niewiem co sie stało ... |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 18:41 niewiem co sie stało ...
|
|
|
witam
pare dni temu splonela mi kopulka , no wiec dzis kupilem nowa i kable WN nowe, podłaczylem wszystko , tylko kabel od cewki ten sam , wyczyscilem go i wlozylem do kopułki , no i biore sie za odpalanie krece krece i strzela tylko cos (chyba w filtr powietrza). No to ja do kumpla zeby mnie rozciagnal , no i ciagnie, ciagnie ja puszczam sprzeglo i odpala jedzie doganiam go i strzela caly czas cos , to ja na benzyne i przestalo strzelac i stoje odpalony na benzynie i pracuje tak jakby jakis maluch jak dodaje gazu , i strzela czasem i zgasl cos mocno zasmierdzialo podnioslem maske tam z boku od strony kopułki juz filtra nie bylo wielka dziura w czarnej obudowie z boku, widac filtr az i zaciagnelem do garazu i stoi , i nie wiem co jest, co to mogło sie stac. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 18:59
|
|
|
cezar60, nie ma co się zastanawiać, na lawetę i do elektryka. ja bym obstawiał na przewody albo na iskrownik(?jakkolwiek się nazywa to urządzenie co iskrę tworzy bo zapomniałem) jakiekolwiek ,,eksperymenty'' mogą się skończyć pożarem auta. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 19:08
|
|
|
ehh juz nie mam siły . tipek zepusl mi wszystkie palny dzisiejsze i jutrzejsze, trzeba szukac elektryka. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 19:17
|
|
|
przykro mi, ale lepiej poszukać elektryka niż strażaka. jeszcze jedno, szukając go unikaj ,,ekspertów'' z warsztatami w garażach czy stodołach. ja bym takim raczej nie ufał |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 19:38
|
|
|
przy gazie kable powinny być sprawne, może ten który zostawiłeś ma przebicie ?
sprawdź kolejność podpiecia przewodów 1-3-4-2 - palec w aparcie kręci sie w prawo |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 21:10
|
|
|
a czy moge odpalic bez filtra powietrza lub na takim polamanym.? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 21:24
|
|
|
cezar60, możesz tylko będzie głośniej Ci chodził |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 21:32
|
|
|
kolego moze którys kabel pomyliłes i dla tego ci strzelał w filter kolejnosc zapłonu.. |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:41
|
|
|
cezar60 napisał/a: | a czy moge odpalic bez filtra powietrza lub na takim polamanym.? |
Tak jak kolega Młody napisał wyżej,można odpalić beż filtra ale na benzynie.Gaz jest bardzo czuły na ilość gazu i powietrza,więc po przełączeniu na gaz autko pewnie zgaśnie.
Sprawdź kolejność kabli WN bo tak to wygląda jak by były pozamieniane.Yoyo napisał Ci kolejność zapłonu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 08:59
|
|
|
a z kopułki idzie kabel do cewki i i gdzis posrodku tak jakby u mnie był wbity jakis drugi kabel w ten co do cewki idzie, do czego on jest. czy bez niego tez odpale.
** Dodano: 10-01-2009, 10:57 **
na stare kopułce było 2 1 3 4 a na nowej jest 1 3 4 2 . czy to moze byc wina kopułki? czy podłaczyc do nowej kopułki przewody tak jak były podłaczone w starej? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:00
|
|
|
tam idzie jeden kabelek cewka-kopułka i nic więcej tam być nie powinno, swoją drogą dziwne, że kupiłeś kable WN bez kabla do cewki - powinien w komplecie być |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:52
|
|
|
yoyo, może na sztuki brał....u mnie w mieście takie cuda można |
_________________
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:54
|
|
|
jest w komplecie tylko ze za krótki , kumpel pojechal wymienic kable , zobacze czy cos to da moze te strzaly sa wlasnie przez kable, bo na benzynie jest lepiej najgorzej na gazie. a kable podłaczyc tak jak na nowej kopułce, czy według starej ,. Nowa jest identyczna jak stara rozni sie tylko kolorem i rozlozeniem tych cylindrow, na starej 2134 i wszystko chodzilo ok poki sie nie spalila, nowa 1342 no i ledwo odpala i strzela. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-01-2009, 12:41
|
|
|
cezar60, podepnij tak jak pisze na starej czyli 2134.U mnie jest tak samo. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 13:37
|
|
|
kolejność zapłonu w naszych silnikach to 1342 - najważniejsze jest określić które gniazdo to 1 cylinder, a później po kolei w prawo
teoretycznie 2134 to to samo co 1342 tylko 1 cylinder wypada w innym miejscu i stad te problemy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 14:21
|
|
|
czyli podłaczyc według starej. bo jak wg nowej podłaczone było to na gazie strzela ale odpala a na benzynie czasem strzela nie tak czesto jak na gazie i chodzi na gazie i na benie jak maluch i tak jakby wysokich obrotów nie było |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:27
|
|
|
opcje są 2:
łatwiejsza:
sprawdzić gdzie na starej kopułce była 1 i dalej w prawo podpiąć po kolei 3,4,2 (czyli zgodnie z napisami ze starej)
fachowa:
odkręć świece 1 cylindra, wsadź tam np długi śrubokręt, przekręć silnikiem (ręcznie, nie rozrusznikiem), aż tłok wyjdzie na samą górę (śrubokręt się uniesie) i gdy tłok będzie w górnym martwym punkcie (najwyższym położeniu) to palec w kopułce będzie wskazywał miejsce podłączenia 1 lub 3 cylindra (ponieważ podczas cyklu tłok dwa razy ląduje w GMP) - wtedy masz juz tylko 2 możliwości podpięcia |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 16:35
|
|
|
juz odpalilem i normalnie chodzi tak jak wczesniej tylko iskry skacza po kablach , i mam takie pytania? czy te kable i kopułka co sie spalily wczesniej u mnie to mogły sie spalic przez przebicie?? i czy moge gdzies jechac jak mam przebicie w kablach. ? widze jak iskra zaczyna skakac od cewki , ten jeden kable jest nie wymieniony . czy jezeli idzie od tego kabla to reszta moze byc dobra a iskra skacze przez to ze ten jeden ma przebicie czy wszystkie do wymiany? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 21:09
|
|
|
Jeżeli iskra skacze Ci od cewki - wymień koniecznie kabel cewka - kopułka. Pozostałe mogą, ale nie muszą być dobre - zależy jakiej produkcji kable kupiłeś.
Kolejna ważna rzecz - skoro wypaliło ci dziurę w poprzedniej kopułce, skoro strzela Ci w dolot, ustaw dokładnie punkt zapłonu (wnioskuję, ze kolejność kabli masz już ok). Sprawdź jeszcze stan palca - rozdzielacza zapłonu. Obstawiam, że też będzie kiepski; koszt nowego od 5-20 zł. Polecam całość (kable WN, świece, kopułka i palec) z firmy Beru - chyba najlepsza jakościowo i niedroga.
I jeszcze co do strzelania na benie (mniej) i na gazie (więcej) - do gazu powinno się nieco przyspieszyć zapłon. Skoro na gazie strzela Ci częściej - obstawiam zbyt późny zapłon. Chyba, ze doszło do przeskoczenia paska rozrządu o jeden ząbek. Tak czy inaczej - potrzebna jest dokładna kontrola punktu zapłonu po znakach. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 11-01-2009, 05:20
|
|
|
kabel od cewki do kopulki wymieniony zdaje sie ze dobry , na 1 i chyba 3 cylindrze widac jak swiece mrygaja na naiebiesko i czasem iskra pojdzie po przewodzie. zrobilem juz 150km i ani razu nie strzelil. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
|