|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Korbowody |
Autor |
Wiadomość |
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2005, 09:44 Korbowody
|
|
|
Witam!
Czy ktos zna dlugosci korbowodow w silniku 1.6 , 1.8 i 2.0 DOHC ? |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2005, 13:48 Re: Korbowody
|
|
|
Binio napisał/a: | Witam!
Czy ktos zna dlugosci korbowodow w silniku 1.6 , 1.8 i 2.0 DOHC ? |
Dla silnika 1756 DOHC 8v 150,7 mm +/- 0,05mm
Dla silnika 1995 DOHC 8v 145,0 mm +/- 0,05mm
Wartości podane od środka głowki korbowodu, do środka łba korbowodu.
Wszystkie interesujące Cie rzeczy znajdziesz w katalogach LANCII DEDRY dostępnych w tym miejscu :
KLUB LANCIA
Jak wiadomo lancia DEDRA ma dokładnie te same silniki, i zawsze można się posiłkować wszelkimi danymi właśnie z tych katalogów. |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2005, 17:38 Re: Korbowody
|
|
|
Czyli wynika z tego ze roznia w pojemnosci jest uzyzkana wylacznie bez zmiane walu korbowego. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2005, 18:14 Re: Korbowody
|
|
|
Binio napisał/a: | Czyli wynika z tego ze roznia w pojemnosci jest uzyzkana wylacznie bez zmiane walu korbowego. |
Różnice
Nie wiem jak z głowicą, czy czasem nie jest inna objętość komory spalania.
Z tego co widziałem są inne wałki rozrządu(minimalnie inny wznios krzywek i inne czasy otwarcia zaworów mozliwe że tylko ze względu na ten wznios).
No i inne są tłoki, w 1756 są wypukłe a w 1995 płaskie, czyli wynika ze glowica ta sama , zawory te same.
bardzo mozliwe ze wymieniasz wal i korbowody zostawiasz tloki i dokladasz turbo (zeby zrekompensowac te wieksza komore spalania)
albo dodatkowo wymieniasz tloki i masz 2L
Wszystko nalezy dokladnie sprawdzic, ale wydaje sie ze bez problemu by sie dalo ;-)
Eno coś tu popieprzyłem z tym turbo ;-( troche sie zapędziłem.
Jak już to plaskie tłoki z 2l silnika, ale do silnika 1.8 i wtedy dopiero turbinka. Wówczas byłby silnik 1.8 odprężony i można by dobrać ciśnienie turbinki ;-) |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2005, 18:22
|
|
|
Kiedys przegladalem jakis katalog/manual i wlasnie to przykulo moja uwage, ze glowica w obydwu silnikach jest ta sama. Roznica polegala na skoku tloka i na roznym ksztalcie samych tloków + to co wczesniej napisal Aristo , a o czym nie wiedzialem (roznice - wałki itp.) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2005, 20:12
|
|
|
A jak wyglada sprawa korb w silniku 1.6 ? |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2005, 20:23
|
|
|
eh to chyba logiczne ze sa najdluzsze ale i samo denko jest najblizej glowicy zeby przy takiej samej osiagnac taka sama kompresje.
BTW: korby z 2l do 1.8 niewiele dadza... chyba za male roznice, nalezaloby to policzyc. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2005, 00:34
|
|
|
Binio napisał/a: | A jak wyglada sprawa korb w silniku 1.6 ? |
Z silnika 1,6 do 1.8 (albo 2.0 ) to już nic nie wsadzisz i nie zamienisz, inna średnica tłoka, inna głowka korbowodu, inne średnice czopów na wale i wogóle wszystko inne. A 1.6 na 1.8 też nie rozwiercisz.
Jeśli potrzebujesz takie szczegóły poszukaj w tych manualach z które podałem.
[ Dodano: 16-12-2005, 00:13 ]
Pele_Tipo napisał/a: | eh to chyba logiczne ze sa najdluzsze ale i samo denko jest najblizej glowicy zeby przy takiej samej osiagnac taka sama kompresje.
BTW: korby z 2l do 1.8 niewiele dadza... chyba za male roznice, nalezaloby to policzyc. |
Żeby była ta sama kompresja to w 1995 powinna być wieksza komora spalania. I to właśnie osiągnięto dając płaskie tłoki, a korbowody nie mają z tym nic wspólnego.
Poza tym tłoki zawsze dochodzą do samej góry.
Jeśli chodzi o pojemność to dłuższe korbowody NIC nie dadzą, one po prostu będą mogły przenieść większy moment. A podejrzewam że te inne korbowody są ze względu na inne tłoki.
O pojemnośći w tym wypadku decyduje skok tłoka, o której decyduje wał korbowy.
Wogóle to wydaje mi się że to silnik 1756 powstał właśnie z silnika 1995 a nie odwrotnie, gdyż wprowadzajac bardzo małe modyfikacje silnika 1995 osiągnięto bardzo małą utratę mocy i momentu.
Swoją drogą fabryka nieźle wymyśliła, jak prosto można klientowi sprzedać samochód z dwoma silnikami o różnych pojemnościach i mocach zmieniając jedynie tłoki, wał korbowy, korbowody i wałek rozrządu. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-12-2005, 10:08 Re: Korbowody
|
|
|
Binio napisał/a: | Czyli wynika z tego ze roznia w pojemnosci jest uzyzkana wylacznie bez zmiane walu korbowego. |
Nie - pojemnośc skokowa wynika z iloczynu skoku i średnicy tłoka. Można powiększyć pojemnośc skokową poprzez powiększenie tylko średnicy tłoka/cylindra (czyli poprzez tzw. rozwiert) ale takie metody to się stosuje chyba tylko przy tuningu (gdzie zmiana skoku jest niemożliwa) bo zmienia to stosunek skoku do średnicy a to zmienia inne parametry silnika.
W przpyadku dwóch fabrycznych podbnych silników różnica w pojemności bierze się raczej ze zmiany obu tych parametrów. Zmiana skoku tłoka oznacza więc zupełnie inny blok silnika oraz tak jak napisałeś wał korbowy.
W konkretnym przypadku (silniki 1.8 i 2.0 T/T które mechnicznie są takiej samej koncepcji i budowy) należałoby sprawdzić w danych terchnicznych czym się różnią.
Pozdr,Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2005, 21:13 Re: Korbowody
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to 1.6 1.8 i 2.0 maja taka sama srednice tloka czyli 84mm, ja osobiscie planuje do 1.6 wsadzic tloki z 1.8 16v i mysle ze mi sie to uda |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-12-2005, 21:31 Re: Korbowody
|
|
|
Binio napisał/a: | Z tego co mi wiadomo to 1.6 1.8 i 2.0 maja taka sama srednice tloka czyli 84mm, ja osobiscie planuje do 1.6 wsadzic tloki z 1.8 16v i mysle ze mi sie to uda |
Faktycznie, też to sprawdzałem - 84mm a więc silniki 1.8 i 2.0 różnią się skokiem tłoka (co za tym idzie wałem korbowym, zapewne także blokiem silnika choć teoretycznie jest możliwe aby blok był w obu silnikach ten sam jeśli średnica cylindrów jest ta sama).
Jednak w innym miejscu widziałem, że jednak jest różnica - 84mm vs. 84,4 mm.
Co do 1.6 - nie sprawdzałem ale ten silnik jest zupełnie inny niż 1.8/2.0 (które są do siebie b. podobne)
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2005, 13:36
|
|
|
w 1.8 jest inna glowica niz w 2l. Widzialem jak majster probowal glowice od 2l do 1,8 wsadzic. Udalo mu sie tylko katowka wycinal w glowicy zeby tloki w nia nie uderzaly. Silnik ciagle dziala (choc troche dziwnie) . Sa popaprancy na swiecie, dobrze ze to nie moj silnik |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|