Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obroty przy zaplaniu i akumulator
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-11-2005, 00:51   obroty przy zaplaniu i akumulator

Witam.

Mam taki problem od niedawna ... zapalam auto na benzynie ... odrazu kiedy zapali to sam sobie dodaje gazu dzisiaj az dodal do 3 tys. PONAD ... A przypomne ze Gaz (LPG) wlancza mi sie przy 2 tys. i jak dodam SAM lekko gaz to oczywiscie odrazuprzechodzi na LPG i obroty spadaja... dziwna sprawa...

I kolejne pytanie...
Kupilem nowy akumulator z tego co pamietam 45Ah (chyba tak sie pisze) i hmm.. przy zapalaniu nieraz niechce zapalic ... mieli mieli i nic z tego pali mi z benzyny ... miele miele nic przelanczam na gaz to samo na gazie probuje troche dodac tam gazu i cos tam lapie ledwo cos zapala az wreszcie zapali ... i sobie mysle co do cholery ? :| nie zawsze tak jest ... ale zdaza sie ... ZADKO A JEDNAK...

I jeszcze jedno zwiazane z akumulatorem... jest nowy jak wspominalem ... nieraz ciezko zapala przymieli i zapali zamiast odrazu lapac elegancko ... i raz mi sie zdazylo ze akumulator PADL ! :| nowy ... mrozu nie bylo a padl ... musialem go LADOWAC. Czy to moze byc wina klem ? kupilem klemy bede montowal dzisiaj (19.11.05) moze cos pomoze ...!!!!!!!

P.S. Sprawdzalem alternator (chyba) i ladowanie jest bardzo dobre... sprawdzane bylo jeszcze na starym akumulatorze...

Ufff mam nadzieje ze wszystko sprawnie napisalem ! :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Vipera 


Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 44
Skąd: Cyców
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2005, 08:54   

gary napisał/a:
Witam.

Mam taki problem od niedawna ... zapalam auto na benzynie ... odrazu kiedy zapali to sam sobie dodaje gazu dzisiaj az dodal do 3 tys. PONAD ... A przypomne ze Gaz (LPG) wlancza mi sie przy 2 tys. i jak dodam SAM lekko gaz to oczywiscie odrazu przechodzi na LPG i obroty spadaja... dziwna sprawa...


Podobny problem mieliśmy czas temu.
Naprawiliśmy go w ten sposób:
1. Zdemontowaliśmy elektrozawór biegu jałowego
2. Przemyliśmy go naftą oczyszczoną (taką do lamp naftowych)
3. Znów zamontowaliśmy elektrozawór.

Najpierw obroty "skakały" z 800 do 1800, ale po przejechaniu ok. 100 km wszystko wróciło do normy, tzn na zimnym silniku mamy obroty od 800 do 1200, a na ciepłym 800 do 1000

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

gary napisał/a:
I kolejne pytanie...
Kupilem nowy akumulator z tego co pamietam 45Ah (chyba tak sie pisze) i hmm.. przy zapalaniu nieraz niechce zapalic ... mieli mieli i nic z tego pali mi z benzyny ... miele miele nic przelanczam na gaz to samo na gazie probuje troche dodac tam gazu i cos tam lapie ledwo cos zapala az wreszcie zapali ... i sobie mysle co do cholery ? nie zawsze tak jest ... ale zdaza sie ... ZADKO A JEDNAK...


Mieliśmy coś podobnego, odwiedziliśmy wielu mechaników, serwis i nic się nie poprawiło.
Postanowiliśmy działać we własnym zakresie, wymieniać wszystko pokolei co dotyczy sterowania pracą silnika. Zaczeliśmy od wymiany przekaźnika wtrysk-gaz.
Pierwsza próba okazała się udana :) . Ponad rok auto zapala bez tzw. "mielenia-szatkowania"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

gary napisał/a:
I jeszcze jedno zwiazane z akumulatorem... jest nowy jak wspominalem ... nieraz ciezko zapala przymieli i zapali zamiast odrazu lapac elegancko ... i raz mi sie zdazylo ze akumulator PADL ! nowy ... mrozu nie bylo a padl ... musialem go LADOWAC. Czy to moze byc wina klem ? kupilem klemy bede montowal dzisiaj (19.11.05) moze cos pomoze ...!


Też się z tym borykaliśmy. Po oczyszczeniu biegunów akumulatora i klem oraz sprawdzeniu masy akumulator-samochód- wszystko wróciło do normy.
_________________
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-11-2005, 15:11   

Ten elektrozawór biegu jałowego to nie jest przypadkiem Silnik Krokowy ? Jak tak to mam zalozony nowy ...

A ten wtrysk - gaz tzn. co to jest ? i mniejwiecej ile moze to kosztowac ?
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Vipera 


Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 44
Skąd: Cyców
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2005, 16:56   

Tak, ten elektrozawór to silnik Krokowy. Jeżeli po wymianie w\w części prędkość obrotowa biegu jałowego jest niestabilna (za wysoka) proponujemy sprawdzić szczelność wszystkich przewodów oraz przyłączy przewodów powietrza.

gary napisał/a:
A ten wtrysk - gaz tzn. co to jest ? i mniejwiecej ile moze to kosztowac ?


Jest to standartowy przekażnik sterujący wpięty w wiązke kabli prowadzących do wtryskiwaczy, a co do ceny to ok 10 zł :) . (Z tym że my posiadamy instalacje LPG bez kompa)
_________________
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-11-2005, 19:22   

Vipera napisał/a:
Tak, ten elektrozawór to silnik Krokowy. Jeżeli po wymianie w\w części prędkość obrotowa biegu jałowego jest niestabilna (za wysoka) proponujemy sprawdzić szczelność wszystkich przewodów oraz przyłączy przewodów powietrza.


Niezgadzam się z kolegom bo silnik krokowy to silnik i ma całkiem inną zasadę działania niż elektrozawór a na pewno elektrozawór nie reguluje obrotów.

Przy jednopunkcie 1.6 mamy tylko do czynienia z elektrozaworem pochłaniacza par paliwa.
Działa to tak:

Wlew paliwa jest szczelnie zamknięty korkiem i połączony przewodem z pochłaniaczem par paliwa, wypełnionym węglem aktywowanym. Otwór w zbiorniku pochłaniacza łączy go z atmosferą. Pary paliwa ze zbiornika przedostają się do pochłaniacza, gdzie są absorbowane przez węgiel aktywowany. Pochłaniacz jest połączony także z obudową przepustnicy. podczas pracy silnika panuje w niej podciśnienie, które powoduje (niezależnie od zasysania powietrza przez filtr) także zasysanie niewielkich ilości powietrza przez pochłaniacz. Powietrze to wymywa pary paliwa z węgla aktywowanego. Proces ten wielokrotnie może się powtarzać. Elektrozawór, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umożliwia zasysanie par paliwa ze zbiornika w ściśle określonych warunkach pracy silnika (temperatura, obciążenie itd.)


Moim zdaniem albo ci łapie lewe powietrze albo pasuje wyczyścić i wyregulować czujnik położenia przepustnicy który podaje informacje o położeniu przepustnicy do komputera który na podstawie kilku parametrów dobiera dawkę wtryskiwanego paliwa.

Czujnik położenia przepustnicy steruje silnikiem krokowym.
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-11-2005, 13:00   

Wydaje mi się że problem z zapalaniem i rozładowywaniem nowego akumulatora u gary'ego jest podobny jak u mnie.
Odsyłam do przejrzenia innego postu (w szeczgólności wypowiedzi na 2 stronie. Oto link:
[kliknij tutaj]

P.S. Nie wiem jaki masz silnik, ale akumulator 45Ah to raczej za mało (tym bardziej, że masz starszą instalację LPG). Optymalny to 55 Ah dla silników 1,6. Ja mam 50Ah i wydaje mi się, że czasem jest to zbyt mała pojemność.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-11-2005, 22:53   

Ale ja instalacje gazowa mam nowa ... z kompem ... nie sadze ze ona jest stara zakladana byla w zeszlym roku ... no moze nie az tak nowa ale nie az tak stara :) ... przeczyscilem dzisiaj idealnie klemy mialem osad na nich straszny mozliwe ze to w jakis sposob nie doladowywalo mi akumulatora i padal... tzn. padl mi raz ale przy zapalaniu rano slychac bylo ze troche musi zakrecic silnikiem ... zeby zapalic nie duzo ale z 2 - 3 razy obrocic czyms tam musi zeby zapalil... :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-11-2005, 22:58   

Sorry z tą starą instalacją. Nie dokładnie musiałem przeczytać Twój post.
Co do rozruchu to klemy mogą być przyczyną ale inna sprawa to np. "zasyfiona" śruba mocująca kabel masowy do karoserii.

A czytałeś podany przez mnie link? Polecam. Może przyczyna tkwi właśnie w samym rozruszniku?

Raz jeszcze podkreślę, że masz za małą pojemnośc akumulatora. Podaj dokładnie typ silnika (tzn pojemnośc i czy na wtrysku czy gaźnik) to podam Ci jaką powinieneś mieć pojemnośc baterii.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2005, 09:42   

dzejbi napisał/a:

Nie wiem jaki masz silnik, ale akumulator 45Ah to raczej za mało (tym bardziej, że masz starszą instalację LPG). Optymalny to 55 Ah dla silników 1,6. Ja mam 50Ah i wydaje mi się, że czasem jest to zbyt mała pojemność.


Nie popadajmy w skrajnosci. U mnie przy 1.4 jest akumulator 40Ah i uwazam, ze jest optymalny. Mniejsza pojemnosc, to tez szybsze ladowanie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-11-2005, 10:30   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Nie popadajmy w skrajnosci. U mnie przy 1.4 jest akumulator 40Ah i uwazam, ze jest optymalny

Zgadza się, ale dla 1,4.

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Mniejsza pojemnosc, to tez szybsze ladowanie.

Tak, ale i szybsze rozładowywanie co w przyszłości zaowocuje szybszym zużyciem baterii czyli krótsza jej żywotnością.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load