Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mocne uderzenie lewymi kolami w wysoki kraweznik
Autor Wiadomość
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 00:59   Mocne uderzenie lewymi kolami w wysoki kraweznik

Witam, dzis, przynajmniej u mnie, zima zaskoczyla drogowcow. W moim smutnym jak p...a miescie rzecz jasna ZERO jakiejkolwiek piaskarki, takze lod na drogach pokryty swiezym sniegiem. Pojechalem odwiezc dziewczyne ma do domku, i jedziemy sobie smialo a tu co?? Dziadzia wyjezdza z podporzadkowanej chyba spokojnie na trojce W OGOLE nie patrzac co i jak, czy moze sie wlaczyc czy nie. wiecwidzac to nawet nie probowalem hamowac tylko machnalem kierownica, ominalem F A R T E M dziada i co?? Tipek juz nie chcial wrocic do jazdy na wprost. Tyl zaczal zyc swoim zyciem, samochod zaczal sie obracac i ostatecznie z glosnym hukiem zlaczyl sie lewymi kolami z kraweznikiem. Dziadek rzecz jasna oddalil sie w blizej nieznanym kierunku, a ja wysiadam i mysle; felga pewnie pekla (alu) ale nie. tylko patrzac od przodu, kolo po stronie kierowcy stoi / o zbieznosci juz nie wspominajac. W trej chwilo samochodem nie da sie jechac szybciej niz 20km/h i to kontrujac kierownica. Wrocilem do siebie i zdjalem na parkingu kolo, sruby dziwnie ciezej sie odkrecaly ale wygladaly na proste, kolo tez proste bo nie bije. Wiec, co najprawdopodobniej sie poddalo sile ktora zadzialala?! Wachacze sa zeliwne wiec wg mnie predzej by pekly niz sie wygiely. Amortyzator? Sanki? Nie mam pojecia jak to zweryfikowac bo wszystko przynajmniej w swietle latarki wyglada na cale a kat pochylenia kola od pionu jest bynajmniej zauwazalny... Szukalem takiego tematu ale znalazlem tylko to http://forum.tempra.org/t...tor-vt13611.htm ale Kolega Wieprz pisze o mniejszym odksztalceniu calosci i raczej tylko o problemach ze zbieznoscia... Pomocy, bo zostalem bez samochodu :sciana: Serdeczne dzieki za kazda sugestie, moze ktorys z Kolegow mialby chwile czasu i oczywiscie checi zeby zajrzec do mojego Tipka?
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-01-2011, 01:26   

drążek kierowniczy ?

Masz nauczkę :p następnym razem wal w dziada :p :p : p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 01:32   

Luczu, Drazek odpowiadalby za zbieznosc, pal licho, a tu chodzi Kolego o kat pochylenia kola w pionie... :/

** Dodano: 21-01-2011, 01:34 **
Wal, wal, latwo Ci mowic. Raz ze Tipek jest w rodzinie "od zawsze" a dwa ze slyszac "hamuj!hamuuuj!!!" nie ma w ogole o czym dyskutowac z Pilotem ;)
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-01-2011, 01:37   

Blazej14396 napisał/a:
Wal, wal, latwo Ci mowic. Raz ze Tipek jest w rodzinie "od zawsze" a dwa ze slyszac "hamuj!hamuuuj!!!" nie ma w ogole o czym dyskutowac z Pilotem ;)


no racja mnie ostatnio mama pilot chwyciła za rękę jak koleś mi wyjechał :/

A to że koło przechylone ... hmm co tam masz ? - drażek kierowniczy, stabilizatora, wahacz, amor ...
Jutro pewnie jak będzie dzień to sam dojrzysz usterkę.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 01:40   

Ja sam obstawialbym sanki... A z wybadaniem moze byc trudno bo jest klopot z kanalem do lutego :( Dzieki Luczu, , dobrej nocki ;)
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-01-2011, 07:29   

jest jescze taka możliwość że felge na piaście wygięło jak bokiem runąłeś w krawężnik.Pracuje przy tym i widziałem tak pomiętę felgi ale to rzadko się zdarza,po zdjęciu widzę że to nieoryginalne felgi więc jakaś malutka nadzieja jest że to tylko to.Przykręć inne koło(chociażby dojazdówkę) i będziesz miał jasność.W najgorszym razie mogło sanki przestawić a wtedy niestety niewesoło,wachacz też mogło lekko zgiąć wiemy dobrze jakie są zamienniki.Napisz co było jak ogarniesz sytuację .
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 08:21   

Załóż dojazdówkę jak Maniek mówi i się przekonasz czy to felga nie jest przypadkiem krzywa.

Rozbierz to i obejrzyj w dzień. Na moje oko: felga krzywa, wahacz się zgiął (jest mocny, ale różnie bywa), coś z mocowanie lub amortyzator (po feldze bym obstawiał najprędzej na niego).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 10:41   

manieek133, , miszko, pisalem wyraznie "kolo tez proste bo nie bije. " :P Wg mnie tylko sanki i /lub amortyzator bo wachacz t zeliwny odlew ktory wg mnie predzej peknie naz sie zegnie. Kombinuje jak moge ale zadanie mam mocno utrudnione bo na dworze lezy biale ku....wo...
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2011, 12:40   

Witam kolego,ja obstawiam amortyzator,myśle ze ugiął sie w miejscu mocowania do zwrotnicy!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 14:05   

kamilsitek1983, Witam, bylem przed chwila na kanale, sanki nawet nie drasniete, wszystko wyglada cacy. Z majstrem dumalismy i wniosek jest jeden, Zwrotnica... Jak ja wydlubie okaze sie czy nie poddal sie tez amortzator ale poki co... jade 45 km w jedna strone po zwrotnice z lozyskiem ;)

** Dodano: 21-01-2011, 14:06 **
I jeszcze caly cyrk akurat kiedy mam B I E D E ze ledwo na fajki i gaz mialo byc, al jak mawiaja madrzy ludzie co cie nie zabije to cie wzmocni :P
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 14:28   

Zrotnica też jest docyś mocna. Sprawdź ten amortyzator jeszcze, bo na niego bym najszybciej obstawiał. A nie masz się po co pakować w koszty jak nie wiesz co dokładnie się zgięło.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2011, 15:14   

miszko, No wiesz... Zwrotnica wbrew pozorom nie jest taka pancerna jak by sie wydawac moglo. Fiaty, wg majstra, a on naprawde jest dobry fachura maja nieco bardziej delikatne zawieszenie niz np VW. Sam mam Kadetta i tam jest to jakies takie konkretniejsze, ALE nie ma np odlaczalnego mc Phersona od amorka :P Zobacze, wymienie, najwyzej... przyjdzie mi wymienic wszystko :P :P:P

** Dodano: 21-01-2011, 15:14 **
Tzn zwrotnicy od Mc Phersona ;)

** Dodano: 21-01-2011, 20:25 **
Qrka wodna- nie mial gosc zwrotnicy od 1,4. Mam pytanie, troche offtopic pewnie ale zaryzykuje; czy da sie zrobic tak zeby zalozyc cale kolumny z hamulcami od 1,9 D?!? Problem bedzie tylko w srednicy frezu przegubu, bo 1,9 ma grubszy. Wiec czy daloby sie jakos "skombinowac" polosie tak zeby przeguby wewnetrzne byly male a zewnetrzne duze?!

** Dodano: 25-01-2011, 18:10 **
:) Zalozylem dzis calego mc phersona od Tempry 1,9d i, o dziwo pasuje jak ulal. Tylko ze musialem podmienic tarcze i zacisk bo nie miescilo mi sie na tym alu :P Wszystko jest cacy, tylko ze kolo jest lekko przesuniete w tyl, ale to najwidoczniej sanki dostaly tez troche... W kazdym razie, dzieki za pomoc i sugestie :)
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load