|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwne trzeszczenie i wycie podczas skretu kół |
Autor |
Wiadomość |
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2005, 18:23 Dziwne trzeszczenie i wycie podczas skretu kół
|
|
|
COs sie stalo u mnie chyba ze wspomaganiem,doslownie przed chwila.
Podczas postoju czy jazdy jak skrece kierownice nawet lekko to wydobywa sie z komory silnika lekkie trzeszczenie czasami i non stop jakies wycie, nie wiem co to wyje i trzeszczy ale mysle ze wspomaganie,moze pompa.
Do momentu az to sie stalo wspomaganie chodizlo mi chyba ladnie, bo leciutko (zreszta teraz tez lekko) tylko przyt maksymalnym skrecie piszczalo i spadaly obroty ale tak to bylo ladnie,natomiast teraz jest tragedia.
Pomozcie mi co to moglo sie stac, czyzby siadla pompa czy to jakas inna kwestia ??
p.s płynu w zbiorniczku od wspomagania mam lekko ponizej maksimum i jest on grafitowego koloru, nie znam sie na tym wiec opisuje wszystko.
Jak odkrecilem korek od zbiorniczka to mailem duzo malutkich babelkow powietrza na brzegach,jakby mialo wykipiec
POMOCY |
_________________ FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI" |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2005, 20:27
|
|
|
Co może być powodem tych dźwięków jak i bąbelków w tej chwili nie wiem (nic rozsądnego mi nie przychodzi do głowy), ale co do koloru płynu w układzie wspomagania to powinien mieć kolor czerwony. Masz pewnie bardzo zużyty płyn wspomagania. Może to jest powodem wystąpienia tych objawów ? |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 20:38
|
|
|
jeśli to tak nagle wyskoczyło a płyn sie zasyfiał stopniowo to może rzeczywiście pompa, wiadomo, na chodzącym silniku to czuć; od biedy (ale wątpię) zastan. się czy pasek od wspomagania byłby w stanie jakoś trzeszczeć czy 'grać' jak się ślizga czy coś;
od wspomagania do silnika masz osobny pasek jak klinowy, ale jak on jest do D to raczej nie haasuje, jedynie wspomaganie gorzej chodzi i silnik męcząc się może bardziej się telepać (ja tak miałem, ale wyczuwalne na LPG było).
zależy też co to gra, czy 'cokolwiek' pod maską czy konkretnie z obszaru silnika.. hm... może pompa a może np jakieś łożysko po którym pasek od wspomagani leci a może jeszcze coś.... coś przy wspomaganiu wiadomo, wychodzi przy skręcaniu bo wtedy silnik jest bardziej obciążany przez wspomaganie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2005, 20:41
|
|
|
Wymienilem plyn od wspomagania i ucichlo,nie ejst jeszcze tak jak byc powinno ale juz lepiej,natomiast czasami slychac lekkie popiskiwanie,czy to pasek ??
Ale plyn znowu lekko sciemnial i nei ejst idealnie czerwony,wiec co radzicie,wymienic go jeszcze raz na spokojnie zeby byl czysty kolor ?? |
_________________ FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI" |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 21:17
|
|
|
o,o..... ja miałem paski już o wiele za stare i tak pięknie piszczało przy maxymalnych skrętach, nieważne czy postój czy w drodze, byle silnik chodził i wspomaganie, starczyło zkaręcić.... co najlepsze - silnik się telepał przy max skręcie, przy pasku do D. jak się ślizgał od wspomagania, ale to nie tyle pasek piszczał (on chyba prawie nic) a piski gdzieś z silnika czy chyba nawet to kóleczko co to się na nim pasek obraca; nie wiem, czy łożyska czy co, i czy to było kółeczko od wałka silnika czy od pompy; w każdym razie na kółeczka nowy pasek, za grosze , założony, _naciąg_ wyregulowany i sprawdzany i teraz pięknie jest...
a przedtem jak zimny silnik czy jeszcze nie 'rozgoniony' :-D i saby jeszcze (na czułym LPG) to np przy max skręcie, na postoju, jak się bardziej telepał to lubiał zgasnąć (a i piszczało też) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-04-2005, 10:09
|
|
|
Piszczenie przy max skręcie jest normalne. wtedy o ile pamiętam otwiera się zawór zwrotny i piszczy.
Jeśli płyn nie był zmieniany to nie dziw sie że szybko stanie się czarny. U mnie tez tak jest. Po pól roku znów zmienię.
Często po wymianie piszczy z pozostałości powietrza w układzie i syfu który sie nagroadził. mi dopiero po kilku dniach ustało.
Napiszcie łopatologicznie jak ustawić naciąg paska bo nie wiem jakiej siły uzyć żeby pasek ugiął się ten 1cm. No i jak podkręcić srubę przy alternatorze, bo ten pasek tez mam luźny. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2005, 10:51
|
|
|
Marcin81 napisał/a: | Wymienilem plyn od wspomagania i ucichlo,nie ejst jeszcze tak jak byc powinno ale juz lepiej,natomiast czasami slychac lekkie popiskiwanie,czy to pasek ?? |
Ale ty mowisz o kolach w na wprost i jak skrecasz lekko w prawo/lewo? Nie skrecasz na max lewo/prawo? Bo jesli na maxa to tak buczy, otwiera sie zawor przelewowy i tak slychac.
Jesli tylko lekko skrecasz i Ci piszczy to zapewne bedzie to juz "konczace" się łozysko wspomagania. Widocznie olej od wspomy byl juz tak wyeksploatowany ze nie mial wlasciwosci smarnych no i lozysko widocznie juz "padło".
Ale sprawdz jeszcze naciag paska. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
slawek
Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 41 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 05-05-2005, 19:55
|
|
|
WITAM,MAM PYTANKO DO MARCIN 81,ILE OLEJU POTRZEBNE DO WYMIANY W WSPOMAGANIU ,ILE ON KOSZTUJE I JAK SIE NAZYWA, CZY CIEZKO GO WYMIENIC,PROSIL BYM O KROTKI OPIS JAK BY BYLO TO MOZLIWE.POZDRAWIAM.
Używaj małych liter.
MOD |
_________________ TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-05-2005, 09:32
|
|
|
Oleju wchodzi ok. 0,6-0,7. Ja kupiłem polski (chyba Hydrol). Powiedz, że czerwony płyn/olej do wspomagania. Mój jest z Orlenu i opakowanie jest niebieskie. Jak wrócę do domu to napiszę jak się nazywa, ale to raczej nie ma znaczenia, bo tu nie ma klas jak w przypadku oleju silnikowego. 1litr kosztuje ok. 13-17zł. Starcza na dolewki- co kilka miesięcy odciągnij to co jest w zbiorniczku i wlej nowy który został. Jeśli ma się zmarnować to niech pompa ma nowy J
Zmiana? Opisywano to już wiele razy. Poszukaj na forum. No dobra, napiszę. Odłącz przy zbiorniczki wąż powrotny. Wydaje mi się, że to ten idący do pompy, nie do kolumny, ale nie pamiętam- sprawdzę na 100% i napiszę, ale na pompie są strzałki. Możesz wcześniej odpompować to co jest w zbiorniczku, albo jak odłączysz wąż to samo wyleci. Zatkaj otwór i wlej do pojemnika olej. Niech ktoś włączy silnik. Z drugiego węża wyleci olej- wcześniej włóż go do butelki. Sukcesywnie dolewaj oleju do pojemnika, bo pompa będzie go zasysała. Osoba w środku niech kręci kołami – ułatwi to czyszczenie układu. Po wszystkim skręć wszystko i gotowe. Jeśli masz oryginalne zaciski to musisz je zniszczyć, więc kup jedną zakręcaną. |
|
|
|
|
slawek
Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 41 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 06-05-2005, 16:20
|
|
|
Serdeczne dzieki,wszystko zrobilem jak w opisie,nie było zadnych problemow.tylko jeszcze cos zgrzyta w spomaganiu,narazie nie wiem co to moze byc , moze z czasem samo poprawi sie .Za dlugo chyba jezdzilem z mala iloscia oleju.Pozdrawiam.Sławek.
[ Dodano: Pią 06 Maj, 2005 16:57 ]
A jeszcze jedno pytanko.Ile ma byc zanuzona miarka w oleju w pojemniczku ta w srodku biała? |
_________________ TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|