Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Korbowody
Autor Wiadomość
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-12-2005, 09:44   Korbowody

Witam!
Czy ktos zna dlugosci korbowodow w silniku 1.6 , 1.8 i 2.0 DOHC ?
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-12-2005, 13:48   Re: Korbowody

Binio napisał/a:
Witam!
Czy ktos zna dlugosci korbowodow w silniku 1.6 , 1.8 i 2.0 DOHC ?



Dla silnika 1756 DOHC 8v 150,7 mm +/- 0,05mm
Dla silnika 1995 DOHC 8v 145,0 mm +/- 0,05mm
Wartości podane od środka głowki korbowodu, do środka łba korbowodu.


Wszystkie interesujące Cie rzeczy znajdziesz w katalogach LANCII DEDRY dostępnych w tym miejscu :
KLUB LANCIA

Jak wiadomo lancia DEDRA ma dokładnie te same silniki, i zawsze można się posiłkować wszelkimi danymi właśnie z tych katalogów.
  
 
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-12-2005, 17:38   Re: Korbowody

Czyli wynika z tego ze roznia w pojemnosci jest uzyzkana wylacznie bez zmiane walu korbowego.
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-12-2005, 18:14   Re: Korbowody

Binio napisał/a:
Czyli wynika z tego ze roznia w pojemnosci jest uzyzkana wylacznie bez zmiane walu korbowego.


Różnice
Nie wiem jak z głowicą, czy czasem nie jest inna objętość komory spalania.
Z tego co widziałem są inne wałki rozrządu(minimalnie inny wznios krzywek i inne czasy otwarcia zaworów mozliwe że tylko ze względu na ten wznios).
No i inne są tłoki, w 1756 są wypukłe a w 1995 płaskie, czyli wynika ze glowica ta sama , zawory te same.

bardzo mozliwe ze wymieniasz wal i korbowody zostawiasz tloki i dokladasz turbo (zeby zrekompensowac te wieksza komore spalania)
albo dodatkowo wymieniasz tloki i masz 2L
Wszystko nalezy dokladnie sprawdzic, ale wydaje sie ze bez problemu by sie dalo ;-)


Eno coś tu popieprzyłem z tym turbo ;-( troche sie zapędziłem.
Jak już to plaskie tłoki z 2l silnika, ale do silnika 1.8 i wtedy dopiero turbinka. Wówczas byłby silnik 1.8 odprężony i można by dobrać ciśnienie turbinki ;-)
  
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-12-2005, 18:22   

Kiedys przegladalem jakis katalog/manual i wlasnie to przykulo moja uwage, ze glowica w obydwu silnikach jest ta sama. Roznica polegala na skoku tloka i na roznym ksztalcie samych tloków + to co wczesniej napisal Aristo , a o czym nie wiedzialem (roznice - wałki itp.)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-12-2005, 20:12   

A jak wyglada sprawa korb w silniku 1.6 ?
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2005, 20:23   

eh to chyba logiczne ze sa najdluzsze ale i samo denko jest najblizej glowicy zeby przy takiej samej osiagnac taka sama kompresje.

BTW: korby z 2l do 1.8 niewiele dadza... chyba za male roznice, nalezaloby to policzyc.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2005, 00:34   

Binio napisał/a:
A jak wyglada sprawa korb w silniku 1.6 ?


Z silnika 1,6 do 1.8 (albo 2.0 ) to już nic nie wsadzisz i nie zamienisz, inna średnica tłoka, inna głowka korbowodu, inne średnice czopów na wale i wogóle wszystko inne. A 1.6 na 1.8 też nie rozwiercisz.
Jeśli potrzebujesz takie szczegóły poszukaj w tych manualach z które podałem.

[ Dodano: 16-12-2005, 00:13 ]
Pele_Tipo napisał/a:
eh to chyba logiczne ze sa najdluzsze ale i samo denko jest najblizej glowicy zeby przy takiej samej osiagnac taka sama kompresje.

BTW: korby z 2l do 1.8 niewiele dadza... chyba za male roznice, nalezaloby to policzyc.


Żeby była ta sama kompresja to w 1995 powinna być wieksza komora spalania. I to właśnie osiągnięto dając płaskie tłoki, a korbowody nie mają z tym nic wspólnego.
Poza tym tłoki zawsze dochodzą do samej góry.

Jeśli chodzi o pojemność to dłuższe korbowody NIC nie dadzą, one po prostu będą mogły przenieść większy moment. A podejrzewam że te inne korbowody są ze względu na inne tłoki.
O pojemnośći w tym wypadku decyduje skok tłoka, o której decyduje wał korbowy.

Wogóle to wydaje mi się że to silnik 1756 powstał właśnie z silnika 1995 a nie odwrotnie, gdyż wprowadzajac bardzo małe modyfikacje silnika 1995 osiągnięto bardzo małą utratę mocy i momentu.

Swoją drogą fabryka nieźle wymyśliła, jak prosto można klientowi sprzedać samochód z dwoma silnikami o różnych pojemnościach i mocach zmieniając jedynie tłoki, wał korbowy, korbowody i wałek rozrządu.
  
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-12-2005, 10:08   Re: Korbowody

Binio napisał/a:
Czyli wynika z tego ze roznia w pojemnosci jest uzyzkana wylacznie bez zmiane walu korbowego.


Nie - pojemnośc skokowa wynika z iloczynu skoku i średnicy tłoka. Można powiększyć pojemnośc skokową poprzez powiększenie tylko średnicy tłoka/cylindra (czyli poprzez tzw. rozwiert) ale takie metody to się stosuje chyba tylko przy tuningu (gdzie zmiana skoku jest niemożliwa) bo zmienia to stosunek skoku do średnicy a to zmienia inne parametry silnika.

W przpyadku dwóch fabrycznych podbnych silników różnica w pojemności bierze się raczej ze zmiany obu tych parametrów. Zmiana skoku tłoka oznacza więc zupełnie inny blok silnika oraz tak jak napisałeś wał korbowy.
W konkretnym przypadku (silniki 1.8 i 2.0 T/T które mechnicznie są takiej samej koncepcji i budowy) należałoby sprawdzić w danych terchnicznych czym się różnią.

Pozdr,Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-12-2005, 21:13   Re: Korbowody

Z tego co mi wiadomo to 1.6 1.8 i 2.0 maja taka sama srednice tloka czyli 84mm, ja osobiscie planuje do 1.6 wsadzic tloki z 1.8 16v i mysle ze mi sie to uda
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-12-2005, 21:31   Re: Korbowody

Binio napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to 1.6 1.8 i 2.0 maja taka sama srednice tloka czyli 84mm, ja osobiscie planuje do 1.6 wsadzic tloki z 1.8 16v i mysle ze mi sie to uda


Faktycznie, też to sprawdzałem - 84mm a więc silniki 1.8 i 2.0 różnią się skokiem tłoka (co za tym idzie wałem korbowym, zapewne także blokiem silnika choć teoretycznie jest możliwe aby blok był w obu silnikach ten sam jeśli średnica cylindrów jest ta sama).
Jednak w innym miejscu widziałem, że jednak jest różnica - 84mm vs. 84,4 mm.

Co do 1.6 - nie sprawdzałem ale ten silnik jest zupełnie inny niż 1.8/2.0 (które są do siebie b. podobne)

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2005, 13:36   

w 1.8 jest inna glowica niz w 2l. Widzialem jak majster probowal glowice od 2l do 1,8 wsadzic. Udalo mu sie tylko katowka wycinal w glowicy zeby tloki w nia nie uderzaly. Silnik ciagle dziala (choc troche dziwnie) :) . Sa popaprancy na swiecie, dobrze ze to nie moj silnik
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load