|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Zmiana gaźnika |
Autor |
Wiadomość |
mosci777
witamy nowego
Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 1 Skąd: Wierzchowiska
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 20:55 [Benzyna] Zmiana gaźnika
|
|
|
Panowie mam pytanie mianowicie czy jest możliwe założenie ( zamienienie ) do tipo 1.4 z gaźnikiem, jednopunktowego wtrysku paliwa tesz od tipo??? Czy jest możliwa taka zamiana i czy dużo jest do wykonania przeróbek??? |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2007, 22:26
|
|
|
Hmmm, Polak potrafi , więc pewnie i to jest możliwe, ale czy gra warta świeczki? Czy byłoby to opłacalne? Wątpię, przeróbek niemało musiałbyś zrobić i chyba jednak łatwiejsze byłoby posunięcie " w drugą stronę" czyli z wtrysku na gaźnik. Zapewne pojawią się tutaj głosy tych, którzy większe pojęcie w tej materii mają i sensownie Ci to wytłumaczą. Ja odradzałbym taki zabieg z tego względu, że auto z gaźnikiem łatwiejsze w obsłudze, mniej awaryjne, żwawsze. Co nie znaczy, że wtryski są złe. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2007, 10:46
|
|
|
Był już gdzieś taki sam temat
Po pierwsze po co chcesz zakładać wtrysk? bo w tym wieku autka oszczędności na paliwie nie poczujesz,
Musisz założyć kilka czujników, CPP, CPW, sondę lambda, el. pompkę paliwa, pod niektóre czujniki musiałbyś wiercić w silniku...
oprócz "gaźnika" z wtryskiem musisz zaopatrzyć się w komputer, instalacje do niego, nową pokrywę filtra powietrza... A jak złożysz wszystko do kupy to sie okaże ze coś nie teges...
Silnik na wtrysku ma mniej mocy, co również przy tym wieku pojazdów jest dość istotne, ze względu na spadek mocy dotyczący wyeksploatowania silnika
Wszystkie te operacje przewyższą koszty fachowej naprawy gaźnika (ok 200-300zł za zregenerowany - jak nówkę) gaźniki nie są wcale takie złe |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-06-2007, 12:35
|
|
|
Robota nie warta zachodu, za dużo dłubaniny, choć jakbyś miał "dawcę" i warunki to takie straszne to nie jest.
Do wymiany: pompa paliwa, wtrysk, kolektor ssący z czujnikiem, komputer, wiązka, zamontowanie sondy lambda, do zrobienia dolot, pochłaniacz para paliwa-choć nie koniecznie i coś by się jeszcze znalazło |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2007, 13:37
|
|
|
romano napisał/a: | Robota nie warta zachodu, za dużo dłubaniny, choć jakbyś miał "dawcę" i warunki to takie straszne to nie jest.
Do wymiany: pompa paliwa, wtrysk, kolektor ssący z czujnikiem, komputer, wiązka, zamontowanie sondy lambda, do zrobienia dolot, pochłaniacz para paliwa-choć nie koniecznie i coś by się jeszcze znalazło |
Dochodzi jeszcze sprawa wałka rozrządu, ten od gaźnika różni się od wtryskowego. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2007, 13:44
|
|
|
dokładnie, przecież we wtrysku aparat zapłonowy jest na wałku... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 13:38
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Dochodzi jeszcze sprawa wałka rozrządu, ten od gaźnika różni się od wtryskowego. |
MiKuS napisał/a: | dokładnie, przecież we wtrysku aparat zapłonowy jest na wałku... |
Nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby został seryjny wałek i aparat w bloku wszystko będzie działać.
Słabsze wersje gaźnikowe miały taki sam(czasy, wzniosy) wałek jak wtryskowe, dopiero mocniejsze(78KM) miały inny wałek. A to nawet lepiej mieć "mocniejszy" wałek i możliwość regulacji zapłonu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 17:32
|
|
|
A co do mocy, to wtryski były zdławione katalizatorem który to gaźnik go nie ma
Więc po przeróbce wcale słabszy jak gaźnik być nie musi.
A czujnik od temperatury wody? W 1.4ie jest chyba taki nie? A czujnik temp. powietrza? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|