czy da sie to zrobic???(wtrysk==>gaznik) |
Autor |
Wiadomość |
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-12-2006, 18:56 czy da sie to zrobic???(wtrysk==>gaznik)
|
|
|
witam !
przeszukalem cale forum i nigdzie nie moge tego znalezc...:(
czy da sie z silnika na monowtrysku zrobic gaznik???
czy jest to mozliwe i czy sie oplaca mniej wiecej jakie kosztka??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2006, 19:22
|
|
|
Napewno sie da.
Jest to pewnie bardziej opłacalne anizeli masz do wymiany wtrysk komputer ijeszcze niewiadomo co.
Trzeba kupic nowy kolektor z gazniczkiem, a reszte wypier.... jeszcze bedziesz musiał sobie załatwic dźwignie i linke od ssania. Myśle ze wszystkie czujniki zwiazane z wtryskiem np CPW, sonda lambda itp po odłączdeniu nie bedą przeszkadzać. aha z tego co sie orientuje to cewka jest podłączona pod kompa to po wywaleniu kompa by chyba "umarła"... wiec nie wiem... napewno sie da bo to te same silniki...
P.S.- i jak jeszcze masz katalizator to przydaloby sie go wyje..ć |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:38
|
|
|
Z zapłonem nie powinno być żadnego problemu(jeżeli jest to mono-jetronic),ale będzie trochę kombinowania z pompką paliwa ponieważ nie ma otworu w bloku,i nie wiem jak to można obejść. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:52
|
|
|
A nie moznaby zostać przy elekrycznej pompce? tylko dac jakiś ogranicznik paliwa, zeby gaźnika nie zalało... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:56
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Z zapłonem nie powinno być żadnego problemu(jeżeli jest to mono-jetronic),ale będzie trochę kombinowania z pompką paliwa ponieważ nie ma otworu w bloku,i nie wiem jak to można obejść. |
Kupić elektryczną przystosowaną do zasilania gaźników, albo zastosować jakiś regulator ciśnienia paliwa.
Zostaje jeszcze zrobienie instalacji elektrycznej do gaźnika - podgrzewacz kolektora i system cut-off. Do tego inna obudowa filtra powietrza.
Trochę tego jest, ale na pewno łatwiej niż w odwrotną stronę. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-12-2006, 21:36
|
|
|
Nie widzę sensu takiej przekładki. Jeśli koniecznie chcesz mieć silnik z gaźnikiem, to bardziej moim zdaniem opłaca się kupić cały silnik. Tylko czemu to ma służyć? Uzyskaniu tych dodatkowych 5 koni mechanicznych? Skórka niewarta wyprawki. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 07:53
|
|
|
MiKuS napisał/a: | A nie moznaby zostać przy elekrycznej pompce? tylko dac jakiś ogranicznik paliwa, zeby gaźnika nie zalało... |
Nic nie trzeba zmieniać , pod warunkiem , że gaźnik jest wyposażony w powrót nadmiaru paliwa do zbiornika . |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 15:41
|
|
|
W komorze silnika tak mniej więciej na środku na samej górze jest właśnie regulator ciśnienia w gaźnikach. Wystarczy tam podłączyć końcówkę od elektrycznej pompki.
A co do pompki, to można to podpiąć do zapłonu np. do wejścia cewki. Tak przecież instalacje LPG są podłączane. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 16:07
|
|
|
Totalny bez sens,wolalbym o wiele wtrysk,zadnych problemow,ssania szarpania na zimnym mocy toto nim zadnej ledwie ciagnie te bude,ma tylko jedna zalete mniej pali |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 16:47
|
|
|
sosen86 napisał/a: | Totalny bez sens,wolalbym o wiele wtrysk,zadnych problemow,ssania szarpania na zimnym mocy toto nim zadnej ledwie ciagnie te bude,ma tylko jedna zalete mniej pali |
Za to jak ci coś "padnie " to płaczesz i płacisz ...
Układ gażnik + klasyczny zapłon : cewka + przerywacz - naprawi ci każdy kowal . Sam na drodze jesteś w stanie postawić diagnozę i domowym sposobem naprawić . Jechałeś kiedyś np. z uszkodzoną pompą paliwa ? A przy gażniku się da !
Możliwości regulacji masz spore : chcesz jeździć oszczędnie - zmniejszasz poziom paliwa w gaźniku , agresywnie - zwiększasz . Wlewasz lepszą benzynę - przyspieszasz zapłon , kupujesz białoruską , czy ukraińską - opóźniasz ... itp.
Za to przy wtrysku niech ci skoroduje jakieś złącze elektryczne - to albo zacznie palić jak smok , albo nie pojedzie . A w starych autach właśnie takie usterki są najczęstsze ! |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2006, 17:06
|
|
|
schab napisał/a: | Układ gażnik + klasyczny zapłon : cewka + przerywacz - naprawi ci każdy kowal . Sam na drodze jesteś w stanie postawić diagnozę i domowym sposobem naprawić . |
Nie do końca się zgodzę z pierwszym zadaniem - chodzi mi zwłasza o tego "kowala"
Gaźnik - aby działał prawidłowo - powinien być ustawiony/naprawiony przez kogoś, kto ma o tym pojęcie.
Z drugim zdaniem się zgadzam.
Na marginesie: gdy szukałem auta to miałem właśnie do wyboru Temprę gaźnikową oraz wtryskową. Właściwie nie miałem z tym wyborem problemów - wolę gaźnik.
** Dodano: 13-12-2006, 17:15 **
sosen86 napisał/a: | Totalny bez sens,wolalbym o wiele wtrysk,zadnych problemow,ssania szarpania na zimnym mocy toto nim zadnej ledwie ciagnie te bude,ma tylko jedna zalete mniej pali |
Niezbyt rozumiem treść Twojej wypowiedzi ale jeśli masz na myśli problemy w autach gaźnikowych, takie jak: ssanie (nie wiem, czemu to problem), szarpanie, brak mocy itp to się z tobą nie zgodzę.
Moje auto jest "gaźnikowe", nie mam problemów z mocą (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku), nic nie szarpie (jeśli nie mówić o zawieszeniu, które nadaje się do wymiany), ssania uzywam tylko do uruchamiania silnika i po kilkunastu sekundach je wyłączam (za resztę odpowiada podciśnieniowy układ sterowania przepustnicą w gażniku).
Co do zużycia paliwa: średnio 8l/100km... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 20:44
|
|
|
Radke, moja wypowiedz jest taka poniewaz mialem pecha i trafila mi sie taka sztuka,ze ciagle mam problemy jakies,a najbardziej to mnie to szarpanie denerwuje,wszystko poregulowane filtry powymieniane i kapa,na cieplym jest lepiej znacznie,ale jak zimny to masakra szarpie tak ze sie jechac nie da,w weekend wymienie jeszcze termostat bo ten kaput,a przy okazjii czy termostat moze miec wplyw na to szarpanie i do tego jeszcze termowłącznik wentylatora padniety,wszystko w weekend bedzie zrobione,ale czy to moze tak paskudnie szkodzic mojemu Tioplowi? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 22:06
|
|
|
A ja wolę wtrysk. Bosha. Święty spokój. |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2006, 22:20
|
|
|
ja w suumie tez wole wtrysk...
ale ciagle mi sie cos pierniczy z tym autem(silnik ciagle jakies niedomagania...;\ dlatego powaznie sie zastanawiam nad takim swapem... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2006, 22:56
|
|
|
Ja mam wtrysk monojetronic i chyba gorzej trafić nie mogłem:/
Problem z obrotami i utrudnione naprawy to największy minus
poza tym tak jak koledzy pisali - gaźnik to prosta konstrukcja i łatwo naprawić. Rozumiem wtryskiwacze w nowych autach, ale technologia z przed 90 roku wydaje mi isę trochę niedoskonała. Oczywiście co kto lubi... |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2006, 18:42
|
|
|
valdmidi napisał/a: | Bosha |
Stary Bosh był ok A nowy... ktoś z forum - już zapomniałem kto - pracuje w Boshu i powiedział, że co zobaczył tam było przecwieństwiem panującej opinii o tej marce |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-12-2006, 11:37
|
|
|
moze nietypowo odpowiem ale jestem zdespeowany...
Bardzo prosze dajcie odp na temat ponizej "co sie znowu z tym autem dzieje"blagam bo juz nie mam pomyslow w co strzelac juz prawie wszystko wymienilem...
Moderowany: | Sorry, Gawor, ale to nie miejsce na takie pytania, nie rób zamętu, w zasadzie ten post powinienem skasować, ale dowiedz się; też bywałem zdesperowany, rozumiem, ale nie mieszaj w innych postach... jak 'już nie możesz' to w shoutboxe sobie pokrzycz co jakiś czas, ew temat Ci przykleję (starczy wcześniej kogoś poprosić z obsługi); czasem trzeba czekać... |
** Dodano: 17-12-2006, 20:01 **
ej sorry do kogos z obslugi gdzie jest tamten temat??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2007, 17:14
|
|
|
gawor ogolnie muwiac tak i nie.
w bloku silnika tam gdzie powinienes miec pompke paliwa mechaniczna czasami zdarza sie lity blok i tak jak koledzy juz pisali mozna zastosowac elektryczna pompke paliwa.
ale to nie wszystko. byly jakies sztuki ktore pomimo posiadania otworu do pompki nie posiadaly garba na walku napedzajacego pompke. totalny zonk. znajomy mechanik ktory ma tipo widzial takie ustrojstwo.
system cutt-of - niekonieczna sprawa ale do zrobienia w 10 minut.
podgrzewacza w kolektorze maja nawet wtryski wiec bol cie omija. zreszta w tych autkach norma jest ze maja zwarcie i pala bezpieczniki. aparat zaplonowy mozna zastosowac zwykly bo standartowo jest otwor do niego.
wiec sie da
a jesli chodzi o przewage gaznik - wtrysk.
jak kupowalem srebrna na mono balem sie niemilosiernie ze jak cos sie zepsuje to sama diagnoza bedzie liczona od 200 zeta a naprawa od 400 - NO BO TO JUZ WTRYSK - WYZSZA TECHNOLOGIA
nic bardziej mylnego. to sa zbyt proste konstrukcje zeby sie tak bac czy tez tak sadzic.
jesli masz troche oleju w glowie, ksiazke sam naprawiam i oczywiscie forum mechanika bedziesz omijal z daleka. masz kilka rzeczy ktore moga sie zepsuc.
inna sprawa jesli chodzi o 1,8 i 2,0 ja nie wiedzial bym w co rece wlozyc. ale gdybym uzytkowal autko z takim silnikiem to cos niecos mogl bym mowic.
z wtryskiem jest jeden bol. jak jezdzisz na gazie to albo odpalasz z benzyny aby chwile pochodzil zanim przelaczysz na gaz albo mosisz co jakis czas pojezdzic na benzynie - powod zapiekajacy sie wtrysk co grozi tylko wymiana bo reanimacja nie ma sensu ze wzgledu na pozniejsze powtorki z rozrywki.
uff. troche sie rozpisalem i mam nadzieje ze nikt nie przytnie mojego postu do 2 - 3 linijek.
P.S. mam nadzieje ze cos sie wyjasnilo i komus pomoze. gawor napisz co sie dzieje z twoim autkiem moze bede mial jakis pomysl na rozwiazanie |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2007, 18:02
|
|
|
Podgrzewany kolektor ssący przez tzw "jeża" występuje tylko w autkach z gaźnikiem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2007, 19:00
|
|
|
teoretycznie masz racje ale w srebrnej mialem jeza. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
|