Problem z odpalaniem prosze o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
tomasz027
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 15:17 Problem z odpalaniem prosze o pomoc
|
|
|
Mam od niedawna problem z odpalaniem silnika po okolo 12 godzinnej przerwie.Objaw jest taki ze zapala za 4, 5 razem i nie trzyma obrotow na benzynie tak jakby wogole nie zalaczalo mu sie ssanie.Boje sie ze zima predzej siadzie bateria jak go odpale
Probowalem juz wymienic ten niebieski czujnik w kolektorze i bylem w ASO gdzie na komputerze nie stwierdzono zadnych bledow.Prosze was o kilka wskazowek gdzie i czego mam szukac bo wydalem juz 200zl u elektromechanikow a problem pozostal. |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 16:17
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia świec i kabli wysokiego napięcia. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
tomasz027
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 17:05
|
|
|
Swiece mam nowe "championki" a jesli chodzi o kable to byloby to mozliwe aby szwankowaly tylko na zimnym silniku?Jak silnik jest rozgrzany to wszystko jest ok, na benzynie nic go nie przytyka a obroty trzyma i jesli nie stoi dluzej jak 12 godzin to odpala od pierwszego. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2005, 19:19
|
|
|
Tomek przede wszystkim napisz jaki masz silnik. Jeśli taki jak ja to poczytaj temat: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2244. Zobacz jakie problemy mam ja i Muflonek i jak zaczęły się one pojawiać. Może masz to samo. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 20:12
|
|
|
Kolega ma 1.4 ie ( w profilu jest info);
Ale teraz tak, jak 12h postoji to ma takie problemy z odpalaniem?
A filtr paliwa wymieniales? Moga byc roznie objawy, zle dzialajaca pompa paliwa, zabrudzony filtr. Moze jakies styki sa zabrudzone i cos nie laczy.Bo bledy na kompie nie wykazalo.
A LPG masz? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tomasz027
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 20:23
|
|
|
Musi to byc dluga przerwa, ja pracuje 8 godzin i po pracy jeszcze w miare normalnie odpala.Natomiast jak przyjade do domu i juz go nie bede ruszal do rana to bede sie meczyl z 15min aby go odpalic.Nie wymienialem filtra paliwa i faktycznie musze go sprawdzic choc wydaje mi sie ze jakby bylo z nim cos nie tak to podczas jazdy na benzynie cos by szarpalo i przytykalo.On jak juz odpali i sie rozgrzeje to chodzi bez problemu.Posiadam LPG ale nie mam mozliwosci odpalania na samym gazie. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 20:35
|
|
|
A na LPG jak chodzi?
Troche ciekawe, ze po dluzszym czasie tak mu sie dzieje.
Proponuje sprawdzic wszystkie styki zwiazane z kompem i czujnikami.
A pompa paliwa chodzi ok? Moze wypnij ja wlacz zaplon i zobacz czy daje dobre cisnienie. Ale zrob to po nocy jak postoii. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-09-2005, 22:10
|
|
|
A może CPW (czyt. czujnik położenia wału). |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
tomasz027
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-09-2005, 13:37
|
|
|
Posprawdzam wszystkie rzeczy o ktorych byla mowa i zobzcymy jaki bedzie efekt Narazie stokrotne dzieki za pomoc. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2005, 15:36
|
|
|
wydaje mi sie ,że problem jest z zimnym silnikem i zbyt ubogą mieszanką paliwa .
1 .zobacz czy rano lub po tej 12godzinnej przerwie przy silniku krokowym masz wypchnięte
cięgno gazu (sanie automatyczne)niewiem ile powinno być od śróby ograniczającej ale około 8mm .
2.W ASO sprawdzałi jak był ciepły to jest OK i nic nie mogli wykryć .
3.Cujnik wału może różnie się zachowywać rano dobrze było by przed odpaleniem zmierzyć jego oporność około 800ohm. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-09-2005, 18:24
|
|
|
Rzeczywiscie moze to być lekko padający CPW.
Spróbuj też przed zgaszeniem auta wieczorem przełączyć go na bajurke na klilka sekund i rano zobacz jak zapali. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 07:26
|
|
|
Wygląda to tak ajkoby paliwo się cofało po tych 12 godzinach spowrotem do zbiornika - jeżeli jest to mechaniczna pompa, jeżeli elektryczna to może trzeba przeczyścić wszystkie przewody paliwowe a nie czujniki. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 12:16
|
|
|
Kolego Tomaszu027 może spotkamy się to obejrzę Twój silniczek ... w końcu jesteśmy z jednego miasta |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
mkdan
Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-09-2005, 18:22
|
|
|
Siemka.Przeczytaj mój temat w dziale rozwiązane usterki.Ja bym obstawiał albo pompę paliwa albo przewód ,który z nej wychodzi. Też tak miałem ,aż w końcu całkiem rzucił prawie palenie i tydzień mechaniorzy szukali przyczyny.pozdrawiam |
_________________ GranTurismo 2.0 115 PS |
|
|
|
|
tomasz027
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2005, 17:13
|
|
|
Wiec tak, zresetowalem komputer i posprawdzalem wszystkie styki oraz bezpieczniki.Odziwo zaczal odpalac normalnie nawet teraz sa przypadki ze odpala zbyt szybko i musze to robic na dwa razy.Jednak pozostal mi problem ze ssaniem.Po odpaleniu musze odrazu robic przegazowke aby przelaczyl sie na lpg bo inaczej nie musialbym do nagrzania trzymac go na obrotach.
Gibson jesli bylbys w stanie ocenic co jest nie tak to daj znac kiedy moglibysmy sie spotkac |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2005, 19:02
|
|
|
Własnie gorączka powaliła mnie do łóżka ... więc możemy się spotkać dopiero w poniedziałek, ściągne jeszcze Młodego z AC Forum i przy kazji walniemy po coli dam Ci znać na meila w niedzielę. A przy okazji gorączki ... wreszciemam czas żeby coś popisać na forum ... bo się działo u mnie. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
tomasz027
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2005, 21:18
|
|
|
Ok, jak wyzdrowiejesz to daj znac
Mam jeszcze pytanko odnosnie podcisnienia (wezyk wychodzacy z wtrysku).Jesli nie mam odpowiedniego wyjscia w aparacie zaplonowym to czy ten wezyk powinien byc zaslepiony?Jesli tak to czy jego dlugosc ma jakies znaczenie? |
_________________ Fiat Tipo 94r 1,4 ie + LPG |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-09-2005, 08:17
|
|
|
tomasz027 napisał/a: | Wiec tak, zresetowalem komputer i posprawdzalem wszystkie styki oraz bezpieczniki.Odziwo zaczal odpalac normalnie ... |
a może przypadkiem też tankowałeś tego dnia ??
Mi jakoś przestał zapalać za pierwszym razem i palił tak ciężko z dwa tygodnie
Okazało się że miałem jużprawie 0 paliwa w baku
a że jeżdże na LPG to tankuje za 30zł bajurki raz na pół roku
po dotankowaniu 30zł pali za pierwszym razem jak zwykle |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2005, 15:25
|
|
|
tomasz027 napisał/a: | Ok, jak wyzdrowiejesz to daj znac |
No więc kolego Tomaszu027 ... chciałem Ci dać znać ale w profilu nie podałeś żadnego kontaktu ... wysłałem Ci wiadomość prywatną .... ale chyba jej nie czytałeś. Więc uzupełnij profil żebym mógł się skontaktować z Tobą. Albo odezwij się do mnie jak tylko zawitasz na forum. Pozdrawiam. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
|