|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spalanie gazu skoczylo z 15 do 20L |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 18:43 Spalanie gazu skoczylo z 15 do 20L
|
|
|
Mam nastepujacy problem, z niewiadomych przyczyn skoczylo mi spalanie gazu z 15L do 20L!
Po nalaniu 10 litrow gazu i ultra spokojnej jezdzie poza godzinami szczytu z minimalna liczba postojow i max 2300obr samochod przejezdza 55km...
Inatalacja gazowa sklada sie z parownika BRC AT90E (140km) - stad juz to 15L oraz BLOS'a (ze standardowym Slitem, co tez przeklada sie na wieksze spalanie).
Dwa miesiace temu czyszczony byl parownik - membrany nienaruszone i wymieniony zostalfilterek gazu,
Rok temu czyszczony BLOS,
Osiem miesiecy temu odbyla sie regulacja BLOSA na analizatorze spalin (niestety na hamownie mnie nie stac).
Cztery miesiace temu czyszczony stozkowy filtr powietrza stosownym zestawem chemii.
Blos jak i reduktor maja 3 lata i przejechane ok. 50 tys.
W tej konfiguracji 15l spala od nowosci. Jakis miesiac temu spalanie podskoczylo do 20L przy zero cisnieniowej jezdzie. Nie ukrywam ze z tymi 15L sie pogodzilem, natomiast 20L przy takim stylu jazdy w ogole sie nie kalkuluje.
Dodam jeszcze ze sonda lambda zmieniona na nowa poltorej roku temu, a silnik nagrzewa sie prawidlowo. Co wiecej sama praca silnika bez zarzutu.
Prosilbym o jakies rady odnosnie zmniejszenia spalania, a raczej przywrocenia go do poprzedniego stanu 15L/100 |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:24
|
|
|
należało by sprawdzić czy PB też tak wpiernicza
Może standard pomoże czyli wina po stronie świec kabli kopułki ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:31
|
|
|
Mam wtrysk wiec to raczej nie jest wina kopulki. Kable Bosch i swiece NGK zmieniane 6 tys km. temu.
Beny zjada po miescie 10 litrow przy spokojnej jezdzie. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:39
|
|
|
na benzynie jest to samo? Zapłon sprawny, hamulce się nie blokują? Jak ze sprzęgłem? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:50
|
|
|
Na bezynie jest dobrze 11l mial dokad pamietam przy delikatnej jezdzie robi 10. Dodam ze mam opony 195 i pelna elektryke wiec moze tyle brac, zwlaszcza ze duzo w korkach stoje.
Kompletne sprzeglo Valeo wymienione w 2009, felgi zimne po jezdzie, takze hamulce nie trzymaja. Z zaplonem wszystko ok. Lubi zgasnac jak jest zimny, ale po ponownym odpale jest ok. Obroty nie faluja, praca silnika jest dobra.
Tak jak mowie, problem dotyczy gazu.
Narazie zamowilem nowy parownik Lovato do 120km, zaloze wyreguluje go i Blosa i zobaczymy. Najwyzej bede dalej szukal. Niewykluczone ze w koncu membrany zaczely przepuszczac w BRC.
BTW:
Czy zatkanie wezykow od EGR moze miec tu jakis wplyw (np. przy zalozeniu ze dostaje sie do nich powietrze)? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:54
|
|
|
Prawdziwek, pytanie może głupie, ale kiedy była robiona fachowa regulacja z analizatorem spalin? przy okazji tego czyszczenia? Jak nie, to od tego bym zaczął. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:56
|
|
|
Opowiem Ci historię o tankowaniu gazu i polecam zmienić stację.
Mój problem ze spalaniem zaczął się jakieś 2 miesiące temu. Zawsze tankuję przy 200-220 km przebiegu i wchodziło 27 litrów gazu. Czyli 13.5 litra na 100 km. Teraz zagadka! Cisnę po mieście i jest 13.5, nie cisnę jest 13.5. Wk....łem się i zmieniłem stację z BP na Shell i zonk za każdym razem przy tym samym przebiegu wchodzi mi 22 litry. Zawsze tankuję do pełna przy tym przebiegu. Kalkulacja: gaz droższy na shellu o średnio 5 gr. na litrze, ale oszczędność pięciu litrów gazu przy każdym tankowaniu niweluje tą różnicę 160 krotnie. Może warto tankować u innych. Po prostu przekręcone dystrybutory |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 21:16
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Prawdziwek, pytanie może głupie, ale kiedy była robiona fachowa regulacja z analizatorem spalin? przy okazji tego czyszczenia? Jak nie, to od tego bym zaczął. |
Jelcyn Blosa czyscil Grzesiek.K, a regulacja byla wykonywana (na analizatorze spalin) w autoryzowanym punkcie BRC i bylo to mysle rok temu.
czarek45 tu masz racje, ja tankuje na malej w sumie "podejrzanej" stacji, ale tez na "normalnej" Petrohemii na trasie. Efekt jest w sumie ten sam, choc ostatnie tankowania odbyly sie wlasnie na tej pierwszej. Jutro jak zalatwie nowy parownik i regulacje pojade lyknac Shella, co by nie bylo pod tym wzgledem watpliwosci. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 21:20
|
|
|
Prawdziwek napisał/a: | rok temu. | no to chyba pora zrobić to ponownie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 22:14
|
|
|
Pewnie się reduktor skończył .... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-06-2010, 15:31
|
|
|
Prawdziwek, mi się już udało nieraz zatankować więcej gazu niż pozwala na to objętość butli. Zdecydowanie najpierw powinieneś przetestować jeszcze inne stacje zanim zaczniesz szukać przyczyn od środka. A regulację gazu robi się przynajmniej raz do roku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-06-2010, 17:28
|
|
|
ciechu napisał/a: | Prawdziwek, mi się już udało nieraz zatankować więcej gazu niż pozwala na to objętość butli. Zdecydowanie najpierw powinieneś przetestować jeszcze inne stacje zanim zaczniesz szukać przyczyn od środka. A regulację gazu robi się przynajmniej raz do roku. |
Nowy parownik Lovato zalozony, blos i cala instalacja wyregulowana, sprawdzona pod katem szczelnosci i wyczyszczona. Powiedzieli ze 1000km beda sie membrany ukladac.
Niestety koszt sumaryczny 400zl :/
Za chwile jade robic full tankowanie - 32L |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|