|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana sprzęgła Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 17:51 Wymiana sprzęgła Tipo 1.4
|
|
|
Tak jak obiecałem stworzyłem poradnik jak w warunkach garażowych wymienić sprzęgło w Tipo 1.4.
Link do PDF'a
Pozdrawiam!!!
Moderowany: | dodałem plik do działu download - żeby nie zginął |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 18:45
|
|
|
Bardzo fajny manual właśnie czytam sobie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 20:36
|
|
|
wow postarałeś się i gratuluję samozaparcia, nawet nie widziałem że tyle z tym roboty w TT, jedyna skrzynia jaką ściągałem była z poloneza i tam w porównaniu do tego co opisałeś to jest bardzo małe piwko
a te podziękowania na końcu zupełnie mnie rozbroiły |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 20:41
|
|
|
Ciesze się, że się podoba... To pierwszy poradnik i nie wiedziałem dokładnie jak go napisać wiec trochę się rozpisałem, pewnie czasem bezsensownie
Mam nadzieje, że komuś się przyda. Jakby nie było ja dobre 400zł zaoszczędziłem
yoyo, gdyby nie forum i porady co do wymiany sprzęgła to nigdy bym się tego nie podjął - wiec jakby nie było byłeś jednym z impulsów do działania |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 22:42
|
|
|
również gratuluję super przydatnego poradnika-naprawdę zasłużyłeś na i to duże! Tak na marginesie dodam, że końcówkę drążka chyba łatwiej i szybciej jest wybić z jarzma napinając drążek jakąś łyżką(łomikiem), a następnie młotkiem uderzyć w to jarzmo, w które wchodzi końcówka drążka. Jak znam życie w autach osobowych końcówka drażka przy tym sposobie wyskakuje po 1-2 uderzeniach. |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
Paulus
witamy nowego
Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Kłaj
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 18:20
|
|
|
poradnik jest extra !!! mniej wiecej wlasnie tak to robilismy szkoda ze nie bylo go zanim sie zabralem do sprzegla. mimo to dalej bede twierdzil, ze latwiej jest odkrecic wahacze niz nakretke piasty kola, ktora w moim wypadku wygladala jak nieodkrecana od nowosci
w poradniku sie nie doczytalem, a jak sie przygotowywalem do operacji, to przeczytalem wszystkie tematy, ktore w tytule mialy sprzeglo, skrzynia biegow. kojarze, ze gdzies ktos o tym pisal, nie pomne
mianowicie chodzi mi o takie male stalowe bolce, ktore wypadaja z polosiek...
manewry przeprowadzalem w moim tesciem, duzo czasu spedzil pod/przy maluchu , lancii i uno.
po zakonczeniu operacji, przy zamiataniu zauwazylem okolo dziesieciu takich malych bolcow :/ (olej nam sie wylal przez te otwory co tam wchodza poloski, wiec dla 'komfortu' pracy caly czas posypywalem piachem posadzke. poloski plus mieszki po wyjeciu ze skrzyni zebezpieczylem szczelnie workami foliowymi, zeby sie nie zabrudzily)
tesciu mnie uspokoil, ze w poloskach jest ich duzo i te dziesiec mniej nie ma wiekszego znaczenia.
moze by jeszcze w tym poradniku zwrocic uwage co do tych bolcow. ja je znalazlem juz po zlozeniu autka...
ps: to byla moja pierwsza powazniejsza operacja przy samochodzie. moge nie uzywac odpowiedniego slownictwa, ale staram sie pisac tak, by zrozumial mnie taki laik jak ja |
_________________ Tipo 1.4 i.e. + LPG |
|
|
|
|
bartol222
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 23:25 Re: Wymiana sprzęgła Tipo 1.4
|
|
|
Wymieniłem właśnie owe sprzęgło.. miałem do dyspozycji kanał.. 3 osoby włącznie ze mną, da się skrzynię wyciągnąć bez większych problemów bez odkręcania amortyzatora, ściągania zwrotnicy oraz odkręcania obu półosiek, wystarczy odkręcić dłuższą. manual dobry jest wiec jego się trzymajcie mnie też pomógł.. nigdy więcej wymian sprzęgła !! czas: 14 godzin z przerwą na posiłek.
Przy okazji polecam wymianę simeringa na wale korbowym bo puszcza na 99% jeśli nigdy nie był wymieniany, konieczne jest ściagnięcie miski olejowej w tym celu oraz zakup nowej uszczelki.. nie jest to trudne zajęcie :] a jeśli leje się spod wałka sprzęgłowego co widać po ściągnięciu skrzyni to wymienić należy simering na tymże wałku |
_________________ boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba
fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby
bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są |
|
|
|
|
dobosz23
witamy nowego
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 15:40
|
|
|
Czy ma ktos ten poradnik w paczc/lnku bo nie moge dostac?:D |
_________________ Gość pomóż |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2011, 20:06
|
|
|
nieźle nieźle. szczególnie podobał mi się pomysł z drabiną. Generalnie zabawy tu większej nie ma bo nie trzeba ściągać np: belki zawiasu tak jak to jest np: w Lancii Kappie, Fordzie Mondeo lub w Renault Clio.
Jeżeli chodzi o czas to z pomocą kanału wymiana sprzęgła w T/T, Bravo/Brava jak dla mnie to jest ok 6 godzin przy założeniu że nic się nie zapiecze, urwie etc. Fakt znam te konstrukcje na pamięć bo się w tych autach tego narobiłem i mimo że nie robię zawodowo w mechanice od 3 lat to ostatnio w swojej Temprze zajęło mi to 6,5 godziny. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|