Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
komputer
Autor Wiadomość
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-08-2006, 13:53   komputer

witajcie mam pytanie jak najskuteczniej zrobic reset kompa ? pozdrawiam
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-08-2006, 14:08   

Witam !

Odpinasz akumulator i wciskasz pedal hamulca i poczekaj z 5 minut jeszcze i powinien sie zresetowac wtedy.

[ Dodano: 19-08-2006, 14:09 ]
Pamietaj aby odlaczyc + a nie minus czasem!!!!!!!! ( taka kolejnosc )
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-08-2006, 14:12   

wielkie dzieki marcin pozdrawiam
  
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-08-2006, 15:29   

....ale potem niby powinno się....odpalić auto i zostawić na luzie ....az do czasu jak załączy sie wentylator..

...ale nie wiem czy to jest konieczne....hmm..??
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-08-2006, 16:00   

Masz na mysli adaptacje silnika krokowego?
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-08-2006, 17:35   

marcinwodnik napisał/a:
Masz na mysli adaptacje silnika krokowego?



Nie wiem ....ale chodzi tu chyba o właściwe uzbrojenie kompa .....no i moze s.krokowego....
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-08-2006, 17:40   

Witam !

Wedlug mnie te komputery sie nie ucza ( sa zbyt prymitywne ) takze nagrzewanie itd nei ma sensu. Podlaczyc i jezdzic i koniec:)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-08-2006, 18:01   

marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Wedlug mnie te komputery sie nie ucza ( sa zbyt prymitywne ) takze nagrzewanie itd nei ma sensu. Podlaczyc i jezdzic i koniec:)


Moze to i racja....nie jest to w końcu ....aż tak zaawansowany moduł....
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-08-2006, 22:54   

Słyszalem, że jednak trzeba "przegrzać" silnik. Zostawić, aż do momentu włączenia się wentylatora.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-08-2006, 20:08   

Dołączę pytanko:

Czy reset kompa robi się przy zimnym silniku czy rozgrzanym?
Ma to jakieś znaczenie?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-08-2006, 22:59   

Witam !

NIE.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
cubik2k 


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 11
Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-08-2006, 07:23   

A ja odłączałem zawsze "-" a potem "+" i auto nadal chodzi. Jakie ma znaczenie kolejność odpinania i zapinania biegunów?
  
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-08-2006, 10:27   

Przy odłączaniu akumulatora może i nie ma to większego znaczenia co odłączysz pierwsze a co drugie (chodzi chyba o kwestie bezpieczeństwa - coś jak mieszanie kwasu i wody).
Jeżeli chodzi o reset komputera - to już co innego. Odłączenie samego minusa może nie poskutkować bo jeżeli plus nadal jest podłączony to w instalacji elektrycznej zawsze będą jakieś różnice potencjałów a więc będzie występowało jakieś napięcie co może uniemożliwiać reset.
Zaznaczam jednak, że są to moje teoretyczne rozważania, które nie koniecznie muszą się zgadzać z praktyką.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2006, 20:21   

Mam problem po resecie.

Po ponownym podłączeniu aku deska digital zgłupiała.
Wskaźniki nie świecą ciągłym światłem, ale pulsują (wszystko gaśnie i podświetla się, gaśnie...Itd.). Reszta, tj. światła, nawiew, radio - jest OK.

Co to może byc??
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-08-2006, 22:19   

Nie łączy Ci masa.
Sprawdź podłączenie masy deski do złącza masy akumulator-karoseria. Jest to kabelek podłączany na wsówkę.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Mariusz_ZG 
witamy nowego


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-08-2006, 13:48   

Cytat:
Zaznaczam jednak, że są to moje teoretyczne rozważania, które nie koniecznie muszą się zgadzać z praktyką.


I faktycznie się nie zgadzaja. Otóż dla komputera w praktyce nie ma znaczenia czy odepniemy kleme z "-" czy "+" akumulatora. Wystarczy odpiąć którąkolwiek z klem i poczekać ok. 5 min. Do zabobonów należy też fakt, iż jakoby należało (po odłączeniu klemy) nacisnąć pedał hamulaca, nie ma to żadnego związku z resetowaniem kompa.
  
 
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-08-2006, 10:13   

Jarek38 napisał/a:
Nie łączy Ci masa.
Sprawdź podłączenie masy deski do złącza masy akumulator-karoseria. Jest to kabelek podłączany na wsówkę.


Jarek ten problem miałem i wyglądał tak, że taśma od akumulatora do karoserii nie łączyła.
Kiedyś przez to spaliłem wzmacniacz do suba.
Poprawiłem i jest git.
Jeżeli chodzi o masę deski a też mam DIGITAL i znalazłem wszystkie masy od deski i innych pierdułek, które się znajdują na pulpicie i takie pierdoły jak zapalniczka też.
Pozakładałem końcówki oczkowe zacisnąłem zaciskarką (a nie jak niektórzy kombinerkami)
I teraz nawet nie przygaśnie 8)
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-08-2006, 21:46   

Sprawa cześciowo rozwiązana.
Deska pracuje prawidłowo. Poluzował się jakiś kabelek w skrzynce bezpieczników.

Pozostał problem fałszywego wskazania temperatury.
Podejrzewam, że zawyża ok. 15 do 30 stopni w stosunku do prawdziwej temperatury chłodziwa. Przy czym im wyższa temp. tym mocniej zawyża, tj. bardziej odbiega od prawdy.

Co może byc przyczyną, przy założeniu, że masa jest ok?

Mam "zainstalowany" czujnik EPS, czyli jakąś tanią podróbę.
Oryginał to Weber lub Magneti Marelli.

Jak sądzicie, czy "zamienniki" mogą sypac się już po 2 tygodniach?
Jeżeli nie czujnik, to co?
Decha jest w porządku.
Czy komp bierze udział w obróbce sygnału z czujnika, zanim trafi on na wyświetlacz?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-08-2006, 23:43   

Chodzi o to ze sam + bez - moze uszkodzic elektronike. Dlatego zdejmuje sie najpierw +. Z hamulcem badz wlaczeniem swiatel itd chodzi o rozladowanie zapasu energi z kondensatorow komputera badz innym urzadzen elektrnonicznych w samochodzie.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-08-2006, 14:57   

mac napisał/a:


Decha jest w porządku.
Czy komp bierze udział w obróbce sygnału z czujnika, zanim trafi on na wyświetlacz?


NIe.Czujnik jest podpięty do deski,a decha sama sobie wszystko "oblicza".
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
hans 



Wiek: 45
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2006, 00:11   

mac napisał/a:
Pozostał problem fałszywego wskazania temperatury.
Podejrzewam, że zawyża ok. 15 do 30 stopni w stosunku do prawdziwej temperatury chłodziwa. Przy czym im wyższa temp. tym mocniej zawyża, tj. bardziej odbiega od prawdy.

Co może byc przyczyną, przy założeniu, że masa jest ok?

Miałem podobny problem przy okazji spadków napięcia na zaśniedziałym kablu w głównym zabezpieczeniu prądowym. Może i twoja deska nie dostaje dostatecznie dobrego +.
U mnie po usunięciu usterki kablowej jeszcze przez jakiś czas, mimo, że akumulator odpinałem kilku krotnie celem magicznego zresetowania deski, wskaźniki temperatury i paliwa pokazywał wartości kosmiczne. Po kilku godzinach od naprawy wskazania wróciły do normy.
Sprawdź Ty sobie czy aby ten poluzowany kabelek od zasilania deski przyłączyłeś dostatecznie dobrze.
Pozdrawiam
Hans
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load