|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo ledwo hamuje :( |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-10-2008, 20:39 Tipo ledwo hamuje :(
|
|
|
Witam, mam mały problem. Otóż zmieniłem z przodu klocki hamulcowe, przez jakis czas bylo ok wszystko. Potem hamulce zrobily sie strasznie slabe i zauwazylem ze z przodu hamuje tylko jedno koło, lewe, brzytew, prawe bardzo słabo a tył prawie wcale. Ręczny tez nie trzyma tak jak trzeba. Odpowietrzanie nic nie dało. Wszedłem do kanału i zauwazylem ze z tylu na lewym kole wycieka płyn koło było całe mokre. Podjerzewam ze to cylinderek nieźle pękł i dlatego w ca,łym prawie ukladzie nie ma cisnienia. Jest to mozliwe ? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-10-2008, 21:09
|
|
|
Jak najbardziej. Cylinderki są do kupenia za 20-30zł.
Wpierw to rozbierz, zobacz co i jak. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2008, 21:33
|
|
|
tez mialem problem z cylinderkiem. Rozszczelnil sie. Dalem bodajze 28zl za nowy i wymienilem praktycznie sam. Jakies 30 minut to zajelo + odpowietrzanie. Teraz jest cacy
Aha, warto tez zaopatrzyc sie odrazu w przewod hamulcowy, ten kawalek ktory idzie od cylinderka do elastycznego, bo starego nie dalo rady wykrecic, co zreszta czesto sie zdarza |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
timi
Wiek: 46 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 25 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-10-2008, 22:11
|
|
|
Moja Tempra jest na 4 tarczach (ABS), przód staje deba a tył niechce hamowac! Wywaliłe reduktor wymieniłem pompe i przewody i NICI jak było tak jest ,dodam ze reczny wogóle niedziała rozruszałem zapieczone mechanizmy ale cos w nich przeskakuje i nie łapia nic. W rezultacie posiadam tylko przednie hamulce .Co proponujecie w dalszej kolejnosci: serwo czy to ustrojstwo od ABSu czy moze całe zaciski ? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-10-2008, 08:27
|
|
|
timi napisał/a: | Co proponujecie w dalszej kolejnosci: serwo czy to ustrojstwo od ABSu czy moze całe zaciski ? | to wszystko jednak trochę kosztuje... Trzeba pomyśleć co faktycznie mu dolega. Odpowietrzanie raczej odpada, bo napewno robiles to po wymianie pompy i przewodow, ale na poczatek dojdz do tylnych zaciskow i sprawdz czy tloczki wogole pracuja. Lubia sie zastac, ale zwykle potrzebuja do tego czasu lub jakiegos sporego syfu. Wiec moze wystarczy tloczki wykrecic, przeczyscic, wymienic gumy i zlozyc spowrotem wszystko. Napewno warto najpierw sprubowac cos takiego niz wyzucac od razu kase na nowe czesci. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-10-2008, 09:03
|
|
|
timi napisał/a: | dodam ze reczny wogóle niedziała rozruszałem zapieczone mechanizmy ale cos w nich przeskakuje i nie łapia nic. |
Masz to samo co ja niedawno miałem, najlepiej jest rozebrac zaciski i dokładnie wyczyścic i przesmarowac. Tam gdzie jest wajha od recznego jest oring który z biegiem czasu puszcza wode do środka i rdzewieje bolec od recznego. U mnie po wyczyszczeniu i dokładnym przesmarowaniu dało sie bez zadnych problemów wajche wcisnąć. Jak bys rozbierał to kup sobie zestawy naprawcze i od razu wymien wszystkie oringi - ja za zestaw dawałem chyba 22zł. Przed rozkładaniem załatw sobie sciągacz do segerów wewnętrznych z długimi "palcami" bo trzeba siegnąć w głąb ok 50mm i z tym miałem najwiecej problemu bo metoda "na dwa gwoździe" nie dała rady. Aha przy składaniu końcowym gumke osłaniającą tłoczek załóż pierw na zacisk i potem dopiero tłoczek wkładaj. Jakbys cos nie wiedział to postaram sie udzielic pomocy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
timi
Wiek: 46 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 25 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-10-2008, 20:17
|
|
|
Dzieki koledzy! Ale ja to juz robiłem , wajche udało mi sie rozruszac ale ona ona wypycha tłoczek do pewnego momentu a pozniej costam przeskakuje i sprezyna cofa go zpowrotem . Po samym odpowietrzaniu widac ze tył ma słabsze cisnienie .Pokombinuje jeszcze moze cos tam wymysle dzieki Timi |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-10-2008, 07:41
|
|
|
timi napisał/a: | ...ona wypycha tłoczek do pewnego momentu a pozniej costam przeskakuje.. |
Właśnie o tym pisałem, jak jest za dużo syfu rdzy itp to jest za duże obciążenie i przeskakuje. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|