Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki parownik do ośmiozaworowej dwulitrówki?
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 20:52   Jaki parownik do ośmiozaworowej dwulitrówki?

Witam :)

Moja tempra dzisiaj przesadziła - zżarła 23l gazu na setke. A wcale nie butowałem. I tylko może z dwa razy powarczała sobie spokojnie na jałowym przez jakieś 10 min.

Wcześniej "mieściła" się w 20-tce, ale dzisiaj to już całkiem przesadziła :P

No i właśnie, pytanie jak w temacie. Czym się kierować przy kupnie nowego parownika? Mocą, gabarytami, czy że dedykowana do tego rodzaju instalacji?

A że mam na to odłożone 200zł więc myślę że jakiś wybór tam mam :)

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 20:55   

przemog666, a nie myślałeś żeby samemu zrobić regenerację.
Ja robiłem to pierwszy raz w życiu i zeszło mi około 1,5 godziny a koszt zestawu naprawczego to 50zł.
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 20:58   

Hmm... szczerze mówiąc jakoś tak nie myślałem w tej kategorii :P
Bym musiał najpier dowiedzieć się czy do mojego parownika są zestawy naprawcze... a co w tych zestawach zwykle się znajduje? Pytam bo u mnie jedna z śrubek ma czasem tendencje do "samowkręcania" :D
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 21:03   

przemog666, dowiedz się jaki to parownik to poszukamy.
W zestawie są membrany,oringi i kilka drobnych rzeczy.
Tu zestaw przykładowy
http://moto.allegro.pl/k2...1996986022.html
Śrubkę wkręć na kleju do gwintów jeżeli to nie wina śrubki :D
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 21:07   

OK. Dzięki za ekspresowy odzew. To jutro jak wrócę z roboty to zajrzę pod maskę :)
Jeszcze raz dzięki wielkie :)
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2011, 21:33   

Tylko jaką masz pewność że to parownik, moje 2.0 lubiło gaz ale nie w takich ilościach, bo nie sądze żeby przez automat zżerało aż 5L więcej.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 21:37   

W sumie pewności nie mam... :P
ale jak będzie zregenerowany parownik to chyba coś tam pomorze :) ;)
Nawet jakoś tak "z głupia franc" zainteresowałem się tematem HHO :D
Ciekawe czy ma prawo bytu takie "cuś" - http://moto.allegro.pl/in...2007021420.html :P
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 21:37   

Bdm, jeżeli to nie będzie parownik to tym bardziej nie ma sensu kupować nowego a regeneracja i przy okazji wymiana filtra gazu na pewno nie zaszkodzi

** Dodano: 27-12-2011, 21:39 **
przemog666, też się interesowałem HHO i będę chciał go zamontować do następnego nabytku
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2011, 21:49   

ja bym najpierw filtr gazu wymienił, pojechał na regulacje do jakichś kumatych gaziarzy, dopiero potem sie parownikiem zajmował, takie spalanie nie musi byc nawet wywołane przez instalacje gazową ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2011, 21:57   

Bdm napisał/a:
takie spalanie nie musi byc nawet wywołane przez instalacje gazową ;)

Dokładnie.
Ja kiedyś miałem problem z przepustnicą w 1,6 i palił mi 18-20l a po wymianie spadło do 11l ale tak jak napisałem wcześniej regeneracja jest tania i na pewno nie zaszkodzi.
  
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2011, 00:25   

poczytajcie o hho bo coś zalatuje ,,
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-12-2011, 00:17   

W moim tipo 2.0 8v tez mialem robic regeneracje parownika Lovata lecz akurat do tego membrany nie byly najtansze.Poza tym mialem urwana jedna srubke i ciezko bylo nia regulowac wiec koszt membrany plus dodatkowo 50 zl i mialem nowy taki sam Lovato.Kosztowal jakies 170 zl jakies pol roku temu.
Spalanie obecnie w wersji ekonomicznej srednio ok.11 lpg.Jak chce jechac szybciej odkrecam srube na wezu o 1 obr i wtedy zbiornik 33 l starcza na 200 km lub nawet niecale 200.Ale kazdy bieg na max wtedy.
Na starym parowniku spalanie bylo nieco wieksze ale to moze kwestia regulacji-moze jeszcze nie byl taki zly.Choc jak rozebralem membrany byly sztywne i spekane a chodzil kilka lat.
Przypomina mi sie teraz okres kiedy spalanie bylo niesamowicie duze-wtedy mimo ze gaz byl tani nie oplacalo mi sie jezdzic.Bylo niemalze od stacji do stacji.Wkolko tankowalem a przy tym moc nie za bardzo i problem z wolnymi obrotami.
Problemem okazal sie przestawiony rozrzad.Gaz poprostu nie spalal sie w calosci w silniku i umykal wydechem.Nie pamietam juz czy byly to 2 czy 3 zabki ale jakos tak i bodajrze wal korbowy nie pasowal do walkow rozrzadu.Bo miedzy walkami bylo ok.Po przywroceniu prawidlowego ustawienia silnik dosc ozyl,gaz trzeba bylo sporo skrecic bo sie dusil nim.Ale byla to niewatpliwie przyczyna wysokiego spalania.Wiec na wstepie to sprawdz by niepotrzebnie kasy nie wydawac.Rozrzad w tipo jest kiepsko skonstruowany.Plytkike zeby,waski pasek choc kolka szerokie.Do tego balansowka mijajaca sie u mnie na milimetr.Nie wyglada to solidnie wiec ja dbam o rozrzad czesciej niz fabryka zaleca.Ustawienie naciagu paskow tez nie jest proste choc mozliwe.Ja droga eksperymentow ustawilem prawidlowy naciag i jest ani za mocno ani za luzno.Brakuje tam poprostu samonapinacza ale lata 90 to jeszcze nie ten okres.Jak go kupilem to olejem chlapalo spod oslony az po masce i poprzedni wlasciciel twierdzil ze to nic takiego.A wiadomo jak reaguje guma na olej.Zreszta cale tipo mialo taki stan jak ten rozrzad.Rano moge sprawdzic konkretnie jaki model parownika mam bo wg mnie sprawuje sie dobrze choc parownik wiem ze zle umieszczony ale tak juz byl.Jest przed akumulatorem i memranami w kierunu jazdy a powinien byc w poprzek.Do tego akumulator jaki udalo mi sie zmiescic to max.53 Ah
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2011, 17:07   

No i zajrzałem wreszcie pod maskę ;)
Parownik to jakiś AG mod.AT
Przegrzebałem też alledrogo i to chyba takie "cuś" jest http://allegro.pl/wyprzed...2003521314.html
I teraz takie pytanko mam - wg opisu aukcji to są ich 3 wersje - 100, 140 i 200HP. No i po czym poznać jaki jest mój?
A zestawów naprawczych, faktycznie, jest do tego milionpięćsetstodziewięćset :)

A zaś co do kwestii poprzestawianych rozrządów i zdupconych przepustnic - to aż się boję :/ wolę żeby parownik był do du*y.

** Dodano: 29-12-2011, 17:14 **
A właśnie, jeszcze jedna kwestia - ten filterek od gazu to musi być pod konkretny chyba ten...on...obudowe?
Mam coś podobnego do takie paskudztwa http://allegro.pl/lovato-...2012671244.html
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2011, 18:58   

przemog666, jeżeli będziesz brał parownik to weź 140 bo masz więcej mocy niż 100KM a jeżeli będziesz brał zestaw do regeneracji to napisz żeby pod ten konkretny parownik dali Ci filtr gazu.
Co do przepustnicy itp to i tak musisz coś wyeliminować a regeneracja lub nowy parownik nie zaszkodzą.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load