Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka zużycia klocków hamulcowych
Autor Wiadomość
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2007, 12:04   Kontrolka zużycia klocków hamulcowych

Witam.
Mam pytanie na jakiej zasadzie działa taki obwód, seryjnie w moim pojeździe nie ma tego montowanego. Czy po prostu w jakims miejscu na klocku z czujnikiem jest punkt metalowy który przy zużyciu wastwy ciernej styka się z masą (tarczą) i po prostu zamyka obwód powodująć świecenie kontrolki czy działa to jakoś inaczej ?
Chciałbym sobie ten bajer dorobić, zmieniam całe zaciski i będe miał właśnie klocki z czujnikami wiec problemem chyba byłoby tylko podprowadzenie kabla do kontrolki, potrzebuje jednak potwierdzenia.

Pozdrawiam
Krzysiek
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Qbba 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2007, 12:49   

Masz rację tak to właśnie działa. Plus na czujnik klocka, masa na tarcze hamulcową i po środku kontrolka :) .
_________________
________Tipo 1.8 GT _________
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2007, 15:27   

Hm a nie zadziałą jeśli mase wepnę do karoserii gdzieś ? czy normalnie jest jakaś zwora do tarczy, pytam bo jeszcze nie mam zacisków w rękach. Można powiedzieć że przygotowuje narazie plan operacyjny :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2007, 17:23   

ja kiedyś znalazłem luźny drucik jak latał właśnie od tego i swego czasu mialem podpięte (teraz gdzieś się stracił pod obiciem komory silnika i nie chciało mi się go szukać, nie podpinałem na nowych klockach więc...);
masz po prostu do kontrolki w desce na stałe plus podłączony, powiedzmy do jednego 'bieguna' żarówki, a drugi ' biegun' jest wyprowadzony/zakończony właśnie kablem do czujników; ten kabel podczepiasz/podłączasz do czujnikow w klocku lub klockach równolegle;
w klockach masz jeden lub dwa (gdy dwa to na różnej 'głębokości, więc do wyboru przy jakim zużyciu zacznie świecić) 'wtopione' fabrycznie druciki, gdy klocek się zetrze do nich a masz do nich podczepiony kabelek od kontrolki to zetrze też izolację 'klockowego' kabla i zacznie zwierać go do masy, w tym wypadku do tarczy i kontrolka świeci; jest to obwód tak prosty, że nie ma tam cudów; drutek (1 drut, 1 żyła) możesz sobie do downolnego punktu auta (masy dowolnej, akumulatora, karoserii...) zwierać, gdy tylko dotknie masy to kontrolka świeci co oczywiste. Tyla ;D pzdr
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-05-2007, 18:33   

Poszukaj tematu o klockach, były tam fotki klocków z "drucikami" zatopionymi w plastiku. Wpina się je w klocki hamulcowe (w specjalne otwory). Układ polega na tym, że plastik na druciku ściera się i zaczyna masować. stały + dochodzi do kontrolki. Tak jak w sumie unk pisał.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2007, 19:25   

No o to wlasnie mi chodzilo czy mozna mase lapac gdziekolwiek. Teraz czekam na zaiski i bede podlaczal.
Pozdrawiam
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load