Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Było zimno..było OK a teraz coś się dzieje....
Autor Wiadomość
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2006, 19:17   Było zimno..było OK a teraz coś się dzieje....

Witam

Odpalałem zimą autko na benzynie i jeździłem na gaziku, nic sie nie działo.
Teraz, gdy zrobiło się trochę cieplej, komputer łapie mi szybko jakichś błedów i na benzynie nie chce kręcić a na gazie łapie wysokich obrotów 2000-3000.
Po resecie kompa wszystkie problemy znikają ale na krótko, im cieplej na zewnątrz tym krócej cieszę się bezproblemową jazdą.
Podejrzewam jakiś czujnik ale nie wiem od czego zacząć........

Pozdrawiam

Tipo 1.6 i.e 94'
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-06-2006, 18:36   

Z przypadku z mojego podwórka-jedż do gazowników na regulację.Grzebanie samemu nic nieda bo trzeba zmienić parametry centralki gazu.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2006, 19:34   

Instalację gazową mam najprostrzą, bez centralki.....także opcja grzebania i szukania tam problemów odpada.....

Pozdro
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 19:45   

Witaj !

Wysokie obroty ich przyczna moze byc zacinajacy sie silnik krokowy.

[ Dodano: 07-06-2006, 19:45 ]
Silnik na benzynie musi chodzic dobrze a potem dopiero zabierac sie za instalacje gazowa nalezy :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2006, 21:00   

Jeśli byłby to silnik krokowy to poblem nie znikałby od razu po resecie kompa...... a tak się dzieje ale na krótki czas.....

Podejrzewam jakichś czujnik który pod wpływem wyższej temperatury może tracić swoje parametry.....

Chyba czeka mnie wizyta u elektryka.....

Pozdro
  
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2006, 09:52   

Ja podobnie walcze ze swoim 2,0 ie. Napisz cos więcej na temat odpalania i pracy na benzynie. Czy zaskakuje i gaśnie a moze odpala ale cięzko go wprowadzić na obroty ?
Jesli są problemy z praca benzynie to sprawdz:
1. pompe paliwa - głównie ona daje ciała
2. czujnik temperatury płynu
3. czujnik temperatury powietrza
4. sonda lambda
5. filtr paliwa (najlepiej wymienić)

ja jeszcze musze sprawdzic poz. 4 i 5.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-06-2006, 11:18   

Przy odpalaniu na benzynie uruchamia się dosłownie na sekundę a później odrazu obroty spadają do zera, pompę sprawdziłem, wyminię jeszcze filtr paliwa bo go dawno nie wymianiałem, ale napewno to nie jest to.....bo po resecie kompa wszystko chodzi jak należy dopóki nie nałapie błędów...

Podejrzewam czyjniki temperatury ale nie wiem gdzie je zlokalizować i jak sprawdzić.....
A może to też i sonda lambda...... a jak ją sprawdzić?

Pozdro
  
 
 
jarsi102 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Firlej
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-07-2006, 16:36   

Mam podobne odjawy tzn. przy temp. -15 silnik pracuje i odpala, a wtej chwili przy +30 ani nie zagada. Wymieniłem pompe paliwa , filtr, wtrysk, sprawdziłem czujnik temperatury silnika i powietrza, sonda też wydaje się być sprawna (sprawdzałem miernikiem elektroniczym a nie oscyloskopem). Zastanawiam się czy po drodze od czujnika temp. powietrza do kompa gdzies nie ma przerwy, bo na niego stawiam ze względu na uzależnienie pracy silnika od temperatury powierza. Może ktoś ma sposób na sprawdzenie tego?
  
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2006, 12:23   

Wkońcu zdecydowałem się pojechać do warsztatu i podłączyć pod komputer, i jaka diagnoza ???

Dobrze znany problem sondy lambda, podczas pracy na gazie komputer łapie błedy i zaczyna sie wszystko rypać..... co zrobić???

W tymże samym zakładzie pracują raczej kumaci chłopy i powiedzieli że prawie jedyną opcją jest założenie elektroniki do gazu ( której nie mam) do mojego samochodu -koszt ....... za duży, a druga opcja to układ który będzie zwierał sondę lambda do masy podczas jazdy na gazie, opcja sporo tańsza ale nie do końca pewna, może ktoś z was ma podobny układ i podzieli się spostrzeżeniami na ten temat........

Pozdro
Tipo 1.6 i.e 95'
  
 
 
jarsi102 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Firlej
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-07-2006, 20:01   

u mnie objawy podobne jak u kolegi wolinskiego, sprawdziłem wszyskie czujniki i są ok, ale po sprawdzeniu sondy lambda okazało się, że jest stałe napięcie 0,11V, chyba padła i w związku z tym mam dwa pytania:
1. czy po odłączeniu sondy na przewodzie doprowadzającym sygał do kompa(od strony komputera) nie powinno pojawić się napięcie 0,45V wytworzone przez komputer, bo umnie jest nadal 0,11V
2. czy sondę trzyprzewodową bo taka jest teraz mogę zastąpić czteroprzewodową (nie podłączając szarego przewodu-masy) taką oferuje mi kumpel za darmo
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2006, 21:13   

Napiecie powinno wystepowac na wtyczce od sondy a nie komputera i powinno miescic sie w zakresie 0,2-0,8V.Sprawdz kabel idacy do sondy czy nie jest przepalony od wydechu albo urwany.
Sonda czteroprzewodowa ma osobna mase do podgrzewania i osobna do czujnika.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load