|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
czujnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
3ili
witamy nowego
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 14:05 czujnik temperatury
|
|
|
ma Tipo 1.6 8V na dwóch wałkach 91'
w termostacie na górze głowicy miedzy wałkami znajduje się coś na wzór czujnika temperatury ale po zmierzeniu musze stwierdzić ze jest to jakiś bimetal bo na zimno jest zwarty a po rozgrzaniu się silnika ma nieskoczenie wielką rezystancję.
gdzie wiedz znajduje czujnik temperatury silnika, dodam że na kolektorze dolotowym nić nie widzę.
a problem polega na tym że auto trudno odpala i gaśnie na zimnym silniku. Na ciepłym jest OK jak na rocznik 91' |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:19
|
|
|
3ili, to jest własnie czujnik tak mi sie wydaje a jak nie to szukaj obok czujnika oleju moze byc w głowicy ale tak jak w 1,4 ale nie jestem pewien |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:20 Re: czujnik temperatury
|
|
|
3ili napisał/a: | ma Tipo 1.6 8V na dwóch wałkach 91'
w termostacie na górze głowicy miedzy wałkami znajduje się coś na wzór czujnika temperatury ale po zmierzeniu musze stwierdzić ze jest to jakiś bimetal bo na zimno jest zwarty a po rozgrzaniu się silnika ma nieskoczenie wielką rezystancję.
gdzie wiedz znajduje czujnik temperatury silnika, dodam że na kolektorze dolotowym nić nie widzę.
a problem polega na tym że auto trudno odpala i gaśnie na zimnym silniku. Na ciepłym jest OK jak na rocznik 91' |
Ten czujnik na termostacie to właśnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej i wg moich wiadomości powinien pokazywać oporność ~700 ohmów. Z innych czujników masz jeszcze w głowicy , pomiędzy 2 a 3 świecą jest czujnik do wskażnika na desce rozdzielczej , a w kolektorze ssącym ( od spodu ) - czujnik temperatury powietrza . |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:26
|
|
|
schab, czyli jednak sie nie myliłem 3ili, moze masz czujnik kopniety |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:43
|
|
|
Masz tu schemat :
Bo jeszcze i inne elementy mogą mieć wpływ na pracę zimnego silnika . |
|
|
|
|
3ili
witamy nowego
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 19:29
|
|
|
tak jak pisałem wcześniej czujnik w termostacie na głowicy jest u mnie bimetalem - na zimno na styk NC ( normalnie zamknięty) a na ciepło NO ( normalnie otwarty)
Nie jest to wiec czujnik rezystancyjny
wezmę go dziś do pracy i wyznaczę jego temperaturę przełączania
I CO TERAZ |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:13
|
|
|
3ili, czyli masz uszkodzony ten czujnik i tyle.Dzięki niemu sterownik wtrysku odczytuje temperaturę silnika,co jest bardzo ważne.
Między 2 a 3 świecą jest czujnik temperatury do wskaźnika na desce. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
3ili
witamy nowego
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:16
|
|
|
to coś na termostacie na pewno nie jest czujnikiem rezystancyjnym
jest to termobimatal i zmienia styk z NC na NO precyzyjnie przy 60 C a spowrotem przy 50 C
schemat wtrysku tez się nie zgadza bo zupełnie inaczej są oznaczone (dwie) kostki na sterowniku |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2009, 18:32
|
|
|
3ili, bo jest uszkodzony.Znajdź jeszcze jakiś inny skoro to nie jest to.A schemat na pewno nie będzie pasował,ponieważ jest on od silnika 1.6 ale OHC,a tam wtrysk był firmy Bosch.U Ciebie w silniku DOHC układ wtryskowy jest firmy GM. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
3ili
witamy nowego
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2009, 21:33
|
|
|
na czujniku ty pisze 50/60
i tak jak powiedziałem w tym zakresie zmienia on swój stan
zmienia on rezystancje z 0 Ω na ∞ Ω
nie ma możliwości żeby czujnik rezystancyjny tak się zepsół
jestem automatykiem mam doczynienia z wieloma urządzeniami i czujnikami i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że tak zepsuć się nie mógł
** Dodano: 01-03-2009, 21:36 **
acha
podpinałem w jego miejsce rezystor o wartości wartości 700 Ω i 10 MΩ - efektów brak
** Dodano: 01-03-2009, 21:40 **
Cytat: | 3ili, bo jest uszkodzony.Znajdź jeszcze jakiś inny skoro to nie jest to.A schemat na pewno nie będzie pasował,ponieważ jest on od silnika 1.6 ale OHC,a tam wtrysk był firmy Bosch.U Ciebie w silniku DOHC układ wtryskowy jest firmy GM. |
a wiesz może jaką ma mieć rezystancję, to podepnę rezystor o takiej wartości |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-03-2009, 21:07
|
|
|
3ili, nie wiem jaka powinna być oporność tego czujnika,ponieważ nie wiem jak ma być przy wtrysku GM.Prawdopodobnie będzie pasował od wtrysku boscha.
Co koło tego.
A co do obecnego czujnika to wychodzi na to że ktoś założył coś całkiem innego.Tylko po co.
Aha sprawdź jeszcze zasilanie we wtyczce do czujnika bo powinno być coś koło 5V. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Piotrek_144
Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 10:11
|
|
|
Ostatnio grzebiąc przy tipku nie mogę sie zgodzic z tym co napisał ZielonyTBG, ponieważ ten czujnik wkręcony w obudowe termostatu jest bimetalem... Na zimnym silniku jest zwarty, a po rozgrzaniu do ~50, 60 * rozwiera się (opornosc nieskonczona) Napewno nie jest od kompa, bo napięcie jakie do niego dochodzi to 12V..
Co do czujnika odpowiadajacego za wzbogacenie mieszanki na zimnym silniku, to jest on wkręcony centralnie na srodku kolektora ssącego, z tym, że od dołu. Wtyk na 2 piny, napięce we wtyczce 5V.. Tak na oko wygląda tak samo jak w polonezie na wielopunktowym wtrysku (GM) Klucz 19... Zeby się dostac trzeba zdjąc puszkę filtra powietrza. Pozdrawiam |
_________________ Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-01-2010, 11:10
|
|
|
Piotrek_144, Pewnie masz rację.Jest to silnik DOHC ze sterowaniem GM i nie widziałem nigdy do niego schematu,ani nie miałem z nim do czynienia.Dobrze że napisałeś gdzie jest owy czujnik bo może to w przyszłości pomóc paru osobom. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|