|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pierscienie - jak dobrac |
Autor |
Wiadomość |
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2007, 06:46 pierscienie - jak dobrac
|
|
|
witam mam pytanko, czeka mnie wymiana pierscienie w tlokach, jak dobrac pierscienie jakie powinny byc luzy na tlokach. Pozdraiwam |
|
|
|
|
Zgredgarage
witamy nowego
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 9 Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2007, 13:42
|
|
|
Jakie luzy tego nie jestem w stanie podpowiedziec natomiast pierscienie dobiera sie do szlifow silnika.Kazdy szlif ma dopuszczalny przedzial wymiarow,wiec teoretycznie wystarczy panu "Zdziskowi "powiedziec ze potrzebne sa pierscienie na np pierwszy szlif i wszystko powinno byc oki.W praktyce zdarza sie tak ze niektore partie pierscionkow nie trzymaja wymiarow lub cylinder ma kakretne progi wtedy wypada podobierac pierscienie z kolejnego szlifu ale to ekstremalne przypadki.Nalezy pamietac o kątroli luzu miedzy tlokiem a gładzia cylindra za pomoca szczelinomierza.Polecic moge niemieckie pierscienie "szekle"(fonetycznie).Sa stosunkowo tanie i nie spodkalem sie by ktos mial z nimi jakies historje.(kilka szybkich samochodow turbo lata na takich pierscionkach)
Pamietaj o odpowiednim ustawieniu zamkow.....
Pozdrawiam |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2007, 14:59
|
|
|
Zgredgarage napisał/a: | Jakie luzy tego nie jestem w stanie podpowiedziec natomiast pierscienie dobiera sie do szlifow silnika.cylinder ma kakretne progi wtedy wypada podobierac pierscienie z kolejnego szlifu ale to ekstremalne przypadki.Nalezy pamietac o kątroli luzu miedzy tlokiem a gładzia cylindra za pomoca szczelinomierza. |
Jak już napisał przedmówca - pierścienie dobiera się do wymiaru cylindra - a ja rozumiem ,że chcesz zmienić pierścionki bez szlifu . W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra .
Dodatkowo rys tych przybędzie , kiedy ktoś będzie chciał mierzyć luzy szczelinomierzem ( ? ) - o takiej technice nie słyszałem ... Do tego służy śruba mikrometryczna , a ewentualnie - specjalne szczypce z podziałką . |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-07-2007, 15:33
|
|
|
Jak wymieniasz pierścienie bez szlifu to jest to zabawa na krótką metę. Natomiast jeśli chcesz robić szlif to kupujesz pierscienie na kolejne szlify, nie wiem również czy tłoki nadwymiarowe nie idą w tym konkretnym przypadku bo w innych silnikach tak.
Luzu nie zmierzysz mikrometryczną bo pomiar w powietrzu na oko to jest wart mniej niż zero. Natomiast jeśli masz dość pewne ręcę to szczelinomierzem da rade. (mam na myśli takie blaszki o scisłych wymiarach) |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2007, 22:23
|
|
|
schab napisał/a: | W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra . |
Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-07-2007, 23:30
|
|
|
ego napisał/a: | schab napisał/a: | W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra . |
Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów. |
Dokładnie ..najczęściej gładź cylindra wytrzymuje dłuzej niz pierścienie zwłaszcza olejowe i jesli nie ma jakiś rys i dużych progów zmiana pierscieni jest wskazana... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 16:05
|
|
|
Panowie tylko jaki cylinder nie ma rantów ? bo chyba nie taki po 200k przebiegu ... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Zgredgarage
witamy nowego
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 9 Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-07-2007, 13:34
|
|
|
moto77 napisał/a: | ego napisał/a: | schab napisał/a: | W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra . |
Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów. |
Dokładnie ..najczęściej gładź cylindra wytrzymuje dłuzej niz pierścienie zwłaszcza olejowe i jesli nie ma jakiś rys i dużych progów zmiana pierscieni jest wskazana... |
Zgodze sie z kolega!Jesli np peknie pierscionek to trzeba robic szlif........????
Pierscionek to zwykla czesc eksploatacyjna ktora poprostu sie wymienia gdy jest zla.
Mam znajomego w aso opla i tam wymiana pierscieni to norma.
Co do progow przy 200t,mam dostawczego ldv z silnikiem Transita T.Mam nalatane ponad 300 tys(chyba),ostatnio zdejmowalem glowice i.......progow brak (wyczowalnych). |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2007, 13:39
|
|
|
ego napisał/a: | Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów. |
Widzisz - żyjemy w wolnym kraju i każdy robi - co uważa ! W tym przypadku - ktoś zadał pytanie , ja na nie odpowiedziałem - zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem . Jeżeli nie jest to zgodne z twoimi doświadczeniami ( ? ) - to jeszcze nie powód , żeby kogoś obrażać ! Natomiast przyjmij do wiadomości , że własny samochód posiadam dłużej , niż ty chodzisz po świecie. Mało tego - nigdy nie miałem auta nowego i pomimo to nigdy nie byłem gościem zakładów mechanicznych ! Wszystkie naprawy - łącznie z remontem głównym silnika robiłem sam . Nie mówię , że wszystko co wiem i umiem zrobić - wyssałem z mlekiem matki . Dużo czytałem fachowej literatury i jeszcze więcej słuchałem mądrzejszych od siebie , co też i tobie radzę ...
A tak na marginesie - piszesz : "... ani rys na tulei ..." - Masz tulejowany blok ... ? Gdzie ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-07-2007, 15:37
|
|
|
Zgredgarage napisał/a: |
Co do progow przy 200t,mam dostawczego ldv z silnikiem Transita T.Mam nalatane ponad 300 tys(chyba),ostatnio zdejmowalem glowice i.......progow brak (wyczowalnych). |
No i sam przeczytaj co napisałeś w tym fragmencie i pomyśl, skoro wymiarny naprawcze kolejne to dziesiąte części milimetra to np jak bedzie próg 0,2mm to jak masz to wyczuć palcami ? Poza tym taki próg nie ma ostrej krawędzi. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Zgredgarage
witamy nowego
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 9 Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-07-2007, 11:09
|
|
|
Oczywiście masz racje,zapętlilem sie troche |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 08:34
|
|
|
schab, widzisz tak sie składa,ze mam w rodzinie mechanika który dłużej siedzi w mechanice niz Ty posiadasz własny samochód. A to,że masz kompleksy na punkcie swojego wieku to już nie moja brocha. Ja tez rozebrałem i złożyłem silnik w tipo sam no i co z tego? A wszelkiego rodzaju porady to zachowaj dla siebie,bo mi napewno sie nie przydzadzą tyle...
** Dodano: 11-07-2007, 09:40 **
schab napisał/a: | Widzisz - żyjemy w wolnym kraju i każdy robi - co uważa |
|
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 08:45
|
|
|
ego napisał/a: | A wszelkiego rodzaju porady to zachowaj dla siebie,bo mi napewno sie nie przydzadzą |
Poza tobą jest tu jeszcze trochę innych ludzi , którzy potrafią słuchać i wyciagać wnioski ... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 16:41
|
|
|
dobrze drogi dzieci dajcie spokój bo niepotrzebnie się pokłócicie zaraz... jak coś to na temat postu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|