Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
szybkie ubywanie oleju tipo1.4s
Autor Wiadomość
dariusz050589 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 14:17   szybkie ubywanie oleju tipo1.4s

witam serdecznie mam problem poniewaz bardzo szybko ubywa mi olej i nie było by w tym nic dziwnego , ale nie kopci mocno poprostu tak jak bawniej troszk siwy dym leci z rury wydechowej i tez nie kapie mi z silnika olej ,najduje sie troszke silniku bo troszke uszczelka przepuszcza ale nie tyle oleju. Ubywa go mniej wiecej 0,5litra na 1000km moze wiecej nie wiem co z tym zrobic , i jeszcze jedno pytanie czy jak sie jezdzi na rezerwie to moze sie rozczelnic pompa paliwa i z niej olej leciec??? prosze o pomoc za wszystkie rady bardzo dziekuje:D
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 14:34   

dariusz050589, Po pierwsze zajrzał bym pod silnik na uszczelkę miski olejowej, po drugie która uszczelka przepuszcza? z pod pokrywy zaworów, czy głowicy? Po trzecie zrobiłbym pomiar kompresji (na spotach grupy małopolska jeśli jestem mogę taki pomiar za darmo zrobić, lub dogadaj się z kimś z okolicy - blizej masz np. kolegę romano o ile zechce) Po czwarte zobacz czy właśnie z pompy paliwa nie leci olej. Nie dobrze jedząc cały czas na rezerwie to nie zdrowe dla pompy i układu paliowego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dariusz050589 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 14:39   

przepuszcza uszczelka z pokrywy zawarów ale jak juz pisałem troszke , niedawno robiłem pomiar kompresji u mechanika i było ok . A moze przepuszczac uszczelka na misce olejowiej i nie kapac??
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 15:12   

dariusz050589, temat obszerniue kilka razy opisywany na forum,proponuje poszukac,zanim załozysz nowego posta...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 19:42   

dariusz050589 napisał/a:
A moze przepuszczac uszczelka na misce olejowiej i nie kapac??
mnie w seicento gubił olej z boku miski przy skrzyni, wyciekał tylko jak jechałem i dość sporo go wylatywało, na postoju jakoś nie bardzo plamił.
dariusz050589 napisał/a:
przepuszcza uszczelka z pokrywy zawarów
no to jak przepuszcza to wymień 10zł kosztuje nowa. Sprawdź jeszcze czy bagnet dobrze siedzi.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dariusz050589 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 20:56   

Wiem ze temat był czesto lecz nie umiem znajsc:D czy jezdzenie na rezerwie może spowodowac jakies uszczerbek na pompie paliwa , i przez to moze olej leciec??? A co do miski olejowej to dzieki bardzo jutro zaraz z rana sprawdze moze to jednak tam cieknie:D
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 21:00   

dariusz050589, a cieknie ci z pompy paliwa? Jeżdżenie bez paliwa, lub z minimalną ilością może się przyczynić do szybszego uszkodzenia pompy ( w końcu to też element zużywalny ) na pewno pompa mechanicznie jest dużo bardziej odporniejsza na jazdę bez paliwa niż elektryczna, ale nie jest nie zniszczalna.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dariusz050589 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 21:05   

No własne jest cała brudna ale swiezego oleju to za bardzo nie widac .... :/ chyba bedzie trzeba odwiedzic jeszcze raz mechanika:D
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 21:06   

dariusz050589 napisał/a:
i przez to moze olej leciec???
a i z pompy nie powinien lecieć olej tylko paliwo jeśli membrana pęknie, no chyba że z miejsca mocowania.
dariusz050589 napisał/a:
o własne jest cała brudna ale swiezego oleju to za bardzo nie widac
Może ci przecieka z okolicy bagnetu, lub ODM'y to są okolice pompy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dariusz050589 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 21:15   

Chodziło mi o to ze w silnikach 1.4 pompa paliwa ma w sobie olej który cos tam rusza moge sie mylic ale tak słyszałem ... to moze ta mebrama pekła tak jak muwisz i te olej gdzies tam leci ... ale gdzie to nie mam pojecia ... musze jutro to zobaczyc... i jeszcze jadno olej mam czarny jak smoła choc był wymieniany misiac temu;P
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 21:25   

dariusz050589, pompę napędza krzywka z wałka pośredniego a nie olej (do nie dawna też sądziłem że napęd pompy stanowi ciśnienie oleju) przerwanie mębrany spowoduje wyciekanie paliwa. Pompa możne przeciekać na łączeniu z korpusem jak już.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dariusz050589 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 21:39   

dzieki za rade przynajmiej wiem ze to nie to , byłem przekonany ze napedza to olej .. jutro pojade do mechanika to moze cos zrobi a jak narazie dzieki bardzo za cenne rady , jutro postaram sie napisac co jest tego przyczyna jak bede wiedział :D pozdrawiam
  
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2009, 19:26   

oczywiscie ja mialem identyczny problem, żarło mi olej nie wiadomo gdzie, najpewniej silnik brał, również zaraz po wymianie oleju zrobil sie on czarny. Mechanik powiedzial ze pierścienie do wymiany, koszt 600zl. Powiedzial też że jest druga opcja - wlać motor doktor i jezdzic :D hehe ale musze sie podzielic z Wami jedną sprawą: jak bylem u elektryka bo mi zarówka nie chciała swiecic to za wymiane bezpiecznika wziął 10zł :D hehe droga ta operacja :P to tak nie w temacie ale tak zeby było smieszniej :)
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 19:29   

gangster_man napisał/a:
za wymiane bezpiecznika wziął 10zł


rozumie że to koszt robocizny. a ile kosztował bezpiecznik?

:lol:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2009, 19:55   

bezpiecznik jest w kosztach tych 10zł :P ale nowy w sklepie kosztuje jakies 1,5 zł :D
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 19:56   

e spoko promocja była :badgrin:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2010, 19:13   

Ze względu na to że mój czasoumilacz zaczął rzygać olejem z wnoszę poprawkę do tematu:

mechaniczna pompa możę ciec zarówno z olejem jak i paliwem w zależości od tego która membrana pęknie, ponieważ są dwie membrany, górna której uszkodzenie powoduje wyciek paliwa, oraz dolna która jeżeli jest uszkodzona odpowiedzialna jest za wyciek oleju.

informacja zaczerpnięta z forum FSOAUTOCLUB ;)
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load