Leci olej :/ |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2008, 22:41 Leci olej :/
|
|
|
Mam kolejny problem otóż leci mi olej z silnika. Ostatnio wymieniłem uszczelke pod miska olejową bo faktycznie z niej tez leciało oraz tą od pokrywki zaworów. Okazało sie ze z pokrywy zaworow nadal troche leci. Mozna jakis silikon zastosować ? Gdy schyle sie pod auto to róg miski olejowej nadal jest mokry ale filtr oleju tak samo wiec ścieka gdzies z gory ale nie wiem gdzie. Znajomy mi podpowiedział ze to z rozrządu moze leciec (a dokladnie z wału) ? to realne ? czy to jakis powazny problem ? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 22:59
|
|
|
jesteś pewien, że leci spod pokrywy? świece też są zaolejone? może masz niedokręcony filtr oleju lub cieknie Ci z pompy paliwa, one lubią się rozszczelniać gdy paliwa brak w baku |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2008, 23:09
|
|
|
Jak może lecieć z pompy paliwa jak ona jest w baku z benzyną ?? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 23:50
|
|
|
Lasgo07, z twojego opisu wyczytalem ze masz gaznik, a one maja pompe paliwa mechaniczna w bloku silnika nad filtrem oleju. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 01:12
|
|
|
Lasgo07, Pompę w gaźnikowcach masz w bloku, obok bagnetu i filtra oleju! Napędzana jest właśnie olejem. Pokrywę zaworów i brzegi w korpusie możesz przeszlifować delikatnie (papier 800 na następnie 1200 założony na równą płaska kostkę) i ponownie założyć. Masz nowa uszczelkę pod pokrywę? Ważne jest dociąganie śrub bo od tego zależny jak ułoży się uszczelka. Rób to równomiernie i powoli tak jak ze śrubami w kole dokręcaj na krzyż i wszystkie po kolei stopniowo a nie jedna naraz potem następna itd... Żadnego silikonu , to nie WC Cieknąć może jeszcze spod uszczelniaczy wałka rozrządu, wtedy olej pojawi się w okolicach plastikowej obudowy rozrządu, oraz może wyciekać spod OCC (łapacz oleju z odpowietrzenia komory korbowej) jest obok pompy paliwa i bagnetu, z niego wychodzi wężyk do gaźnika. Ostatnia smutna rzecz to uszczelka głowicy, droga w wymianie bo wymaga rozpołowienia silnika na pół tyle, skoro mówisz że miska załatana. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-12-2008, 09:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Wielkie dzięki. Ostatnio dużo mi pomagasz. Jestem bardzo wdzięczny. Czasami to wole jak ty mi co kolwiek napiszesz niż inni na forum bo ty zawsze masz dużo racji, tym bardziej ze masz tez Tipolca na gaźniku . Uszczelkę pod pokrywą zaworów założył mi mechanik nową ale zauważyłem ze znowu trochę od góry leci z lewego brzegu. Powiedział mi ze jak bedzie ciekło to zebym podjechał i przyklei mi ją na silikon taki specjalny do silników jak przykleił mi miskę olejową (już nie leci). A jeśli chodzi o tą pompę paliwa to możesz mi wysłać jakieś foto gdzie ona dokładnie jest ? to dzisiaj bym sprawdził sobie. Uszczelkę pod głowicą narazie wykluczam bo ani nie ubywa płynu chodzącego, silnik jeździ normalnie. Moge ci powiedziec ze wczoraj myłęm silnik takim sprayem firmy PLAK (żółty) i potem jak przejechałem jakies 30 km to samochod mi strzelił na gazie dwa razy a potem stracił moc i gasł na benzyne go wrzucilem to niby jest ok ale cos tak przerywa i szarpie troche. Zauwazyłem pod maską ze wierzch gaźnika (ta obudowa co idzie rura od powietrza) albo sie stopił albo od strzało coś mu się stało bo wyglada na stopiony troche. Jak nacisnąłem na to palcem to obroty mu sie zwiekszaly jak puscilem to spadały. Mozliwe ze łapie teraz lewe powietrze ???? Jak coś to czym to załatać ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 10:39
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Wielkie dzięki. Ostatnio dużo mi pomagasz. Jestem bardzo wdzięczny. Czasami to wole jak ty mi co kolwiek napiszesz niż inni na forum bo ty zawsze masz dużo racji, | hehe, ale poczytaj troszkę ze zrozumieniem.
Lasgo07 napisał/a: | jeśli chodzi o tą pompę paliwa to możesz mi wysłać jakieś foto gdzie ona dokładnie jest ? |
czyż nie podałem Ci dokładnie gdzie jest usytuowana pompa paliwa? Jest dokładnie nad filtrem oleju! Wychodzą od niej dwa węże, z których jeden prowadzi do gaźnika a drugi ciągnie się do baku paliwa. Nie da się tej pompy nie zauważyć.
Też mam gaźnik, a czy to 1.4 czy 1.6 nie ma większej różnicy. Tak jak komora silnika Tipo od Tempry niewiele się różni. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-12-2008, 10:49
|
|
|
Ciechu78, Ok już wiem gdzie to jest, nie wiedziałem ze w gaźniku pompa jest w bloku, myślałem ze w baku tak jak na monowtryskach. Jest ona troche zaolejona faktycznie. Właśnie byłem sprawdzić. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 12:49
|
|
|
Lasgo07, miedzy pompa a blokiem jest uszczelka ktora mogla puscic. W gorszym wypadku mogla sie wewnatrz rozszczelnic. Od spodu pompy jest taka mala dziurka. Jest to odpowietrznik. Sprawdz czy z niego nie kapie. Ja wlasnie po takiej awarii wymienialem cala pompe. Koszt okolo 60zl. Ale wazne jest to czy juz same swiece sa zafajdane olejem. Jesli tak, to jednak pokrywa jest nieszczelna |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-12-2008, 12:57
|
|
|
Czy mówisz o tej uszczelce zaraz nad świecami ?? |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 14:18
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | cieknie Ci z pompy paliwa, one lubią się rozszczelniać gdy paliwa brak w baku |
Ciechu78 napisał/a: | Od spodu pompy jest taka mala dziurka. Jest to odpowietrznik. Sprawdz czy z niego nie kapie. Ja wlasnie po takiej awarii wymienialem cala pompe |
Mi dokładnie z niej leciało. Pod spodem pompy paliwowej rzeczywiście jest taki maleńki otworek i z tego miejsca po pęknięciu membrany w pompie leciał mi olej właśnie dokładnie na filtr oleju. Koszt pompy 54PLN. Jak z uszczelniacz wałka rozrządu mi puszczał to z kolei tył silnika i obudowę miałem zalaną olejem.
Acha a co do pokrywy zaworów też myślałem że jest do wymiany uszczelka a okazało się że korek oleju mi popuszcza. |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-12-2008, 15:48
|
|
|
Z tego co zauważyłem to zeby wam troche rozjaśnic sytuacje. Pierwsza uszczelka tj uszczelka od pokrywy zaworów (nowa i leci). Druga uszczelka jest nad świecami zareaz pod pokrywą zawrów. wygłąda ona jakby łączyła głowicę z deklem od zawrów (i to ona moim zdaniem leci bo widać wystający silikon jkaby ktoś juz kiedys ją uszczelniał). Trzecia uszczelka tj uszczelka pod głowicą. Mi chodZi o tą środkową włąsnie. Nie wiem jak ona się fachow nazywa. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-12-2008, 17:01
|
|
|
Lasgo07, jesli ci chodzi o tą srodkową to tam cos było kombinowane, bo oryginalnie tam niema uszczelki to jest splasowane na 0 i niema prawa cieknąc, oczywiscie po latach eksploatacji moze sie pojawic wyciek, wtedy proponuje silikon do silników taki czarny w tubce, ja własnie nim uszczelniałem i był spokuj, uwazaj tylko zeby wszystko dokładnie wyczyscic i odtłuscic, bo minimalny slad oleju na powierzchni gdzie bedzie silikon i wszystko na marne, wiem bo sam musiałem dwa razy rozgkecac to wszystko |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-12-2008, 19:01
|
|
|
egon., A duzo to jest rozbierania ? mozna to samemu zrobić ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-12-2008, 19:06
|
|
|
Lasgo07, oczywiscie ze mozna samemu, przeciez ja dałem rade, ale rozbierania troche jest
Musisz sie liczyc z tym ze rozrząd bedziez zdejmował co wiąze sie z ponownym (prawidłowym) załozeniem paska, no i musisz uwazac na "kielichy" miedzy wałkiem rozrzadu o zaworami zeby ich nie zgubic albo cos, ale jak masz troche zapału to powinienes dac sobie bez problamu rade |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 11:47
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | auwazyłem pod maską ze wierzch gaźnika (ta obudowa co idzie rura od powietrza) albo sie stopił albo od strzało coś mu się stało bo wyglada na stopiony troche. Jak nacisnąłem na to palcem to obroty mu sie zwiekszaly jak puscilem to spadały. Mozliwe ze łapie teraz lewe powietrze ???? Jak coś to czym to załatać ?? | cyknij mi fotkę tego, wczoraj popiłem i mam słabą wyobraźnie możliwe że łapie lewie powietrze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2008, 17:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Mysle ze obejdzie sie bez fotki. Zauwazy;lem ze to jest załatana dziura po rurce gdzie siedziała ODMA. Jest ona przyczepiona teraz z tyłu gaźnika. Któś coś przerabiał. Zobaczyłem na zdjeciu twojego silnika. U ciebie odma jest z przodu u mnie jest z tyłu nie wiem czemu |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|