brzmiała, żeby kupić akumulator trochę słabszy niż wydajność alternatora.
Druga sprawa to po przeczytaniu powyższych postów moja dotychczasowa wiedza legła w gruzach, bo zawsze mówiło się, że jak akumulator ma większą pojemność niż wydajność altka to ten w 100% go nie naładuje.


czysto teoretycznie możesz założyć akumulator o 1.5-2x większej pojemności niż możliwości alternatora i owszem teoretycznie powinien on być nabijany do pełna ....praktycznie jednak max po 2 latach znowu będziesz wymieniał akumulator, a jesli padnie po roku i zaniesiesz do reklamacji to sprzedawca cię wyśmieje albo wogóle nie będzie chciał z tobą gadać.

cytat z artykułu

"Wartość zalecana zawsze podawana jest przez producenta pojazdu i najlepiej właśnie taką pojemność stosować. Dlaczego? Wynika to z możliwości alternatora, czyli urządzenia, które akumulator na bieżąco ładuje. Producent samochodu dobiera alternator dokładnie do potrzeb zalecanego akumulatora. Jeśli zastosowano by akumulator o pojemności, która przekraczałaby wydajność alternatora, akumulator pozostawałby w stanie permanentnego niedoładowania. Co za tym idzie, po paru miesiącach nadawałby się jedynie na śmietnik.

Za dopuszczalne można uznać różnice ok. 10% w stosunku do pojemności zalecanej. Jednak odradzane jest montowanie nawet o tyle większych akumulatorów, jeśli pokonuje się krótkie trasy i alternator nie nadąży z ładowaniem. Kolejnym minusem większych akumulatorów jest czas ich ładowania. Jako że nie zaleca się ładowania z prądem większym niż 1/10 pojemności akumulatora na godzinę (a wskazane będzie nawet 1/20 tej pojemności), ewentualne podładowanie może potrwać kilkanaście godzin. Zastanów się, czy w razie czego będziesz mógł sobie na to pozwolić.

Można spotkać się z poglądem, według którego przy eksploatacji samochodu wyłącznie na krótkich trasach, korzystne może być nawet zastosowanie mniejszego akumulatora niż zalecany. Miałoby to dać pewność tego, że akumulator zawsze będzie właściwie doładowany przez alternator. Uznać to można ze ryzykowne, ponieważ w zimie pojemność może okazać się zbyt mała. Wartość tego parametru na poziomie tej zalecanej przez producenta będzie najbezpieczniejszym wyborem."

źródło : http://www.jakkupowac.pl/...or.html/strona2

oczywiście magicy z elektrody w sposób rzetelny i zgodny z prawami działania układu ładowania twierdzą, że spokojnie można zakładać akumulator o pojemności nawet 5x wyższej i nie będzie żadnego problemu, a wręcz same zalety :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-10-2012, 18:45   

Leśniczy, ok dzięki za oświecenie :)
Co do CA nie będe się w tym temacie wypowiadał, ale kilka rzeczy o któryvh napisał shagger78 mija się z celem :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load