|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Hamulec ręczny |
Autor |
Wiadomość |
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 23:31 Hamulec ręczny
|
|
|
Witam
problem jest następujący
Jak zaciągne hamulec ręczny i go puszczę to hamulec dalej trzyma co może być tego powodem
Pozdrawiam |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-11-2006, 13:36 Re: Hamulec ręczny
|
|
|
ROMI72 napisał/a: | Witam
problem jest następujący
Jak zaciągne hamulec ręczny i go puszczę to hamulec dalej trzyma co może być tego powodem
Pozdrawiam |
Przyczyn może być wiele. Przede wszystkim sprawdź sprężynki, które powodują odbijanie ręcznego - w zależności od tego jakie masz hamulce z tyłu - przy bębnach sprężynki te znajdują się w środku bębna - przy tarczach - na zewnątrz. Kolejną sprawą może też być stara , zabrudzona linka, w pancerzu której linka stawia za duży opór sprężynce która ją cofa i ręczny nie odbija. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-11-2006, 20:58
|
|
|
Ja też mam problem z ręcznym, ale trochę inny: jak kupiłem tipola to ręczny zaciągał się do końca i wszystko fajnie, ale auta nie hamował...podkręciłem tą śrubę pod osłoną ręcznego w kabinie i teraz jest ok, tylko że strasznie ciężko. Co z tym fantem zrobić, jak to naprawić?
P.S. W drugim Tipo z '90 roku wszystko działa normalnie: łatwo zaciągnąć ręczny, a i trzyma mocno. |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-11-2006, 21:10
|
|
|
zacznij od tego, czy ma jeszcze z tyłu czym hamować, może już samymi końcówkami albo... lepiej nie myśleć; poza tym jak Ci idą linki, czy są w porządku, to pod autem pooglądaj tak jak ten 'rozgałęźnik' na 2 lnki z jednej, jak ci się ustawia, czy go coś nie blokuje itp; ale najnajnajprawdopodobniej przyczyna znajduje się w bębnach; rozbierz lepiej i zobacz czy ma jak i czym jeszcze hamować nim sobie szkód narobisz; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-11-2006, 21:13
|
|
|
przeciez hamulec reczny jest prosty w budowie jak konstrukcja cepa. Daj nura pod samochod i pogłówkuj. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-11-2006, 21:48
|
|
|
Romi masz pewnie linkę do wymiany.Przyjdą mrozy to się jeszcze pogorszy.
Woda dostaje się do wnętrza linki i zaczyna rdzewieć pancerz,a po jakimś czasie pęcznieje od rdzy i coraz bardziej zgniata linkę utrudniając jej powrót(swobodne przesuwanie).Przed założeniem nowej,zalecam powiesić linki w pionie i nalać oleju co poprawi i przedłuży jej działanie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 10:22
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Romi masz pewnie linkę do wymiany.Przyjdą mrozy to się jeszcze pogorszy.
Woda dostaje się do wnętrza linki i zaczyna rdzewieć pancerz,a po jakimś czasie pęcznieje od rdzy i coraz bardziej zgniata linkę utrudniając jej powrót(swobodne przesuwanie).Przed założeniem nowej,zalecam powiesić linki w pionie i nalać oleju co poprawi i przedłuży jej działanie. |
Dzięki bardzo :) chyba je wymienie |
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-07-2009, 21:02
|
|
|
Odświeżę temat.. Niestety..
Mi również nie odbija ręczny. A przynajmniej nie zawsze i nie do końca, a do tego dość dobrego stanu doprowadziłem po długich godzinach prób rozruszania mechanizmu. Najzwyczajniej w świecie sprężynki nie dają sobie rady z odbiciem, bvo wystarczy odrobinę pomóc śrubokrętem i działa. Sam zacisk był czyszczony, więc przesadnie dużego oporu nie stawia. Linki założone nowe. Problem jest taki, że nie jestem w stanie dostać nigdzie tych sprężyn. W u-carze popatrzyli na to, zrobili wielkie oczy i znaleźli jakiś zestaw sprężyn (kilkanaście) za ogromne pieniądze.
Więc zwracam się do was o pomoc Co robić? Ew. gdzie szukać?
PS Tempra 1.6i.e. S.W.
zaciski tarczowe |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2009, 14:54
|
|
|
pawel200388, sprężyny powinny być w komplecie z nową linką, ta z kolei to nie duży wydatek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|