Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
niewiem co sie stało ...
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 09-01-2009, 18:41   niewiem co sie stało ...

witam
pare dni temu splonela mi kopulka , no wiec dzis kupilem nowa i kable WN nowe, podłaczylem wszystko , tylko kabel od cewki ten sam , wyczyscilem go i wlozylem do kopułki , no i biore sie za odpalanie krece krece i strzela tylko cos (chyba w filtr powietrza). No to ja do kumpla zeby mnie rozciagnal , no i ciagnie, ciagnie ja puszczam sprzeglo i odpala jedzie doganiam go i strzela caly czas cos , to ja na benzyne i przestalo strzelac i stoje odpalony na benzynie i pracuje tak jakby jakis maluch jak dodaje gazu , i strzela czasem i zgasl cos mocno zasmierdzialo podnioslem maske tam z boku od strony kopułki juz filtra nie bylo wielka dziura w czarnej obudowie z boku, widac filtr az i zaciagnelem do garazu i stoi , i nie wiem co jest, co to mogło sie stac.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-01-2009, 18:59   

cezar60, nie ma co się zastanawiać, na lawetę i do elektryka. ja bym obstawiał na przewody albo na iskrownik(?jakkolwiek się nazywa to urządzenie co iskrę tworzy bo zapomniałem) jakiekolwiek ,,eksperymenty'' mogą się skończyć pożarem auta.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 09-01-2009, 19:08   

ehh juz nie mam siły . tipek zepusl mi wszystkie palny dzisiejsze i jutrzejsze, trzeba szukac elektryka.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-01-2009, 19:17   

przykro mi, ale lepiej poszukać elektryka niż strażaka. jeszcze jedno, szukając go unikaj ,,ekspertów'' z warsztatami w garażach czy stodołach. ja bym takim raczej nie ufał
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2009, 19:38   

przy gazie kable powinny być sprawne, może ten który zostawiłeś ma przebicie ?
sprawdź kolejność podpiecia przewodów 1-3-4-2 - palec w aparcie kręci sie w prawo
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 09-01-2009, 21:10   

a czy moge odpalic bez filtra powietrza lub na takim polamanym.?
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2009, 21:24   

cezar60, możesz tylko będzie głośniej Ci chodził
  
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-01-2009, 21:32   

kolego moze którys kabel pomyliłes i dla tego ci strzelał w filter kolejnosc zapłonu..
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2009, 22:41   

cezar60 napisał/a:
a czy moge odpalic bez filtra powietrza lub na takim polamanym.?


Tak jak kolega Młody napisał wyżej,można odpalić beż filtra ale na benzynie.Gaz jest bardzo czuły na ilość gazu i powietrza,więc po przełączeniu na gaz autko pewnie zgaśnie.
Sprawdź kolejność kabli WN bo tak to wygląda jak by były pozamieniane.Yoyo napisał Ci kolejność zapłonu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 10-01-2009, 08:59   

a z kopułki idzie kabel do cewki i i gdzis posrodku tak jakby u mnie był wbity jakis drugi kabel w ten co do cewki idzie, do czego on jest. czy bez niego tez odpale.

** Dodano: 10-01-2009, 10:57 **
na stare kopułce było 2 1 3 4 a na nowej jest 1 3 4 2 . czy to moze byc wina kopułki? czy podłaczyc do nowej kopułki przewody tak jak były podłaczone w starej?
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2009, 11:00   

tam idzie jeden kabelek cewka-kopułka i nic więcej tam być nie powinno, swoją drogą dziwne, że kupiłeś kable WN bez kabla do cewki - powinien w komplecie być
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-01-2009, 11:52   

yoyo, może na sztuki brał....u mnie w mieście takie cuda można :lol:
_________________
     Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 10-01-2009, 11:54   

jest w komplecie tylko ze za krótki , kumpel pojechal wymienic kable , zobacze czy cos to da moze te strzaly sa wlasnie przez kable, bo na benzynie jest lepiej najgorzej na gazie. a kable podłaczyc tak jak na nowej kopułce, czy według starej ,. Nowa jest identyczna jak stara rozni sie tylko kolorem i rozlozeniem tych cylindrow, na starej 2134 i wszystko chodzilo ok poki sie nie spalila, nowa 1342 no i ledwo odpala i strzela.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-01-2009, 12:41   

cezar60, podepnij tak jak pisze na starej czyli 2134.U mnie jest tak samo.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2009, 13:37   

kolejność zapłonu w naszych silnikach to 1342 - najważniejsze jest określić które gniazdo to 1 cylinder, a później po kolei w prawo
teoretycznie 2134 to to samo co 1342 tylko 1 cylinder wypada w innym miejscu i stad te problemy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 10-01-2009, 14:21   

czyli podłaczyc według starej. bo jak wg nowej podłaczone było to na gazie strzela ale odpala a na benzynie czasem strzela nie tak czesto jak na gazie i chodzi na gazie i na benie jak maluch i tak jakby wysokich obrotów nie było
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2009, 15:27   

opcje są 2:
łatwiejsza:
sprawdzić gdzie na starej kopułce była 1 i dalej w prawo podpiąć po kolei 3,4,2 (czyli zgodnie z napisami ze starej)

fachowa:
odkręć świece 1 cylindra, wsadź tam np długi śrubokręt, przekręć silnikiem (ręcznie, nie rozrusznikiem), aż tłok wyjdzie na samą górę (śrubokręt się uniesie) i gdy tłok będzie w górnym martwym punkcie (najwyższym położeniu) to palec w kopułce będzie wskazywał miejsce podłączenia 1 lub 3 cylindra (ponieważ podczas cyklu tłok dwa razy ląduje w GMP) - wtedy masz juz tylko 2 możliwości podpięcia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 10-01-2009, 16:35   

juz odpalilem i normalnie chodzi tak jak wczesniej tylko iskry skacza po kablach , i mam takie pytania? czy te kable i kopułka co sie spalily wczesniej u mnie to mogły sie spalic przez przebicie?? i czy moge gdzies jechac jak mam przebicie w kablach. ? widze jak iskra zaczyna skakac od cewki , ten jeden kable jest nie wymieniony . czy jezeli idzie od tego kabla to reszta moze byc dobra a iskra skacze przez to ze ten jeden ma przebicie czy wszystkie do wymiany?
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2009, 21:09   

Jeżeli iskra skacze Ci od cewki - wymień koniecznie kabel cewka - kopułka. Pozostałe mogą, ale nie muszą być dobre - zależy jakiej produkcji kable kupiłeś.

Kolejna ważna rzecz - skoro wypaliło ci dziurę w poprzedniej kopułce, skoro strzela Ci w dolot, ustaw dokładnie punkt zapłonu (wnioskuję, ze kolejność kabli masz już ok). Sprawdź jeszcze stan palca - rozdzielacza zapłonu. Obstawiam, że też będzie kiepski; koszt nowego od 5-20 zł. Polecam całość (kable WN, świece, kopułka i palec) z firmy Beru - chyba najlepsza jakościowo i niedroga.


I jeszcze co do strzelania na benie (mniej) i na gazie (więcej) - do gazu powinno się nieco przyspieszyć zapłon. Skoro na gazie strzela Ci częściej - obstawiam zbyt późny zapłon. Chyba, ze doszło do przeskoczenia paska rozrządu o jeden ząbek. Tak czy inaczej - potrzebna jest dokładna kontrola punktu zapłonu po znakach.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-01-2009, 05:20   

kabel od cewki do kopulki wymieniony zdaje sie ze dobry , na 1 i chyba 3 cylindrze widac jak swiece mrygaja na naiebiesko i czasem iskra pojdzie po przewodzie. zrobilem juz 150km i ani razu nie strzelil.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load