Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne trzeszczenie i wycie podczas skretu kół
Autor Wiadomość
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2005, 18:23   Dziwne trzeszczenie i wycie podczas skretu kół

COs sie stalo u mnie chyba ze wspomaganiem,doslownie przed chwila.
Podczas postoju czy jazdy jak skrece kierownice nawet lekko to wydobywa sie z komory silnika lekkie trzeszczenie czasami i non stop jakies wycie, nie wiem co to wyje i trzeszczy ale mysle ze wspomaganie,moze pompa.
Do momentu az to sie stalo wspomaganie chodizlo mi chyba ladnie, bo leciutko (zreszta teraz tez lekko) tylko przyt maksymalnym skrecie piszczalo i spadaly obroty ale tak to bylo ladnie,natomiast teraz jest tragedia.
Pomozcie mi co to moglo sie stac, czyzby siadla pompa czy to jakas inna kwestia ??

p.s płynu w zbiorniczku od wspomagania mam lekko ponizej maksimum i jest on grafitowego koloru, nie znam sie na tym wiec opisuje wszystko.
Jak odkrecilem korek od zbiorniczka to mailem duzo malutkich babelkow powietrza na brzegach,jakby mialo wykipiec

POMOCY
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2005, 20:27   

Co może być powodem tych dźwięków jak i bąbelków w tej chwili nie wiem (nic rozsądnego mi nie przychodzi do głowy), ale co do koloru płynu w układzie wspomagania to powinien mieć kolor czerwony. Masz pewnie bardzo zużyty płyn wspomagania. Może to jest powodem wystąpienia tych objawów :-k ?
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2005, 20:38   

jeśli to tak nagle wyskoczyło a płyn sie zasyfiał stopniowo to może rzeczywiście pompa, wiadomo, na chodzącym silniku to czuć; od biedy (ale wątpię) zastan. się czy pasek od wspomagania byłby w stanie jakoś trzeszczeć czy 'grać' jak się ślizga czy coś;
od wspomagania do silnika masz osobny pasek jak klinowy, ale jak on jest do D to raczej nie haasuje, jedynie wspomaganie gorzej chodzi i silnik męcząc się może bardziej się telepać (ja tak miałem, ale wyczuwalne na LPG było).
zależy też co to gra, czy 'cokolwiek' pod maską czy konkretnie z obszaru silnika.. hm... może pompa a może np jakieś łożysko po którym pasek od wspomagani leci a może jeszcze coś.... coś przy wspomaganiu wiadomo, wychodzi przy skręcaniu bo wtedy silnik jest bardziej obciążany przez wspomaganie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2005, 20:41   

Wymienilem plyn od wspomagania i ucichlo,nie ejst jeszcze tak jak byc powinno ale juz lepiej,natomiast czasami slychac lekkie popiskiwanie,czy to pasek ??
Ale plyn znowu lekko sciemnial i nei ejst idealnie czerwony,wiec co radzicie,wymienic go jeszcze raz na spokojnie zeby byl czysty kolor ??
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2005, 21:17   

o,o..... ja miałem paski już o wiele za stare i tak pięknie piszczało przy maxymalnych skrętach, nieważne czy postój czy w drodze, byle silnik chodził i wspomaganie, starczyło zkaręcić.... co najlepsze - silnik się telepał przy max skręcie, przy pasku do D. jak się ślizgał od wspomagania, ale to nie tyle pasek piszczał (on chyba prawie nic) a piski gdzieś z silnika czy chyba nawet to kóleczko co to się na nim pasek obraca; nie wiem, czy łożyska czy co, i czy to było kółeczko od wałka silnika czy od pompy; w każdym razie na kółeczka nowy pasek, za grosze , założony, _naciąg_ wyregulowany i sprawdzany i teraz pięknie jest...
a przedtem jak zimny silnik czy jeszcze nie 'rozgoniony' :-D i saby jeszcze (na czułym LPG) to np przy max skręcie, na postoju, jak się bardziej telepał to lubiał zgasnąć (a i piszczało też)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 28-04-2005, 10:09   

Piszczenie przy max skręcie jest normalne. wtedy o ile pamiętam otwiera się zawór zwrotny i piszczy.
Jeśli płyn nie był zmieniany to nie dziw sie że szybko stanie się czarny. U mnie tez tak jest. Po pól roku znów zmienię.
Często po wymianie piszczy z pozostałości powietrza w układzie i syfu który sie nagroadził. mi dopiero po kilku dniach ustało.
Napiszcie łopatologicznie jak ustawić naciąg paska bo nie wiem jakiej siły uzyć żeby pasek ugiął się ten 1cm. No i jak podkręcić srubę przy alternatorze, bo ten pasek tez mam luźny.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2005, 10:51   

Marcin81 napisał/a:
Wymienilem plyn od wspomagania i ucichlo,nie ejst jeszcze tak jak byc powinno ale juz lepiej,natomiast czasami slychac lekkie popiskiwanie,czy to pasek ??

Ale ty mowisz o kolach w na wprost i jak skrecasz lekko w prawo/lewo? Nie skrecasz na max lewo/prawo? Bo jesli na maxa to tak buczy, otwiera sie zawor przelewowy i tak slychac.

Jesli tylko lekko skrecasz i Ci piszczy to zapewne bedzie to juz "konczace" się łozysko wspomagania. Widocznie olej od wspomy byl juz tak wyeksploatowany ze nie mial wlasciwosci smarnych no i lozysko widocznie juz "padło".
Ale sprawdz jeszcze naciag paska.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 05-05-2005, 19:55   

WITAM,MAM PYTANKO DO MARCIN 81,ILE OLEJU POTRZEBNE DO WYMIANY W WSPOMAGANIU ,ILE ON KOSZTUJE I JAK SIE NAZYWA, CZY CIEZKO GO WYMIENIC,PROSIL BYM O KROTKI OPIS JAK BY BYLO TO MOZLIWE.POZDRAWIAM.

Używaj małych liter.
MOD
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-05-2005, 09:32   

Oleju wchodzi ok. 0,6-0,7. Ja kupiłem polski (chyba Hydrol). Powiedz, że czerwony płyn/olej do wspomagania. Mój jest z Orlenu i opakowanie jest niebieskie. Jak wrócę do domu to napiszę jak się nazywa, ale to raczej nie ma znaczenia, bo tu nie ma klas jak w przypadku oleju silnikowego. 1litr kosztuje ok. 13-17zł. Starcza na dolewki- co kilka miesięcy odciągnij to co jest w zbiorniczku i wlej nowy który został. Jeśli ma się zmarnować to niech pompa ma nowy J
Zmiana? Opisywano to już wiele razy. Poszukaj na forum. No dobra, napiszę. Odłącz przy zbiorniczki wąż powrotny. Wydaje mi się, że to ten idący do pompy, nie do kolumny, ale nie pamiętam- sprawdzę na 100% i napiszę, ale na pompie są strzałki. Możesz wcześniej odpompować to co jest w zbiorniczku, albo jak odłączysz wąż to samo wyleci. Zatkaj otwór i wlej do pojemnika olej. Niech ktoś włączy silnik. Z drugiego węża wyleci olej- wcześniej włóż go do butelki. Sukcesywnie dolewaj oleju do pojemnika, bo pompa będzie go zasysała. Osoba w środku niech kręci kołami – ułatwi to czyszczenie układu. Po wszystkim skręć wszystko i gotowe. Jeśli masz oryginalne zaciski to musisz je zniszczyć, więc kup jedną zakręcaną.
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 06-05-2005, 16:20   

Serdeczne dzieki,wszystko zrobilem jak w opisie,nie było zadnych problemow.tylko jeszcze cos zgrzyta w spomaganiu,narazie nie wiem co to moze byc , moze z czasem samo poprawi sie .Za dlugo chyba jezdzilem z mala iloscia oleju.Pozdrawiam.Sławek.

[ Dodano: Pią 06 Maj, 2005 16:57 ]
A jeszcze jedno pytanko.Ile ma byc zanuzona miarka w oleju w pojemniczku ta w srodku biała?
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load