Brak Wolnych Obrotów 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 21:59 Brak Wolnych Obrotów 1.4
|
|
|
Witam.
Została wymieniona uszczelka pod głowicą, i od tamtej pory mam problem z wolnymi obrotami. Wymieniłem pompę paliwa, kopułkę oraz palec rozdzielacza, filtr powietrza oraz paliwa, kable wn, świece oraz przewody podciśnienia. Gaźnik został wyczyszczony. Sprawdzałem elektrozawór tam gdzie jest dysza wolnych obrotów i on działa prawidłowo.
Nie mam więcej pomysłów co tu może jeszcze nie grać Problem jest na benzynie oraz na gazie. Przed remontem tez był problem z wolnymi obrotami ale tylko na benzynie przy zimnym silniku ale to chyba normalne.
Z góry dziękuję za pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 22:13
|
|
|
Zbadał bym ustawienie rozrządu i wężyki podciśnienia, na forum znajdziesz foto i instrukcje co do rozrządu i podciśnienia. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2012, 22:16
|
|
|
Ale co jest z wolnymi obrotami...za niskie...za wysokie...niestabilne....Okresl to dokladniej bo tak jak napisales ,,problem z obrotami''to za malo by cokolwiek powiedziec. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 22:17
|
|
|
sprawdź szczelność podstawy pod gaźnikiem (ruszając gaźnikiem podczas pracy silnika), jak usłyszysz zmiany w pracy to znaczy, że podstawa już do wymiany. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2012, 05:39
|
|
|
Kolega nie pochwalił się że silnik jest po kolizji rozrządu oraz miał problemy po złożeniu z odpalaniem, a samo to już powinno dać do myślenia czy aby ten co dokonał obróbki głowicy, oraz jej ponownego montażu wiedział do końca co robił ? czy rozrząd został prawidłowo założony? Druga sprawa wymiana panewek... na podstawie czego wymienione? i czy poszedł za tym szlif wału zgodnie ze sztuką i fabrycznymi wartościami? Nie sztuką jest oblecieć wał na maszynie, sztuką jest wiedzieć ile można by nie przedrzeć warstwy utwardzonej, po jej przekroczeniu wał nadaje się jako chanelek do pakowania bicepsów do niczego więcej |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 04-04-2012, 12:52
|
|
|
szlif wału był robiony i panewki do niego też dobrane były. Panewki dzwoniły dlatego je wymieniłem. Rozrząd ustawiony jest dobrze, znaki zgrywają się ze sobą. Problem z odpalenie był po złożeniu bo wysiadł rozrusznik. Samochód teraz pali na tyknięcie, wszystkie gary chodzą. Obroty są za niskie znaczy się nie ma ich. Puści się pedał gazu to od razu gaśnie. Na ssaniu też gaśnie, jak mu da się więcej gazu to wejdzie na wysokie obroty i sam przez chwile przetrzyma się na tych wysokich obrotach a następnie gaśnie. |
_________________
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-04-2012, 13:04
|
|
|
Moze tez byc ze panewki za ciasne i wolnych nie bedzie...Pokrec kluczem za wal korbowy.Jesli krecac czujesz zmienne opory,sprezanie lub silnik odbija do tylu to znak ze jest dobrze spasowane.Jesli krecisz i dookola jest jednakowy opor,sila spora i idzie to mdlo to poprostu za ciasno spasowane.Miejmy nadzieje ze to jednak nie to jest przyczyna...
Moze to kwestia przewodow podcisnieniowych.Moze ktorys dziurawy lub nie zalozony.Jak silnik chodzi nie slychac zadnego syczenia? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 04-04-2012, 13:26
|
|
|
słychać syczenie przy dodawaniu gazu
** Dodano: 04-04-2012, 16:17 **
Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnienia i są w porządku. Teraz tak się zastanawiam czy nic nie podłączyłem na odwrót przy składaniu. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2012, 15:27
|
|
|
drozdalp, No to sprawdź podstawę albo podciśnienie jak radzą ci koledzy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2012, 21:30
|
|
|
Coś mi tu śmierdzi elektrozaworem odcinki paliwa rozkręcić, przeczyścić i sprawdzić czy działa |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 05-04-2012, 00:31
|
|
|
elektrozawór sprawdziłem i działa. Wchodzi tam dysza wolnych obrotów tylko ona tam strasznie ciężko wchodzi czy to tak powinno być ?
** Dodano: 05-04-2012, 01:33 **
podstawę gaźnika sprawdziłem i cieknie z niej paliwo. Jutro pójdę do sklepu i kupię nową i napisze czy to coś pomogło. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2012, 05:16
|
|
|
drozdalp napisał/a: | elektrozawór sprawdziłem i działa. Wchodzi tam dysza wolnych obrotów tylko ona tam strasznie ciężko wchodzi czy to tak powinno być ? | Trzpień eletrozaworu ma się przesuwać delikatnie w środku dyszy zaś sam elektrozawór wkręca się z oporem gdyż odbija sprężyna dociskowa. Jeśli tak nie jest to elektrozawór nie będzie pracował poprawnie i nie będzie wolnych obrotów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 05-04-2012, 11:50
|
|
|
W elektrozawór wchodzi dysza. I ją właśnie strasznie ciężko jest włożyć |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 18:46
|
|
|
Być może wymagana będzie wymiana elektrozaworu. Wymieniłeś już podstawę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:20
|
|
|
podstawę wymieniłem nic to nie dało. Silnik poszedł do żyda |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|