Kontr. ładowania nie świeci, ładowania nie ma |
Autor |
Wiadomość |
Dani
Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 18 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 12-06-2007, 09:20 Kontr. ładowania nie świeci, ładowania nie ma
|
|
|
witajcie! proszę o pomoc bo ten samochód mnie zrujnuje.Nie mam ładowania od altka kontrolka też się nie świeci wcale.Wymieniłem alternator na inną urzywkę w dobrym stanie i mam to samo.Czy moze spalila sie kontrolka od ladowania i nie jest zamkniety obwod? no nie wiem bo nie jestem elektrykiem.
wszystko się wyjaśniło- przepalila się kontrolka ladowania i nie przeplywal przez nia prad wzbudzenia do diody.Oto cala przyczyna , a ja kupilem drugi alternator dobra rada dla zainteresowanych sprawdzajcie kontrolke jak sie nie swieci, a nie macie ladowania. |
_________________ Danii |
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2007, 10:25
|
|
|
Sprawdź podłączenia przewodów do alternatora, łącznie z cienkim przewodem do kontrolki. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-06-2007, 23:28
|
|
|
Może ta używka była w takim samym stanie jak Twój.
Ja taki kupiłem i szybko oddałem. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-07-2007, 19:10
|
|
|
Witam żeby nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj. Mam ten sam problem co w temacie. Żarówka od ładowania wymieniona ( była dobra). A po przekręceniu zapłonu dalej sie nie pali. jakie mogą być jeszcze przyczyny tego stanu rzeczy. Ładowania też całkowicie brak. Błagam pomóżcie mi bo ja to jedynie herbatke z prądem moge wypić a tak jestem zielony. Z góry dzięki bardzo |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-07-2007, 19:25
|
|
|
Wygląda jakby wogóle nie było wzbudzenia, może w altku jakaś dioda padła ? tutaj raczej trzeba udac sie do elektryka z altkiem skoro nie masz zdolności do tych rzeczy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-07-2007, 22:55
|
|
|
Tzn. Hipo lubie grzebać w samochodzie tylko potrzebuje wskazówek przeczytałem posty wszystkie na temat niedziałającej kontrolki ładowania ale niewiele sie dowiedziałem. żarówka zmieniona diody prostujące są w samym "stojanie" nie w regulatorze napiecia. Jak to jest i wogóle o co chodzi |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-07-2007, 09:21
|
|
|
Michu napisał/a: | Tzn. Hipo lubie grzebać w samochodzie tylko potrzebuje wskazówek przeczytałem posty wszystkie na temat niedziałającej kontrolki ładowania ale niewiele sie dowiedziałem. żarówka zmieniona diody prostujące są w samym "stojanie" nie w regulatorze napiecia. Jak to jest i wogóle o co chodzi |
Diody nie są w stojanie z tyłu do stojania przychodzi taka płytka z diodami. Nie pamietam tam do czego podpięta jest kontrolka. Czy jest wogóle ładowanie to najprościej byłoby spradzić podłączajać miernik do akumulatora i sprawdzić odczyt, a później zapalić i obserwować co sie stanie. Przy rozruchu powinno spać do ~11.xx po chwili wzrosnąc do stanu z przed kręcenia i jeśli będzie ładowanie to wtedy powinno się napięcie zwiekszyć ponad poziom jaki zmierzyłeś na początku.
Wtedy należałoby szukać przyczyny w kablu do kontrolki. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 22:20
|
|
|
Witam. Wczoraj grzebałem troszke poruszałem kablem przy wejściu do alternatora i ładowanie wróciło a dzisiaj heh 20km bez ładowania zrobiłem dojechałem do domu to fura ledwo jechała hamowałem silnikiem żeby światła prądu nie żarły. Dość mam tego samochodu w kółko cały czas coś średnio co 2tyg. coś sie pierd.....i. A ładowanie mierzyłem jak ładował to normalnie było 14v z groszami. jak dzisiaj dojechałem było 10,5V a wiec na samym aku. ciągnął. Zgasiłem to już nie odpalił rozrusznik raz przekrecił. A wiec hmm jak rozumiem albo padł regulator napiecia w którym są diody prostujące razem ze szczotkami (to pamietam) albo kabel do kontrolki czy coś jeszcze mogło paść?? Pozdrawiam |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-07-2007, 07:02
|
|
|
Jesli już Ci aku pada to chyba jednak logiczne ze nie ma ładowania. Zresztą stan napięcia 10,5V świadczy o rozładowaniu akumulatora. Regulator to jeszcze nie jest wielki koszt, jakieś 30zł. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-08-2007, 17:45
|
|
|
Wyjałem ten nędzny alternator. Oczywiście Magneti-Marelli ( powinno się nazywać gównetti ). Przejechał ok 30tyś był nówka. No i teraz pytanie jak sprawdzić diody prostujące w domowych warunkach jest to możliwe?? I czy regulator napewno jest razem z diodami prostującymi czy mi sie coś pokićkało w bańce. Pozdrawiam. |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-08-2007, 20:27
|
|
|
Regulator to regulator a mostek prostowniczy to co innego. Diody można sprawdzić majać odpowiedni multimetr ale najlepiej byłoby je wylutować w tym celu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-08-2007, 20:59
|
|
|
Zdjałem tą plastikową osłonę alternatora. Jak rozumiem diody są po przeciwnej stronie od regulatora napięcia. w takim śmiesznym radiatorze. Teraz pytanie w jaką pozycje ustawić multimetr żeby sprawdzić czy działają mam tam jakieś w nim bajery tylko jak to sprawdzić hehe. Pozdrawiam |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-08-2007, 22:01
|
|
|
Powinien być taki z symbolem diody. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-08-2007, 21:05
|
|
|
Jeżeli kontrolka ładowania nie świeci się po przekręceniu kluczyka to najprawdopodobniej poszedł regulator napięcia (zakładam, że żarówka sprawna). Regulator jest zintegrowany z szczotkotrzymaczem i do niego wpinany jest przewód od kontrolki.
** Dodano: 07-08-2007, 22:12 **
No i szczotki warto sprawdzić. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-08-2007, 16:29
|
|
|
Nie dawno mialem dokłasnie taki sam problem jak autor postu. Wymieniłem regulator i jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy. Koszt ok 40 zł
Poprawiłem byki i literówki żeby dało się to czytać |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-08-2007, 21:21
|
|
|
Zgodzę się z przedmówcą jakiś czas temu wyjałem ten nędzny alternator i wymieniłem regulator. No i rzeczywiście to w tym tkwił problem. Dobrze że koszt niewielki 30zł tak po znajomości za regulator. Pozdrawiam |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 05-09-2007, 13:47
|
|
|
Dla mnie gdy pękła obudowa alternatora przy śrubach kontrolka wcale się nie świeciła a alternator nie ładował a wręcz chodził na zwarciu bo wirnik dotykał stojanu, wiec gdy samochód stał rozładowywało akumulator. To wtedy zmieniłem cały alternator. Nie było sensu nowej obudowy kupować bo dorzuciłem 20 zł i miałem drugi alternator. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
daniel
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2007 Posty: 23 Skąd: Będzin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-09-2007, 10:35
|
|
|
umnie to dopiero sa jaja ladowania brak jest minimalne alternatory wymienione bo mam 2 tipa na czesci regulator napiecia tez wymieniony kontrolka ladowania gasnie normalnie a lad brak niestety na kablu bo pobudzenia mam 2 wolty co to moze byc bezpieczniki ok sam sie gubie a mechanikiem jestem |
_________________ TIPO 1.6 DOHC gaz
jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2007, 19:59
|
|
|
Skoro tylko 2V to musi być gdzieś zwarcie. Spróbuj zrobić mu obejscie na próbe i wtedy sprawdzić czy jak dasz te ~ 12V na wzbudzenie to czy altek zastartuje z ładowaniem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
daniel
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2007 Posty: 23 Skąd: Będzin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 11:42
|
|
|
Hipo napisał/a: | Skoro tylko 2V to musi być gdzieś zwarcie. Spróbuj zrobić mu obejscie na próbe i wtedy sprawdzić czy jak dasz te ~ 12V na wzbudzenie to czy altek zastartuje z ładowaniem. | dalem mu prosto z aku 12 i wtedy to lad calkiem swieci dziwne |
_________________ TIPO 1.6 DOHC gaz
jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-09-2007, 07:25
|
|
|
A odpiąłeś wtedy to fabryczne wzbudzenie przed wstawieniem bajpasa ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-09-2007, 19:53
|
|
|
u mnie calkiem inna bajka
wczoraj jezdzilem normalnie , rano ide do auta i zonk , zero pradu , kable i odpalil od razu , przejechalem 5 kilometrow , zgasilem i odrazu odpalilem , chodzil , przelozylem naladowany akumulator , postal 5 godzin , wisadlem i znowu nic
gdzies prad ucieka , rozrusznik ? |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-09-2007, 20:26
|
|
|
- czy na pewno zero prądu? czy tylko brak iskry do odpalenia? bo może coś z zapłonem być jak tylko tej iskry brak; wtedy to inny dział;
- brak prądu i rozładowanie akumulatora - albo sam akku do D i ma np wewnętrzne zwarcie albo coś go rozładowuje, nie ma wyjąsia; tym 'coś' może być najprędzej alternator, ale wypada z miernikiem szukać gdzie prąd uchodzi odpinając np kable, wyjmując bezpieczniki, szukając zwarcia... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 08:56
|
|
|
napewno zero pradu po przekreceniu kluczyka zero reakcji az wskazniki od DGt przygasaja , probowane na dwoch dobrych aku
a iskra napewno jest bo od kabli odpala odrazu
dzis niedziela jutro trzeba dojakiegos lektryka podskoczyc
** Dodano: 24-09-2007, 15:08 **
no i wyjasnilo sie co pozeralo prad , byl to alarm , teraz jest odlaczony , nie oplaca sie go naprwaiac , najpowazniejsza wada jest to , ze central z pilota nie dziala |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
|