Czy to może być wtrysk?? |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 21:10 Czy to może być wtrysk??
|
|
|
Witam mam takie pytanie. Po ściągnięciu pokrywy filtra powietrza zobaczyłem ze wtrysk daje za dużą dawkę paliwa. Z tego co wiem to powinna być taka mgiełka a tam normalnie się leje z tego wtrysku. Czy to jest do wymiany czy można to jakoś naprawić bo chyba z tego powodu mam za duże spalanie |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2009, 22:26
|
|
|
Może być wina uszkodzonego wtryskiwacza lub zbyt małego ciśnienia paliwa,przez co wtryskiwacz nie rozpyla tylko się z niego leje.Ja bym zaczął od podmiany wtryskiwacza lub wtrysku razem z deklem i regulatorem ciśnienia. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-09-2009, 11:43
|
|
|
ZielonyTBG, Powiem Ci że ciśnienie jest dobre bo rozpyla tylko że bardzo dużą ilość paliwa. A niestety nie mam skąd podmienić wtryskiwacza ani nawet wtrysku |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-09-2009, 11:54
|
|
|
kamyk0077, może spróbuj zakupić preparat dolewany do paliwa, który czyści wtryski? Możesz mieć jakiś syf przy rozpylaczu. Możesz też rozebrać cały wtrysk i go wyczyścić, przedmuchać. Tam jest wszystko rozkręcalne, włącznie z wtryskiwaczem, tylko uważaj, żebyś nic nie pogubił jak Ci ta sprężynka wyskoczy. W środku jest taka gumowa membranka. Sprawdź jej stan.
Jeżeli nie uszkodzenie mechaniczne to może CPP szaleje i ustala, że masz otwartą przepustnicę mocno? |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-09-2009, 14:07
|
|
|
kamyk0077, przerabiałem problem wtrysku dosc dlugo, czysciłem tzn przedmuchałem wtryskiwacz bo tylko tyle sie dazrobic, przeczysciłem regulator ciśnienia paliwa, w końcu podmieniłem cały wtrysk (na którym w ogóle nie odpalił)... wszystkie czyszczenia na nic - jak ciezko palił tak palił. Wyjeździłem całe paliwo, zatankowałem Pb98, dolałem srodek STP do czyszczenia wtryskiwaczy jak mi radzono i efekt był mierny... wiec chwilowo zaprzestałem wszelkich poczynań. W miedzyczasie skończyła mi sie pompka paliwowa, kumpel załatwił mi tanio nową w inter carsie - była inna ale mówił ze napewno bedzie dobra... okazało sie ze załatwił mi pompke do silników 1,8-2,0 która daje 3,8 bara a ta w 1,4-1,6 daje 1 bar. Odpalił tak jak wczesniej - czyli za trzecim razem, lecz po kilku dniach zaczął coraz lepiej odpalac. Na chwile obecną odpala za pierwszym razem choc jeszcze go troche muli jak jest zimny...ale i tak Pb służy mi tylko do odpalania auta wiec narazie nic wiecej nie grzebie. Tak że STP jak najbardziej polecam i podjedz gdzies do mechanika zeby Ci manometr podpieli przed wtryskiem i bedziesz wiedział czy to wina pompki czy wtrysku... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-09-2009, 21:51
|
|
|
tipacz, Powiem Ci że ja wymieniałem już filtr paliwa. Niestety to nie jest oryginalny fiata tylko mój starszy miał jakiś nowy od lanosa. Małe przeróbki i działa. Odpala wszystko za pierwszym razem tylko jak długo postoi to trochę muli ale odpali mi. Tylko właśnie chodzi o to że jak jest rozgrzany i rozpyla paliwo ale bardzo dużej ilości nie wiem może ten otwór jest już za duży od wtryskiwacza |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-09-2009, 09:57
|
|
|
kamyk0077, w tym przypadku wtrysk masz padnięty i trzeba go wymienić.Czyszczenie układu wtryskowego i wymiana filtru paliwa nic ci nie da niestety.Wywalisz tylko kasiorke |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-09-2009, 23:16
|
|
|
wiki1982, A czy może to być za duże ciśnienie podawania paliwa?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-09-2009, 08:10
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | A czy może to być za duże ciśnienie podawania paliwa?? |
Raczej nie ale mogą być zapieczone wtryskiwacze i wtedy będą ci zalewały czasami pomagają kompiele w ON i nafcie, i nie zawsze dobre są preparaty dodawane do paliwa, wiadomo jakie paliwo sprzedawane jest na naszych stacjach, po zapodaniu takiego preparatu może ale nie musi ( a spotkałem się już z takim przypadkiem ) wypłukać syfy z układu i kompletnie zapchać wtryski. |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-09-2009, 14:11
|
|
|
Rozkręciłem przeczyściłem i nadal to samo. Z tego co tam zauważyłem to może być to przyczyna tej membrany która dociska ale nie wiem. Bo porostu niby jest wszystko czyste a dalej leci bardzo duża ilość tego paliwa. Ale mówię ciągle po odpaleniu na biegu jałowym. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-09-2009, 14:14
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Rozkręciłem przeczyściłem i nadal to samo. Z tego co tam zauważyłem to może być to przyczyna tej membrany która dociska ale nie wiem. Bo porostu niby jest wszystko czyste a dalej leci bardzo duża ilość tego paliwa. Ale mówię ciągle po odpaleniu na biegu jałowym. |
sprawdź jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej i sonde lambda bo one w znacznym stopniu odpowiadają za skład mieszanki. |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-09-2009, 17:03
|
|
|
Kriss_Lodz, jeszcze mi powiedz ten czujnik gdzie sie znajduje. bo nie mam ksiazki i nie bardzo wiem |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-09-2009, 17:05
|
|
|
A w 1.4 to nie wiem powinien być przy termostacie ale poczekajmy na wypowiedź kogoś kto lepiej zna taki silniczek. |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-09-2009, 19:16
|
|
|
Czujnik temperatury czy to 1.4 czy 1.6 (OHC) jest w kolektorze ssącym od strony pompy od wspomagania i ma niebieską końcówkę. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-09-2009, 21:04
|
|
|
ZielonyTBG, Czujnik temperatury sprawdziłem jest wszystko Ok. Więc jednak to nie to :( |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-09-2009, 00:25
|
|
|
kamyk0077, A sprawdzałeś zasilanie we wtyczce tego czujnika Ma być 5V.
Odepnij jeszcze sonde lambda i zobacz czy lepiej się będzie śmigać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|