komputer |
Autor |
Wiadomość |
ADERR
Wiek: 52 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 63 Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-08-2006, 13:53 komputer
|
|
|
witajcie mam pytanie jak najskuteczniej zrobic reset kompa ? pozdrawiam |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 14:08
|
|
|
Witam !
Odpinasz akumulator i wciskasz pedal hamulca i poczekaj z 5 minut jeszcze i powinien sie zresetowac wtedy.
[ Dodano: 19-08-2006, 14:09 ]
Pamietaj aby odlaczyc + a nie minus czasem!!!!!!!! ( taka kolejnosc ) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ADERR
Wiek: 52 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 63 Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-08-2006, 14:12
|
|
|
wielkie dzieki marcin pozdrawiam |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 15:29
|
|
|
....ale potem niby powinno się....odpalić auto i zostawić na luzie ....az do czasu jak załączy sie wentylator..
...ale nie wiem czy to jest konieczne....hmm..?? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 16:00
|
|
|
Masz na mysli adaptacje silnika krokowego? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 17:35
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Masz na mysli adaptacje silnika krokowego? |
Nie wiem ....ale chodzi tu chyba o właściwe uzbrojenie kompa .....no i moze s.krokowego.... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 17:40
|
|
|
Witam !
Wedlug mnie te komputery sie nie ucza ( sa zbyt prymitywne ) takze nagrzewanie itd nei ma sensu. Podlaczyc i jezdzic i koniec:) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 18:01
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Witam !
Wedlug mnie te komputery sie nie ucza ( sa zbyt prymitywne ) takze nagrzewanie itd nei ma sensu. Podlaczyc i jezdzic i koniec:) |
Moze to i racja....nie jest to w końcu ....aż tak zaawansowany moduł.... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 22:54
|
|
|
Słyszalem, że jednak trzeba "przegrzać" silnik. Zostawić, aż do momentu włączenia się wentylatora. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2006, 20:08
|
|
|
Dołączę pytanko:
Czy reset kompa robi się przy zimnym silniku czy rozgrzanym?
Ma to jakieś znaczenie? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-08-2006, 22:59
|
|
|
Witam !
NIE. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
cubik2k
Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-08-2006, 07:23
|
|
|
A ja odłączałem zawsze "-" a potem "+" i auto nadal chodzi. Jakie ma znaczenie kolejność odpinania i zapinania biegunów? |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-08-2006, 10:27
|
|
|
Przy odłączaniu akumulatora może i nie ma to większego znaczenia co odłączysz pierwsze a co drugie (chodzi chyba o kwestie bezpieczeństwa - coś jak mieszanie kwasu i wody).
Jeżeli chodzi o reset komputera - to już co innego. Odłączenie samego minusa może nie poskutkować bo jeżeli plus nadal jest podłączony to w instalacji elektrycznej zawsze będą jakieś różnice potencjałów a więc będzie występowało jakieś napięcie co może uniemożliwiać reset.
Zaznaczam jednak, że są to moje teoretyczne rozważania, które nie koniecznie muszą się zgadzać z praktyką. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2006, 20:21
|
|
|
Mam problem po resecie.
Po ponownym podłączeniu aku deska digital zgłupiała.
Wskaźniki nie świecą ciągłym światłem, ale pulsują (wszystko gaśnie i podświetla się, gaśnie...Itd.). Reszta, tj. światła, nawiew, radio - jest OK.
Co to może byc?? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-08-2006, 22:19
|
|
|
Nie łączy Ci masa.
Sprawdź podłączenie masy deski do złącza masy akumulator-karoseria. Jest to kabelek podłączany na wsówkę. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Mariusz_ZG
witamy nowego
Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-08-2006, 13:48
|
|
|
Cytat: | Zaznaczam jednak, że są to moje teoretyczne rozważania, które nie koniecznie muszą się zgadzać z praktyką. |
I faktycznie się nie zgadzaja. Otóż dla komputera w praktyce nie ma znaczenia czy odepniemy kleme z "-" czy "+" akumulatora. Wystarczy odpiąć którąkolwiek z klem i poczekać ok. 5 min. Do zabobonów należy też fakt, iż jakoby należało (po odłączeniu klemy) nacisnąć pedał hamulaca, nie ma to żadnego związku z resetowaniem kompa. |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-08-2006, 10:13
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Nie łączy Ci masa.
Sprawdź podłączenie masy deski do złącza masy akumulator-karoseria. Jest to kabelek podłączany na wsówkę. |
Jarek ten problem miałem i wyglądał tak, że taśma od akumulatora do karoserii nie łączyła.
Kiedyś przez to spaliłem wzmacniacz do suba.
Poprawiłem i jest git.
Jeżeli chodzi o masę deski a też mam DIGITAL i znalazłem wszystkie masy od deski i innych pierdułek, które się znajdują na pulpicie i takie pierdoły jak zapalniczka też.
Pozakładałem końcówki oczkowe zacisnąłem zaciskarką (a nie jak niektórzy kombinerkami)
I teraz nawet nie przygaśnie |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-08-2006, 21:46
|
|
|
Sprawa cześciowo rozwiązana.
Deska pracuje prawidłowo. Poluzował się jakiś kabelek w skrzynce bezpieczników.
Pozostał problem fałszywego wskazania temperatury.
Podejrzewam, że zawyża ok. 15 do 30 stopni w stosunku do prawdziwej temperatury chłodziwa. Przy czym im wyższa temp. tym mocniej zawyża, tj. bardziej odbiega od prawdy.
Co może byc przyczyną, przy założeniu, że masa jest ok?
Mam "zainstalowany" czujnik EPS, czyli jakąś tanią podróbę.
Oryginał to Weber lub Magneti Marelli.
Jak sądzicie, czy "zamienniki" mogą sypac się już po 2 tygodniach?
Jeżeli nie czujnik, to co?
Decha jest w porządku.
Czy komp bierze udział w obróbce sygnału z czujnika, zanim trafi on na wyświetlacz? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-08-2006, 23:43
|
|
|
Chodzi o to ze sam + bez - moze uszkodzic elektronike. Dlatego zdejmuje sie najpierw +. Z hamulcem badz wlaczeniem swiatel itd chodzi o rozladowanie zapasu energi z kondensatorow komputera badz innym urzadzen elektrnonicznych w samochodzie. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-08-2006, 14:57
|
|
|
mac napisał/a: |
Decha jest w porządku.
Czy komp bierze udział w obróbce sygnału z czujnika, zanim trafi on na wyświetlacz? |
NIe.Czujnik jest podpięty do deski,a decha sama sobie wszystko "oblicza". |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
hans
Wiek: 45 Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 14 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2006, 00:11
|
|
|
mac napisał/a: | Pozostał problem fałszywego wskazania temperatury.
Podejrzewam, że zawyża ok. 15 do 30 stopni w stosunku do prawdziwej temperatury chłodziwa. Przy czym im wyższa temp. tym mocniej zawyża, tj. bardziej odbiega od prawdy.
Co może byc przyczyną, przy założeniu, że masa jest ok?
|
Miałem podobny problem przy okazji spadków napięcia na zaśniedziałym kablu w głównym zabezpieczeniu prądowym. Może i twoja deska nie dostaje dostatecznie dobrego +.
U mnie po usunięciu usterki kablowej jeszcze przez jakiś czas, mimo, że akumulator odpinałem kilku krotnie celem magicznego zresetowania deski, wskaźniki temperatury i paliwa pokazywał wartości kosmiczne. Po kilku godzinach od naprawy wskazania wróciły do normy.
Sprawdź Ty sobie czy aby ten poluzowany kabelek od zasilania deski przyłączyłeś dostatecznie dobrze.
Pozdrawiam
Hans |
|
|
|
|
|