Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Świecący Chek Control Panel
Autor Wiadomość
Mario 128 



Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-03-2005, 23:55   Świecący Chek Control Panel

Witam
Czy może ktoś mi wyjaśnić dlaczego jak za oknem jest minusowa temperaturka, to wszystkie diody panelu kontrolnego zapalają się tak jak by wszystko wysiadło.Ciekawa prawidłowość: im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze.W miarę jak silnik sie nagrzewa lampki powoli gasną. Nikt nie potrafi mi udzielić sensownej odpowiedzi w tym temacie, bo sensowną odpowiedzią chyba nie jest że "fiat tak ma"
P 8) zdr
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-03-2005, 23:58   

Chmm ciekawa przypadlosc, ale ja stawiam na przebicie gdzies. Moze jakis czujnik od wylaczenia aut. ssania sie jakos "zintegrowal" i masz choinke.
Trudne do wysledzenia. A w lato tak samo sie dzieje? Czy masz ledwo kupione auto?
Wstaw moze do cieplego garazu niech postoji i tam zapal i zobacz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2005, 00:04   

Mario 128 napisał/a:
im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze.

Masz poprostu cyfrowy termometr! :lol: :lol: :lol:
Może to jakieś dodatkowe wyposażenie 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Mario 128 



Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 21-03-2005, 00:11   

Witam
W lecie problem znika.Istnieje tylko jak jest coś poniżej zera na dworzu :D .Już sie do tego przyzwyczaiłem ale nie powiem chętnie bym to wyeliminował.Auto mam już ze cztery lata i tak sie zaczeło robić jakieś dwa lata temu
P 8) zdr
  
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-03-2005, 00:21   

Haha na twoje zmartwienie ta "elektroniczna deske" robili japonce ;)

Sprawdz styki, ewentualna "wigloc" w nich pewnie prowadzi do takich anomalji.
Wiem ze to nie latwe... no ale coz innego.

Mozez tez rozebrac deske i tam posprawdzac styki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Mario 128 



Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 21-03-2005, 00:29   

[ Dodano: Pon Mar 21, 2005 00:14 ]
Raku napisał/a:
Mario 128 napisał/a:
im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze.

Masz poprostu cyfrowy termometr! :lol: :lol: :lol:
Może to jakieś dodatkowe wyposażenie 8)

Poprostu im wiecej elektroniki w temperówce tym życie staje się ciekawsze.Teraz już wiem że najlepszy zakup to auto pozbawione elektronicznych gadżetów , szczególnie we włoskim wydaniu.Deskę rokręce przy okazji bo to aż nie jest taki wielki problem , ale do końca nie wydaje mi sie żeby przyczyną były styki, za dużo tu pewnych prawidłowości, gdyby to były styki to panel palił by się cały czas
P 8) zdr
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2005, 18:11   

Czy masz deskę firmy Borg. Problem z brakiem masy. Jeśli masz elektronicznę klimę to właśnie ona wyżywa się na desce.
     assistance   Moneta
 
 
Mario 128 



Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 21-03-2005, 23:14   

Witam
Deska firmy Borg :-k poprosze o więcej szczegółów.Mam deskę digital i elektroniczne ustawianie temperatury wnetrza które też mi sie wali opisałem to w innym poście
P 8) zdr
     assistance
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2005, 15:34   

W sumie to doszła ci jeszcze jedna obcja
Uwaga Slizga jezdnia itp.
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2005, 16:44   

Problem może wynikać z uszkodzenia, zabrudzenia, niekontaktu masy przy skrzynce bezpieczników. W niej właśnie znajduje się sterowanie kontrolkami Check Control. Przeczyść styki bezpieczników i wtyczek dochodzących. Nie ma dostępnej nigdzie informacji na temat gdzie jest czujnik temperatury od nawiewu. Ale jeszcze poszukam.
     assistance   Moneta
 
 
Mario 128 



Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-03-2005, 23:05   

Witam
Też o tym myslałem.Dzięki za radę, jak będe miał chwilke wolnego to sprawdzę skrzynkę.Miałem kiedyś zaśniedziałyk wtyk włacznika wentylatora.Wymieniłem czujnik bo myślałem że sie skopał, a tu nic, silnik grzał się jak szalony /było wtedy lato /Zdesperowany szarpnąłem za kabelki a tu bonus wentylator kręci jak szalony =D> ,mówię a tu cie mam, :P sprawdziłem wszystkie połaczenia i co się okazało nie dość że kabelek był zaśniedziały to jeszcze niefortunnie zagieła się jedna blaszka we wtyku,tak że nie było styku. Ach mówie Wam trzeba miec anielską cierpliwość :-({|= do elektryki w Temprze
P 8) zdr
     assistance
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-12-2012, 21:33   

Mario 128 napisał/a:
im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze.W miarę jak silnik sie nagrzewa lampki powoli gasną. Nikt nie potrafi mi udzielić sensownej odpowiedzi w tym temacie, bo sensowną odpowiedzią chyba nie jest że "fiat tak ma"

Może ja spróbuję.
Fiat tak na szczęście nie ma. Mnie też to zastanawiało i denerwowało. W lecie wszystko ok, w jesieni i zimie jak wyżej, czyli im chłodniej tym gorzej. A w miarę nagrzewania było lepiej, w dodatku zauważyłem, że po zapaleniu silnika i dodawaniu gazu stopień żarzenia się zmieniał, nawet na wolnych obrotach "skakał".

Sprawdziłem płytkę Check, moduł Check w skrzynce bezpieczników. Nic.
Tymczasowym rozwiązaniem mogło być wypięcie kabelka z wtyku, który wchodzi do gniazda na płytce Check i podanie tam napięcia +12V sprzed dużej diody. To powodowało brak wspomnianego żarzenia w niskich temperaturach zewnętrznych.


Ale mając płytkę na stole i myśląc, że moje problemy ze wskaźnikiem paliwa i temperatury mogą mieć związek ze źródłem +5V (oba mają je wspólne), coś mnie tknęło, żeby sprawdzić kondensatory (w niebieskiej folii).

Kondensatory 100u 25V miały odpowiednio 33u i 40u.
To był problem u mnie, który powodował żarzenie diod/żarówek od kontroli świateł i drzwi.
Dodatkowo wymiana tych dwóch kondensatorów rozwiązała problem skaczącego poziomu paliwa i temperatury (sławne skoki np. z 90stC do 130stC i opadanie). Winą tutaj nie była masa.

Za każdym razem po włączeniu stacyjki był pokazywany inny poziom paliwa (3 kreski, 0 kresek, 1 kreska, rezerwa itp.) i skacząca temperatura.

Poniżej zdjęcie winowajców.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-12-2012, 22:33   

HA :!: :!: :!: :!: Wieprz, złoty szpadel to za mało ... Tobie się należy platynowy szpadel wysadzany diamentami =D>
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-12-2012, 08:31   

Luczu napisał/a:
HA :!: :!: :!: :!: Wieprz, złoty szpadel to za mało ... Tobie się należy platynowy szpadel wysadzany diamentami =D>


Dobre,jak to czytałem odrazu mi sie humor poprawił :D Ale rada może się kiedyś przydać.
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-12-2012, 08:32   

Luczu, hehe, ładny ze mnie krecik. :lalala:
Ale może się to komuś przyda a nie byłem pewien, czy zakładać nowy temat w dziale "Usunięte usterki" czy jednak dopisać się do tematu z opisanym problemem.

Zapomniałem dopisać, że mam deskę MARELLI z białą tylną obudową i pierwotnie żarówkami zamiast diod w Check Panelu (wymienione na diody).
Testowałem też przez pewien okres czasu deskę BORG z czarnym tyłem, fabrycznymi diodami w Check, dodatkowymi kontrolkami od poziomu oleju itp.
Z paliwem i temperaturą było to samo co z deską MARELLI, ale diody w tej starszej desce zachowywały się w porządku. Może kondensatory były w miarę ok. To jeszcze sprawdzę i dopiszę do tematu.

** Dodano: 21-12-2012, 08:34 **
manieek133 napisał/a:
Dobre,jak to czytałem odrazu mi sie humor poprawił :D

Popieram manieek133, w 100%. :D
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-12-2012, 10:41   

Wieprz napisał/a:
Luczu, hehe, ładny ze mnie krecik. :lalala:
Ale może się to komuś przyda a nie byłem pewien, czy zakładać nowy temat w dziale "Usunięte usterki" czy jednak dopisać się do tematu z opisanym problemem.



spoko ;)

... prawie 1/10 wieku a Ty odkopujesz hehehehehhehe
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2012, 16:52   

Przynajmniej nie napisał, że ma to samo.
Rozwiązał problem, pochwalił się.
Powiedział co i jak.
Temat można by zamknąć po wyczyszczeniu postów, ale nie mam czasu.

Tak czy siak brawa się należą, za znalezienie przyczyny i podzielenie się tym.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-12-2012, 16:16   

Raku napisał/a:
brawa się należą, za znalezienie przyczyny i podzielenie się tym.

Ale szpadel mósi być XD
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-12-2012, 17:41   

Nie ma platynowego z diamentami? ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
ARCHICAR 



Wiek: 54
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: GDAŃSK
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-11-2016, 14:10   

Straśnie stary temat.. ale DZIĘKUJĘ WIEPRZowi za te diagnozę! Ja podobnie rozkminiłem wiosną centralkę sterującą automatycznej skrzyni biegów E-CVT w Punto Selecta i zaoszczędziłem prawie 3000zł,-!
Zamiast lawetowania Punto z Gdanska do Nadarzyna i płacenia skąd iną bdb fachowcowi od tych skrzyń p. Olczakowi, wydałem dosłowie 27zł,- na dwa tranzystorki i kilka piw dla kumpla który pomógł mi zdemontować skrzynię. Ot i wszystko!
Świetna diagnoza. Zaraz idę swoją deskę rozkręcać bo mam dokładnie ten sam problem!

Kupiłem Temprę... na trasie powrotnej nagle patrzę.. jeb.. temperatura na max... 130*C. Zgroza. po hamulach, otwieram maskę... nic się nie dzieje. Odkręciłem zbiorniczek. nawet nie psyknęło specjalnie. Za chwilę znikło paliwo... Wkrótce zauważyłem, że każde włączenie stacyjki powodowało jakby reset i pokazuje za każdym razem inną temperaturę.

Raz jeszcze dzięki.. idę robić!
_________________
SOLO AUTO ITALIANE... ;-)
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load