|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA!! |
Autor |
Wiadomość |
ROBUR82
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2006 Posty: 14 Skąd: rzeszow
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2006, 18:08 CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA!!
|
|
|
Mam mala prosbe czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak wyglada i gdzie znajduje sie CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA w fiacie tipo 1.4 na jednopunkcie??? Mam paniety i moje tipko duuuuuzzzo pali a pozatym prosilbym o poinformowanie gdzie mozna takie cos nabyc i ile kosztuje!! Moze ma ktos jakies namiary z rzeszowa i okolic !! z gory dziekuje i czekam na wiadomosc!!pozdrawiam!! |
_________________ TIPO 1.4 na jednopunkcie |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 18:42
|
|
|
Czujnik ten jest w górnej obudowie wtryskiwacza, dostęp do niego jest po zdjęciu obudowy filtra powietrza.
Jest jeszcze jeden "czujnik" w obudowie filtra pow., ale on tylko przełącza dolot powietrza w zimie na ciepłe powietrze.
Jesteś pewny, że masz go uszkodzony i przez niego masz większe spalanie ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ROBUR82
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2006 Posty: 14 Skąd: rzeszow
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2006, 19:06
|
|
|
jestem pewien bo podpinalem go pod komputer i wyskoczyl blad uszkodzony czujnik temperatury powietrza !!sonda lambda sprawna tylko dziwne odczyty ma na wolnych obrotach ale na wyzszych jest ok!!mam wtrysk od innego tipo jak sprawdzic czy jest tam dobry ten czujnik???pomocy
[ Dodano: 15-03-2006, 19:10 ]
no a przez co bym mogl miec takie duze spalanie skoro wszystko inne ok zdjolem filtr i nie mam tego dziubka na wtrysku czyli wogole nie ma czujniki !!!mam pytanko za ile mozna kupic taki wtrysk z czujnikim?? |
_________________ TIPO 1.4 na jednopunkcie |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 19:56
|
|
|
Trudno powiedzieć za ile ale jak nie znajdziesz gdzie indziej to ja mam i możemy się dogadać...
[ Dodano: 15-03-2006, 19:57 ]
A czy wiązka do wtryskiwacza u ciebie posiada 4 kabelki |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:48
|
|
|
ROBUR82 napisał/a: | mam wtrysk od innego tipo jak sprawdzic czy jest tam dobry ten czujnik??? |
Dokładnej charakterystyki nie mam, ale jest to czujnik typu CTN czyli wraz ze wzrostem temperatuey maleje jego oporność i na odwrót.
Jak masz miernik to prowizorycznie go możesz sprawdzić, po prostu podgrzewaj i schładzaj czujnik i zobacz jak się zmienia rezystancja.
Ale na twoim miejscu, jak masz drugi wtrysk, to poprostu bym przełożył czujnik i zobaczył jakie to przyniesie efekty. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ROBUR82
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2006 Posty: 14 Skąd: rzeszow
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2006, 22:23
|
|
|
tak posiada dokladnie cztery kabelki!!! poszukam jak cos zglosze sie do Ciebie sprawdze jeszcze ten co mam moze da sie cos z nim zrobic!!! |
_________________ TIPO 1.4 na jednopunkcie |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 22:52
|
|
|
Widze,ze to jest stary post,ale moze jeszcze ktos z zabierajacych glos zyje nadal na tym forum. Okazalo sie,ze po sprawdzeniu kompem mojego monowtrysku jest zwarcie na wspomnianym wyzej czujniku powietrza. Lubie wszystko miec w samochodzie poukladane i chcialbym to wymienic.W sklepie powiedziano mi,ze nie wystepuje to jako czesc zamienna oddzielnie bez calego ukladu monowtrysku. Jak sobie poradziles ze swoim czujnikiem? Czy skomplikowana jest jego wymiana jezeli to robiles? |
_________________ tp |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 09:09
|
|
|
Podpowiem tyle, że jak nie uda się tego Tobie dostać, to spróbuj z innego auta wyciągnąć.
Całkiem możliwe, że będzie dobry.
Tutaj masz jego charakterystykę i rezystancje przy temperaturach.
http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=85 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 09:40
|
|
|
A czy jesteś pewien, że zwarcie jest w czujniku, a nie np na kablach do niego idących? |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 09:43
|
|
|
Dzieki miszko. Powiedz mi tylko jaki wpływ ma ten czujnik na pracę silnika, ale nie chce wywodu jak na lekcji fizyki, tylko wytłumacz jak prostemu facetowi od pługa:) Na komputerze wykazało jego zwarcie...Jakie będą konsekwencje gdy go nie wymienię?
** Dodano: 30-08-2008, 10:44 **
RYQ napisał/a: | A czy jesteś pewien, że zwarcie jest w czujniku, a nie np na kablach do niego idących? | Wlasnie tez mi to przez mysl przemknelo, ale jak to sprawdzić... ? |
_________________ tp |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 13:11
|
|
|
Tez mam padnięnty ten czujnik jeżdżę z tym kupe czasu i nigdzie nie moge do dorwać no i autko ma większe spalanie.
Widziałem na allegro z Cinquecento takowy czujnik wygląda podobnie, nie wiecie czasem czy by podszedł
pozdrawiam
Moderowany: | Poprawiłem błędy ortograficzne... |
|
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 13:18
|
|
|
rozwiązanie które przyszło mi do głowy:
1. z walniętym czujnikiem da się jeździć
2. najwięcej jeździmy na gorącym silniku
3. skoro jego rezystancja zmienia się wraz z temperaturą, to włożyłbym zamiast niego, opornik o rezystancji odpowiadającej gorącemu silnikowi
koszt zapewne 50gr. a spróbować można |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 14:47
|
|
|
Pomysł ciekawy i logiczny, tylko tam sa 4 kabelki, wiec pytanie: ktore z nich polaczyc z rezystorem? Drugie pytanie: Czy jeżeli czujnik jest walnięty, to czy mozna go calkowicie wymontować i tak jeździć? |
_________________ tp |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 15:31
|
|
|
tad42 dwa czarne to czujnik a biale to wtryskiwacz ,w kostce piny 1.2.3.4 to 1.4 to czujnik moge sie mylic najlepiej upewnij sie miernikiem |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 19:08
|
|
|
tad42 napisał/a: | czy mozna go calkowicie wymontować i tak jeździć? |
prawdopodobnie tak, tylko komputer będzie nadal łapał błędy
natomiast z opornikiem będzie myślał że jest ciepło i tyle |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 21:16
|
|
|
Zwarcie może być albo na kablu od komputera do kostki, albo od kostki do czujnika(lub oczywiście w samym czujniku). Po optycznym sprawdzeniu wtyczki kompa i wtyczki czujnika zaczął bym sprawdzanie rezystancji we wtyczce czujnika "w stronę" czujnika. Jeżeli jej wynik będzie dobry(najlepiej gdybyś miał charakterystykę czujnika, żeby od razu sprawdzić czy dobrze mierzy) wyciągasz wtyczkę do komputera(oczywiście po uprzednim odłączeniu aku) i mierzysz dalej we wtyczce czujnika ale "w stronę kompa"-wynik powinien być nieskończoność. Dodatkowo sprawdził bym rezystancję każdego z 4 przewodów(2 do kompa bez kompa i 2 do czujnika) do masy.
Jeżeli pierwszy pomiar wskaże zwarcie(rezystancja rzędu kilku-kilkunastu omów) jeszcze nic straconego.
Jak Ci się uda pomierzyć pisz, coś się doradzi. |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-08-2008, 08:00
|
|
|
RYQ napisał/a: | (najlepiej gdybyś miał charakterystykę czujnika, żeby od razu sprawdzić czy dobrze mierzy) |
W mojej odpowiedzi jest link do charakterystyki tego czujnika W downloadzie leży schemat. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 15:02
|
|
|
Dziekuje za wszystkie rady. Jesli chodzi o zmierzenie opornosci, to niestety nie mam zadnego miernika, a pod rugie elektrycznie jestem zieloniutki jak trawa na wiosne. Dzis bede wiedzial czy dostane czujnik z rozbitka, wtedy go ewentualnie zamienie i zobacze czy bedzie mniej palił. Jak cos to Wam tu napiszę...
** Dodano: 10-09-2008, 13:04 **
Tak, jak mowilem-dorwalem czujnik z rozbitka. Wymienilem go, zresetowalem uklad i mam wrazenie,ze silnik pracuje stabilniej w kazdym zakresie temperatur, bo przedtem jak byl zimny, to lekko poszarpywal. Teraz jest OK, mam nadzieje, ze to dzieki czujnikowi. Pozdrawiam i jeszzcze raz dziekuje za rady.
** Dodano: 10-09-2008, 13:13 **
chudy1.6s napisał/a: | Tez mam padnięnty ten czujnik jeżdżę z tym kupe czasu i nigdzie nie moge do dorwać no i autko ma większe spalanie.
Widziałem na allegro z Cinquecento takowy czujnik wygląda podobnie, nie wiecie czasem czy by podszedł
pozdrawiam
Moderowany: | Poprawiłem błędy ortograficzne... |
| ten z CC raczej by nie podszedl, bo on musi byc idealnie dopasowany do obudowy wtrysku, poniewaz w niej jest szczelnie umieszczany, no i 4 kabelki wtopione sa w 4-pinowe gniazdo, ktore jest dopasowane do obudowy,na ktora przychodzi filtr powietrza,a wlasciwie obudowa filtra. |
_________________ tp |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|