Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana amortyzatorów przód
Autor Wiadomość
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-06-2008, 07:40   Wymiana amortyzatorów przód

Jak w temacie chce wymienic amortyzatory z przodu i mam pytanie, jakich narzędzi potrzebuje żeby to zrobic pod blokiem?
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-06-2008, 08:02   

Temat już kiedyś taki był, ale opisze go na szybko:

- ściągacze do sprężyn x2 lub x3. Jest to gwintowany pręt z "łapkami" po przeciwnych stronach. Kręcisz w jedną stronę, łapki schodzą się do siebie.



- klucze, nie pamiętam już jakie. Do okręcenia u dołu bodajże 15tki i 17tki.

- klucz imbysowy i oczkowy, ale nie płaski tylko ten "wygięty" (później napisze).

Więc tak, podnosisz auto lewarkiem, demontujesz koło, pokdładasz jakiś bloczek drewniany pod wahacz, opuszczasz auto tak aby sprężyna się ścisnęła.
Zakładasz ściągasze na sprężyny (najlepiej po przękątnej, nie zaczepiaj o podstawę sprężyn na ich podstawie na amortyzatorze, tylko na sprężyny) i próbujesz jeszcze sprężynę dociągnąć. Ile Ci się uda tyle dociągnij.

Auto w górę, sprężyna może troche jeszcze odbić. Odkręcasz dolne mocowanie amortyzatora przy zwrotnicy (dwie śruby).

Następnie odkręcasz 3 śruby przy gnieździe amortyzatora.
Jak podniesiesz maskę, to zobaczysz tam gdzie są amortyzatory takie 3 śruby.

Jak to wszystko już poodkręcałeś to wyjmujesz całość z nadkola.

Coś jak to będzie to wyglądało:


Kładziesz na stół. Zdejmij tą górną zaślepkę na łożyskowaniu, tam znajdziesz śrubę. Bierzesz klucz oczkowy i imbusowy. Wkładasz oczkowy tam i imbusowy.
Imbusowym trzymasz, aby pręt się nie obracał, a oczkwym kręcisz.

Uwaga! Jeżeli dobrze ściągnąłeś sprężynę to nie powinna ona dużo odbić. Bo gdy odkręcisz już to górne mocowanie to - uwaga - może to mocniej odbić. Więc rób to ostrożnie, bo zęby można stracić.

Podstawa to dobrze ściągnięte sprężyny!

Jak to odkręcisz będziesz miał coś takiego:



Wyjmujesz sprężynę i górne mocowanie.
Wkłądasz to na nowy i montujesz wszystko odwrotnie ;)

Ściągacze zdejmij na samym końcu jak już wszystko będziesz miał podokręcane i zamontowane w aucie.

Good luck!

PS Radzę wymienić odrazu gumową osłonę amortyzatora z odbojnikiem. Tą pod numerami 9,10,11. Nie musi być taka jaka pokazana tutaj, byle tylko zgadzała sie wymiarami.
Ja bodajże kupiłem jakie były pod ręką i sprzedawca mówił, że chyba od cienkiego są.
Bynajmniej pasują ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load