Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sprzęgła Tipo 1.4
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-07-2008, 17:51   Wymiana sprzęgła Tipo 1.4

Tak jak obiecałem stworzyłem poradnik jak w warunkach garażowych wymienić sprzęgło w Tipo 1.4.

Link do PDF'a

Pozdrawiam!!!

Moderowany:
dodałem plik do działu download - żeby nie zginął
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2008, 18:45   

Bardzo fajny manual właśnie czytam sobie :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2008, 20:36   

wow postarałeś się i gratuluję samozaparcia, nawet nie widziałem że tyle z tym roboty w TT, jedyna skrzynia jaką ściągałem była z poloneza i tam w porównaniu do tego co opisałeś to jest bardzo małe piwko

a te podziękowania na końcu zupełnie mnie rozbroiły :prayer:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-07-2008, 20:41   

Ciesze się, że się podoba... To pierwszy poradnik i nie wiedziałem dokładnie jak go napisać wiec trochę się rozpisałem, pewnie czasem bezsensownie ;D

Mam nadzieje, że komuś się przyda. Jakby nie było ja dobre 400zł zaoszczędziłem :D

yoyo, gdyby nie forum i porady co do wymiany sprzęgła to nigdy bym się tego nie podjął - wiec jakby nie było byłeś jednym z impulsów do działania :lalala:
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-07-2008, 20:57   

Sir-Rafał, :prayer: przeczytałem i szczerze mówiąc szczenę miałem na podłodze... brawo za odwagę :D
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-07-2008, 22:42   

również gratuluję super przydatnego poradnika-naprawdę zasłużyłeś na :piwko: i to duże! Tak na marginesie dodam, że końcówkę drążka chyba łatwiej i szybciej jest wybić z jarzma napinając drążek jakąś łyżką(łomikiem), a następnie młotkiem uderzyć w to jarzmo, w które wchodzi końcówka drążka. Jak znam życie w autach osobowych końcówka drażka przy tym sposobie wyskakuje po 1-2 uderzeniach.
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
Paulus 
witamy nowego


Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Kłaj
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 18:20   

poradnik jest extra !!! mniej wiecej wlasnie tak to robilismy :D szkoda ze nie bylo go zanim sie zabralem do sprzegla. mimo to dalej bede twierdzil, ze latwiej jest odkrecic wahacze niz nakretke piasty kola, ktora w moim wypadku wygladala jak nieodkrecana od nowosci
w poradniku sie nie doczytalem, a jak sie przygotowywalem do operacji, to przeczytalem wszystkie tematy, ktore w tytule mialy sprzeglo, skrzynia biegow. kojarze, ze gdzies ktos o tym pisal, nie pomne
mianowicie chodzi mi o takie male stalowe bolce, ktore wypadaja z polosiek...
manewry przeprowadzalem w moim tesciem, duzo czasu spedzil pod/przy maluchu , lancii i uno.
po zakonczeniu operacji, przy zamiataniu zauwazylem okolo dziesieciu takich malych bolcow :/ (olej nam sie wylal przez te otwory co tam wchodza poloski, wiec dla 'komfortu' pracy caly czas posypywalem piachem posadzke. poloski plus mieszki po wyjeciu ze skrzyni zebezpieczylem szczelnie workami foliowymi, zeby sie nie zabrudzily)
tesciu mnie uspokoil, ze w poloskach jest ich duzo i te dziesiec mniej nie ma wiekszego znaczenia.
moze by jeszcze w tym poradniku zwrocic uwage co do tych bolcow. ja je znalazlem juz po zlozeniu autka...

ps: to byla moja pierwsza powazniejsza operacja przy samochodzie. moge nie uzywac odpowiedniego slownictwa, ale staram sie pisac tak, by zrozumial mnie taki laik jak ja :P
_________________
Tipo 1.4 i.e. + LPG
  
 
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2010, 23:25   Re: Wymiana sprzęgła Tipo 1.4

Wymieniłem właśnie owe sprzęgło.. miałem do dyspozycji kanał.. 3 osoby włącznie ze mną, da się skrzynię wyciągnąć bez większych problemów bez odkręcania amortyzatora, ściągania zwrotnicy oraz odkręcania obu półosiek, wystarczy odkręcić dłuższą. manual dobry jest wiec jego się trzymajcie :) mnie też pomógł.. nigdy więcej wymian sprzęgła !! :P czas: 14 godzin z przerwą na posiłek.
Przy okazji polecam wymianę simeringa na wale korbowym bo puszcza na 99% jeśli nigdy nie był wymieniany, konieczne jest ściagnięcie miski olejowej w tym celu oraz zakup nowej uszczelki.. nie jest to trudne zajęcie :] a jeśli leje się spod wałka sprzęgłowego co widać po ściągnięciu skrzyni to wymienić należy simering na tymże wałku :)
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
dobosz23 
witamy nowego


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2011, 15:40   

Czy ma ktos ten poradnik w paczc/lnku bo nie moge dostac?:D
_________________
Gość pomóż :)
  
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2011, 20:06   

nieźle nieźle. szczególnie podobał mi się pomysł z drabiną. Generalnie zabawy tu większej nie ma bo nie trzeba ściągać np: belki zawiasu tak jak to jest np: w Lancii Kappie, Fordzie Mondeo lub w Renault Clio.
Jeżeli chodzi o czas to z pomocą kanału wymiana sprzęgła w T/T, Bravo/Brava jak dla mnie to jest ok 6 godzin przy założeniu że nic się nie zapiecze, urwie etc. Fakt znam te konstrukcje na pamięć bo się w tych autach tego narobiłem i mimo że nie robię zawodowo w mechanice od 3 lat to ostatnio w swojej Temprze zajęło mi to 6,5 godziny.
_________________
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load