|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ciągle hamulce |
Autor |
Wiadomość |
szymon18a
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 98 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-02-2008, 18:02 Ciągle hamulce
|
|
|
Witam.pomimo wymiany wszystkich klocków , tarcz z tylu , wymianie płynu(oczywiście z odpowietrzeniem) nadal mam wrazenie że moje tipo nie hamuje jak powinno.Dzisiaj na suchym asfalcie po wciśnięciu hamulca w podłogę nie włączył się nawet abs:/Czy może być to spowodowane starymi przewodami, pompą??Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.8 ie(835c2.000) |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 18:07
|
|
|
szymon18a, moze serwo juz ci padlo albo podcisnienie od niego sie odlaczylo. |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-02-2008, 18:14
|
|
|
a kiedy wymieniałeś te hamulce? Zaraz po wymianie muszą się ułożyć i od razu nie bedziesz miał pełnej skuteczności hamulców |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 19:50
|
|
|
evillysy napisał/a: | a kiedy wymieniałeś te hamulce? Zaraz po wymianie muszą się ułożyć i od razu nie będziesz miał pełnej skuteczności hamulców |
To po pierwsze Po drugie może być tak że stan przewodów nie pozwala na pełne wtłoczenie płynu hamulcowego. Bywa że metalowe łączniki są już bardzo przegniłe i blokują płyn. Jak masz możliwość wjedź sobie na jakiś kanał i po oglądaj przewody hamulcowe głównie w okolicy kół. Jeśli nie masz dostępu do kanału to możesz ściągnąć koła na lewarku. Ja przymierzam się do wymiany właśnie tych łączników na miedziane. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 21:24
|
|
|
gumowe odcinki przewodów hamulcowych są bolączką po latach; pękają od wewnątrz a fragmenty blokują przepływ płynu; są z tym jaja, wręcz niebezpieczne, ale po latahc to normalne; koszt przewodów to czasem nawet 30zeta za np przód, bo pasują np od cinquecento, bravo/brava czy podobnych... warto je wymienić! dopiero potem płyn i odpowietrzanie a dopiero potem myśleć czy to np nie pompa... zakładajć, że tarcze/klocki masz ok, tłoczki chodzą ok, bo czyściłeś/smarowałeś i dbasz, zaciski są ok, klocki się nie blokują... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 21:31
|
|
|
tak się podepnę pod temat chwilowo...
unknown, dużo jest tych przewodów? bo może i ja bym wymienił skoro tarcze mieniałem to może przyda się taka renowacja całego układu... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 21:50
|
|
|
do każdego zacisku hamulcowego jeden, nim idzie płyn od metalowego przewodu, przez ten właśnie gumowy elastyczny do zacisku... 2 zaciski z przodu - 2 przewody, 2 zaciski/bębny tył - kolejne dwa; minimum te przednie warto robić od razu |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-02-2008, 23:10
|
|
|
szymon18a napisał/a: | moje tipo nie hamuje | evillysy, JAM_BELFEGOR, unknown, mają racje
po pierwsze klocki muszą sie dotrzeć i tarcze tak samo trwa to przeciętnie od 200 do 300 km
przewody gumowe puchną od środka i blokują hamulce niby że się odpowietrzają ale nie zawsze koszt sztuki to 17 zł (ja tak płaciłem)
JAM_BELFEGOR, ja wymieniłem na miedź i od pół roku nic sie nie dzieje i te metalowe przewody też mam w miedzi po pierwsze grubsze a po drugie nie rdzewieją tak |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
szymon18a
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 98 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2008, 18:09
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.Co do klocków i tarcz to były zmieniane na przełomie listopad/ grudzień 2007 czyli jakieś 3000km temu.Ile mniej więcej kosztują te przewody potrzebne do wymiany?Chodzi mi o wszystkie przewody tzn. metalowe i gumowe |
_________________ Tipo 1.8 ie(835c2.000) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-02-2008, 23:47
|
|
|
Ja jeszcze nie wiem ale pewnie się nie długo dowiem kolega ci pisze ze gumowe kosztują 17zł od sztuki ale to tez zależy od miejsca kupna firmy itp. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 06:16
|
|
|
szymon18a, JAM_BELFEGOR, mogę wam tylko powiedzieć, że miałem robiony taki zabieg we wrześniu i to przy jednym kole LP. Sam się za to nie zabierałem oddałem na warsztat bo na czasie zależało. Za całość tzn przewód gumowy + miedziany + robocizna 100zł po tym jeszcze jeździłem na odpowietrzanie kilka razy bo łosie nie potrafili sobie dać rady.
Wiecie co się okazało po 3 miesiącach jak zmieniałem kółka na zimówki??? że źle przymocowali przewód i tarł o oponę do tego stopnia że widać było plecione wzmocnienie. Na szczęście nie musiałem się kłócić i zrobili za friko ale tekst "śmiało tak mozna jeździć" musiał być.
Aha koszt gumowego przewodu u mnie to 25 zł. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 10:05
|
|
|
Właśnie dlatego co się tylko da to sobie wole sam zrobić, bo wiem że zrobie sobie to porządnie i nie odwale fuszery oczywiście nie wszystko się da, a to z braku narzędzi albo np. podnośnika czy kanału, czasem wiedzy. Ok dzięki za info. trochę dużo jak 100zł od jednego koła. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|