|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
PUNKTY "MASOWANIA" W SILNIKU |
Autor |
Wiadomość |
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 17-05-2005, 12:23 PUNKTY "MASOWANIA" W SILNIKU
|
|
|
Może śmiesznie to zabrzmiało,ale chyba wszystko jasne?Zauważyłem,że sporo usterek w naszych autach zostało usunięte przez poprawienie połączeń.Moje auto teraz dłużej postoi dlatego mam okazję sprawdzić sobie to wszystko.Niech ktoś poda wszystkie miejsca gdzie elementy silnika itp są połączone przewodami masowymi z karoserią i w miarę dokładnie je umiejscowi. |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 13:05
|
|
|
Ja nie mam czasu na opisywanie wszystkiego. Głowna masa do silnikia idzie takim "metalowo-drutowym" paskiem od ramy do skrzyni (pod akumulatorem to mozna wybadac. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 17-05-2005, 14:05
|
|
|
Miszko,po co się tłumaczysz?Jak nie masz czasu to poprostu nie pisz i po sprawie.Przecież nie mam Ci tego za złe
[ Dodano: Wto 17 Maj, 2005 15:38 ]
Trochę głupio zabrzmiało,ale nie odbieraj tego jak zarzut.Jakby nie było to pomogłeś.Tak to wychodzi jak się pisze a nie mowi.Literki nie oddają emocji |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 21:01
|
|
|
Ważny punkt to masa na kolektorze ssącym.
Są rówmież na podłużnicach. Często przez nie słabo święcą lampy. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 21:34
|
|
|
BODEK, wcale nie jestem obrazony! Wiem o co Ci chodzi! Poprostu mialem chwilke i odpisalem szybko. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 12:28 Masa samochodu.
|
|
|
BODEK
Ja również zabieram się do tego tematu.
Ten punkt masy samochodu opisany na schematach jako nr 20 znajduję się tam gdzie opisał kolega Miszko , a dokłanie pod podstawką akumulatora od strony lewego blotnika.
Do konserwacji zaopatrz się w smar z cząsteczkami metalicznej miedzi. W tym punkcie masowym taki smar został zastosowany przez Fiata.
Na tym punkcie mój zapał do tej pracy się zakończył.
W komorze silnika jest jeszcze jeden naprzeciwko od strony prawego błotnika. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 19-05-2005, 14:26
|
|
|
Dzięki.Wczoraj zająłem się poprawieniem masy i jakoś znalazłem te punkty a jeśli nawet nie wszystkie nimi były to i tak poczyściłem połączenia itp.Przy okazji rozebrałem silnik krokowy,wyczyściłem i znalazłem jeden przewód ciśnieniowy pęknięty przy wejściu do wtrysku-taka plecionka.Poza tym rozebrałem elektromagnes,który znajduje się pod podszybiem,ale nie wiem jak to się dokładnie nazywa - i jemu też się należało czyszczenie.Posprawdzałem wszystkie połączenia i przewody ciśnieniowe i myślę,że jest ok.Dobrze wiedzieć,że w tych miejscach raczej nie powinna mnie spotkać jakaś niemiła niespodzianka.Zauważyłem,że po wyczyszczeniu silnika krokowego obroty się ustabilizowały Na następny raz coś innego sobie znajdę do roboty hehe |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 20:37
|
|
|
BODEK
Napisz czy wymieniłeś ten przewód ciśnieniowy. Jaki zastosowałeś? Podaj namiary. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-05-2005, 00:27
|
|
|
Nie wymieniałem,tylko skróciłem go zaraz za pęknięciem.A wychodzi z tej puszki na podszybiu,"okrąża" wtrysk i wchodzi od strony filtra-tam są zdaje się dwa wejścia-jak pamiętam.Ale przy okazji wymienię go chyba na nowy.Nie miałem nowego dlatego reanimowałem stary.On jest gumowy,ale otoczony plecionką żeby się nie stopił od silnika bo praktycznie leży na pokrywie zaworów. |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|