|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana amortyzatorów przód |
Autor |
Wiadomość |
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-06-2008, 07:40 Wymiana amortyzatorów przód
|
|
|
Jak w temacie chce wymienic amortyzatory z przodu i mam pytanie, jakich narzędzi potrzebuje żeby to zrobic pod blokiem? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 08:02
|
|
|
Temat już kiedyś taki był, ale opisze go na szybko:
- ściągacze do sprężyn x2 lub x3. Jest to gwintowany pręt z "łapkami" po przeciwnych stronach. Kręcisz w jedną stronę, łapki schodzą się do siebie.
- klucze, nie pamiętam już jakie. Do okręcenia u dołu bodajże 15tki i 17tki.
- klucz imbysowy i oczkowy, ale nie płaski tylko ten "wygięty" (później napisze).
Więc tak, podnosisz auto lewarkiem, demontujesz koło, pokdładasz jakiś bloczek drewniany pod wahacz, opuszczasz auto tak aby sprężyna się ścisnęła.
Zakładasz ściągasze na sprężyny (najlepiej po przękątnej, nie zaczepiaj o podstawę sprężyn na ich podstawie na amortyzatorze, tylko na sprężyny) i próbujesz jeszcze sprężynę dociągnąć. Ile Ci się uda tyle dociągnij.
Auto w górę, sprężyna może troche jeszcze odbić. Odkręcasz dolne mocowanie amortyzatora przy zwrotnicy (dwie śruby).
Następnie odkręcasz 3 śruby przy gnieździe amortyzatora.
Jak podniesiesz maskę, to zobaczysz tam gdzie są amortyzatory takie 3 śruby.
Jak to wszystko już poodkręcałeś to wyjmujesz całość z nadkola.
Coś jak to będzie to wyglądało:
Kładziesz na stół. Zdejmij tą górną zaślepkę na łożyskowaniu, tam znajdziesz śrubę. Bierzesz klucz oczkowy i imbusowy. Wkładasz oczkowy tam i imbusowy.
Imbusowym trzymasz, aby pręt się nie obracał, a oczkwym kręcisz.
Uwaga! Jeżeli dobrze ściągnąłeś sprężynę to nie powinna ona dużo odbić. Bo gdy odkręcisz już to górne mocowanie to - uwaga - może to mocniej odbić. Więc rób to ostrożnie, bo zęby można stracić.
Podstawa to dobrze ściągnięte sprężyny!
Jak to odkręcisz będziesz miał coś takiego:
Wyjmujesz sprężynę i górne mocowanie.
Wkłądasz to na nowy i montujesz wszystko odwrotnie
Ściągacze zdejmij na samym końcu jak już wszystko będziesz miał podokręcane i zamontowane w aucie.
Good luck!
PS Radzę wymienić odrazu gumową osłonę amortyzatora z odbojnikiem. Tą pod numerami 9,10,11. Nie musi być taka jaka pokazana tutaj, byle tylko zgadzała sie wymiarami.
Ja bodajże kupiłem jakie były pod ręką i sprzedawca mówił, że chyba od cienkiego są.
Bynajmniej pasują |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|