Problem z pracą silnika - zapłon |
Autor |
Wiadomość |
gond
witamy nowego
Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 9 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 11-03-2005, 15:50 Problem z pracą silnika - zapłon
|
|
|
Witam. Dzisiaj się stanęło. Samochód chodzi jakby na 2 garach przy przygazowaniu chodzą wszystkie, iskra jest na każdej świecy, na gazie i benzynie zachowuje się podobnie.Silnik chodzi na słuch raczej ok. Wie ktoś może w czym rzecz??? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 17:00
|
|
|
Mam identyko objaw.Gaźnik cały rozłożony i nowe uszczelki i regulacja.Swiece kable nowizna kopółka także.Umnie głowica do robienia.Acha zapłon mam też bardzo dobry i sprawny.I przy digim raczej się nie reguluje za wiele. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 19:29
|
|
|
Może pomoże wymiana uszczelniaczy w głowicy. Spływający przez nie olej zarzuca świece. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 20:11
|
|
|
Umnie tak ,swiece zawala.Najgorzej jest rano na ssaniu ,jak mam gorący to chodzi nieźle.Zuzycie mam ok 200gram na tys oliwy.Zrobić musze głowice +uszczelnaiacze.A także luknąc na gniazda zaworów i same zawory też raczej nowe dać . |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 20:25
|
|
|
Napewno dodatkowo splanują ci głowicę. Ogólny koszt nie jest znowu jakiś kolosalny a skutek naprawy naprawdę odczuwalny.
Mi jak puszczały uszczelniacze to rano jak otworzyłem korek wlewu oleju to normalie miałem tam prawie susze a powinien zostawać tam olej na szklankach. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 21:05
|
|
|
No głowice tez mam zamiar planować oczywiscie. Nie wiem czy jak zrobie głowice ,uszczelniacze to czy bede mógł przejsc na syntetyk olej?
Teraz smykam na szelu mineralnym 15/40 ze względu że te 200gram żarł.słyszałem ze niby tak nie wolno z minerala na syntetik? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
gond
witamy nowego
Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 9 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 12-03-2005, 18:10
|
|
|
Witam. Chyba się wyjaśniło , dzisiaj przełożyłem kopułkę i kable z tempry kumpla 2,0 i chodzi ok. Zamówiłem kopułke oraz kable championa. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2005, 01:55
|
|
|
Cytat: | Może pomoże wymiana uszczelniaczy w głowicy. Spływający przez nie olej zarzuca świece. |
Zaraz, zaraz. Panowie, mówicie, że jeśli na zimnym silniku tak jakby nie palą wszystkie cylindry, to oznacza to puszczające uszczelniacze gniazd zaworów??
Bo ja co rano tak mam, że praktycznie nie mogę ruszyć z miejsca! |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2005, 14:10
|
|
|
Cytat: | Zaraz, zaraz. Panowie, mówicie, że jeśli na zimnym silniku tak jakby nie palą wszystkie cylindry, to oznacza to puszczające uszczelniacze gniazd zaworów??
Bo ja co rano tak mam, że praktycznie nie mogę ruszyć z miejsca! |
Radzio , ja mam tak samo. Rano jest problem a jak się nagrzeje to chodzi dobrze. Czasem mnie krew zalewa. Mam nadzieję, ze kiedys ktos ujawni tą wielka tajemnicę Fiata tak samo jak to, że zapala i po 3 sekundach gasnie.
Pozdrawiam |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 17:01
|
|
|
Radzio jeśli zapłon ok to mogą być uszczelniacze. Ubywa ci oleju? Rano jak odpalisz czuć coś oleju w spalinach? Możesz jeszcze sprawdziś tak:
Oo skończonej jeździe odczekaj chwile na zgaszonym silniku jak olej pospłuwa zerknij przez korek oleju ila zostaje oleju na głowicy. Rano zanim zapalisz sprawdź czy coś ubyło. To nie jest dokładne sprawdzanie ale możesz spróbować. |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2005, 23:52
|
|
|
Zapłon raczej ok, bo u mnie się nie reguluje. Dziwny ten sposób z głowicą, bo wydaje mi się, że olej do rana zawsze zejdzie trochę niżej. Poza tym nie wiem którędy go może ubywać, bo puszcza mi uszczelka pod miską - muszę ją najpierw wymienić.
A może by tak świece rano obejrzeć? Tylko czego mam na nich szukać? Oleju?? |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 05:38
|
|
|
Radzio wawka sądze że masz do robienia głowice !! ja robić będe również kompletnie od podstaw cała głowiczka koszta około 700-800zł na gotowo.Zalewa ci rano olej swiece ,poza tym nie masz mocy bo masz nieszczelnosci na głowicy .Po zagrzaniu ustaje .Więc masz głowice.Metal głowicy pod wpływem temperatury ma rożne własciwosci !! rozszeży się jak jest gorący i jest lepiej mimo to głowice zrobić warto .Dostanie ducha po tym 8)Wszystko stanie się szczelne i dopiero będzie moc!!
Na swiecach rano zobacz !! czarne mokre będa lekko tłuste i wszystko jasne. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-03-2005, 11:42
|
|
|
A żebyś wiedział, że zobaczę! |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2005, 12:23
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | ja robić będe również kompletnie od podstaw cała głowiczka koszta około 700-800zł na gotowo |
Jeżeli możesz napisac gdzie i w jakim warsztacie będziesz robić głowicę. Ja w swojej mam stuki jak od zaworów i nikt nie chce się podjąć zrobienia a jak już, to mówią , że lepiej jest silnik kupić.
Pozdrawiam |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 21:36
|
|
|
Silnik kupisz i się okaże że padło co litr oleju łyka ,dasz za takie ge ok 1tys zł i co dalej??
Kapitalka u mojego mechanika tego silnika ok 1500zł na nówke.
Głowica ok 700zł ,w poznaniu jest min ok.3-4 warsztaty takie naprawde dobre, które robia tylko głowiczki to ich specjalnosc.Ja własnie w przeciągu miesiąca mam zamiar rozebrac całkowice silnik.I zrobić co trzeba .Sądze że tylko głowica umnie jest do roboty.Zużycie oleju mam ok 200gram na tys km co jest złym objawem w tym silniku.Olej mi idzie na prowadnicach i uszczelniaczach tak sądze upewnie się jak się go rozkręci
ps. same odnowienie na nowych czesciach oczywiscie mówie głowicy do nówki kosztuje ok 400zł + robocizna mechanika co to rozkręci i złoży |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 20:23
|
|
|
Zdaje mi się że przesadzacie z tymi remontami silników. W maszynie takiej jak maluch po 100 tyś wymienia się prowadnice zaworów w poldku po 150 tyś a koszt to jakieś 100 zł.
Lepiej 2 razy się zastanowić niż wybebeszyć cały silnik bo zaraz się znajdzie coś co trzeba by wymienić. Silniki fiat tipo powinny bez większych remontów łyknąc ok 250 - 300 tyś, a "robić" głowice to można nawet w samochodzi co wyjedzie z fabryki - tylko po czy aby tylko po to żeby coś zrobić ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2005, 00:36
|
|
|
W sumie jestem podobnego zdania. Jeśli ktoś ma warsztat, to niech sobie naprawia, ale w innym przypadku, to wychodzi nieco za drogo. Dla porównania w Wawie koszt planowania głowicy, wymiany uszczelniaczy i szlifowania gniazd, razem z robocizną w warsztacie oscyluje w granicach 1500 zł. A to jednak niebagatelna suma w stosunku do wartości pojazdu. |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2005, 05:28
|
|
|
Mam inne zdanie .Koszt zrobienia głowicy na nowych czesciach za ok 400stówki,plus robota to zależy już od mechanika.
A to ile te silniki robią to ja wiem .Liczy się dlamnie jakość pracy!!!! A po takiej naprawie nie dosc że bedzie chodził super ,to dostanie moc jak nie fabryczną 86 kucy to sądze że nawet większą .Mowa o robieniu solidnie głowicy na nowych czesciach,planowaniu,wymiana uszczelek
Co do ceny 1.500 to smiech za tyle moge zrobić całkowity remont silnika -z tym że to mi jeszcze długo nie potrzeba..Pytałem nawet w aso o głowice to u nich 1 tys zł czyli 300zł drożej niż zwykli mechanicy ale nie 1500zł !
To wawie macie ale cennik . |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
|