Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podtlenek AZOTU czyli Instalacja N2O w Tipo 2.0 8V z LPG
Autor Wiadomość
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-01-2006, 14:17   Podtlenek AZOTU czyli Instalacja N2O w Tipo 2.0 8V z LPG

Witajcie
Czy ktoś z Was w ogóle montował N2O czyli podtleneke azotu w aucie.Czy dużo jest z tym pracy i czy w silniku z przebiegiem 120 000 km 2.0 8V taka instalacja nie doprowadzi do jego natychmiastowej śmierci?

CZekam na Wasze opinie
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2006, 14:22   

NOS w TT ??????? LOL Ładny bajer, nawet na myśl mi coś takiego nie przyszło :D :D:D
_________________

     assistance
 
 skype
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-01-2006, 14:57   

Kamilbanan napisał/a:
NOS w TT ??????? LOL Ładny bajer, nawet na myśl mi coś takiego nie przyszło :D :D:D


we wroclawiu sa przynajmniej dwa takie - tylko, ze 16V :P
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2006, 15:39   

A przypadkiem Raku nie chce wlozyc NOS'a do swojej Tempry? Mozesz z nim porozmawiać.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2006, 16:11   

No ja i Raku chcielismy zapakowac N2O...

...btw: NOS to tylko firma, wiec prosze tutaj nie rzucac nazwa zaslyszana z F&F :lol: :lol: :lol:

tak wiec odpowiem:
- suchy podtlenek to pomylka
- suchy podtlenek w polaczeniu z katowaniem to smierc dla kazdego silnika, tylko i wylacznie w zaleznosci od czasu zakatowania
- mokry podtlenek zle ustawiony lub zle eksploatowany to takze smierc dla wiekszosci silnikow

no i troche pozytywow:
- wylaczajac powyzsze przypadki przy rozsadnym korzystaniu z mokrego podtlenku przy malych przyrostach momentu/mocy wlasciwie przestaja na tym cierpiec elementy w komorze spalania, za to podlegaja wiekszemu zuzyciu glownie takie elementy jak: panewki, pierscienie, uklad wydechowy, pasek rozrzadu, uszczelniacze zaworowe itp.

Podtlenek to wlasciwie zabawa, nie nadaje sie do zadnego sportu poza 1/4 mili.
Na drodze wykorzystanie znajduje takze na przycinkach spod swiatel czy na kresce.
W codziennym uzytkowaniu zastosowanie znajduje wlasciwie tylko podczas wyprzedzania.

Zaletami jest to ze normalnie nie korzystajac z podtlenku jezdzisz nadal seryjnym autem, a instalke zawsze mozesz zdemontowac i sprzedac.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 16:29   

gotowe instalacje były nawet na allegro, za kilka tys zł (cena usługi części+montaż), ale oczywiście dawały przyrost tylko na np 30 sekund i były do raczej nowszych silniczków lub starszych z małym przebiegiem a przy tym o dość duej już mocy, co by silniczek inaczej nie stał się jednorazowy..... sprawdzali zawsze na ile dopału mogą zrobić (a potem odpow. budowa i regulacja instalacji) by nie przedobrzyć, by się nei rozleciało...
w starszym więc autku to raczej nie będzie dobrać na oko i założyć jak np instalację LPG... bo można atwo przeciążyć/uszkodzić
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2006, 16:57   

Ja cały czas chcę, nie rozmyśliłem się...:D
Jeżeli masz zdrowy silnik to nic mu się nie stanie...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 19:16   

Tak jak Pele napisał jeżeli wszystko będzie zrobione i uzytkowane z głową to nie ma przeciwskazań...ale do użytku na codzień moim zdaniem przydatnośc trochę ograniczona.
Wykresik po zastosowaniu podtlenku w Cromie 2,0 więc ten sam silnik co w Tipo.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2006, 00:57   

hmm jestem srednio w temacie ale nie lepiej dolozyc jakies lekkie turbo ? Mysle ze koszta porownywalne a efekty na co dizen widac chyba praktyczniejsza sprawa:-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2006, 01:32   

tak jak mowilem i Romano uzupelnil...

...tylko male sprostowanie co do Unknown: 30 sekund to juz DUZO jak na jednorazowe odpalenie
co do starych aut nie majacych byc jednorazowymi:
c20xe czyli 2.0 16v w Kadecie wytrzymalo na seryjnych gratach z wieloma przerobkami ok 380koni i przejezdzilo tak prawie caly sezon zdobywajac mistrzostwo Polski na 1/4 w klasie Turbo, wygrywajac z chociazby wieloma uturbionymi Hondami oraz VAGowskimi 1.8T czy innymi uturbionymi takze c20xe chociazby w Astrze.

Co do kosztow. Nie ma zadnego porownania. Zdecydowanie wzgledem osiagow z podtlenkiem kladzie on turbiaki na deski. Tak jak z dosc porzadna instalka N2O (przy malych przyrostach) mozna sie zamknac w 3ch tysiach, tak w przypadku roznie i blednie okreslanego soft turbo (bez odprezania ani otwierania silnika) 6-7tysiecy czesto okazuje sie malo dla 2.0, jesli ma to jezdzic a nie co chwila stac w garazu/warsztacie.

ZACZECAM DO LEKTURY STRONY NX POLSKA
http://www.nxpolska.pl/in...awy/Page336.htm

i maly cytacik adekwatny do poruszonego tematu:
"P. Czy żywotność silnika skraca się poprzez użytkowanie podtlenku azotu?
O. Jeśli system użytkowany jest wedle ścisłych zaleceń producenta, skrócona żywotność silnika nie powinna martwić właściciela."
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
croma1 
witamy nowego


Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2006, 16:15   

powyższy wykres pomiaru mocy i momentu obrotowego Fiata CROMY jest moim dziełem zrobionym na mojej hamowni. instalacja HITMAN a dysze dobierane nie według schematu lecz za pomocą AFR. dlatego wystrzelaliśmy ok. 200 kg N2O w tym w połączeniu z LPG.
jeśli są jakieś pytania to służę uprzejmie.
w tej chwili polecam system mokry MAINLAINE. koszt 2800 z robocizną z pełną butlą(4,5 kg) i z pomiarami na hamowni.
_________________
F.P.U.H "EKO-CAR" A.Cebula

www.eko-car.com

Montaż instalacji gazowych, podtlenek azotu NX Nitrous Express, hamownia podwoziowa MAHA, chiptuning.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2006, 19:35   

To pytanie podstawowe:
Jaki strzał wytrzymają seryjne bebechy w tym silniku, bo mowa chyba o 2.0 8v ok 115km...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2006, 00:50   

Przy takich prostszych mokrych instalkach z tego co wiem to bez ingerencji w wolnossaka przy seryjnym stopniu sprezania granica bezpieczenstwa miesci sie z jednej strony okolo podwojonego momentu obrotowego, a z drugiej sama predkosc obrotowa ograniczona przez rozrzad - katy otwarcia i opoznienie otwierania/zamykania przez seryjne sprezyny.

W praktyce dla Tempry 2.0 oznaczaloby to strzal przy tych ok. 4 tysiach na okolice 350Nm, ciagniety do raczej nie wiecej jak 7-7,5k. I bylaby to bardzo czysto teoretyczna GORNA granica.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load