Podłączenie tuby i wzmacniacza |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-05-2011, 21:08 Podłączenie tuby i wzmacniacza
|
|
|
Witam, zakupiłem dzisiaj sprzęt grający do swojej Tempry. Postanowiłem że podłączę go sam. Z pomocą kolegi pisario przeprowadziłem kable do bagażnika. Plus od akumulatora. Cienki kabelek od radia aby wyłączało wzmacniacz. Dwa chincze od radia do wzmacniacza. Masę podłączyłem do górnej śruby mocującej kanapę tylną. No i co ? nie działa oczywiście. Wzmacniacz na początku się włączał choć dioda na nim mrygała w rytm muzyki a nie powinna. Po drugie tuba wogóle nie działa. Dodam że jest to wzmacniacz dwu kanałowy Blaupunkta. NA koniec dioda od wzmaniacza wogóle się nie pali tak jakby nie miał zasilania. Pomożecie ? Może coś z tą masą ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-05-2011, 21:26
|
|
|
no najprawdopodobniej masa.. daj ją w jakies inne miejsce.. ja np miałem pod zamkiem klapy.. odkrec zamek i włóż oczko na śrube z zamka. Tylko wyczyśc dobrze miejsce styku do gołej blachy..
dałeś bezpiecznik na + ? to tak poza tematem dla bezpieczeństwa |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 21:28
|
|
|
Przyczyny dla których wzmacniacz może się nie włączać:
Brak masy- Ja mam u siebie w miejscu mocowania zamka kanapy (tam są takie 3 śrubki na imbus 5) Mam nadzieję ze użyłeś konektorów i w miejscu styku konektora z blachą zdarłeś farbę "do goła" Może ktoś powie że to nie jest konieczne bo przecież śruba ma gwint nie pokryty żadną substancją tak samo jak i gwint w danym elemencie, ale ja wolę się upewnić
Brak lub słabe zasilanie- Sprawdź czy dobrze jest dokręcony na klemie a najlepiej posłuż się miernikiem lub nawet zwykłą żarówka 12V i zobacz czy świeci jak przyłożysz + i - (uważaj żeby nie zewrzeć przewodów bo pójdzie bezpiecznik który z pewnością masz)
Złe podłączenie przewodu wzbudzającego (REM)- Może podpiąłeś go pod któryś z kanałów a nie pod odpowiedni przewód (najczęściej biało niebieski, u mnie dodatkowo oznaczony żółtą tasiemką "REM")
Kable sygnałowe póki co nie robią nic skoro wzmak i tak się nie włącza.
Na początek proponuje sprawdzić to co powyżej a ponadto spróbował bym zrobić mostek na wzmaku z kanału REM do zasilania (być może przewód REM nie daje odpowiedniego napięcia które wzbudziło by wzmak i dlatego się nie włącza).
Jak piszesz że najpierw grało, potem nie to sprawdź bezpiecznik / bezpieczniki na wzmacniaczu. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 22:46
|
|
|
zdecydowanie problem z masą. mase zgarnij od uchwytu zamka w bagażniku, powierzchnię oczyść pilnikiem lub papierem ściernym do gołej blachy, nastepnie załóż oczko i przykręć. z kolei na cienkim kablu wzbudzającym idącym od radia, w momencie włączania radia ma się pojawiać 12v , jesli masz miernik to sobie to sprawdź |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 23:35
|
|
|
wez zwykla zaroweczke 12V i przyloz do zaciskow na wzmaku do plusa i minusa bedzie jasne ja mam podpiety wzmak pod mase karoserii pod lampa tylnia po obu stronach jest masa na lampy i kilka urzadzen znajdujacych sie z tylu auta abs pompa paliwa itp u mnie byl winny chinski kabel sygnalowy i nie byl podawany + z radia wzbudzajacy dodatkowo mozesz wlaczyc radio i zobaczyc malutka zaroweczka taka postojówkowa czy dociera do wzmaka + z radia wzbudzajacy podlanczajac z masa drugi kabelek ,jesli bedzie brak wzbudzania zmostkuj plus z rem na wzmacniaczu powinien odpalic w tedy ciagniesz nowy kabelek wzbudzajacy ja zrobilem na wlacznik i tuba gra kiedy chce |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 23:38
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | ja zrobilem na wlacznik i tuba gra kiedy chce |
gorzej jak się zapomni wyłączyć
Ja też mam wyłącznik ale na przewodzie REM, bo czasem nie pasuje np mamie że tak dudni to trzeba wyłączyć, ale to inna bajka xD |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 23:49
|
|
|
do tuby i tak radze miec dobry aku a jak jest dobry to i rano odpalisz z uruchomionym wzmacniaczem (raz tak mialem ) dodatkowo zawsze mozna zamontowac swiecacy wlacznik i w tedy taka wpadka znaczaco spada ,ale oczywiscie nie mowie ze musi tak zrobic tylko ze jest to fajna sprawa bo czasami jedzie sie z kims ze po prostu nie moze ani glosno grac muzyka ani nawalac basem typu z mama badz dziadkami ,napisalem jak najszybciej posprawdzac kable czego brakuje czy masy czy ktoregos z plosow oraz dalem przyklad jak mozna zrobic szybkie wylaczenie wzmacha |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2011, 08:28
|
|
|
Bezpiecznik we wzmacniaczu posiadam i pewnie bedę musiał go sprawdzić. Dodatkowo ciekawostka. Na kablu + idącym do aku od wzmacniacza mam taką puszkę i na niej jest napisane 30V. Cóż to jest ?
** Dodano: 27-05-2011, 09:31 **
Leśniczy, Właśnie też obstawiam że problem z masą. Dioda na wzmacniaczu mryga jak odgłośnie to prawie gaśnie. Zachowuje się jakby było za małe zasilanie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-05-2011, 10:14
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | wez zwykla zaroweczke 12V i przyloz do zaciskow na wzmaku do plusa i minusa bedzie jasne |
żarówk jest przewodnikiem jeśli na podłączonym zasilaniu dodatkowo dopniesz między + i - zarówkę to zrobisz zwarcie na wzmacniaczu !!!! założona na zabezpieczenie dioda p600 lub 1n5408 wytrzyma bez problemu, ale jesli producent zastosował coś bardziej czułego to sprawdzanie żaróweczką skończy sie odesłaniem wzmacniacza do serwisu ....
** Dodano: 27-05-2011, 11:15 **
Lasgo07, chciałbym zobaczyć ta puszkę ... chociaż oznaczenie 30V sugeruje, że to maksymalne napięcie jakie może tamtędy popłynąć więc raczej nie ma sie czym martwić |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2011, 11:50
|
|
|
Przeciez Ci tlumaczylem.... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2011, 15:22
|
|
|
Udało mi się w końcu. Przepiąłem masę w okolice zamka od klapy ale i tak nie pomogło. Niechcący zwarłem dwa kable i poszły iskry. Jednocześnie przepalił się właśnie bezpiecznik w tej puszce przy akumulatorze. Z racji że takiego bezpiecznika narazie nie mogę nigdzie dostać złączyłem za pomocą grubej blaszki na krótko. W razie czego drugi bezpiecznik jest w wzmacniaczu. Powodem nie załączania się tuby był słaby akumulator. Po zapaleniu silnika wszystko ożyło i gra znakomicie. Tuba ma to do siebie że przy słabym akumulatorze poprostu nie gra. Gdy pogłośnimy na zgaszonym silniku po 30 min słuchania tuba się wyłącza. Jak przyciszymy sama się załącza. W sumie fajna sprawa bo po takim efekcie wiem że czas odpalić auto
Dzięki wszystkim za pomoc. Pochwalę się sprzętem w moim temacie |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-05-2011, 15:41
|
|
|
litości bezpieczników sie nie zastępuje żadnymi blaszkami !!
a bezpiecznik blisko aku masz po to, że jak gruby kabel plusowy ulegnie uszkodzeniu gdzieś po drodze do bagażnika, żeby ci auto nie spłonęło !! |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2011, 16:03
|
|
|
Leśniczy, To tylko narazie dopóki nie dostanę odpowiedniego bezpiecznika bo jest dość nietypowy. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2011, 16:45
|
|
|
Mowilem zastap to bezpiecznikiem z oprawka.. kupisz to w motoryzacyjnym. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 10:16
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Powodem nie załączania się tuby był słaby akumulator. |
Musiałeś go bardzo rozładować skoro nawet wzmak nie chciał się włączyć. Podejrzewam że aku już się kończy..
Lasgo07 napisał/a: | Tuba ma to do siebie że przy słabym akumulatorze poprostu nie gra. |
Gra ale jak się słucha cicho (pobór prądu jest mniejszy) Powiedzmy w skali do 62 na 20 spokojnie można słuchać i będzie grać. Skoro nie gra to tak jak mówię aku dogorywa.
Lasgo07 napisał/a: | Gdy pogłośnimy na zgaszonym silniku po 30 min słuchania tuba się wyłącza. Jak przyciszymy sama się załącza. W sumie fajna sprawa bo po takim efekcie wiem że czas odpalić auto
|
Dziwne bo u mnie jak raz słuchałem na postoju na skali 40 to jak się wyłączył wzmak (czyli aku już się kończył) nie mógł nawet raz zakręcić rozrusznikiem.
** Dodano: 28-05-2011, 11:17 **
pisario napisał/a: | Mowilem zastap to bezpiecznikiem z oprawka.. kupisz to w motoryzacyjnym. |
Ja tak jakiś czas temu kumplowi robiłem. Wstawiłem bezpiecznik 30A w takiej gumowej oprawce którą dostałem w pierwszym lepszym motoryzacyjnym. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 10:33
|
|
|
co najmniej dziwne objawy z tym akumulatorem bo gdyby był tak słaby, że wzmacniacz gaśnie tym bardziej nie zakręciłby nawet rozrusznikiem .... chyba że ... nie chodzi o moc, a o napięcie, może masz zwarcie na którejś celi i na aku zamiast 12,6v masz 10,5 to by tłumaczyło czemu rozrusznik kręci a wzmacniacz gaśnie .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2011, 12:26
|
|
|
KONDENSATOR.... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 14:27
|
|
|
pisario napisał/a: | KONDENSATOR.... |
?? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|