|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Za małe napięcie |
Autor |
Wiadomość |
stanley_ldz
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:29 Za małe napięcie
|
|
|
Witam, kilka razy ładowałem już akumulator, poszedłem go sprawdzić w punkcie powiedzieli mi, że jest ok, ale ładowanie jest za małe (13,4 V) ile pojeżdże na takim ładowaniu i czy może mi jakoś wysiąść akumulator podczas normalnej jazdy? Co robić, wymieniać alternator, czy coś innego?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:31
|
|
|
stanley_ldz, takie ładowanie jest na wolnych czy wysokich obrotach?
Jak na wysokich to sprawdź a najlepiej wymień regulator napięcia który jest przykręcony do altka koszt jak sam go wymienisz około 30-35 zł. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
stanley_ldz
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:43
|
|
|
Na wolnych obrotach. A jak wymienie cały alternator(poprzedni właściceil dał mi drugi sprawny, to też będzie ok?) A i czy musze to koniecnzie robić jutro? (Przejchałem samochodem narazie 50km), lecz jutro jade w na działkę i muszę z niej wrócić więc zrobie ok.120 km, a nie chce mieć problemów na trasie, dojadę:)? |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:50
|
|
|
stanley_ldz, nie musisz bo jak ma więcej niż 12v to jest w miarę dobrze ale jak na wysokich ma około 14v to jest dobry i nic nie wymieniaj. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 22:06
|
|
|
stanley_ldz, Ja mam na wolny jakieś 13,5V i ładuje cacy na wysokich koło 14V Może akumulator prosi się o wymianę, mnie też w punkcie wciskali że mam dobry akumulator a potem okazało się że zrobiło mi się z nim zwarcie między grodziami. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-10-2008, 00:28
|
|
|
1. sprawdz akumulator z rana na wylaczonym silniku. powinien miec minimum 12,5V.
2. ladowanie przy obrotach okolo 900/min bez wlaczonych jakichkolwiek odbiornikow powinno byc rzedu 14,2-14,5. Ze swiatlami, dmuchawa, ogrzewaniem szyby, i w ogole z wlaczonym wszystkim co sie da wlaczyc nie powinno spasc ponizej 13,4. I to samo przy obrotach 2000/min - nie powinno spasc ponizej 13,8. Jesli tak sie dzieje to moze byc wina tak alternatora jak i regulatora napiecia. Chyba ze aku nie spelnia pkt 1, to wtedy on bedzie wadliwy. Jednak nalezaloby sprawdzic go w domu w trakcie ladowania prostownikiem i kilka-kilkanascie godzin po ladowaniu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|