Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem prosze o pomoc
Autor Wiadomość
tomasz027 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-09-2005, 15:17   Problem z odpalaniem prosze o pomoc

Mam od niedawna problem z odpalaniem silnika po okolo 12 godzinnej przerwie.Objaw jest taki ze zapala za 4, 5 razem i nie trzyma obrotow na benzynie tak jakby wogole nie zalaczalo mu sie ssanie.Boje sie ze zima predzej siadzie bateria jak go odpale :(
Probowalem juz wymienic ten niebieski czujnik w kolektorze i bylem w ASO gdzie na komputerze nie stwierdzono zadnych bledow.Prosze was o kilka wskazowek gdzie i czego mam szukac bo wydalem juz 200zl u elektromechanikow a problem pozostal.
  
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-09-2005, 16:17   

Zacznij od sprawdzenia świec i kabli wysokiego napięcia.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
tomasz027 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-09-2005, 17:05   

Swiece mam nowe "championki" a jesli chodzi o kable to byloby to mozliwe aby szwankowaly tylko na zimnym silniku?Jak silnik jest rozgrzany to wszystko jest ok, na benzynie nic go nie przytyka a obroty trzyma i jesli nie stoi dluzej jak 12 godzin to odpala od pierwszego.
  
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-09-2005, 19:19   

Tomek przede wszystkim napisz jaki masz silnik. Jeśli taki jak ja to poczytaj temat: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2244. Zobacz jakie problemy mam ja i Muflonek i jak zaczęły się one pojawiać. Może masz to samo.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-09-2005, 20:12   

Kolega ma 1.4 ie ( w profilu jest info);
Ale teraz tak, jak 12h postoji to ma takie problemy z odpalaniem?
A filtr paliwa wymieniales? Moga byc roznie objawy, zle dzialajaca pompa paliwa, zabrudzony filtr. Moze jakies styki sa zabrudzone i cos nie laczy.Bo bledy na kompie nie wykazalo.

A LPG masz?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
tomasz027 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-09-2005, 20:23   

Musi to byc dluga przerwa, ja pracuje 8 godzin i po pracy jeszcze w miare normalnie odpala.Natomiast jak przyjade do domu i juz go nie bede ruszal do rana to bede sie meczyl z 15min aby go odpalic.Nie wymienialem filtra paliwa i faktycznie musze go sprawdzic choc wydaje mi sie ze jakby bylo z nim cos nie tak to podczas jazdy na benzynie cos by szarpalo i przytykalo.On jak juz odpali i sie rozgrzeje to chodzi bez problemu.Posiadam LPG ale nie mam mozliwosci odpalania na samym gazie.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-09-2005, 20:35   

A na LPG jak chodzi?

Troche ciekawe, ze po dluzszym czasie tak mu sie dzieje.
Proponuje sprawdzic wszystkie styki zwiazane z kompem i czujnikami.

A pompa paliwa chodzi ok? Moze wypnij ja wlacz zaplon i zobacz czy daje dobre cisnienie. Ale zrob to po nocy jak postoii.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2005, 22:10   

A może CPW (czyt. czujnik położenia wału).
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
tomasz027 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-09-2005, 13:37   

Posprawdzam wszystkie rzeczy o ktorych byla mowa i zobzcymy jaki bedzie efekt ;) Narazie stokrotne dzieki za pomoc.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2005, 15:36   

wydaje mi sie ,że problem jest z zimnym silnikem i zbyt ubogą mieszanką paliwa .
1 .zobacz czy rano lub po tej 12godzinnej przerwie przy silniku krokowym masz wypchnięte
cięgno gazu (sanie automatyczne)niewiem ile powinno być od śróby ograniczającej ale około 8mm .
2.W ASO sprawdzałi jak był ciepły to jest OK i nic nie mogli wykryć .
3.Cujnik wału może różnie się zachowywać rano dobrze było by przed odpaleniem zmierzyć jego oporność około 800ohm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-09-2005, 18:24   

Rzeczywiscie moze to być lekko padający CPW.

Spróbuj też przed zgaszeniem auta wieczorem przełączyć go na bajurke na klilka sekund i rano zobacz jak zapali.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-09-2005, 07:26   

Wygląda to tak ajkoby paliwo się cofało po tych 12 godzinach spowrotem do zbiornika - jeżeli jest to mechaniczna pompa, jeżeli elektryczna to może trzeba przeczyścić wszystkie przewody paliwowe a nie czujniki.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-09-2005, 12:16   

Kolego Tomaszu027 może spotkamy się to obejrzę Twój silniczek ... w końcu jesteśmy z jednego miasta
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-09-2005, 18:22   

Siemka.Przeczytaj mój temat w dziale rozwiązane usterki.Ja bym obstawiał albo pompę paliwa albo przewód ,który z nej wychodzi. Też tak miałem ,aż w końcu całkiem rzucił prawie palenie i tydzień mechaniorzy szukali przyczyny.pozdrawiam
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
tomasz027 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2005, 17:13   

Wiec tak, zresetowalem komputer i posprawdzalem wszystkie styki oraz bezpieczniki.Odziwo zaczal odpalac normalnie :) nawet teraz sa przypadki ze odpala zbyt szybko i musze to robic na dwa razy.Jednak pozostal mi problem ze ssaniem.Po odpaleniu musze odrazu robic przegazowke aby przelaczyl sie na lpg bo inaczej nie musialbym do nagrzania trzymac go na obrotach.
Gibson jesli bylbys w stanie ocenic co jest nie tak to daj znac kiedy moglibysmy sie spotkac ;)
  
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2005, 19:02   

Własnie gorączka powaliła mnie do łóżka ... więc możemy się spotkać dopiero w poniedziałek, ściągne jeszcze Młodego z AC Forum i przy kazji walniemy po coli ;) dam Ci znać na meila w niedzielę. A przy okazji gorączki ... wreszciemam czas żeby coś popisać na forum ... bo się działo u mnie.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tomasz027 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2005, 21:18   

Ok, jak wyzdrowiejesz to daj znac ;)
Mam jeszcze pytanko odnosnie podcisnienia (wezyk wychodzacy z wtrysku).Jesli nie mam odpowiedniego wyjscia w aparacie zaplonowym to czy ten wezyk powinien byc zaslepiony?Jesli tak to czy jego dlugosc ma jakies znaczenie?
_________________
Fiat Tipo 94r 1,4 ie + LPG
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-09-2005, 08:17   

tomasz027 napisał/a:
Wiec tak, zresetowalem komputer i posprawdzalem wszystkie styki oraz bezpieczniki.Odziwo zaczal odpalac normalnie ...


a może przypadkiem też tankowałeś tego dnia ??

Mi jakoś przestał zapalać za pierwszym razem i palił tak ciężko z dwa tygodnie
Okazało się że miałem jużprawie 0 paliwa w baku
a że jeżdże na LPG to tankuje za 30zł bajurki raz na pół roku

po dotankowaniu 30zł pali za pierwszym razem jak zwykle
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2005, 15:25   

tomasz027 napisał/a:
Ok, jak wyzdrowiejesz to daj znac

No więc kolego Tomaszu027 ... chciałem Ci dać znać ale w profilu nie podałeś żadnego kontaktu ... wysłałem Ci wiadomość prywatną .... ale chyba jej nie czytałeś. Więc uzupełnij profil żebym mógł się skontaktować z Tobą. Albo odezwij się do mnie jak tylko zawitasz na forum. Pozdrawiam.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load