|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problem z zimnym silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-06-2007, 11:17 problem z zimnym silnikiem
|
|
|
Witam
Mam problem Tempra 2.0 V8 na pełnym wtrysku. Przy odpaleniu na zimnym silniku są obroty wysokości 400, zaczyna się męczyć i gaśnie, przy dodaniu gazu i puszczeniu silnik schodzi dalej na 400 i gaśnie, po nagrzaniu silnika wchodzi na 800 obrotów i jest w miarę ok. czasami schodzi tylko na 600. Czy to może być silnik krokowy? Jak tak to gdzie on się znajduje i jak wygląda. Z góry dziękuję za wszystkie porady. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 11:29 Re: problem z zimnym silnikiem
|
|
|
GrzesiekK napisał/a: | Witam
Mam problem Tempra 2.0 V8 na pełnym wtrysku. Przy odpaleniu na zimnym silniku są obroty wysokości 400, zaczyna się męczyć i gaśnie, przy dodaniu gazu i puszczeniu silnik schodzi dalej na 400 i gaśnie, po nagrzaniu silnika wchodzi na 800 obrotów i jest w miarę ok. czasami schodzi tylko na 600. Czy to może być silnik krokowy? Jak tak to gdzie on się znajduje i jak wygląda. Z góry dziękuję za wszystkie porady. |
2.0 8V nie ma krokowca, masz zawór obejsciowy, znajdziesz po prawej stronie glowicy, latwo go odnalezc bo dochodzi do niego waz idacy od gumy laczacej filtr powietrza z przepustnica. Jesli jest nie sprawny to wlasnie moga byc takie problemy jak u ciebie, w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce jeszcze przed odpaleniem powinno byc slychac jak komp. od wtrusky parokrotnie pyknie tym zaworem, jesli jest cisza to nie dziala, wtedy na poczatek odepnij z niego kostke i jesli masz jakis multimetr zmiez czy na wolnych obrotach dochodzi do niego 12V, jesli tak a nie dziala rozbierz zawor jest prosty w budowie, wyczysc dokaldnie i poskladaj, mozesz na krotko podac na niego tez napiecie i sprawdzic czy sie zalancza.
Do regulacji wolnych obrotow masz tez taka srube od gory na przepustnicy, moze masz zle to wyregulowane... ale raczej jest cos nie tak z tym elektrozaworem. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-06-2007, 12:01
|
|
|
Ten zawór obejściowy tak stuka kilka razy i po chwili cichnie?. Po odłączeniu od niego kabli nie ma żadnej różnicy w pracy silnika dalej to samo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 14:01
|
|
|
GrzesiekK napisał/a: | Ten zawór obejściowy tak stuka kilka razy i po chwili cichnie?. Po odłączeniu od niego kabli nie ma żadnej różnicy w pracy silnika dalej to samo |
To zrob jeszcze tak, odpal auto na PB zdejmij ten waz co idzie na ten zawor od strony filtra powietrza i na wolnych obrotach sprawdz czy komp wtryskowy otwiera ten zawor, poznasz po tym ze powinno ssac powietrze wtedy przez zawor, jesli nie to podaj na zawor na krotko 12V i mase z akumulatora i zobacz wtedy, jesli dalej przez neigo nie bedzie ssalo to martwy, robiorka czysczenie i moze bedzie dzialac, a jesli na krotka zalaczony sie otworzy i zacznie przez niego ssac powietrze i obroty beda ok to szukaj dalej czy masz dobrze ustawiony czujnik polozenia przepustnicy, jesli jest z nim wszytko ok to jak zdejmiesz wtyczkez zaworu podlaczysz pod nia woltomierz to ma byc 12V , jesli tak jest a zawor sie nie otwiera no to wiadomo co ubite ale jesli jest 12V zawor sie otwiera a wolne obroty za niskie to trzeba wyregulowac sruba na obudowie przepusnicy taka po skosie od gory kontrowana 14tka badz 15tka kluczem. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-06-2007, 08:26
|
|
|
Zawór jest dobry zasysa aż miło, tak jak pisałeś poregulowałem śrubą na przepustnicy i obroty ma teraz 800. Tylko na 800 słychać jak zasysa powietrze z filtra a jak przekręcę obroty na 600 to jest cisza i nie słychać zasysania tylko ze 600 to jeszcze za niskie obroty.
Dzięki za wcześniejsze porady |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-06-2007, 10:01
|
|
|
GrzesiekK napisał/a: | Tylko na 800 słychać jak zasysa powietrze z filtra. |
Normalne zjawisko, ta sruba zdławia kanał obejściowy przepustnicy, a że jest on raczej waski to słuchac ten charakterystyczny świst powietrza. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-06-2007, 10:54
|
|
|
Czyli wszystko jest ok. Wielkie Dzięki za poradę |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-06-2007, 11:23
|
|
|
Tak odbiegając od tematu, jak ktoś nie zwróci uwagi na małą kropkę na końcu nicku, to wyglada jakby jedna i ta sama osoba ze soba rozmawiala. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-06-2007, 11:44
|
|
|
Mała kropka a taka różnica
** Dodano: 20-06-2007, 19:21 **
Dalej te obroty jak na zimnym ustawie 800 to na ciepłym 1200, jak skręce na ciepłym na 800 to na zimnym 400-600 juz mam dość. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|