Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wentylator pracuje krócej jak niegdyś
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 14-09-2007, 08:49   wentylator pracuje krócej jak niegdyś

Witam chciałem zapytać czy jest jakaś regulacja do wentylatora tzn.chodzi mi o czas pracy, ponieważ u mnie chodzi teraz 2 razy krócej jak kiedyś nie mam pojecia co jest
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-09-2007, 09:19   

Ale jeżeli chodzi 2 razy krócej to nie chłodzi auta do końca? Może termostat szaleje?
_________________
     Moneta
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-09-2007, 10:06   

U mnie w czasie upału (np w korku) wentylator włączał się na 10sek maksimum, schładzał płyn po 2 minutach znowu to samo. Trochę krótko w porównaniu z innymi pojazdami. Temperatura utrzymywana była jednak w dobrym zakresie więc nie przykładałem do tego wagi.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-09-2007, 12:13   

włoskie samochody juz tak mają,załaczaja sie wentylatory na chwile i co chwile :roll:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-09-2007, 13:24   

Zgodze sie w zupełności z ego.. To nie pierwsze włoskie auto, w którym to zaobserwowałem...
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
tedykaz 
witamy nowego


Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2007, 16:28   

A może to czujnik temperatury płynu, który zalącza wentylator powoli pada.
  
 
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-09-2007, 01:54   

a jak się nazywa konkretnie ten czujnik płynu??? On jest wkręcony w chłodnicę tak???
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-09-2007, 06:05   

sqnix napisał/a:
Witam chciałem zapytać czy jest jakaś regulacja do wentylatora tzn.chodzi mi o czas pracy, ponieważ u mnie chodzi teraz 2 razy krócej jak kiedyś nie mam pojecia co jest


pisalem Ci w innym poscie ze przeciez masz nowa chlodnice i jest na niej idealny obieg plynu i wentylator moze chodzic krocej niz na starej zapchanej kamieniem chlodnicy, u mnie po zmianie chlodnicy na nowa wentylator tez wlancza sie na krotszy czas i wszystko jest tak jak ma byc...

** Dodano: 26-09-2007, 07:07 **
ego napisał/a:
włoskie samochody juz tak mają,załaczaja sie wentylatory na chwile i co chwile
:badgrin:

sqnix napisał/a:
a jak się nazywa konkretnie ten czujnik płynu??? On jest wkręcony w chłodnicę tak???
wkrecany jest w chlodnice, czujnik wentylatora chlodnicy tak sie zwie

_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 07:07   

opti, i z czego sie cieszysz?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-09-2007, 08:13   

Tego
ego napisał/a:
włoskie samochody juz tak mają,załaczaja sie wentylatory na chwile i co chwile
:badgrin:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 09:09   

opti napisał/a:
Tego ego napisał/a:
włoskie samochody juz tak mają,załaczaja sie wentylatory na chwile i co chwile

a co w tym śmiesznego?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-09-2007, 09:20   

pier*ol piszesz.. jakos wloskimi autami jezdzilem i w zadnym sie wentylator nie wlanczal kiedy chcial i na ile chcial
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 09:57   

jaki Ty mądry i oblatany jesteś,napisałem wyraźnie że nie KIEDY chce tylko CO CHWILE jak np stoisz w korkach,widzisz różnice?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-09-2007, 10:32   

ego napisał/a:
włoskie samochody juz tak mają,załaczaja sie wentylatory na chwile i co chwile


Ale to w koncu Ty jestes mechanikiem i zawsze masz racje :prayer:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 10:39   

opti napisał/a:
Ale to w koncu Ty jestes mechanikiem i zawsze masz racje

kolego przekręciłeś to co napisałem i teraz próbujesz z tego wyjść z twarzą :badgrin:
koniec tematu...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-09-2007, 12:31   

napisales
ego napisał/a:
włoskie samochody juz tak mają,załaczaja sie wentylatory na chwile i co chwile


wiec co przekrecilem :badgrin:

czyli rozumujemy ze co chwile i na chwile wlanczaja sie wentylatory we wloskich autach, tak sam wyraznie napisales :lol:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 22:24   

opti, jako człowiek który z włoskimi autami ma doczynienia od urodzenia (a właściwie od 2 roku życia), twierdzę, że ego ma rację. Układ chłodzenia ma wyjątkowo mały obszar "nie pracy", tzn kiedy wentylator nie musi być włączany i kiedy termostat pracuje.. W autach niemieckich nie usłyszysz aż tak często włączanego wentylatora, jednak będzie się w nich włączał na zauważalnie dłuższy czas... Takie mam zdanie i nie zmienię go za żadne skarby. Wyrobione na następujących samochodach: Fiat Coupe 2.0 16V, Fiat Bravo 1.4, Fiat Bravo 1.6 GT (w boskim żółtym kolorze :) ), Alfa Romeo 156 2.0, Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed, Alfa Romeo 166 2.0, Alfa Romeo 166 3.0, Alfa Romeo 145 1.4 Boxer, Fiat Tipo 1.4 DGT (160A1.046), Fiat Croma 2.0, Fiat Ulysse (motoru nie pamiętam, ale na pewno benzyna była), Fiat Tempra (wujek miał, chyba 1.6 na gaźniku), Fiat CC 700, Fiat SC 900, Fiat Uno 1.0 Fire.
Więcej modeli takich, którymi miałem okazję podróżować więcej niż miesiąc (z reguły jako pasażer, ze względu na wiek :P ) nie pamiętam, ale z całą pewnością coś jeszcze by się znalazło..


Porównanie mam do: Audi 80 1.8, Audi 100 2.5, BMW 525i, Skoda Fabia 1.4, Ford Escort 1.6, Opel Astra II 2.0 DTI i może coś czego nie pamiętam.
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-09-2007, 11:47   

Ja tam sie wiozłem raz Unkiem 1.0 fajerka i wentylator jak się już raczył właczyć to dość długo chodził. Ciekawe czemu .... :-k :-k :-k chyba niemiecki czujnik w chłodnicy .... :wrednyusmiech:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load