Zabawy z Sedicivalvole ciąg dalszy |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 06:39 Zabawy z Sedicivalvole ciąg dalszy
|
|
|
Problem polega na tym że auto dymi, najgorzej jest rano na zimnym silniku.
Na cylingrach ma po 12 atm na zimnym silniku więc kwestia pierścieni chyba odpada.
Dodam że głowica jest po generalnym remoncie.
Wie ktoś może co jest przyczyną?
Wiem że sedici ma spore zużycie oleju (fabryczne) ale chmurka jest chyba za duża.
Pomóżcie
[ Dodano: 01-09-2006, 07:41 ]
a może to nie olej nie jestem pewien, czy przyczyną może być przestawiony zapłon lub uszkodzona lambda?
[ Dodano: 01-09-2006, 07:41 ]
jeżdżę na gazie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-09-2006, 06:50
|
|
|
A jaki jest kolor dymu. Jak niebieski to olej,a jak czarny to nadmiar paliwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 08:09
|
|
|
Wiesz wydaje mi sie że że niebieski ale jaki może byc tego powód?
Czy może być to tez wina głowicy czy tylko kwestia cylindrów, pierścieni
[ Dodano: 01-09-2006, 09:12 ]
Wiesz wydaje mi się że niebieski ale pewności nie mam.Na wolnych obrotach jest bardziej szary,grafitowy,Jak przegazuję go jest bardziej niebieski.Czy to może byc wina głowicy czy tylko i wyłącznie kwestia cylindrów i pierścieni? |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 08:14
|
|
|
Witam !
Pierscienie, wtryski leja, zrobic pomiar kompresji takze metoda dynamiczna. Bierze olej?
[ Dodano: 01-09-2006, 08:16 ]
Na zimnym silniku nigdy sie kompresji nie mierzy! |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 09:53 Re: Zabawy z Sedicivalvole ciąg dalszy
|
|
|
Krzysztof A. napisał/a: | Problem polega na tym że auto dymi, najgorzej jest rano na zimnym silniku.
jeżdżę na gazie |
a odpalasz tez na gazie?
jaka instalacja?
czy dymi na benzynie czy na gazie? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 14:17
|
|
|
Odpalam na gazie i jeżdżę na gazie. a w kwestii pomiaru kompresji to po 12 atm na zimnym silniku czyli na ciepłym napewno więcej.Zajeżdżony silnik nie będzie miał kokpresji na zimnym a na ciepłym uszczelni się olejem i jakoś bedzie chodził kopcąc.Według mnie mogły zedrzeć sie pierścienie olejowe skoro kompresja jest.Co Wy na to? |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 14:39
|
|
|
Krzysztof A. napisał/a: | Odpalam na gazie i jeżdżę na gazie. a w kwestii pomiaru kompresji to po 12 atm na zimnym silniku czyli na ciepłym napewno więcej.Zajeżdżony silnik nie będzie miał kokpresji na zimnym a na ciepłym uszczelni się olejem i jakoś bedzie chodził kopcąc.Według mnie mogły zedrzeć sie pierścienie olejowe skoro kompresja jest.Co Wy na to? |
jaką masz instalację lpg? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-09-2006, 15:58
|
|
|
Instalację mam ze sterownikiem z tzw. półsterowaniem, czyli komputer reguluje tylko górne wartości skałdu resztę reguluje śruba.A czy z Twojego doświadczenia jest mozliwe aby przy nie ustawionym zapłonie puszczał churkę na gazie?
[ Dodano: 01-09-2006, 16:59 ]
jak zwykle przekręciłem wyraz- miało być składu mieszanki a nie skałdu |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:23
|
|
|
Krzysztof A. napisał/a: | Odpalam na gazie i jeżdżę na gazie. a w kwestii pomiaru kompresji to po 12 atm na zimnym silniku czyli na ciepłym napewno więcej.Zajeżdżony silnik nie będzie miał kokpresji na zimnym a na ciepłym uszczelni się olejem i jakoś bedzie chodził kopcąc.Według mnie mogły zedrzeć sie pierścienie olejowe skoro kompresja jest.Co Wy na to? |
Polemizowałbym. Jest raczej odwrotnie. Pomiar kompresji powinno się teżrobić na gorącym silniku. Na zimnym, gęsty lepki olej wszystko sobą zakleja i wyniki mogą być lepsze niż są w rzeczywistości. Na gorąco olej się robi rzadki i nie uszczelnia sobą ew. niszczelności w silniku - wychodzi cała prawda o stanie pierścieni (luzy w rowkach, wyrobione zamki itp.). Generalnie jeśli nie ma dużej różnicy pomiędzy wynikami na zimno i na gorąco to wszystko jest OK.
Natomiadt w konkretnym przypadku - mówisz, że głowica jest po remoncie. Czyli uszczelniacze zaworów zostały wymienione ? Jeśli tak to jeśli dym bierze się z oleju (a nie z paliwa) to zostają tylko pierścienie (no chyba, że głowica jest pęknięta). Ponadto jeśli to olej się spala to na pewno sporo Ci go bierze.
Pozdrawiam, |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 16:51
|
|
|
[quote="Zbyniu"] Krzysztof A. napisał/a: |
Natomiadt w konkretnym przypadku - mówisz, że głowica jest po remoncie. Czyli uszczelniacze zaworów zostały wymienione ? Jeśli tak to jeśli dym bierze się z oleju (a nie z paliwa) to zostają tylko pierścienie (no chyba, że głowica jest pęknięta). Ponadto jeśli to olej się spala to na pewno sporo Ci go bierze.
Pozdrawiam, |
podjedź na analizator spalin
ale u mów sie zeby analiza zostala wykonana na zimnym silniku
np zawieź pod warsztat wieczorem
a rano niech ci zbadają
bo jak odpalasz na gazie
to on nie jest jeszcze w takim stanie jak gdy auto jest rozgrzane (temp płynu chlodzacego)
i wali ci pewnie gaz w wydech |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-09-2006, 16:55
|
|
|
Popieram Zbynia w 100%.Najlepiej by było jak byś miał możliwość sprawdzenia uszczelniaczy na zaworach czy i one podczas naprawy głowicy zostały wymienione,bo dymienie przy zapalaniu raczej o tym świadczy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 19:08
|
|
|
No własnie dziwi mnie to ze później dymienie maleje albo wręcz zanika.Mechanior który robił mi tą głowicę mówił że uszczlniacz zmieniał. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 19:34
|
|
|
Krzysztof A. napisał/a: | No własnie dziwi mnie to ze później dymienie maleje albo wręcz zanika.Mechanior który robił mi tą głowicę mówił że uszczlniacz zmieniał. |
może jednak zanika jak rozgrzeje sie płyn chlodniczy na tyle zeby gaz
byl juz w takim stanie jak trzeba |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 22:28
|
|
|
Panowie ale to jest olejowy dym według mnie-jak się dokładnie przypatrzylem
Tak jak mówiłem-przy zimnym silniku po odpaleniu chmurka a potem spokój
[ Dodano: 02-09-2006, 23:31 ]
Tak sobie zaplanowałem że postawie go w zimę na parę dni i wrzucę nowe pierścienie bo jeśli chodzi o dynamikę-to łądnie chodzi, wkręca sie na obroty i zaskakiwanie na trasie nowszych autek nie stanowi problemu.A w kwestii ceny pierścieni ktoś się orientuje? |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 23:56
|
|
|
a swiece dobrze dzialaja? nei zalewa ich ? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-09-2006, 10:04
|
|
|
Swiece są troche zakopcone.Czyli według was albo pierścienie albo uszczelniacze na zaworach? |
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-04-2007, 09:24
|
|
|
Kolego jakby ci bral olej to bys mial tlusty osad na tlumiku koncowym |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-04-2007, 09:45
|
|
|
Sprawdz tak jak sugeruje EASYKATO spaliny na zimnym silniku, u siebie tez zaobserwowalem podobne zjawisko, wystepuje tylko przy odalaniu na gazie, po odpaleniu chmurka z wydechu i jak zlapie ciutke temp. to znika, tyle ze u mnie raczej bialy dym sie pojawia. Przy odpalaniu na PB nie ma tego zjawiska, auto oleju bierze tyle ile fabryka podaje. Dymek przy odpalaniu na gazie zwiazany jest z tym iz na poczatku masz niedogrzany parownik, zimny gaz ma inna gestosc wlasciwa niz cieply w rezultacie tego na zimnym silniku masz za bogata mieszanke plus to o czym chyba kazdy wie ze przy spalaniu LPG powstaje woda i masz dymek ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-04-2007, 10:42
|
|
|
Ja mam 1.6 gaźnik. Zależy od temperatury na dworze, czy odpadam zimny silnik, czy ciepły. Czasami widać wyraźny biały dymek, czasami jak teraz jest w miare słonecznie, ciepło to tylko przy odpalaniu widać ten dymek, jak silnik złapie temperature to już jest ok.
Silnik ma ~340tys. km, bez remontu, gaz zakładany przy 260tys. Zawsze się tak działo u mnie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|