Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochód skacze przy 90km/h
Autor Wiadomość
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-11-2010, 16:12   Samochód skacze przy 90km/h

Witam, dzisiaj jechałem po obwodnicy która jest płaska jak stół 8) i zauważyłem dziwną anomalię przy przekroczeniu prędkości 85km/h a zwłaszcza przy 90km/h przód samochodu dziwnie podskakuje a wibracje te przenoszone są na kierownice która także szaleje i podskakuje! :?
Dodam, że opony są świeżo wyważone (tydzień temu). Może wiecie co może być przyczyną takiego zachowania auta?
Aha i jeszcze nie wiem czy to jest normalne ale przy 90km/h mam 3,5 k obrotów i silnik już zaczyna wyć ...
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-11-2010, 18:03   

westmorland, sprawdź czy któryś z odważników z felgi nie odpadł, bo to się zdarza. Poza tym sprawdź też zawieszenie. Takie rzeczy dzieją się także przy zużytych wahaczach (tak było w moim przypadku, też po przekroczeniu 90km/h).

Jakie masz koła i opony na przedniej osi? Masz takie obroty na V biegu? Bo ja na IV miałem takie obroty przy 100km/h.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-11-2010, 18:58   

Z przodu mam dosyć szerokie 185/70 r13. Właśnie byłem przed domem sprawdzić i ciężarki się trzymają. ciechu możesz mieć rację z tymi wahaczami ostatnio znajomy mechanik mówił mi że mam do wymiany prawy wahacz bo sworzeń już się kończy...
to by wyjaśniało to podskakiwanie, jutro jadę na wymianę uszczelki pod miską i jak dostane na miejscu w sklepie to kupię nowy wahacz i od razu wymienię bo nie jestem kamikadze ;/.
No właśnie a druga sprawa to te obroty... tak dokładnie na V biegu przy 90km/h mam 3,5 tys obrotów.
Ogólnie Tipek jest jakiś słaby i bardzo wolno się rozpędza, wcześniej max jaki z niego wydusiłem na obwodnicy to było 115 i już miał dosyć i kręcił się dosyć wysoko :sciana: Dodam tylko 1.4 90' (lpg)
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-11-2010, 19:01   

To słabo, bo ja mam zgazowany już 7 lat również 1.4 i buja się 160...
Coś nie tak, ale niech wypowiedza się mądrzejsi.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-11-2010, 21:50   

westmorland, opony masz w miarę dobrze dobrane, więc przekłamań dużych nie masz. Raptem 1%. Może Ci się sprzęgło śliska i do tego blokują się hamulce. Podnieś go przy każdym kole i sprawdź czy nie mają oporu jak ręcznie zakręcisz. Sprzęgło sprawdź próbując ruszyć zrywem. Wyczujesz kiedy coś jest nie tak. Te dwa czynniki mogą mieć właśnie wpływ na takie dziwne obroty i mulącą jazdę. Na benzynie też tak ciężko jest Ci go rozbujać?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-11-2010, 21:56   

ciechu, na benzynie troszeczkę lepiej sobie radzi ale też szału nie ma. Dobra tak zrobię przodu na pewno nie blokują hamulce ponieważ już były tak właśnie sprawdzane u znajomego mechanika ale nie sprawdzałem tylko tylnych kół. A sprzęgło sprawdzę jutro w drodze do niego. Jak będzie to sprzęgło to powinno zaszarpać samochodem czy właśnie go po mału rozbujać ?
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-11-2010, 22:13   

a jak będziesz pod autem to tak z czystej ciekawości sprawdź czy masz odważnik na prawej półosi. taki walec nałożony na półoś.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-11-2010, 22:26   

Dobra to też jutro sprawdzę skorzystam z dostępu do kanału i przejrzę całe zawieszenie. Skończy się w końcu gubienie oleju pod miską, chociaż jeden problem mniej z głowy będzie... :roll:

aha konikks, czy ten odważnik powinien być też po lewej stronie czy jest w ogóle tylko jeden?
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-11-2010, 23:10   

a filtr powietrza kiedy kolego wymieniałes?
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-11-2010, 23:25   

westmorland, powinien Ci szarpnąć, zamielić kołem, względnie jak za mało gazu dasz to zgaśnie. Wtedy sprzęgło jest ok. Jeśli jednak auto mimo nagłego puszczenia sprzęgła przy wysokich obrotach zacznie powoli ruszać, koła przy tym nie zamielą, a obroty gwałtownie nie spadną, to znaczy że się sprzęgło śliska. Wtedy albo okładzina cierna jest zjechana, albo docisk pada.

A odważnik jest jeden, na dłuższej półośce ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-11-2010, 15:08   

Wczoraj sprawdziłem sprzęgło i jest ok, odważnik na półośce jest, nowy olej wczoraj wlany troszkę teraz lżej pracuje, Tipek dostał też nową uszczelkę pod miskę bo przeciekała :D filtr powietrza nie jest jeszcze najgorszy, to podskakiwanie mechanik wyjaśniaj kończącym się wahaczem lub jajkiem na oponie.
Ale auto cały czas jest ospałe zamulone i bardzo szybko wkręca się na wysokie obroty i silnik aż wyje :sciana: a do tego ostatnio spalanie gazu wzrosło mi do 16l :evil: :red_kartka: Nie mam pojęcia co z nim jest ! :x
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-11-2010, 15:20   

westmorland napisał/a:
to podskakiwanie mechanik wyjaśniaj kończącym się wahaczem lub jajkiem na oponie.
jajko na oponie wyczułbyś też przy 40km/h. Stawiam na wahacz.

westmorland napisał/a:
auto cały czas jest ospałe zamulone i bardzo szybko wkręca się na wysokie obroty i silnik aż wyje :sciana: a do tego ostatnio spalanie gazu wzrosło mi do 16l :evil:
sprawdzałeś to sprzęgło? Bo wszytko za tym przemawia. Włącznie z tym mega spalaniem ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-11-2010, 18:13   

ciechu, sprzęgło sprawdziłem i jest w porządku po szybkim zdjęciu nogi z gazu koła ładnie zmieliły sprawdzałem 3 razy na gładkiej powierzchni (uwielbiany przez drifterów parking lilda) przy ruszaniu pod wzniesienie sprzęgiełko także bardzo ładnie łapie. A na spalanie może mieć wpływ filtr gazu? i być może nadszedł czas na regeneracje reduktora...
No więc problem zawieszenia tkwi w wahaczu, będę musiał go zamówić z allegro bo u mnie w sklepie zaśpiewali sobie 170zł :|
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-11-2010, 19:52   

westmorland, szukaj wahacza marki FAST. W granicach 100zł są a dość solidne. No i zwróć uwagę na to jaki masz sworzeń!

westmorland, filtr, świece, kable, kopułka... to podstawowe rzeczy jeśli chodzi o spalanie. A na regulacji LPG kiedy ostatnio byłeś?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-11-2010, 21:19   

ciechu, Dobra po wypłacie zamówię wahacz FAST'a.
Samochód mam w sumie od niedawna ale wszystkie świece dają iskrę, kable były wymieniane na krótko przed moim zakupem, została mi tylko do sprawdzenia kopułka i filtr... Regulacji jeszcze nie robiłem ponieważ po zakupie spalał mi bardzo ładnie w granicach 10-11l po mieście dopiero ostatnio tak się pogorszyło, ja sobie to tłumaczyłem tym, że robię bardzo krótkie trasy 2 do 4km po mieście i silnik znowu stygnie przez kilka godzin i powrót więc na moje nawet nie zdąży się dobrze rozgrzać... ale posprawdzać wszystko i tak muszę. ciechu, Dzięki za podpowiedzi :)
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2011, 10:43   

Mam pytanko ja moim tipkiem jak jade 90km/h to czuje drgania na kierownicy jak zwolnie ponizej 80km/h to wszystko jest ok prosze o pomoc :(
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 11:05   

Cytat:

Mam pytanko ja moim tipkiem jak jade 90km/h to czuje drgania na kierownicy jak zwolnie ponizej 80km/h to wszystko jest ok prosze o pomoc :(

Może opony nie wyważone? Konćówki drążków kierowniczych może już mają luzy.
     assistance   Moneta
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2011, 18:09   

Opony na pewno są wyważone, jak mogę sprawdzić że są luzy na drążkach? :) :?:
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-01-2011, 18:37   

Cytat:
jak mogę sprawdzić że są luzy na drążkach? :) :?:


machasz kierownicą delikatnie i szybko i patrzysz się na koło czy się rusza czy nie. Jak się nie rusza a kierownica się odchyla znacznie to są luzy. A jak koło reaguje adekwatnie do ruchów kierownicy to jest OK
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 18:37   

Wygodnie jest z kanału, spróbuj poruszać końcówkami drążków i spróbuj wyczuć czy mają jakieś luzy. Poszukaj też na forum bo było o tym pisane.
Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2011, 23:30   

ok jutro sprawdze co go tam boli dzieki pozdrawiam :)
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2011, 13:06   

U mnie bicie na kierownicy jest nawet przy 30..Pewnie końcówki do wymiany,do tego mam wspomaganie odłączone może ma to jakiś wpływ...
A samochód mi trzęsie przy 80 km/h ale mam z przodu jedną opone kierunkową założoną odwrotnie i jest w niej ta pianka do uszczelniania bo mi powietrze schodziło... :sciana:
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-01-2011, 20:09   

Daniel75, taki sam efekt miałem też przy uszkodzonych tulejach wahacza.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2011, 20:32   

wahacze zmieniałem z 4 miesiące temu dzis dobiłem powietrza i sie troche poprawiło . mam takie pytanie mam wspomaganie i jak wjeżdżam na krawężnik to delikatnie szarpnie kierownica czy tak ma byc przy wspomaganiu czy cos jest nie chalo z tym i tez ztymi drganiami przy 90km/h :sciana: :?:
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load