Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak Wolnych Obrotów 1.4
Autor Wiadomość
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-04-2012, 21:59   Brak Wolnych Obrotów 1.4

Witam.

Została wymieniona uszczelka pod głowicą, i od tamtej pory mam problem z wolnymi obrotami. Wymieniłem pompę paliwa, kopułkę oraz palec rozdzielacza, filtr powietrza oraz paliwa, kable wn, świece oraz przewody podciśnienia. Gaźnik został wyczyszczony. Sprawdzałem elektrozawór tam gdzie jest dysza wolnych obrotów i on działa prawidłowo.
Nie mam więcej pomysłów co tu może jeszcze nie grać :sciana: Problem jest na benzynie oraz na gazie. Przed remontem tez był problem z wolnymi obrotami ale tylko na benzynie przy zimnym silniku ale to chyba normalne.

Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
     assistance
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2012, 22:13   

Zbadał bym ustawienie rozrządu i wężyki podciśnienia, na forum znajdziesz foto i instrukcje co do rozrządu i podciśnienia.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-04-2012, 22:16   

Ale co jest z wolnymi obrotami...za niskie...za wysokie...niestabilne....Okresl to dokladniej bo tak jak napisales ,,problem z obrotami''to za malo by cokolwiek powiedziec.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2012, 22:17   

sprawdź szczelność podstawy pod gaźnikiem (ruszając gaźnikiem podczas pracy silnika), jak usłyszysz zmiany w pracy to znaczy, że podstawa już do wymiany.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-04-2012, 05:39   

Kolega nie pochwalił się że silnik jest po kolizji rozrządu oraz miał problemy po złożeniu z odpalaniem, a samo to już powinno dać do myślenia czy aby ten co dokonał obróbki głowicy, oraz jej ponownego montażu wiedział do końca co robił :doubt: ? czy rozrząd został prawidłowo założony? Druga sprawa wymiana panewek... na podstawie czego wymienione? i czy poszedł za tym szlif wału zgodnie ze sztuką i fabrycznymi wartościami? Nie sztuką jest oblecieć wał na maszynie, sztuką jest wiedzieć ile można by nie przedrzeć warstwy utwardzonej, po jej przekroczeniu wał nadaje się jako chanelek do pakowania bicepsów do niczego więcej :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-04-2012, 12:52   

szlif wału był robiony i panewki do niego też dobrane były. Panewki dzwoniły dlatego je wymieniłem. Rozrząd ustawiony jest dobrze, znaki zgrywają się ze sobą. Problem z odpalenie był po złożeniu bo wysiadł rozrusznik. Samochód teraz pali na tyknięcie, wszystkie gary chodzą. Obroty są za niskie znaczy się nie ma ich. Puści się pedał gazu to od razu gaśnie. Na ssaniu też gaśnie, jak mu da się więcej gazu to wejdzie na wysokie obroty i sam przez chwile przetrzyma się na tych wysokich obrotach a następnie gaśnie.
_________________
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-04-2012, 13:04   

Moze tez byc ze panewki za ciasne i wolnych nie bedzie...Pokrec kluczem za wal korbowy.Jesli krecac czujesz zmienne opory,sprezanie lub silnik odbija do tylu to znak ze jest dobrze spasowane.Jesli krecisz i dookola jest jednakowy opor,sila spora i idzie to mdlo to poprostu za ciasno spasowane.Miejmy nadzieje ze to jednak nie to jest przyczyna...
Moze to kwestia przewodow podcisnieniowych.Moze ktorys dziurawy lub nie zalozony.Jak silnik chodzi nie slychac zadnego syczenia?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-04-2012, 13:26   

słychać syczenie przy dodawaniu gazu

** Dodano: 04-04-2012, 16:17 **
Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnienia i są w porządku. Teraz tak się zastanawiam czy nic nie podłączyłem na odwrót przy składaniu.
_________________
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-04-2012, 15:27   

drozdalp, No to sprawdź podstawę albo podciśnienie jak radzą ci koledzy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-04-2012, 21:30   

Coś mi tu śmierdzi elektrozaworem odcinki paliwa :? rozkręcić, przeczyścić i sprawdzić czy działa 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-04-2012, 00:31   

elektrozawór sprawdziłem i działa. Wchodzi tam dysza wolnych obrotów tylko ona tam strasznie ciężko wchodzi czy to tak powinno być ?

** Dodano: 05-04-2012, 01:33 **
podstawę gaźnika sprawdziłem i cieknie z niej paliwo. Jutro pójdę do sklepu i kupię nową i napisze czy to coś pomogło.
_________________
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2012, 05:16   

drozdalp napisał/a:
elektrozawór sprawdziłem i działa. Wchodzi tam dysza wolnych obrotów tylko ona tam strasznie ciężko wchodzi czy to tak powinno być ?
Trzpień eletrozaworu ma się przesuwać delikatnie w środku dyszy zaś sam elektrozawór wkręca się z oporem gdyż odbija sprężyna dociskowa. Jeśli tak nie jest to elektrozawór nie będzie pracował poprawnie i nie będzie wolnych obrotów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-04-2012, 11:50   

W elektrozawór wchodzi dysza. I ją właśnie strasznie ciężko jest włożyć
_________________
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2012, 18:46   

Być może wymagana będzie wymiana elektrozaworu. Wymieniłeś już podstawę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-04-2012, 21:20   

podstawę wymieniłem nic to nie dało. Silnik poszedł do żyda :)
_________________
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load