Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA!!
Autor Wiadomość
ROBUR82 


Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: rzeszow
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2006, 18:08   CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA!!

Mam mala prosbe czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak wyglada i gdzie znajduje sie CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA w fiacie tipo 1.4 na jednopunkcie??? Mam paniety i moje tipko duuuuuzzzo pali a pozatym prosilbym o poinformowanie gdzie mozna takie cos nabyc i ile kosztuje!! Moze ma ktos jakies namiary z rzeszowa i okolic !! z gory dziekuje i czekam na wiadomosc!!pozdrawiam!!
_________________
TIPO 1.4 na jednopunkcie
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2006, 18:42   

Czujnik ten jest w górnej obudowie wtryskiwacza, dostęp do niego jest po zdjęciu obudowy filtra powietrza.
Jest jeszcze jeden "czujnik" w obudowie filtra pow., ale on tylko przełącza dolot powietrza w zimie na ciepłe powietrze.
Jesteś pewny, że masz go uszkodzony i przez niego masz większe spalanie ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ROBUR82 


Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: rzeszow
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2006, 19:06   

jestem pewien bo podpinalem go pod komputer i wyskoczyl blad uszkodzony czujnik temperatury powietrza !!sonda lambda sprawna tylko dziwne odczyty ma na wolnych obrotach ale na wyzszych jest ok!!mam wtrysk od innego tipo jak sprawdzic czy jest tam dobry ten czujnik???pomocy

[ Dodano: 15-03-2006, 19:10 ]
no a przez co bym mogl miec takie duze spalanie skoro wszystko inne ok zdjolem filtr i nie mam tego dziubka na wtrysku czyli wogole nie ma czujniki !!!mam pytanko za ile mozna kupic taki wtrysk z czujnikim??
_________________
TIPO 1.4 na jednopunkcie
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 19:56   

Trudno powiedzieć za ile ale jak nie znajdziesz gdzie indziej to ja mam i możemy się dogadać...

[ Dodano: 15-03-2006, 19:57 ]
A czy wiązka do wtryskiwacza u ciebie posiada 4 kabelki
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:48   

ROBUR82 napisał/a:
mam wtrysk od innego tipo jak sprawdzic czy jest tam dobry ten czujnik???

Dokładnej charakterystyki nie mam, ale jest to czujnik typu CTN czyli wraz ze wzrostem temperatuey maleje jego oporność i na odwrót.
Jak masz miernik to prowizorycznie go możesz sprawdzić, po prostu podgrzewaj i schładzaj czujnik i zobacz jak się zmienia rezystancja.
Ale na twoim miejscu, jak masz drugi wtrysk, to poprostu bym przełożył czujnik i zobaczył jakie to przyniesie efekty.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ROBUR82 


Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: rzeszow
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2006, 22:23   

tak posiada dokladnie cztery kabelki!!! poszukam jak cos zglosze sie do Ciebie sprawdze jeszcze ten co mam moze da sie cos z nim zrobic!!!
_________________
TIPO 1.4 na jednopunkcie
  
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-08-2008, 22:52   

Widze,ze to jest stary post,ale moze jeszcze ktos z zabierajacych glos zyje nadal na tym forum. Okazalo sie,ze po sprawdzeniu kompem mojego monowtrysku jest zwarcie na wspomnianym wyzej czujniku powietrza. Lubie wszystko miec w samochodzie poukladane i chcialbym to wymienic.W sklepie powiedziano mi,ze nie wystepuje to jako czesc zamienna oddzielnie bez calego ukladu monowtrysku. Jak sobie poradziles ze swoim czujnikiem? Czy skomplikowana jest jego wymiana jezeli to robiles?
_________________
tp
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-08-2008, 09:09   

Podpowiem tyle, że jak nie uda się tego Tobie dostać, to spróbuj z innego auta wyciągnąć.
Całkiem możliwe, że będzie dobry.

Tutaj masz jego charakterystykę i rezystancje przy temperaturach.
http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=85
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-08-2008, 09:40   

A czy jesteś pewien, że zwarcie jest w czujniku, a nie np na kablach do niego idących?
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 09:43   

Dzieki miszko. Powiedz mi tylko jaki wpływ ma ten czujnik na pracę silnika, ale nie chce wywodu jak na lekcji fizyki, tylko wytłumacz jak prostemu facetowi od pługa:) Na komputerze wykazało jego zwarcie...Jakie będą konsekwencje gdy go nie wymienię?

** Dodano: 30-08-2008, 10:44 **
RYQ napisał/a:
A czy jesteś pewien, że zwarcie jest w czujniku, a nie np na kablach do niego idących?
Wlasnie tez mi to przez mysl przemknelo, ale jak to sprawdzić... ?
_________________
tp
  
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-08-2008, 13:11   

Tez mam padnięnty ten czujnik jeżdżę z tym kupe czasu i nigdzie nie moge do dorwać no i autko ma większe spalanie.
Widziałem na allegro z Cinquecento takowy czujnik wygląda podobnie, nie wiecie czasem czy by podszedł
pozdrawiam

Moderowany:
Poprawiłem błędy ortograficzne...
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 13:18   

rozwiązanie które przyszło mi do głowy:
1. z walniętym czujnikiem da się jeździć
2. najwięcej jeździmy na gorącym silniku
3. skoro jego rezystancja zmienia się wraz z temperaturą, to włożyłbym zamiast niego, opornik o rezystancji odpowiadającej gorącemu silnikowi

koszt zapewne 50gr. a spróbować można
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 14:47   

Pomysł ciekawy i logiczny, tylko tam sa 4 kabelki, wiec pytanie: ktore z nich polaczyc z rezystorem? Drugie pytanie: Czy jeżeli czujnik jest walnięty, to czy mozna go calkowicie wymontować i tak jeździć?
_________________
tp
  
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-08-2008, 15:31   

tad42 dwa czarne to czujnik a biale to wtryskiwacz ,w kostce piny 1.2.3.4 to 1.4 to czujnik moge sie mylic najlepiej upewnij sie miernikiem
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 19:08   

tad42 napisał/a:
czy mozna go calkowicie wymontować i tak jeździć?

prawdopodobnie tak, tylko komputer będzie nadal łapał błędy
natomiast z opornikiem będzie myślał że jest ciepło i tyle
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-08-2008, 21:16   

Zwarcie może być albo na kablu od komputera do kostki, albo od kostki do czujnika(lub oczywiście w samym czujniku). Po optycznym sprawdzeniu wtyczki kompa i wtyczki czujnika zaczął bym sprawdzanie rezystancji we wtyczce czujnika "w stronę" czujnika. Jeżeli jej wynik będzie dobry(najlepiej gdybyś miał charakterystykę czujnika, żeby od razu sprawdzić czy dobrze mierzy) wyciągasz wtyczkę do komputera(oczywiście po uprzednim odłączeniu aku) i mierzysz dalej we wtyczce czujnika ale "w stronę kompa"-wynik powinien być nieskończoność. Dodatkowo sprawdził bym rezystancję każdego z 4 przewodów(2 do kompa bez kompa i 2 do czujnika) do masy.
Jeżeli pierwszy pomiar wskaże zwarcie(rezystancja rzędu kilku-kilkunastu omów) jeszcze nic straconego.
Jak Ci się uda pomierzyć pisz, coś się doradzi.
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-08-2008, 08:00   

RYQ napisał/a:
(najlepiej gdybyś miał charakterystykę czujnika, żeby od razu sprawdzić czy dobrze mierzy)

W mojej odpowiedzi jest link do charakterystyki tego czujnika ;) W downloadzie leży schemat.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2008, 15:02   

Dziekuje za wszystkie rady. Jesli chodzi o zmierzenie opornosci, to niestety nie mam zadnego miernika, a pod rugie elektrycznie jestem zieloniutki jak trawa na wiosne. Dzis bede wiedzial czy dostane czujnik z rozbitka, wtedy go ewentualnie zamienie i zobacze czy bedzie mniej palił. Jak cos to Wam tu napiszę...

** Dodano: 10-09-2008, 13:04 **
Tak, jak mowilem-dorwalem czujnik z rozbitka. Wymienilem go, zresetowalem uklad i mam wrazenie,ze silnik pracuje stabilniej w kazdym zakresie temperatur, bo przedtem jak byl zimny, to lekko poszarpywal. Teraz jest OK, mam nadzieje, ze to dzieki czujnikowi. Pozdrawiam i jeszzcze raz dziekuje za rady.

** Dodano: 10-09-2008, 13:13 **
chudy1.6s napisał/a:
Tez mam padnięnty ten czujnik jeżdżę z tym kupe czasu i nigdzie nie moge do dorwać no i autko ma większe spalanie.
Widziałem na allegro z Cinquecento takowy czujnik wygląda podobnie, nie wiecie czasem czy by podszedł
pozdrawiam

Moderowany:
Poprawiłem błędy ortograficzne...
ten z CC raczej by nie podszedl, bo on musi byc idealnie dopasowany do obudowy wtrysku, poniewaz w niej jest szczelnie umieszczany, no i 4 kabelki wtopione sa w 4-pinowe gniazdo, ktore jest dopasowane do obudowy,na ktora przychodzi filtr powietrza,a wlasciwie obudowa filtra.
_________________
tp
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load