Czy będzie żył?? |
Autor |
Wiadomość |
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 19:17 Czy będzie żył??
|
|
|
W sobotę coś podczas jazdy coś się stało z samochodem
Objawy są takie:
1. jak zdejmę nogę z gazu to gaśnie
2. jak odpali silnik to jest sukces
3. przy włączonym silniku śmierdzi benzyną i chodzi jak trabant
4. obroty są bardzo niskie i nawet nie mogę go przełączyć na gaz (robi sie to samo powyżej 2300 obr.)
5. zero mocy silnika
6. wymieniłem świece na nowe, a te stare były całkowicie mokre (brunatna ciecz)
7. wymiana świec nic nie dała
8. ostatnie objawy były też takie, że przez 300 km jazdy na gazie ubyła połowa benzyny i prawie cały olej
9. jakiś miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa na całkiem nową
10. kiedyś odpalał za pierwszym razem - przed wymianą pompy za 6 - 7 razem po wymianie pompy za 2 - 3 na zimnym za 1 na ciepłym silniku
11. Odpalanie i na gazie i na benzynie jest takie samo - wcale go nie ma
Co to może być? Czy ktoś miał już coś podobnego? Czy warto to naprawić?
Szkoda mi samochodu bo jego stan jest rewelacyjny ( nie licząc silnika) - może jak się nie da naprawić to na części go sprzedać?
Nic a nic się nie znam na silnikach, więc jakakolwiek samodzielna naprawa odpada
POMOCY!!! CO ROBIĆ???
|
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 19:31
|
|
|
ToMeG. napisał/a: | że przez 300 km jazdy na gazie ubyła połowa benzyny i prawie cały olej |
A może coś z instalacją od gazu? może podaje benzyne i gaz na raz, a LPG i benzyna jest mieszanka trudno palną... tylko nie wiem dlaczego jeszcze ten olej uciekł... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 19:53
|
|
|
Z instalacją jest wszystko OK. Była regulowana i sprawdzana na przeglądzie 4 tygodnie i 2 tygodnie temu. |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-08-2007, 20:11
|
|
|
Jak tak mocno olej ubywa to wygląda na coś powaznego. To że świecie mokre to mogłoby zalewać je paliwem przy za duzej dawce, ale jak do tego oleju jeszcze ubywa... A dymi na niebiesko albo na czarno może ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 20:26
|
|
|
jesli ubyla benzyna mimo jazdy na gazie to moze pompka paliwa sobie uciakalo do oleju a przy dluzszej jezdzie cos sie stalo w srodeczku z silnikiem a ze olej ubywac zaczal to moze jak benzyna wpadla do srodka i byl przez kilkaset km smarowany benzyna z olejem to sie zatarl
takie moje rozwazania
P>S-jesli dymi na czarno to za duzo benzyny a jesli na niebiesko to pali olej |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 20:33
|
|
|
Właściwie to dymienia jakoś nie zaobserwowałem, jak już to bliżej niebieskiego, ale raczej w normie - tylko, że strasznie śmierdzi porównywalnie z farbą olejną czy coś podobnego |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 20:52
|
|
|
a olej jakiej masz konsystencji??? czy przypadkiem bloku niemasz pękniętego może paliwo leci do oleju.
Jeśli wymianiałeś pompe paliwa to może wtryski po dupce dostały. zobacz czy masz sprawny elektrozawór na paliwo jak masz go na gazie. może przepuszcza i stąd masz przepuszczenie paliwa do spalania. pozatym jakbyś miał palone paliwo z gazem to byś daleko nie ujechał i byś to czuł że jest coś nie tak. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 20:57
|
|
|
Chętnie bym to sprawdził, ale niestety nie umiem, bo się na tym nie znam nic a nic.
Może jest to co mówisz (moley) bo on już wcale teraz nie zapala i nie jedzie
Jeżeli tak to czy to coś poważnego?
W sumie jak sprawdzałem poziom oleju to jego konsystencja była w miarę normalna. |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 09:20
|
|
|
jak masz instalację gazową, która się przełącza sama, to ustaw ją na pozycję 0 i powinien samochód na samym gazie zastartować. Odłącz przewody paliwowe od wtrysku, wtedy masz pewność, że paliwo nie jest pompowane (albo zdejmij kostkę z pompy w bagażniku, żeby nie pracowała). Jeśli ubyło Ci tak oleju itp, to ktoś zasugerował pęknięty blok silnika.. A co z uszczelką pod głowicą? Jak masz możliwość, to sprawdź kompresję.. Dużo Ci może podpowiedzieć... |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 11:20
|
|
|
Niestety na samym gazie też nie odpala |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 13:29
|
|
|
może naprawdę uszczelka pod głowicą Ci poleciała, dlatego świece masz zasyfione olejem/chłodziwem, kompresja słaba etc.... Może w tą stronę szukać... |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
PIETREK
Wiek: 49 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 14 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-08-2007, 11:22
|
|
|
sprawa jest prosta skoro pracując na gazie śmierdzi benzyną to jest walniety zawór który przełancza gaz-benzyna i podaje to i to,temu ciężko pali a jak zapali to tak ma jak ma,oleju ubywa bo jest rozcieńczony i spala go a nie ścieraja go pierścienie.Zakręć zawór na butli i próbuj odpalić na benzynie,jeśli nie odpali sprawdż wtryski któtyś może leje non stop. |
_________________ TEMPERKA 1.8 SW ,KŁOPOT ALE ILE RADOŚCI |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 20:18
|
|
|
Jak się okazało trzeba wymienić kable wysokiego napięcia, palec rozrusznika i kopułkę oraz uszczelki w silniku. W sumie nic groźnego jednak nie chce mi się tego robić, bo mam już nowy samochód - jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam do działu forum z ogłoszeniami - 2000 zł to chyba super cena |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-09-2007, 23:13 odp
|
|
|
Weź go Ziomek już lepiej na części rozłóż i na allegro sprzedaj wyjdziesz 2 razy lepiej. |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 16:38
|
|
|
Może i racja, ale nie chce mi się tym zajmować - nie mam nawet czasu, więc jak ktoś chce to zrobić to zapraszam |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|