Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie gazu skoczylo z 15 do 20L
Autor Wiadomość
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 18:43   Spalanie gazu skoczylo z 15 do 20L

Mam nastepujacy problem, z niewiadomych przyczyn skoczylo mi spalanie gazu z 15L do 20L!

Po nalaniu 10 litrow gazu i ultra spokojnej jezdzie poza godzinami szczytu z minimalna liczba postojow i max 2300obr samochod przejezdza 55km...

Inatalacja gazowa sklada sie z parownika BRC AT90E (140km) - stad juz to 15L oraz BLOS'a (ze standardowym Slitem, co tez przeklada sie na wieksze spalanie).

Dwa miesiace temu czyszczony byl parownik - membrany nienaruszone i wymieniony zostalfilterek gazu,
Rok temu czyszczony BLOS,
Osiem miesiecy temu odbyla sie regulacja BLOSA na analizatorze spalin (niestety na hamownie mnie nie stac).
Cztery miesiace temu czyszczony stozkowy filtr powietrza stosownym zestawem chemii.

Blos jak i reduktor maja 3 lata i przejechane ok. 50 tys.

W tej konfiguracji 15l spala od nowosci. Jakis miesiac temu spalanie podskoczylo do 20L przy zero cisnieniowej jezdzie. Nie ukrywam ze z tymi 15L sie pogodzilem, natomiast 20L przy takim stylu jazdy w ogole sie nie kalkuluje.

Dodam jeszcze ze sonda lambda zmieniona na nowa poltorej roku temu, a silnik nagrzewa sie prawidlowo. Co wiecej sama praca silnika bez zarzutu.

Prosilbym o jakies rady odnosnie zmniejszenia spalania, a raczej przywrocenia go do poprzedniego stanu 15L/100
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-06-2010, 20:24   

należało by sprawdzić czy PB też tak wpiernicza

Może standard pomoże czyli wina po stronie świec kabli kopułki ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 20:31   

Mam wtrysk wiec to raczej nie jest wina kopulki. Kable Bosch i swiece NGK zmieniane 6 tys km. temu.

Beny zjada po miescie 10 litrow przy spokojnej jezdzie.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 20:39   

na benzynie jest to samo? Zapłon sprawny, hamulce się nie blokują? Jak ze sprzęgłem?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 20:50   

Na bezynie jest dobrze 11l mial dokad pamietam przy delikatnej jezdzie robi 10. Dodam ze mam opony 195 i pelna elektryke wiec moze tyle brac, zwlaszcza ze duzo w korkach stoje.

Kompletne sprzeglo Valeo wymienione w 2009, felgi zimne po jezdzie, takze hamulce nie trzymaja. Z zaplonem wszystko ok. Lubi zgasnac jak jest zimny, ale po ponownym odpale jest ok. Obroty nie faluja, praca silnika jest dobra.

Tak jak mowie, problem dotyczy gazu.
Narazie zamowilem nowy parownik Lovato do 120km, zaloze wyreguluje go i Blosa i zobaczymy. Najwyzej bede dalej szukal. Niewykluczone ze w koncu membrany zaczely przepuszczac w BRC.

BTW:

Czy zatkanie wezykow od EGR moze miec tu jakis wplyw (np. przy zalozeniu ze dostaje sie do nich powietrze)?
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 20:54   

Prawdziwek, pytanie może głupie, ale kiedy była robiona fachowa regulacja z analizatorem spalin? przy okazji tego czyszczenia? Jak nie, to od tego bym zaczął.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-06-2010, 20:56   

Opowiem Ci historię o tankowaniu gazu i polecam zmienić stację.

Mój problem ze spalaniem zaczął się jakieś 2 miesiące temu. Zawsze tankuję przy 200-220 km przebiegu i wchodziło 27 litrów gazu. Czyli 13.5 litra na 100 km. Teraz zagadka! Cisnę po mieście i jest 13.5, nie cisnę jest 13.5. Wk....łem się i zmieniłem stację z BP na Shell i zonk za każdym razem przy tym samym przebiegu wchodzi mi 22 litry. Zawsze tankuję do pełna przy tym przebiegu. Kalkulacja: gaz droższy na shellu o średnio 5 gr. na litrze, ale oszczędność pięciu litrów gazu przy każdym tankowaniu niweluje tą różnicę 160 krotnie. Może warto tankować u innych. Po prostu przekręcone dystrybutory :evil:
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 21:16   

Jelcyn napisał/a:
Prawdziwek, pytanie może głupie, ale kiedy była robiona fachowa regulacja z analizatorem spalin? przy okazji tego czyszczenia? Jak nie, to od tego bym zaczął.


Jelcyn Blosa czyscil Grzesiek.K, a regulacja byla wykonywana (na analizatorze spalin) w autoryzowanym punkcie BRC i bylo to mysle rok temu.

czarek45 tu masz racje, ja tankuje na malej w sumie "podejrzanej" stacji, ale tez na "normalnej" Petrohemii na trasie. Efekt jest w sumie ten sam, choc ostatnie tankowania odbyly sie wlasnie na tej pierwszej. Jutro jak zalatwie nowy parownik i regulacje pojade lyknac Shella, co by nie bylo pod tym wzgledem watpliwosci.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 21:20   

Prawdziwek napisał/a:
rok temu.
no to chyba pora zrobić to ponownie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 22:14   

Pewnie się reduktor skończył ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-06-2010, 15:31   

Prawdziwek, mi się już udało nieraz zatankować więcej gazu niż pozwala na to objętość butli. Zdecydowanie najpierw powinieneś przetestować jeszcze inne stacje zanim zaczniesz szukać przyczyn od środka. A regulację gazu robi się przynajmniej raz do roku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-06-2010, 17:28   

ciechu napisał/a:
Prawdziwek, mi się już udało nieraz zatankować więcej gazu niż pozwala na to objętość butli. Zdecydowanie najpierw powinieneś przetestować jeszcze inne stacje zanim zaczniesz szukać przyczyn od środka. A regulację gazu robi się przynajmniej raz do roku.


Nowy parownik Lovato zalozony, blos i cala instalacja wyregulowana, sprawdzona pod katem szczelnosci i wyczyszczona. Powiedzieli ze 1000km beda sie membrany ukladac.

Niestety koszt sumaryczny 400zl :/

Za chwile jade robic full tankowanie - 32L
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load