|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wydajniejsze wtryskiwacze, a spalanie. |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2013, 13:50 Wydajniejsze wtryskiwacze, a spalanie.
|
|
|
Czy jeśli mam w seryjnym silniku wtryskiwacze od większego silnika, to spalanie wzrośnie czy zostanie takie samo jak na seryjnych wtryskiwaczach? SIlnik seryjny, nie dłubany. Nie zależy mi na mocy. Po prostu zastanawiam się czy szukać oryginalnych czy mogą zostać wydajniejsze.
Auto benzynowe Lanos 1.5 8v. Miało lpg więc na samo odpalanie wtryskiwacze nie wadziły, ale po wyrzuceniu gazu zastanawiam się nad tym czy szukać orginalnych.
Oczywiście czujki wszystkie sprawne, lambda itp. Na diagnostycznej przy badaniu spalin (kilka dni temu) wyszło niby ok na jałowym i przy około 3tysobrotów.
Nie jest tak, że ecu sam sobie steruje mieszanką kiedy sonda "mówi" mu że jest bogato i w razie większych wtryskiwaczy leje mniej paliwka?
Auto jeździ normalnie. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2013, 14:09
|
|
|
według mnie to nic sie nie zmieni pod wzgledemspalania dopuki nie dłubniesz silnika w jakis ostrzejszy wałek czy cos w tym stylu, wydaje mi sie ze na wysokich obrotach bedzie ładniej chodził ale to tylko moje przypuszczenie, obicz spalanie i porównaj ze spalaniem lpg powinno byc mniejsze o ok 1.5 litra |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2013, 14:42
|
|
|
Guzik, oczywiscie jesli wszystkie czujniki sprawne to ecu powinno zmniejszyc czasy wtryskow na tych wiekszych tak by sonda pokazywala mu optymalna mieszanke paliwo/powietrze.Ale jak wiadomo ecu moze sterowac w pewnych granicach i jesli te wieksze wtryski zmieszcza sie w zakresie jego regulacji to nic sie nie zmieni i spalanie bedzie na tym samym poziomie.I analogicznie-jesli ecu dobierze minimalny czas wtrysku a bedzie on mimo wszystko za duzy to bedzie zalewalo silnik i spalanie wzrosnie.
Stawiam jednak ze bedzie chodzilo to prawidlowo.Moj brat ma w silniku 2.0 wtryski od 1.6.Po wymianie nic nie uleglo zmianie choc wtryski mniejsze.Najwyrazniej komputer zaadoptowal sie do nowych warunkow pracy |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2013, 22:34
|
|
|
Ok, czyli wyjdzie w praniu. Jeśli spali 9l+/100km to znaczy, że za dużo jak na dosyć lekkie 1.5 . O takie odpowiedzi mi chodziło. Podziękować Panowie |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2013, 23:06
|
|
|
1.5 benzyny przy normalnej jeździe nie powinien 7 przekroczyć, tu wychodzi cała prawda o ile jazda na gazie jest tańsza, ale sama swiadomosc na stacji ze leje sie za 2.60 a nie 5.50robi swoje, podziel sie spalaniem jak cos wyliczysz |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2013, 00:48
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | przy normalnej jeździe nie powinien 7 przekroczyć |
Kurde Panowie, ja nie wiem skąd wy bierzecie takie dane na temat spalania. Poza tym zależy co dla kogo znaczy "normalna jazda". Raporty spalania podają średnie spalanie dla tego motoru na poziomie 8-9litrów w cyklu mieszanym (czyli zapewne większość miasto) i ja tego bym się trzymał. W trasie pewnie wyjdzie trochę mniej, ale i tak wszystko zależy od stylu jazdy, warunków pogodowych i miliona innych rzeczy. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 08:46
|
|
|
shwax napisał/a: | Kurde Panowie, ja nie wiem skąd wy bierzecie takie dane na temat spalania. Poza tym zależy co dla kogo znaczy "normalna jazda". |
"Normalna jazda" - oznacza styl na "emerytowanego taksówkarza" Zmiana biegu na wyższy przy 1500 obrotów , nie przekraczanie 30 km/h w terenie zabudowanym i 50 km/h poza nim ...
Też mnie dziwią takie "osiągi" - tym bardziej , że moja firmowa Panda 1,1 - regularnie pali 8,5 - 9l/100 i nie jest to sprawa regulacji silnika tylko mojej prawej nogi ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2013, 08:58
|
|
|
schab napisał/a: | Też mnie dziwią takie "osiągi" - tym bardziej , że moja firmowa Panda 1,1 - regularnie pali 8,5 - 9l/100 |
Sluzbowe zawsze pala wiecej |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 09:16
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | 1.5 benzyny przy normalnej jeździe nie powinien 7 przekroczyć, tu wychodzi cała prawda o ile jazda na gazie jest tańsza, |
A kto Ci nie da jeździć na gazie? Jeździj dalej przyjacielu
W moim przypadku kończyła się homologacja na butlę, parownik do wymiany więc postanwiłem wyrzucić, bo autem jeźzi mama jakieś 500km miesięcznie ;P Albo nawet mniej.
Do tego ciągłe strzały na gazie i bez przerwy problem z kablami(nie wiem czy od gazu, ale teraz już nie występuje problem od momentu demontażu instalacji). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 12:38
|
|
|
Akurat Panda przepala tą benzyne w swoim silniku i tylko w nim .
Co do wtryskiwaczy to jeśli będa miały taką samą oporność to git, jeśli nie będą miały kosmicznej wydajności to będzie jeździć.
To nie jest sposób żeby wywalić instalację, bo nie jest się w stanie dojść z nią do ładu, ale to nie moje auto więc robisz co chcesz. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 13:24
|
|
|
mac1us napisał/a: | To nie jest sposób żeby wywalić instalację, bo nie jest się w stanie dojść z nią do ładu, ale to nie moje auto więc robisz co chcesz. |
Czytasz Ty chłopcze uważnie?
Cytat: | [W moim przypadku kończyła się homologacja na butlę, parownik do wymiany więc postanowiłem wyrzucić, bo autem jeździ mama jakieś 500km miesięcznie ;P |
|
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 13:47
|
|
|
Guzik, xchodziło mi o to ze w wiekszosci przypadków jazdy na gazie oszczednosci nie ma za wiele ale człowiek woli raz na tydzień zostawic na cpn 60zł za gaz niz powiedzmy raz na miesiac 250 na benzyne, ja jezdze na gazie nie mam problemów z gazem, spala mi koło 9l a kolega ma taki sam silnik w golfie 3 bez gazu i mówi ze nie pali wiecej jak 7, teraz jak bede zmieniał samochód to tylko diesel wchodzi w rachube, spali powiedzmy 6l a ropyu mozna zawsze gdzies daniej kupic wiec wyjdzie sie lepiej niz na gazie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2013, 19:26
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | tylko diesel wchodzi w rachube, spali powiedzmy 6l a ropyu mozna zawsze gdzies daniej kupic |
Tiaa... 2litrowy diesel spali w mieście, na krótkim dystansie, do tego zimą 6l. No jestem pełen podziwu dla Twojego stylu jazdy. Pomijam fakt, że nie każdy ma dojście do lewego paliwa, a koszty napraw silników diesla są z reguły sporo wyższe niż benzyniaków to nie wiem gdzie są te oszczędności. Zobrazować? Otóż, według danych które podałeś:
Benzyniak: 7l x 5.5zł =38.5zł
Diesel: 6l x 5.5zł = 33zł
LPG: 9l x 2.6 = 23.4
250 zł na benzynę (5.5zl/l) daje Ci ok. 45 litrów, czyli przy spalaniu 7l/100 jakieś ~640km zasięgu. Aby przejechać taki sam dystans autem z LPG potrzeba Ci ~58l gazu, za który zapłacisz ok 150zł.
Nie wiem jak dla Ciebie, ale wg. mnie różnica dość spora.
Sorry za ten OT, ale jak ktoś mi mówi, że diesel o sporej pojemności spala mu tyle co stary 1.6D z Golfów 2, do tego jeździ taniej niż na gazie to mi się nóż w kieszeni otwiera na takie bzdury. Co innego sytuacja kolegi Guzik. U niego auto robi znikome przebiegi miesięczne, więc nowa butla + parownik i regulacje (ewentualnie montaż) dają kwotę, która pewnie nieprędko by się zwróciła. Wcale mu się nie dziwię, że zrezygnował z LPG. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 22:22
|
|
|
shwax napisał/a: | Co innego sytuacja kolegi Guzik. U niego auto robi znikome przebiegi miesięczne, więc nowa butla + parownik i regulacje (ewentualnie montaż) dają kwotę, która pewnie nieprędko by się zwróciła. Wcale mu się nie dziwię, że zrezygnował z LPG. |
W drugim aucie też mam benzynę-spalanie w sygnaturce. Chętnie bym założył gaz, ale wydać 2500zł to ciężko przy moich zarobkach... nie stać mnie na taki luksus żeby po protu jeździć na gazie |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 22:44
|
|
|
shwax, jak dla mnie to 1.9tdi, po miescie jezdze bardzo mało, a moge miec rope po 3zł
czyli jak mi ropy by spalił 6l to juz na setke licząc: 6x3=18zł(on) 9x2,50=22.5(lpg) do tego doliczamy benzyne na odpalenie, wszystko zalezy jakie sie ma dojscia, jak ile i gdzie sie jezdzi, dla mnie w tym momencie ropniak bylby tańszy
sorki za OT, juz sie nie bede w tym temacie wypowiadał co dla nie taniej bo to nie temat otym |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2013, 20:43
|
|
|
Guzik, i jak sprawa wyglada bo sam jestem ciekaw jak to wychodzi w rzeczywistosci |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2013, 21:42
|
|
|
Spalanie około 9/100 z tym, że jazda odcinki po kilka kilometrów cały czas, mama nie zapuszcza się w teren zbyt daleko
Powiem tak, auto przez pierwsze 200km jechało tak sobie, później zaadoptowało się wszystko widocznie i teraz śmiga jak talala
Ciekawe jak na trasie by wyszło, może kiedyś sprawdzę to ja. Na pewno pochwalę się wtedy wynikiem.
Pozdrawiam
|
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|